Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1543
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1542

Følg bodybuilding.dk på

Tyveri i FW - video overvågning?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

I mandags var jeg så heldig at få neglet mine vægtløfter sko i FW. Jeg anmodede herefter centerlederen om, at hun så på video overvågningen, hvilket hun dog afviste med den begrundelse, at det kun er politiet, der har lov til dette.

Jeg skulle mene at en privatejet virksomhed, der foretager lovlig overvågning på deres ejet område også har adgang til overvågnings databasen. Jeg går således med en fornemmelse af, at hun har kørt mig en plade. Er der nogen der kan oplyse mig :)?

/Mads

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Er du sikker på at de har videoovervågning?

Der er mange centre som oplyser at de har videoovervågning selvom de ikke har det for at forbygge tyveri eller i værste fald røveri. Det kunne måske være en årsag til at lederen ikke ville kigge på overvågningen.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog

MathiasMoeller skrev:Er du sikker på at de har videoovervågning?

Der er mange centre som oplyser at de har videoovervågning selvom de ikke har det for at forbygge tyveri eller i værste fald røveri. Det kunne måske være en årsag til at lederen ikke ville kigge på overvågningen.

Der sidder et kamera i loftet lige ved siden af squat rackene, hvor mine sko blev snuppet. Det kan selvfølgelig være et attrap kamera, men det er jeg næsten overbevist om ikke er tilfældet. Jeg mener at kunne huske, at det var fresh fitness der i sin tid benyttede sig af attrap kameraer i omklædningsrummene.

Styrkeliste

Mads801 skrev:
MathiasMoeller skrev:Er du sikker på at de har videoovervågning?

Der sidder et kamera i loftet lige ved siden af squat rackene, hvor mine sko blev snuppet. Det kan selvfølgelig være et attrap kamera, men det er jeg næsten overbevist om ikke er tilfældet. Jeg mener at kunne huske, at det var fresh fitness der i sin tid benyttede sig af attrap kameraer i omklædningsrummene.

Attrap-attrap-kamera i omklædningsrummene. Der er sgu nok en sikkerhedsansvarlig der har været skarp. Hvis du forstår sån en lille en.

Styrkeliste
- Dødløft: 190.00

Kostplan: Ingen kostplan

Mads801 skrev:I mandags var jeg så heldig at få neglet mine vægtløfter sko i FW. Jeg anmodede herefter centerlederen om, at hun så på video overvågningen, hvilket hun dog afviste med den begrundelse, at det kun er politiet, der har lov til dette.

Jeg skulle mene at en privatejet virksomhed, der foretager lovlig overvågning på deres ejet område også har adgang til overvågnings databasen. Jeg går således med en fornemmelse af, at hun har kørt mig en plade. Er der nogen der kan oplyse mig :)?

/Mads

Har du anmeldt tyveriet til politiet og afgivet forklaring? Her kan du jo passende nævne der er videoovervågning, så politiet kan kontakte centeret og anmode om optagelserne. Worth a shot.. :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00

Når der ikke foreligger en anmeldelse, hvorfor skulle hun så kigge? Hun må alligevel ikke vise eller give dig optagelserne. Det ville derfor være formålsløst og spild af hendes tid.

Få det anmeldt, og lad det ske hurtigst muligt, da de normalt skal slette optagelserne senest 30 dage efter de er optaget.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:Når der ikke foreligger en anmeldelse, hvorfor skulle hun så kigge? Hun må alligevel ikke vise eller give dig optagelserne. Det ville derfor være formålsløst og spild af hendes tid.

Få det anmeldt, og lad det ske hurtigst muligt, da de normalt skal slette optagelserne senest 30 dage efter de er optaget.

Du har selvfølgelig en pointe i, at hun ikke er tvunget til noget som helst.
Det handler dog ikke om, at hun skal vise og/eller give mig optagelserne. Det handler om, at hun i løbet af 5-10 min ville kunne konstatere, om overvågningskameraet har opfanget noget, og dermed om der er grundlag for en anmeldelse.

Styrkeliste

Mads801 skrev:
Pind skrev:Når der ikke foreligger en anmeldelse, hvorfor skulle hun så kigge? Hun må alligevel ikke vise eller give dig optagelserne. Det ville derfor være formålsløst og spild af hendes tid.

Du har selvfølgelig en pointe i, at hun ikke er tvunget til noget som helst.
Det handler dog ikke om, at hun skal vise og/eller give mig optagelserne. Det handler om, at hun i løbet af 5-10 min ville kunne konstatere, om overvågningskameraet har opfanget noget, og dermed om der er grundlag for en anmeldelse.

De fleste af disse optagelser er af ringe kvalitet. Dernæst kan det være tæt på umuligt at bevise, at personen man mener at kunne se på videoen rent faktisk er personen som har taget dine sko. I mange tilfælde kan man risikere falske anklager. Det er der ikke mange centerledere der er interesseret i vil jeg tro.
Brugeravatar

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Alt hvad jeg nogensinde har hørt er at kun politiet må kigge på overvågningsbilleder. Gætter på det er for at beskytte folk mod at al personale, eller bare en ligegyldig centerleder, kan sidde og glo alt igennem hvad vedkommende lige lyster. Diskoteker mv. må så vidt jeg ved heller ikke se på deres videoovervågning andet end live feed. Hvis der skal gås tilbage skal politiet gøre det. Nogen der ved det helt præcist?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Alt hvad jeg nogensinde har hørt er at kun politiet må kigge på overvågningsbilleder. Gætter på det er for at beskytte folk mod at al personale, eller bare en ligegyldig centerleder, kan sidde og glo alt igennem hvad vedkommende lige lyster. Diskoteker mv. må så vidt jeg ved heller ikke se på deres videoovervågning andet end live feed. Hvis der skal gås tilbage skal politiet gøre det. Nogen der ved det helt præcist?

Det må man naturligvis gerne. Vi bruger vores overvågning til tjek af personale og kunder - også til at give kunder ret i fx forkert retur mv.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50

Galleri: Vis galleri (3)

Brugeravatar

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50

Galleri: Vis galleri (3)

Jeg har fået neglet min taske, og jakke med bilnøgler i, hvilket de benyttede lejligheden til at gå ud på p pladsen og tage bilen også. Jeg spurgte om præcis det samme, men der måtte de heller ikke. Jeg kontaktede politiet og anmeldte blot, og så hørte jeg ikke noget fra dem igen, før de fandt bilen samme nat :-({|= :-({|=

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 110.00

Dingo skrev:Alt hvad jeg nogensinde har hørt er at kun politiet må kigge på overvågningsbilleder. Gætter på det er for at beskytte folk mod at al personale, eller bare en ligegyldig centerleder, kan sidde og glo alt igennem hvad vedkommende lige lyster. Diskoteker mv. må så vidt jeg ved heller ikke se på deres videoovervågning andet end live feed. Hvis der skal gås tilbage skal politiet gøre det. Nogen der ved det helt præcist?

Personalet må gerne se videoen, men de må ikke dele indholdet af videoen offentligt. Yderligere skal der naturligvis være et formål.
Brugeravatar

Reputation point: 30

det sker også da jeg arbejdede for webshop at folk som havde stjålet dankort har haft købt på vores side. hvorefter ejeren ringer senere og spørger til det. Selvom vi har adresse osv. så må vi ikke udgive noget som helst før politiet ber om det, og politiet tager sig desværre ikke af så små sager, så det sker aldrig.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Euphorica skrev:http://www.sikkerhedsbranchen.dk/index.asp?http://www.sikkerhedsbranchen.dk/artikler.asp?mode=vis_subpage&subpageid=195&kategoriid=3

=D>

Styrkeliste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster