Jeg vil lige høre jeres erfaringer til ovenstående ben-øvelser... Hvilken af øvelserne har I haft bedst erfaring med?

På forhånd tak.

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

thaden skrev:Squat, virker og rammer rigtig godt. Fuck kilo, teknik og løft skal være i orden, ellers går det ud over dig selv, og det ville være dumt!
Dødløft er ligesom squatten, super vigtig at få teknik på plads, og så efter den er på plads, kan du begynde at tage kilo på.
Ellers har jeg både lavet benpres, leg curls, leg extentions, calfs raises, lounges, og alt efter dit program ville jeg vælge nogle øvelser.

Ole_S skrev:Men selve teknikken er vel en del nemmere med benpres?

danielhansen13 skrev:Ole_S skrev:Men selve teknikken er vel en del nemmere med benpres?
Ja.

Ole_S skrev:danielhansen13 skrev:Ole_S skrev:Men selve teknikken er vel en del nemmere med benpres?
Ja.
Har du noget sammenlignings-grundlag til de to øvelser? Jeg tænker på, om du synes at øvelserne giver lige godt?

MadzP92 skrev:Ole_S skrev:danielhansen13 skrev:Ole_S skrev:Men selve teknikken er vel en del nemmere med benpres?
Ja.
Har du noget sammenlignings-grundlag til de to øvelser? Jeg tænker på, om du synes at øvelserne giver lige godt?
frivægt giver altid bedre. ved squat aktiveres HELE kroppen til at hjælpe med løftet. det sker ikke i benpress på samme måde. frivægt aktiverer også flere muskler eller hvad man siger

MadzP92 skrev:Ole_S skrev:danielhansen13 skrev:Ole_S skrev:Men selve teknikken er vel en del nemmere med benpres?
Ja.
frivægt giver altid bedre. ved squat aktiveres HELE kroppen til at hjælpe med løftet. det sker ikke i benpress på samme måde. frivægt aktiverer også flere muskler eller hvad man siger

Dingo skrev:MadzP92 skrev:Ole_S skrev:danielhansen13 skrev:Ole_S skrev:Men selve teknikken er vel en del nemmere med benpres?
Ja.
Altid bedre i forhold til hvad?
45 grader benpres er genial til at få smidt en masse kg på og tæske reps afsted, uden (den store) risiko for teknik fail. Det værste der kan ske er at du går i stå i bundposition, men det er intet sammenlignet med at faile grumt i et squat og skade ryggen.
High rep leg extensions som enten pre eller post exhaust er ganske glimrende.
Et program bør generelt baseres på frivægte, men frivægte giver ikke "altid bedre". Maskiner og kabler kan med fordel benyttes som supplement i flere sammenhænge, ikke kun til bentræning

Dingo skrev:MadzP92 skrev:Ole_S skrev:danielhansen13 skrev:Ole_S skrev:Men selve teknikken er vel en del nemmere med benpres?
Ja.
45 grader benpres er genial til at få smidt en masse kg på og tæske reps afsted, uden (den store) risiko for teknik fail. Det værste der kan ske er at du går i stå i bundposition, men det er intet sammenlignet med at faile grumt i et squat og skade ryggen.
Et program bør generelt baseres på frivægte, men frivægte giver ikke "altid bedre". Maskiner og kabler kan med fordel benyttes som supplement i flere sammenhænge, ikke kun til bentræning

MadzP92 skrev:Dingo skrev:MadzP92 skrev:Ole_S skrev:danielhansen13 skrev:Ole_S skrev:Men selve teknikken er vel en del nemmere med benpres?
Ja.
nu spørger han om hvilken af de to øvelser han skal vælge, han nævner ikke at køre begge to. derfor er frivægtsøvelsen klart altid at foretrække da jeg er sikker på at det er den eneste øvelse der er i hans program lige nu. jeg snakker ikke om ass øvelse

Dingo skrev:Ole: Et rack til squat kan bruges til mange andre ting, såfremt det er justerbart. Bænkpres, skulderpres, rack til military press osv. Så du får klart mest ud af at investere i et squat rack.
Madz: Korrekt, men at frivægte altid bare er bedst er lettere unuanceret.

MadzP92 skrev:Dingo skrev:MadzP92 skrev:Ole_S skrev:danielhansen13 skrev:Ole_S skrev:Men selve teknikken er vel en del nemmere med benpres?
Ja.
nu spørger han om hvilken af de to øvelser han skal vælge, han nævner ikke at køre begge to. derfor er frivægtsøvelsen klart altid at foretrække da jeg er sikker på at det er den eneste øvelse der er i hans program lige nu. jeg snakker ikke om ass øvelse

Ole_S skrev:Dingo skrev:Ole: Et rack til squat kan bruges til mange andre ting, såfremt det er justerbart. Bænkpres, skulderpres, rack til military press osv. Så du får klart mest ud af at investere i et squat rack.
Madz: Korrekt, men at frivægte altid bare er bedst er lettere unuanceret.
Så skal jeg måske investere i sådan en istedet for.... Men teknikken til squat.... Kan du/I anbefale nogle gode videoer, hvor jeg kan lære teknikken?

Animal skrev: holde sig til benpres, indtil teknikken er på plads.

Dingo skrev:Animal skrev: holde sig til benpres, indtil teknikken er på plads.
Hvordan skal en masse benpres forbedre hans squat teknik?

og det med at løre det skal du ikke være nervøs for , du kan kigge på nogle videoer hvordan du gør. Når du så føler du ved at have lidt styr på det optag et klip af dig selv og post her på hjemmesiden og spørg om din teknik 

Du skal kun købe et squat rack! - squat vil altid være at foretrække, hvis du ikke har skader der gør at du ikke kan udføre den!

LarsV skrev:Du skal kun købe et squat rack! - squat vil altid være at foretrække, hvis du ikke har skader der gør at du ikke kan udføre den!
+1
Squat er nu engang benpres overlegen, både hvad angår styrke og hypertrofi.
Bare start mildt ud med nogle lette vægte og øv dig i teknikken inden du fyrer en masse kilo på.
Her kan du se videoer der viser teknikken:
maxer.dk

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster