Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

J.B skrev:Det vil ikke være optimalt for dig.
Skift til fullbody og træn 3 gange om ugen = mindre tidsforbrug og større gains.

BorisG skrev:Hvorfor siger du sådan noget når han siger han føler han kan klare højere volume?
Synes det lyder fornuftigt OP, prøv det af og se hvordan din krop reagere på det!

J.B skrev:BorisG skrev:Hvorfor siger du sådan noget når han siger han føler han kan klare højere volume?
Synes det lyder fornuftigt OP, prøv det af og se hvordan din krop reagere på det!
Han er ikke en stor bodybuilder så derfor skal han ikke træne som en.
Jeg siger det igen.. Drop det split program og skift over til Fullbody.

J.B skrev:
Han er ikke en stor bodybuilder så derfor skal han ikke træne som en.
Jeg siger det igen.. Drop det split program og skift over til Fullbody.

christian223 skrev:Har trænet i 8 måneder nu og har prøvet fullbody og 2 split før. Det fungerede fint med 2 split men jeg blev træt af de ensformige træningsdage og derfor skiftede jeg til det nye program som er virkeligt fedt hvor der virkeligt bliver trænet igennem men kune de dage man træner... Med fullbody har man måske kun 12 øvelser til ALLE muskelgrupperne ikke? Er det ikke mere til nybegynderne for at få mere basal styrke?

Pillepinball skrev:christian223 skrev:Har trænet i 8 måneder nu og har prøvet fullbody og 2 split før. Det fungerede fint med 2 split men jeg blev træt af de ensformige træningsdage og derfor skiftede jeg til det nye program som er virkeligt fedt hvor der virkeligt bliver trænet igennem men kune de dage man træner... Med fullbody har man måske kun 12 øvelser til ALLE muskelgrupperne ikke? Er det ikke mere til nybegynderne for at få mere basal styrke?
Som Dingo får pointeret skal du i hvert fald ikke følge J.B.'s råd ;)
Fullbody benyttes typisk af begyndere eller folk der ikke har tid til mere.. Giv den gas med det 3 split du har i tankerne

Fullbody benyttes typisk af begyndere eller folk der ikke har tid til mere..

toto_G4M3R skrev:Du kan sagtens køre 3 split 6 dage om ugen. Noget pjat de siger om at du skal køre full body....

NGS skrev:toto_G4M3R skrev:Du kan sagtens køre 3 split 6 dage om ugen. Noget pjat de siger om at du skal køre full body....
Hvad er der pjattet i, at køre fullbody?

PeterK skrev:NGS skrev:toto_G4M3R skrev:Du kan sagtens køre 3 split 6 dage om ugen. Noget pjat de siger om at du skal køre full body....
Der er intet pjattet ved fullbody. Fullbody er awesome, men det er noget pjat, at han ikke kan køre et tre split to gange om ugen, som Toto også siger.
TS: Hvilket program taler du i øvrigt om? Hvorvidt det giver mening at ændre i strukturen fra fire til tre split afhænger lidt deraf. Personligt ville jeg dog klart anbefale et tre split frem for et fire split, men bestemt ikke frem for alt.

PeterK skrev:NGS skrev:toto_G4M3R skrev:Du kan sagtens køre 3 split 6 dage om ugen. Noget pjat de siger om at du skal køre full body....
Der er intet pjattet ved fullbody. Fullbody er awesome, men det er noget pjat, at han ikke kan køre et tre split to gange om ugen, som Toto også siger.

Comedian skrev:Jeg vil virkelig gerne høre argumentet for at en nybegynder skulle bruge 6 dage om ugen i et træningscenter.

Dingo skrev:Comedian skrev:Jeg vil virkelig gerne høre argumentet for at en nybegynder skulle bruge 6 dage om ugen i et træningscenter.
Det SKAL man heller ikke. Som sagt så falder nybegyndere ofte i split fælden og tror at de skal have høje pysko splits, med 1 ugentlig træning af hver muskelgruppe, hvilket naturligvis vil give en alt for lav frekvens.
Men såfremt en begynder har tiden, lysten og energien, så ser jeg ingen argumenter imod at han ikke kan køre 6 træningsdage om ugen. Frekvensen skal naturligvis være tilpas høj, som f.eks. et 2 split @ 6 x om ugen. Det er selvfølgelig vigtigt at pointere at begyndere ikke bare skal kaste sig over et split program, fordi de tror det er bedre.

Dingo skrev:Comedian skrev:Jeg vil virkelig gerne høre argumentet for at en nybegynder skulle bruge 6 dage om ugen i et træningscenter.
Det SKAL man heller ikke. Som sagt så falder nybegyndere ofte i split fælden og tror at de skal have høje pysko splits, med 1 ugentlig træning af hver muskelgruppe, hvilket naturligvis vil give en alt for lav frekvens.
Men såfremt en begynder har tiden, lysten og energien, så ser jeg ingen argumenter imod at han ikke kan køre 6 træningsdage om ugen. Frekvensen skal naturligvis være tilpas høj, som f.eks. et 2 split @ 6 x om ugen. Det er selvfølgelig vigtigt at pointere at begyndere ikke bare skal kaste sig over et split program, fordi de tror det er bedre.

NGS skrev:PeterK skrev:NGS skrev:toto_G4M3R skrev:Du kan sagtens køre 3 split 6 dage om ugen. Noget pjat de siger om at du skal køre full body....
TS har lige brugt 3 uger på at træne 4 gange i ugen hvor han trænede et 4split............
Det er noget pjat, at anbefale ham et 3 split, han skal have et fullbody for at få bygget sin grundform. Ellers tror jeg sgu ikke han får meget ud af det.

PeterK skrev:NGS skrev:PeterK skrev:NGS skrev:toto_G4M3R skrev:Du kan sagtens køre 3 split 6 dage om ugen. Noget pjat de siger om at du skal køre full body....
TS har lige brugt 3 uger på at træne 4 gange i ugen hvor han trænede et 4split............
Det er noget pjat, at anbefale ham et 3 split, han skal have et fullbody for at få bygget sin grundform. Ellers tror jeg sgu ikke han får meget ud af det.
Han skal ingenting. Som nævnt vil jeg ikke anbefale et 3 split med seks ugentlige træninger frem for alt, men det er bestemt bedre end et 4 split med en frekvens på 1. Så længe frekvensen er på 2 eller over, ser jeg ikke det store problem, det være sig FB, 2- eller 3 split. Fullbody anbefales tit til begyndere, og det synes jeg er ganske fornuftigt, men Back to Basics anbefales lige så tit, og der er frekvensen ikke højere.
Når det er sagt, så antog jeg ikke, at de tre uger udgør hele TS' træningstid, hvilket jeg stadig er uvis om.

PeterK skrev:I så fald kan jeg virkelig ikke se, hvorfor du ikke skulle kunne træne seks gange om ugen, hvis du ellers har det basale i orden. 2 eller 3 split med seks ugentlige træninger er IMO begge udmærkede, så vælg hvad du finder fordelagtigt. Det kan dog godt være, du skal vende dig til den ekstra træning.
Færre træninger en seks kan selvsagt også gøre det, men nu efterspurgte du netop dette.

Comedian skrev:Dingo skrev:Comedian skrev:Jeg vil virkelig gerne høre argumentet for at en nybegynder skulle bruge 6 dage om ugen i et træningscenter.
Tror du, at han får mere ud af at træne 6 gange om ugen end f eks 4 gange?
Vi ved, at det som minimum vil øge belastningen på ham og derigennem slid og skadespotentiale, hvilket jo er en afvejning imod hans resultater. Tror du at han har så godt styr på teknik, kost, restitution, træningsplanlægning, kropsfornemmelse og generel forståelse og træningsindsats, at det giver mening? Måske er det derfor, han gerne vil træne oftere, for at forbedre disse punkter. Jeg tvivler ærligt talt på det. Som regel er det bare den generelle forvirring om at mere træning absolut må være bedre.

Thomas Jagd skrev:Fullbody benyttes typisk af begyndere eller folk der ikke har tid til mere..
Det er noget vås. Fullbody kan sagtens anvendes af erfarne folk også. Jeg har de sidste par år trænet fullbody 4-5 gange i ugen med rigtig god succes.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster