Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 903
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 900

Følg bodybuilding.dk på

Tilbagegang i styrke og muskler, hvorfor?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg havde i lang tid trænet styrke træning og sidst kørt med 5x5 med øgning i vægt hver uge. Men da jeg gerne ville have noget mere masse på kroppen, skiftede jeg taktik. Fedt procenten kom ned og jeg fik nyt program.

Nu har jeg så kørt mit "nye program" i snart 2,5 måneder, og der sker ikke rigtig noget - tværtimod :(
Jeg kører et to-split program fire gange ugentligt. Hvor jeg kører 4x8 (første sæt med lidt lavere vægt til opvarmning og de næste tre sæt så jeg lige præcis kan tage den 8. rep).

I starten gik jeg ned i styrke, både fordi jeg skulle tage flere rep pr gang og vel også fordi jeg midstede noget af min eksplosivitet. Men jeg føler at jeg bliver svagere og svagere. De sidste tre uger har jeg dog bare stået helt stille. Taber ikke styrke, men kan heller ikke øge og jeg synes heller ikke at kunne se ændringer på kroppen.

Hvad gør man for at få "gang" i kroppen igen? Det dræner min motivation totalt, at der intet sker og at jeg ovenikøbet går tilbage.

Jeg træner i center fire gange ugentligt og dyrker caido en til to gange, og synes at det må være nok.

Hvordan får jeg en mere muskuløs krop?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hold en dekon på en 7-10 dage, så din krop kan komme sig. Måske spiser du ikke nok?

Kostplan: Vis kostplan

Det gjorde jeg for tre uger siden, da jeg læste til eksamen. Så der havde jeg 9 dage hvor jeg slet ikke trænede. Og de sidste tre uger her, har jeg så bare stået i stampe.

Jeg har det lidt svært med at skulle spise mere, da min fedt % så vil stige og som pige, skal man altså have en lidt lavere, hvis man vil se muskuløs ud.

Bare lige for god ordens skyld, er her det to-split program jeg kører:

Træner hver anden dag.

Bryst/skuldre/triceps.
Bench press
Incline dumbell press
Pullovers
Military press
Front raises
Lateral raises
Fransk pres
Reserve push down
Mave/lænd

Ryg/ben/biceps
Seated pulley
Bent over barbell rows
Shrugs barbell
Squat
Dødløft
Calf raises
Barbell curls
Hammer curls
Cable curls
Mave/lænd

Min vægt må gerne stige, det gør mig ikke noget - jeg havde bare fået forståelsen af, at hvis min vægt steg, så ville mine markeringer også forsvinde. Og jeg gider ikke være kvabset at se på, selvom jeg så kan løfte mere ;o) Jeg træner ikke til konkurence, men for udseende.

Min fedt% er pt på 24...

Lithium skrev:
BB-B skrev:Min vægt må gerne stige, det gør mig ikke noget - jeg havde bare fået forståelsen af, at hvis min vægt steg, så ville mine markeringer også forsvinde. Og jeg gider ikke være kvabset at se på, selvom jeg så kan løfte mere ;o) Jeg træner ikke til konkurence, men for udseende.

Min fedt% er pt på 24...

smid et billede op så kan vi jo prøve at finde ud af om du skal bulke eller cutte :)

Man skal aldrig...og jeg gentager, ALDRIG, cutte hvis man vil være et stort stærkt monster :lol:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:
Lithium skrev:
BB-B skrev:Min vægt må gerne stige, det gør mig ikke noget - jeg havde bare fået forståelsen af, at hvis min vægt steg, så ville mine markeringer også forsvinde. Og jeg gider ikke være kvabset at se på, selvom jeg så kan løfte mere ;o) Jeg træner ikke til konkurence, men for udseende.

Min fedt% er pt på 24...

smid et billede op så kan vi jo prøve at finde ud af om du skal bulke eller cutte :)

Man skal aldrig...og jeg gentager, ALDRIG, cutte hvis man vil være et stort stærkt monster :lol:

Hørt!!! :D
Brugeravatar

Geografisk sted: herning

Træner her: Herning Styrke & Motionsklub

Lithium skrev: :lol: BULK FTW :D

meen damerne må gerne stå lidt skåret også i offseason IMO :8

Edit:Jeg vil bare gerne se et billede :P :twisted: :lol:

Uuh yea
Billede

Damen er Yulia Zaugolova 640kg @ 70kgs bw. :8
One time I squatted so deep, I picked up a smartie with my ass.

logbog anno 2015
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Maribo

Træner her: Rødby Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 240.00

Thomas Jagd skrev:
Lithium skrev:

Min fedt% er pt på 24...

Aaarh det mener du vel ikke helt ? :wink:
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Nick187 skrev:
Thomas Jagd skrev:
Lithium skrev:

Min fedt% er pt på 24...

Jo, hvis man vil være et stort stærkt monster :wink:

Hvis man vil være cut, så skal man selvfølgelig cutte fra tid til anden.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:
Nick187 skrev:
Thomas Jagd skrev:
Lithium skrev:

Min fedt% er pt på 24...

Jo, hvis man vil være et stort stærkt monster :wink:

Hvis man vil være cut, så skal man selvfølgelig cutte fra tid til anden.

Ja okay, det har du selvfølgelig ret i :wink:
Men vil man være et stort stærk monster med en nogenlunde fornuftig fedtprocent, er cut indimellem da vist også en nødvendighed :)
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Måske vi bare skal have indlagt noget progression istedet for at køre efter dagsformen. Det er helt almindeligt at man rammer plateauer engang imellem, men hvad hvad men en gang HST?

Og Thomas J, nu da topicstarter er en pige der træner efter udseendet så er det vel ikke så forfærdeligt relevant hvordan man bliver et stort, stærkt monster?
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

I får intet billede ;o), men tak for de mange svar - selv om tråden lige pludslig handler om hvorvidt jeg skal bulke eller cutte. Det er nu ikke det der er problemet, men hvorvidt mit program er ok og hvad årsagen til at jeg står i stampe kan være?

Friche skrev:Måske vi bare skal have indlagt noget progression istedet for at køre efter dagsformen. Det er helt almindeligt at man rammer plateauer engang imellem, men hvad hvad men en gang HST?

Og Thomas J, nu da topicstarter er en pige der træner efter udseendet så er det vel ikke så forfærdeligt relevant hvordan man bliver et stort, stærkt monster?

Det har jeg også overvejet. Har dog ikke prøvet HST før, så jeg skal lige have læst lidt på lektien og sat mig ind i systemet. Det skulle vist være rimeligt kringlet i starten, synes jeg at have ladet mig fortælle.

Og mht. det store monster, så er jeg evigt enig. Mænd kan altså bedre slippe afsted med at være store og stadig se trænede ud. Er I klare over, hvordan jeg med min krop på 60/160 vil se ud efter en omgang bulk? :shock: Ikke noget til strandturen :D

BB-B skrev:
Friche skrev:Måske vi bare skal have indlagt noget progression istedet for at køre efter dagsformen. Det er helt almindeligt at man rammer plateauer engang imellem, men hvad hvad men en gang HST?

Det har jeg også overvejet. Har dog ikke prøvet HST før, så jeg skal lige have læst lidt på lektien og sat mig ind i systemet. Det skulle vist være rimeligt kringlet i starten, synes jeg at have ladet mig fortælle.

Og mht. det store monster, så er jeg evigt enig. Mænd kan altså bedre slippe afsted med at være store og stadig se trænede ud. Er I klare over, hvordan jeg med min krop på 60/160 vil se ud efter en omgang bulk? :shock: Ikke noget til strandturen :D

HST er slet ikke så indviklet som det ser ud til. Der er en rigtigt god artikel om det i artikelarkivet, hvor du bare skriver dine løft ind og så regner den det selv ud. Det gode er at man heletiden får trænet mere end man er konditioneret til, og så skulle man jo gerne få større muskler :wink:

Du kan evt bare sjusse dig frem til de forskellige maxløft hvis du ikke er helt sikker, det vigtigste er jo at du løfter mere end sidste gang du trænede, og det kommer du til uanset hvad :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Det vil jeg sætte mig ind i! Sidder pt. og læser artiklen The basics of hypertrophy training. Jeg tager på ferie de næste 10 dage, så det kommer til at fungere som deload/dekon, da jeg nok laver lidt bodyweight træning på hotelværelset, men mere bliver det så nok heller ikke til.
Og så er det min plan at gå i gang med et nyr program og det ser da ud til at jeg skal prøve kræfter med noget HST :D

Lige et - måske dumt - spørgsmål. Når jeg begynder på mit HST program, skal jeg så cutte, bulke eller være på ligevægtindtag, for at se resultater?

BB-B skrev:Det vil jeg sætte mig ind i! Sidder pt. og læser artiklen The basics of hypertrophy training. Jeg tager på ferie de næste 10 dage, så det kommer til at fungere som deload/dekon, da jeg nok laver lidt bodyweight træning på hotelværelset, men mere bliver det så nok heller ikke til.
Og så er det min plan at gå i gang med et nyr program og det ser da ud til at jeg skal prøve kræfter med noget HST :D

Lige et - måske dumt - spørgsmål. Når jeg begynder på mit HST program, skal jeg så cutte, bulke eller være på ligevægtindtag, for at se resultater?

Vil du markeres skal du cutte. Din styrke vil nok stagnere eller falde lidt, men sådan er det. Hvis du vil gaine muskler og styrke er det let bulk du skal ud i. At ligge på ligevægtsindtaget gør den mindste forskel.. Så det kommer an på målet..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)

Hehe, det er bestemt ikke noget dumt spørgsmål og det bliver til stadighed diskutteret rundt omkring :wink:

Hvis jeg var dig ville jeg:

1) Ligge max 200 kcal over dit ligevægtsindtag om dagen

2) Sørge for at størstedelen af kulhydraterne ligger inden træning og lige efter træning

3)Få 2 gram protein på kilo kropsvægt, hvor en fjerdedel (dvs halvdelen af din kropsvægt i gram) er lige efter træning.

Så burde du kunne være sikker på ikke at få ret meget fedt på kroppen, måske endda tabe lidt :wink:
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Jamen jeg er helt hut på det her nu. Efter min dekon går jeg i gang. Så bliver det spændende at se reslutaterne efter første cyklus på 10 uger. Da jeg begyndte at træne seriøst for knap halvandet år siden, gik det stødt og selvom jeg godt ved, at man ofte vokser mere som begynder, så savner jeg altså at kunne se at der sker noget!

BB-B skrev:Jamen jeg er helt hut på det her nu. Efter min dekon går jeg i gang. Så bliver det spændende at se reslutaterne efter første cyklus på 10 uger. Da jeg begyndte at træne seriøst for knap halvandet år siden, gik det stødt og selvom jeg godt ved, at man ofte vokser mere som begynder, så savner jeg altså at kunne se at der sker noget!

Hva mener du med se der sker noget..? Styrkemæssigt, muskelmæssigt eller hvordan..?
Hvis du vil trimmes så din nuværende muskelmasse bliver skarp så skal du som sagt cutte. Hvis du vil gaine styrke eller masse skal du bulke.. Valget er dit..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)