Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1079
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1076

Følg bodybuilding.dk på

Til Jer, der træner tidligt om morgenen

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB's

Først lidt baggrund:
Har ca. 8 mdr's træningserfaring.
Træner mandag, tirsdag, onsdag (let dag), torsdag og fredag. Pt. kører jeg B2B og er glad for det. Jeg kan nå igennem mine pas på mellem 60-70 min. da jeg træner alene.

Da jeg træner på arbejdet har jeg off days (udover weekenden) i forbindelse med helligdage, fridage, ferie mm. Foretrækker dekonditionering i ca. en uge hver 6-8 uge.

Min træningsdag starter ved at jeg står op kl. 04:40 og kører afsted mod arbejdet kl. 05:00, hvor jeg træner. Da jeg har en times transport betyder det at jeg står varm i træningscentret kl. 06:15 klar til at træne. Inden jeg kører hjemmefra spiser jeg en skål yoghurt med musli/nøddemix. Det passer fint med at maven ikke er overfyldt, når jeg skal træne lidt over en time senere.

Efter workout kl. ca. 07:15-07:30 drikker jeg 60-80g whey BROtein shake (opløst i vand) og spiser en banan. Drikker ca. 1-1½L vand under og i tiden umiddelbart efter træning. Føler mig ikke sulten frem mod kl. 12:00 hvor jeg spiser frokost i kantinens buffet.

Min oplevelse er at jeg bruger det meste af formiddagen på at komme til hægterne igen. Er rigtig træt indtil middagstid hvor mit "træthedsniveau" stille og roligt normaliserer sig igen.

Har i en periode forsøgt mig med at have madpakke med til at indtage efter træning, men jeg har ikke oplevet nogen forskel.

Har aldrig trænet om eftermiddagen, så jeg har ingen erfaringer om det samme gælder der.

Til Jer der træner tidligt om morgenen, oplever i det samme? Hvis nogle af jer har et bud på hvad trætheden kan skyldes, så sig endelig til.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvornår går du i seng? Mit bud vil være for lidt søvn umiddelbart.

Reputation point: 10

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Går du i seng klokken 20 eller før? Ellers er det nok manglende søvn :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

holberg19 skrev:Hej BB's

Først lidt baggrund:
Har ca. 8 mdr's træningserfaring.
Træner mandag, tirsdag, onsdag (let dag), torsdag og fredag. Pt. kører jeg B2B og er glad for det. Jeg kan nå igennem mine pas på mellem 60-70 min. da jeg træner alene.

Da jeg træner på arbejdet har jeg off days (udover weekenden) i forbindelse med helligdage, fridage, ferie mm. Foretrækker dekonditionering i ca. en uge hver 6-8 uge.

Min træningsdag starter ved at jeg står op kl. 04:40 og kører afsted mod arbejdet kl. 05:00, hvor jeg træner. Da jeg har en times transport betyder det at jeg står varm i træningscentret kl. 06:15 klar til at træne. Inden jeg kører hjemmefra spiser jeg en skål yoghurt med musli/nøddemix. Det passer fint med at maven ikke er overfyldt, når jeg skal træne lidt over en time senere.

Efter workout kl. ca. 07:15-07:30 drikker jeg 60-80g whey BROtein shake (opløst i vand) og spiser en banan. Drikker ca. 1-1½L vand under og i tiden umiddelbart efter træning. Føler mig ikke sulten frem mod kl. 12:00 hvor jeg spiser frokost i kantinens buffet.

Min oplevelse er at jeg bruger det meste af formiddagen på at komme til hægterne igen. Er rigtig træt indtil middagstid hvor mit "træthedsniveau" stille og roligt normaliserer sig igen.

Har i en periode forsøgt mig med at have madpakke med til at indtage efter træning, men jeg har ikke oplevet nogen forskel.

Har aldrig trænet om eftermiddagen, så jeg har ingen erfaringer om det samme gælder der.

Til Jer der træner tidligt om morgenen, oplever i det samme? Hvis nogle af jer har et bud på hvad trætheden kan skyldes, så sig endelig til.

Det lyder til at du spiser meget lidt indtil middag. Nogen har det fint med det, personligt går jeg fuldstændig kold, og det hjælper helt klart at æde mere (også selvom jeg ikke umiddelbart føler mig så sulten)
My body is like breakfast, lunch, and dinner. I don't think about it, I just have it.

I'm on a MASStastic voyage: The Hobbit Log
Brugeravatar

Reputation point: 0

Hobbitten skrev:
Det lyder til at du spiser meget lidt indtil middag. Nogen har det fint med det, personligt går jeg fuldstændig kold, og det hjælper helt klart at æde mere (også selvom jeg ikke umiddelbart føler mig så sulten)

Jeg er meget enig.
Du burde spise flere kulhydrater lige efter træning, og igen 1-1½ time senere sammen men noget protein. Jeg er smadret i flere timer hvis jeg ikke spiser nok i timerne omkring mine træningspas, og det er lige meget hvornår på dagen det er.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Søvn og mad ville jeg også kigge først på. Dog vil jeg så sige at ved hårde træningspas bliver kroppen bare udkørt i noget tid som man ikke kan gøre så meget ved når man sørger for at få nok næring. Nogen er så heldige at de bare kan tage sig en lur mens kroppen kommer ovenpå igen, men ikke alle er så privilegeret. Nu ved jeg ikke hvad du arbejder med men når jeg selv er ret smadret efter en træning plejer jeg at bruge de første par timer på let, trivielt arbejde som skrive mails, organisere møder og gøre ting klar til efter frokost hvor kroppen er klar igen.

Reputation point: 5

Hobbitten skrev:Det lyder til at du spiser meget lidt indtil middag. Nogen har det fint med det, personligt går jeg fuldstændig kold, og det hjælper helt klart at æde mere (også selvom jeg ikke umiddelbart føler mig så sulten)

holberg19 skrev:Har i en periode forsøgt mig med at have madpakke med til at indtage efter træning, men jeg har ikke oplevet nogen forskel.

Bum-bum.
Jeg vil tror du skal til at gå tidligere i seng.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Mange tak for jeres svar. Havde helt glemt at nævne mit søvnmønster, da jeg kan se flere af jer er inde på søvnen. Jeg bestræber mig på at sove inden kl. 22:00, men det sker desværre sjældent (browser Bodybuilding.dk i sengen *scroll scroll scroll* :lol: ), dvs. jeg får maksimalt 6½ times søvn.

Havde slet ikke overvejet mit søvnmønster, så jeg vil prøve at få mere søvn - dvs. klemme min. 7 timer ind (skal vist ud og have fat i nogle mørklægningsgardiner). Jeg melder tilbage her.
Brugeravatar

Kan du slet ikke træne efter arbejde ? Så er det nemmere at få 8 timers søvn, istedet for du står op kl 4-5 stykker

Reputation point: 10

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World

Cirkeline skrev:Kan du slet ikke træne efter arbejde ? Så er det nemmere at få 8 timers søvn, istedet for du står op kl 4-5 stykker

Jo, det kan jeg sagtens, da rummet er åbent døgnet rundt. Dog må jeg indrømme at jeg gerne vil være tidligt hjemme her i sommerperioden og samtidig nå at køre før myldretiden for alvor går i gang på vej ud af København. Det er derfor jeg kører så tidligt afsted - så kan jeg køre før myldretiden om morgenen og lige før myldretiden om eftermiddagen.

Men, i virkeligheden er det hele jo bare en forskydning af døgnet for at have fritid mens vejret er godt. Man skal bare huske at gå tidligt i seng så der er nok timer på hovedpuden og det vil jeg arbejde på fremadrettet.
Brugeravatar

Jeg står også op KL 04:25 og tager på arbejde, og så træner jeg lige efter arbejde, og søvn er bare alt afgørende! Vil sige at du skal prøve 1 uge med endnu mere søvn, personligt ligger jeg altid under dynen mellem 21-21:30 hver aften :)

du kunne prøve i 5 dage at presse konsekvent 1 times mere søvn igennem og ikke se om det kan give lidt overskud, og så er det alts lige meget om der er paradise, de unge mødre eller lignende i fjernsynet, for ellers gider man jo bare ikke priotere ordentlig :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 170.00

Hermed en tilbagemelding.

Jeg er ret sikker på det er min shake der splatter mig helt ud. I går gennemførte jeg en træning hjemme for første gang, hvilket betød der også blev drukket den obligatoriske brotein-shake. Da jeg får meget få proteiner igennem min kost er min shake nok større end de fleste andres (~80-90g) og da den var indtaget fik jeg det på præcis samme måde, som skitseret tidligere i denne tråd. Da det var forlænget weekend var der masser af mad i mavsen og søvn på kontoen.

I dag har jeg splittet min shake op i to (indtager halvdelen om morgenen efter træning og resten når jeg kommer hjem fra job) og jeg har slet ikke samme følelse af at være splattet helt ud, efter den er indtaget.

Aner ikke hvorfor... :-k
Brugeravatar

holberg19 skrev:Hermed en tilbagemelding.

Jeg er ret sikker på det er min shake der splatter mig helt ud. I går gennemførte jeg en træning hjemme for første gang, hvilket betød der også blev drukket den obligatoriske brotein-shake. Da jeg får meget få proteiner igennem min kost er min shake nok større end de fleste andres (~80-90g) og da den var indtaget fik jeg det på præcis samme måde, som skitseret tidligere i denne tråd. Da det var forlænget weekend var der masser af mad i mavsen og søvn på kontoen.

I dag har jeg splittet min shake op i to (indtager halvdelen om morgenen efter træning og resten når jeg kommer hjem fra job) og jeg har slet ikke samme følelse af at være splattet helt ud, efter den er indtaget.

Aner ikke hvorfor... :-k

Jeg har ikke den store videnskabelig teori bagved dette, men hvis du fik en shake med 80-90g, så kan din krop have været virkelig udfordret i at optage det, og derved brugt tonser meget energi på at nedbryde det hele.
Det er sikker nogle kloge folk der kan bekræfte eller afkræfte at det kan være forklaringen [-o<

Geografisk sted: Karlslunde, Greve

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

Kan kun bekræfte Pede's teori.

Maven bruger rigtig meget energi på at optage den kæmpe mængde proteiner på én gang.
God ide og splitte den op, jeg træner også tidligt og jeg tager halvdelen før træning og halvdelen efter træning.
Som folk også siger, så spis flere kulhydrater.
Do what makes, you happy

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Det er lidt fjollet at indtage 90 g proteinpulver på én gang. Og jeg kan godt forstå, hvis du crasher af det - jeg crasher selv rutinemæssigt, hvis jeg har været lidt for generøs ved mig selv med kødet i kantinen. To spørgsmål:

1) Hvorfor putter du ikke proteinpulver på din morgenmad?

2) Hvorfor kan du ikke få protein i kantinen på arbejde? Der må da som minimum være en pålægsbuffet?
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Hvorfor ikke også få lidt mere protein gennem kosten? Synes virkelig det er en stor shake
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster