Nogle der kan svare mig på hvad der måske kan være skyld i det?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Marcg skrev:Her på det sidste er jeg begyndt at lugte ligesom ammoniakvand når jeg sveder, det er pisse underligt!
Nogle der kan svare mig på hvad der måske kan være skyld i det?

ntp9 skrev:Kører du low carb?

mikkel_baech skrev:Det er pga ketose tilstand i kroppen, jeg stinker selv af salmiak og kattepis efter lange trænings pas hvis jeg ikke har fået carbs før træning.

Marcg skrev:mikkel_baech skrev:Det er pga ketose tilstand i kroppen, jeg stinker selv af salmiak og kattepis efter lange trænings pas hvis jeg ikke har fået carbs før træning.
Ketose tilstand? - hvad faen betyder det?

s0enice skrev:Marcg skrev:mikkel_baech skrev:Det er pga ketose tilstand i kroppen, jeg stinker selv af salmiak og kattepis efter lange trænings pas hvis jeg ikke har fået carbs før træning.
Ketose er en tilstand din krop indtræder i, når der ikke er nogle kulhydrater i kroppen at forbrænde. Kroppen vil i stedet omdanne fedtsyrer til ketonstoffer som hjernen bruger som nødløsning i mangel af bedre (kulhydrater).

mikkel_baech skrev:Det er pga ketose tilstand i kroppen, jeg stinker selv af salmiak og kattepis efter lange trænings pas hvis jeg ikke har fået carbs før træning.

Marcg skrev:s0enice skrev:Marcg skrev:mikkel_baech skrev:Det er pga ketose tilstand i kroppen, jeg stinker selv af salmiak og kattepis efter lange trænings pas hvis jeg ikke har fået carbs før træning.
Ketose er en tilstand din krop indtræder i, når der ikke er nogle kulhydrater i kroppen at forbrænde. Kroppen vil i stedet omdanne fedtsyrer til ketonstoffer som hjernen bruger som nødløsning i mangel af bedre (kulhydrater).
Aaaarh, så lærte jeg også noget nyt i dag![]()
Vil det så sige, at når der ikke er nogle kulhydrater at tage af, så vil fedtforbrænding træde ind i stedet - eller misforstår jeg noget?

dornerd skrev:Hvis du tit træner i det samme tøj kan det være det var på tide at smide det ud. Måske skal du prøve at drikke mere vand?

Jiyan skrev:Marcg skrev:s0enice skrev:Marcg skrev:mikkel_baech skrev:Det er pga ketose tilstand i kroppen, jeg stinker selv af salmiak og kattepis efter lange trænings pas hvis jeg ikke har fået carbs før træning.
Vil det så sige, at når der ikke er nogle kulhydrater at tage af, så vil fedtforbrænding træde ind i stedet - eller misforstår jeg noget?
enten det, eller så vil aminosyrer forbrændes i stedet

Merodium skrev:ntp9 skrev:Kører du low carb?
Uanset svaret, tror jeg at din efterfølgende kommentar måske er interessant.. Så kom da med den ;)
ntp9 skrev:
Jeg skriver efter hukommelsen, så hvis nogen har tingene mere præsent, er de velkomne til at korrigere mig.
Ketose er den stofskiftemæssige tilstand, man forsøger at inducere gennem low carb-diæter, og er den mekanisme, som gør disse diæter potentielt uhyre effektive.
Ved stærkt at begrænse kulhydratindtaget og tvinge kroppen til at tømme glykogendepoterne i leveren overgår kroppen til at forbrænde fedtsyrer i stedet, og som en del af denne proces dannes ketoner: Den ene af disse molekyletyper - acetone - vil dog forholdsvist hurtigt blive udskilt af kroppen i form af ens udåndingsluft, urin mm.. Deraf lugten.

Stenalt skrev:mikkel_baech skrev:Det er pga ketose tilstand i kroppen, jeg stinker selv af salmiak og kattepis efter lange trænings pas hvis jeg ikke har fået carbs før træning.
Ketoner lugter af acetone, ikke ammoniak.Ammoniaklugten skyldes typisk forbrænding af aminosyrer.

Marcg skrev:Jiyan skrev:Marcg skrev:s0enice skrev:Marcg skrev:mikkel_baech skrev:Det er pga ketose tilstand i kroppen, jeg stinker selv af salmiak og kattepis efter lange trænings pas hvis jeg ikke har fået carbs før træning.
enten det, eller så vil aminosyrer forbrændes i stedet
Hvilket jeg går ud fra ikke er skide godt?

holstc skrev:Stenalt skrev:mikkel_baech skrev:Det er pga ketose tilstand i kroppen, jeg stinker selv af salmiak og kattepis efter lange trænings pas hvis jeg ikke har fået carbs før træning.
Ketoner lugter af acetone, ikke ammoniak.Ammoniaklugten skyldes typisk forbrænding af aminosyrer.
Hvad betyder dette for ens resultater?

Marcg skrev:Hvad ville så være bedst for at undgå denne lugt, hurtig- eller langsomt optagelige carbs før træning? Eller spiller det ingen rolle, bare det er carbs?

Smeden skrev:(ntp9, det er ikke særligt godt belyst at ketonstoffer skulle have en selvstændig effekt ved lav-kulhydratdiæter. Jeg syntes dog selv det virker plausibelt, om det så er direkte eller indirekte)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 92 gæster