Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1480
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1478

Følg bodybuilding.dk på

TV2 lyder lidt underligt

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

faldt over denne her artikel på tv2.dk: http://go.tv2.dk/articledag/id-42269719 ... ml?forside og må sgu indrømme at jeg synes den lyder lidt underligt!
så kom med jeres mening. Er det endnu noget vrøvl som har med tv2 at gøre, tænker tilbage på diverse go morgen danmark programmer som der også har været stor diskussion om her på sitet :)

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

TV2 er IKKE en hjemmeside hvorfra du skal finde din træningsviden.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

wager skrev:faldt over denne her artikel på tv2.dk: http://go.tv2.dk/articledag/id-42269719 ... ml?forside og må sgu indrømme at jeg synes den lyder lidt underligt!
så kom med jeres mening. Er det endnu noget vrøvl som har med tv2 at gøre, tænker tilbage på diverse go morgen danmark programmer som der også har været stor diskussion om her på sitet :)

Tænkte det nok... Derfor min mave "buler" den forkerte vej, det har INTET med min bulk at gøre..!
(ironi kan forekomme i ovenstående)

Damn... Hende Marie Kaufholtz bør aldrig nogensinde skrive en artikel angående krop & sundhed IGEN !!

Kan man ikke sagsøge folk for at vidergive så stupide artikler til offentligheden?? ](*,)

Derudover synes jeg det er utroligt komisk:

Maveøvelser er derfor også en vigtig del af opskriften på at komme af med mavefedtet - den slags fedt, som vi kvinder ofte bliver ramt af, når vi oplever stress, mangel på søvn eller spiser forkert.

Ved siden står der så "Se også"
"4 myter om mavetræning"

Myte 1: Maveøvelser får mavefedtet væk

Det kunne være fantastisk - men virkeligheden ser lidt anderledes ud.

Man øger sin risiko for at blive tykkere på maven, hvis man fx er stresset, sover for lidt eller drikker for mange øl. Men det omvendte gælder ikke; selv ikke 100 mavebøjninger om dagen kan få mavefedtet til at skrubbe af.

Utroligt at der er så lidt styr på noget som helst. 2 artikler fra samme hjemmeside der 100% modsiger hinanden.
Sidst rettet af Lentz 7. aug 2011, 11:03, rettet i alt 1 gang.
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse - 82.85kg
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 257,5kg / 260kg
Bænkpress 147,5kg / 142,5kg
Dødløft: 255kg / 255kg
Total: 660kg / 440,550 Wilks

Reputation point: 25

Geografisk sted: Næstved (Aalborg)

Træner her: HGVS
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 260.00
- Dødløft: 255.00

det var da det værste ævl jeg har læst længe ](*,) ,
Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (7)

Som vi tidligere har diskuteret her på forumet, er mange af disse såkaldte "eksperter" og deres udtagelser blevet hverdag på Tv2 - både udsendelser som Go' Morgen Danmark, Go' Aften Danmark, Go' Nat Danmark, artiler, etc whatever. Har sendt en mail til dem, hvori jeg skriver, at der efterhåden ingen validitet eller belæg er, for det der bliver postuleret af de såkaldte eksperter, som udtaler sig i Øst og Vest om emner de ikke burde udtale sig om, hvilket Hr. og Fru. Danmark tager for gode varer. Har bl.a. nævnt den seneste artikel i rækken, som også er postet her. Vil poste deres svar her i topic, hvis sådan en kommer - må man næsten formode.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

Det var jo sammen ting i Torsdag i Go´morgen DK med gutten der kom med sin uheldig udtalelse omkring vægttab samt muskel optagelse ..... det var jo også formuleret ret forkert ....og mange tager det til sig vis de ikke har forstand på det og tror det er den måde de skal træne

det er jo ikke lige så fedt for Hr. & Fru. Danmark
Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
Brugeravatar

Styrkeliste

Lentz skrev:Damn... Hende Marie Kaufholtz bør aldrig nogensinde skrive en artikel angående krop & sundhed IGEN !!

Kan man ikke sagsøge folk for at vidergive så stupide artikler til offentligheden?? ](*,)

Maveøvelser er derfor også en vigtig del af opskriften på at komme af med mavefedtet - den slags fedt, som vi kvinder ofte bliver ramt af, når vi oplever stress, mangel på søvn eller spiser forkert.

"4 myter om mavetræning"

Man øger sin risiko for at blive tykkere på maven, hvis man fx er stresset, sover for lidt eller drikker for mange øl. Men det omvendte gælder ikke; selv ikke 100 mavebøjninger om dagen kan få mavefedtet til at skrubbe af.

Utroligt at der er så lidt styr på noget som helst. 2 artikler fra samme hjemmeside der 100% modsiger hinanden.

Haha jeg sad og tænkte på præcis det samme! Det er fun. Men den artikel der hedder '4 myter om mavetræning' er faktisk ganske fint skrevet med gode pointer, feks med energiunderskud, drop 100 mavebøjninger og lav også andet end mavebøjninger
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Ved ikke om det allerede er blevet sagt, men synes det er værd at påpege, at artiklerne ikke er skrevet af tv2, men af alt for damerne og iform (den gode). Det forsvarer selvfølgelig ikke, at tv2 viderebringer så elendige artikler, men det er stadig værd at tænke på.
Brugeravatar

Dingo skrev:
Lentz skrev:Damn... Hende Marie Kaufholtz bør aldrig nogensinde skrive en artikel angående krop & sundhed IGEN !!

"4 myter om mavetræning"

Haha jeg sad og tænkte på præcis det samme! Det er fun. Men den artikel der hedder '4 myter om mavetræning' er faktisk ganske fint skrevet med gode pointer, feks med energiunderskud, drop 100 mavebøjninger og lav også andet end mavebøjninger

Giver dig helt ret, men det viser jo bare at "Iform" har lidt fornuft i hovedet :lol:
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse - 82.85kg
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 257,5kg / 260kg
Bænkpress 147,5kg / 142,5kg
Dødløft: 255kg / 255kg
Total: 660kg / 440,550 Wilks

Reputation point: 25

Geografisk sted: Næstved (Aalborg)

Træner her: HGVS
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 260.00
- Dødløft: 255.00

Billede

De starter med at melde ud omkring maveøvelsernes velsignelser, at de kan få mavefedtet til at forsvinde, hvorefter de prompte afskriver det som den første myte omkring mavetræning...
Brugeravatar

Casper.S skrev:TV2 er IKKE en hjemmeside hvorfra du skal finde din træningsviden.

får sgu heller ikke min træningsviden derfra :D for så havde jeg sgu nok ikke skrevet jeg synes det lød underligt :P

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Kvinder [-X
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Det værste er jo næsten den måde, hvorpå den slags artikler undergraver hele stationens troværdighed.

Jeg kan så se, at det er en ekstern artikel de har hentet, men ved at bringe den på deres hjemmeside må de også stå inde for dens indhold. Og det er sgu problematisk.

Hvis de i dén grad er så inkompetente på dette område - ja hvad ved de så ellers ikke noget om? Kan jeg stole på dem næste gang de har en juridisk ekspert i studiet til at forklare om skatteregler? Eller en kok der viser hvordan man tilbereder en fisk så den ikke længere er giftig?

Det er så ufatteligt pinligt.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

alllstar skrev:Som vi tidligere har diskuteret her på forumet, er mange af disse såkaldte "eksperter" og deres udtagelser blevet hverdag på Tv2 - både udsendelser som Go' Morgen Danmark, Go' Aften Danmark, Go' Nat Danmark, artiler, etc whatever. Har sendt en mail til dem, hvori jeg skriver, at der efterhåden ingen validitet eller belæg er, for det der bliver postuleret af de såkaldte eksperter, som udtaler sig i Øst og Vest om emner de ikke burde udtale sig om, hvilket Hr. og Fru. Danmark tager for gode varer. Har bl.a. nævnt den seneste artikel i rækken, som også er postet her. Vil poste deres svar her i topic, hvis sådan en kommer - må man næsten formode.

Godt initiativ, allstar. Jo flere der henvender sig med den slags klager jo bedre!

mesomorf skrev:Det værste er jo næsten den måde, hvorpå den slags artikler undergraver hele stationens troværdighed.
.

Dette ræsonnement synes at forudsætte, de havde nogen til at begynde med :hihi:
Brugeravatar

alllstar skrev:Som vi tidligere har diskuteret her på forumet, er mange af disse såkaldte "eksperter" og deres udtagelser blevet hverdag på Tv2 - både udsendelser som Go' Morgen Danmark, Go' Aften Danmark, Go' Nat Danmark, artiler, etc whatever. Har sendt en mail til dem, hvori jeg skriver, at der efterhåden ingen validitet eller belæg er, for det der bliver postuleret af de såkaldte eksperter, som udtaler sig i Øst og Vest om emner de ikke burde udtale sig om, hvilket Hr. og Fru. Danmark tager for gode varer. Har bl.a. nævnt den seneste artikel i rækken, som også er postet her. Vil poste deres svar her i topic, hvis sådan en kommer - må man næsten formode.

Skide godt. Hvis de fortsætter i samme bane, så ryger der også snart en mail fra mig afsted, for man kan sgu ikke andet end at blive en smule provokeret og forarget over mængden af fejlinformation de leverer..

Så ruller det igen med ham trænings fidusen igen med hans six pack på
6 uger bla bla han lukker bare ævl ud når han står på tv'et igen til morgen her den 18.aug

Måske er det bare mig som er ude for pæd rækkevidte :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Solosesso skrev:Så ruller det igen med ham trænings fidusen igen med hans six pack på
6 uger bla bla han lukker bare ævl ud når han står på tv'et igen til morgen her den 18.aug

Hvad for noget var ævl? Jeg synes i øvrigt resultaterne var ret fine for de to deltagere
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym

ntp9 skrev:

Godt initiativ, allstar. Jo flere der henvender sig med den slags klager jo bedre!

mesomorf skrev:Det værste er jo næsten den måde, hvorpå den slags artikler undergraver hele stationens troværdighed.
.

Dette ræsonnement synes at forudsætte, de havde nogen til at begynde med :hihi:

Why even care? Der vil altid florere lort på nettet, og folk vil altid glædeligt spise det med en ske hvis det betyder de slipper for at lave motion eller for den sags skyld rejse sig op fra sofaen.
Da jeg fik leveret min nye vaskemaskine var den pakket ind i bobbelplast. Jeg pillede tapen af plasten, klippede huller i den ene ende og hængte det op som badeforhæng. Rigtig fint!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nørrebronx

Jezzer skrev:
Solosesso skrev:Så ruller det igen med ham trænings fidusen igen med hans six pack på

Hvad for noget var ævl? Jeg synes i øvrigt resultaterne var ret fine for de to deltagere

Du synes ikke, det lyder forkert, når han siger, at forsøgpersonerne har tabt 4kg fedt og taget 3kg muskelmasse på i løbet af de 6 uger?

Mikkel Bech - værten - sagde såvidt jeg husker, at "de havde OMDANNET 4kg fedt til 3kg muskelmasse", hvilket "eksperten" ikke modsagde ham i.

Men det var da fine resultater de havde fået på 6 uger..
SandyFrink skrev:Jeg kan ikke godkende denne log. Decideret træningsfanatisme.

Reputation point: 73

Steve90210 skrev:Du synes ikke, det lyder forkert, når han siger, at forsøgpersonerne har tabt 4kg fedt og taget 3kg muskelmasse på i løbet af de 6 uger?

Mikkel Bech - værten - sagde såvidt jeg husker, at "de havde OMDANNET 4kg fedt til 3kg muskelmasse", hvilket "eksperten" ikke modsagde ham i.

Nu spiller der jo mange andre faktorer, som eksempelvis væske, ind. At de skal have gainet 3 fedtfrie kg, anser jeg ikke for værende umuligt.

Hvert indslag får et par minutter tildelt. Jeg kan ikke se noget smart i at eksperten skulle bruge 2 minutter på at forklare Mikkel Bech, hvordan tingene hænger sammen. I øvrigt er tavshed ikke lig samtykke.
When you train: Brain + pain = gain!

Lift and lift again until pussies become swole!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 130.00

hansi hinterseer skrev:
Steve90210 skrev:Du synes ikke, det lyder forkert, når han siger, at forsøgpersonerne har tabt 4kg fedt og taget 3kg muskelmasse på i løbet af de 6 uger?

Nu spiller der jo mange andre faktorer, som eksempelvis væske, ind. At de skal have gainet 3 fedtfrie kg, anser jeg ikke for værende umuligt.

Hvert indslag får et par minutter tildelt. Jeg kan ikke se noget smart i at eksperten skulle bruge 2 minutter på at forklare Mikkel Bech, hvordan tingene hænger sammen. I øvrigt er tavshed ikke lig samtykke.

Når man er på sådan en low carb kur, som forsøgspersonerne var i de 6 uger, hvor de angiveligt kun fik kød og grøntsager, kan jeg ikke rigtig se, hvor væsken skulle komme fra. Normalvis plejer vægttab vel at medføre mindre væske i kroppen?

Overordnet set synes jeg bare det er ærgeligt, at der bliver givet, hvad må anses for at være misvisende informationer - altså at man kan tabe fedt og gaine muskelmasse samtidigt. Hvis man ser bort fra begyndergains, strider det jo imod al fornuft og virkelighedens realiteter.

Mht. de 4kg fedt og 3kg masse, bundede Mikkel Bechs udtalelser selvfølgelig i de oplysninger, eksperten havde givet..

Steve90210 skrev:Når man er på sådan en low carb kur, som forsøgspersonerne var i de 6 uger, hvor de angiveligt kun fik kød og grøntsager, kan jeg ikke rigtig se, hvor væsken skulle komme fra. Normalvis plejer vægttab vel at medføre mindre væske i kroppen?

Overordnet set synes jeg bare det er ærgeligt, at der bliver givet, hvad må anses for at være misvisende informationer - altså at man kan tabe fedt og gaine muskelmasse samtidigt. Hvis man ser bort fra begyndergains, strider det jo imod al fornuft og virkelighedens realiteter.

Mht. de 4kg fedt og 3kg masse, bundede Mikkel Bechs udtalelser selvfølgelig i de oplysninger, eksperten havde givet..

Sagde han direkte noget om low carb? det kan jeg nemlig ikke huske, men jeg vil da ikke afvise at han sagde det Ellers kommer det jo an på, hvordan man definerer grøntsager - eksempelvis er der en del carbs i kartofler.

Jeg er helt enig i at man ikke, som udgangspunkt, kan tabe fedt og gaine muskelmasse på samme tid, med mindre, som du selv er inde på, begyndergains stadig er en eksisterende faktor. Dog kan man snildt gøre det over kortere perioder, ved brug af zigzag-diæt. Det har jeg selv gjort. Du kan evt. google zigzag-diæt, hvis ikke du har hørt om det før. At projektets deltagere har kørt zigzag-diæt uden at vide det, samt at de har fået boostet deres fedtfri masse, er, for mig at se, ikke helt utænkeligt.

Ja, men eksperten har hverken udtalt eller bekræftet, hvad værten sagde.
When you train: Brain + pain = gain!

Lift and lift again until pussies become swole!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 130.00

Hvis du med zigzag-diæt mener carb-cycling, som det bl.a. er tilfældet med lean gains, har jeg hørt lidt om det, men er ikke inde i de mere videnskabelige omstændigheder. Men vi er vist enige i hovedpunkterne ang. den her sag, så fred være med det. :wink:

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 68 gæster