Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

traintrain skrev:heysan. jeg har gennem det sidste halve år kørt fullbody men opbyggelse af progressions træning. jeg har altid godt kunne lide at køre tungt, så de sidste 3-4 uger af den 8-10 ugers træningsfase, har altid været til forced og failure. men syntes at jeg gået lidt død i at altid køre så tungt, så min træning bliver selvfølgelig også derefter hvilket jeg ikke ønsker. så overvejer at begynde på noget lette vægte, også med korte pauser mellem hver sæt. men vil stadig gerne have progression med i programmet da det virker rigtig godt på mig. i hvilken form ville i ligge progressionen? det har altid bestået i at sætte flere kilo på hver uge, men tænkte lidt på om man kunne stige i gentagelser den ende uge, også kilo den næste, så jeg ikke kommer op på de helt tunge kilo igen?

Lithium skrev:traintrain skrev:heysan. jeg har gennem det sidste halve år kørt fullbody men opbyggelse af progressions træning. jeg har altid godt kunne lide at køre tungt, så de sidste 3-4 uger af den 8-10 ugers træningsfase, har altid været til forced og failure. men syntes at jeg gået lidt død i at altid køre så tungt, så min træning bliver selvfølgelig også derefter hvilket jeg ikke ønsker. så overvejer at begynde på noget lette vægte, også med korte pauser mellem hver sæt. men vil stadig gerne have progression med i programmet da det virker rigtig godt på mig. i hvilken form ville i ligge progressionen? det har altid bestået i at sætte flere kilo på hver uge, men tænkte lidt på om man kunne stige i gentagelser den ende uge, også kilo den næste, så jeg ikke kommer op på de helt tunge kilo igen?
Du kan jo sagtens køre tungt (90 % 1 rm+) i slutningen af en cyklus uden at gå til failure eller forced - hvilket er tåbeligt og hverken fordrer hypertrofi eller styrke særlig godt - det er en forældet måde at træne på, at gå til failure hver gang, også selvom det er i slutningen af en cyklus, i så fald skal det passe med at man rammer failure og evt. forced på allersidste dag i cyklussen så kan det muligvis godt forsvares, men ikke noget med at ligge 3-4 uger i træk med forced/failure i alle løft.

BOOBS skrev:traintrain skrev:heysan. jeg har gennem det sidste halve år kørt fullbody men opbyggelse af progressions træning. jeg har altid godt kunne lide at køre tungt, så de sidste 3-4 uger af den 8-10 ugers træningsfase, har altid været til forced og failure. men syntes at jeg gået lidt død i at altid køre så tungt, så min træning bliver selvfølgelig også derefter hvilket jeg ikke ønsker. så overvejer at begynde på noget lette vægte, også med korte pauser mellem hver sæt. men vil stadig gerne have progression med i programmet da det virker rigtig godt på mig. i hvilken form ville i ligge progressionen? det har altid bestået i at sætte flere kilo på hver uge, men tænkte lidt på om man kunne stige i gentagelser den ende uge, også kilo den næste, så jeg ikke kommer op på de helt tunge kilo igen?
Hvis du kører til failure hver gang, så ville din styrke ikke blive bedre tvært imod ville den blive dårligere på længere sigt![]()
Tag en uge hvor du næsten ikke køre med noget vægt altså en uge hvor du træner meget stille og roligt.
Bagetfer begynder du så på et nyt program.

Friche skrev:Du kan jo evt dekonditionere først

traintrain skrev:jeg dekonditionere også før jeg går igang med det nye. regner med jeg tager en 7-8 dage. men mit spørgsmål gik mere på når jeg gik igang igen, om man kan sige med sikkerhed om det er for mange reps at begynde med, til muskel opbygning?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster