Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1718
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1716

Følg bodybuilding.dk på

V-diet søger tricks/tips og gode råd (:

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle sammen.

Jeg har læst en del på den her såkaldte V-diethttp://velocity.t-nation.com/free_online_program/sports_body_training_diet_velocity/velocity_diet_30.
Og har tænkte mig at prøve at køre den, både for at teste min vilje styrke, og for at se hvor efffektiv sådan noget crash dieting egentlig er.
Jeg har tabt mig omkring 6-8 kg allerede. Kunne godt tænke mig at smide 4-5 kg mere. Har googlet diæten en del men har stadigvæk nogen spørgsmål.

Starte lige med lidt info:
Ifølge V-diet udregneren skal jeg indtage 1300kcal på off dage og 1700kcal på on dage.
Har kørt et cut på 1700-2000 kcal hver dag de sidste par måneder.

kostplan

Dette burde være kostplanen på off dage.
her er shaken på on dage:

kostplan

Spørgsmål 1:
De der hørfrø har i et godt alternativ til dem?
Har lidt svært ved at forestille mig de er specielt lækre at putte i den drink.

Spørgsmål 2:
Bodylab carbs - det er ikke druesukker men er det lige så godt?
eller skal jeg smutte ned i supermarkedet og købe de der druesukker tabletter?

Spørgsmål 3:
Har i nogen erfaringer med diæten må i meget gerne sige til. Vil gerne høre både positive og negative oplevelser med den!

Mvh.
Sidst rettet af T-B 23. jun 2012, 10:06, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 5

Geografisk sted: hillerød

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

T-B skrev:(google hvis du ikke kender den, tror ikke jeg må linke til den).

Du må gerne linke til t.nation og velocity diet.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

mic skrev:
T-B skrev:(google hvis du ikke kender den, tror ikke jeg må linke til den).

Du må gerne linke til t.nation og velocity diet.

det er hermed gjort. Tak fordi du lige afklarede det for mig.

Hvorfor ikke skifte protein pulver ud med magert kød?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 27.50
- Squat: 40.00
- Dødløft: 235.00

Logbog: Ingen logbog

Hvad er hørfr i din kostplan? Hvis det bare er ø'et du har glemt i hørfrø undrer det mig, er næringsindholdet er forskellige fra de andre 28 g hørfrø.
Brugeravatar

Reputation point: 104

Geografisk sted: Spanien

Træner her: Ullerslev motioncenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

For det første virker det, at du kommer helt ned på 1300 kcal ikke som en god idé.

For det andet skal T-Nation tages med et gran salt, da mange af deres artikler og herunder programmer, denne inklusiv, forudsætter, at du køber dyrt ind i deres produkter. Programmet er derfor skrevet ud fra et ønske om at sælge produktet.

For det tredje ligner det et ganske simpelt high protein/low carb diet, som der ikke er noget særligt rocket science omkring.

For det fjedre skal man, så vidt jeg kan se, kun indtage shakes og andre supplements hvilket er problematisk da rigtigt mad ALTID er at foretrække. Der er en god grund til at de hedder kostTILSKUD.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

danielhansen13 skrev:Hvad er hørfr i din kostplan? Hvis det bare er ø'et du har glemt i hørfrø undrer det mig, er næringsindholdet er forskellige fra de andre 28 g hørfrø.

godt spottet det skulle være hørfrø ja. retter det lige.

Anker skrev:For det første virker det, at du kommer helt ned på 1300 kcal ikke som en god idé.

For det andet skal T-Nation tages med et gran salt, da mange af deres artikler og herunder programmer, denne inklusiv, forudsætter, at du køber dyrt ind i deres produkter. Programmet er derfor skrevet ud fra et ønske om at sælge produktet.

For det tredje ligner det et ganske simpelt high protein/low carb diet, som der ikke er noget særligt rocket science omkring.

For det fjedre skal man, så vidt jeg kan se, kun indtage shakes og andre supplements hvilket er problematisk da rigtigt mad ALTID er at foretrække. Der er en god grund til at de hedder kostTILSKUD.

det er en crash diet. kører 28 dage på shakes også går man tilbage til at spise "normalt" mad igen. med en tilvænnings periode på 14 dage.

Jeg kan godt forstå at nogen af jer mener dette er total hul i hovedet at prøve sådan noget her. Men jeg vil gerne bede jer om at holde det for jer selv. Tak.

T-B skrev:
danielhansen13 skrev:Hvad er hørfr i din kostplan? Hvis det bare er ø'et du har glemt i hørfrø undrer det mig, er næringsindholdet er forskellige fra de andre 28 g hørfrø.

godt spottet det skulle være hørfrø ja. retter det lige.

Anker skrev:For det første virker det, at du kommer helt ned på 1300 kcal ikke som en god idé.

det er en crash diet. kører 28 dage på shakes også går man tilbage til at spise "normalt" mad igen. med en tilvænnings periode på 14 dage.

Jeg kan godt forstå at nogen af jer mener dette er total hul i hovedet at prøve sådan noget her. Men jeg vil gerne bede jer om at holde det for jer selv. Tak.

Det er hul i hovedet. Med mindre du kan lide diarre hver dag i næsten en måned :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (9)

T-B skrev:Spørgsmål 3:
Har i nogen erfaringer med diæten må i meget gerne sige til. Vil gerne høre både positive og negative oplevelser med den!

Mvh.

Hvis du gerne vil høre både positive og negative tanker omkring dit spørgsmål...

T-B skrev:Jeg kan godt forstå at nogen af jer mener dette er total hul i hovedet at prøve sådan noget her. Men jeg vil gerne bede jer om at holde det for jer selv. Tak.

... er det nok en dum idé at bede folk holde deres tanker tilbage.
Beefcake.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Brabrand, Aarhus

Styrkeliste
- Squat: 152.50
- Dødløft: 192.50

Medmindre du er vildt overvægtig er den her fremgang jo helt væk. Ved så få kalorier kommer du til at miste en del muskelmasse og kroppen reagerer ved at sænke stofskiftet dramatisk, fordi du sulter dig sådan. Hvad så bagefter du har tabt det, du ville? Så kommer det til at tage adskillige måneder før dit stofskifte er som før dit cut. Og i de måneder bliver du sikkert overvægtig igen.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Adin skrev:
T-B skrev:Spørgsmål 3:

Mvh.

Hvis du gerne vil høre både positive og negative tanker omkring dit spørgsmål...

T-B skrev:Jeg kan godt forstå at nogen af jer mener dette er total hul i hovedet at prøve sådan noget her. Men jeg vil gerne bede jer om at holde det for jer selv. Tak.

... er det nok en dum idé at bede folk holde deres tanker tilbage.

Der er forskel på at fortælle om ens erfaringer/oplevelser med en given ting. Også udtale sig om ting man ikke har prøvet.
Eller udtale sig om at det er dumt, uden at have læst artiklen.
Har intet imod at folk kommer med deres erfaring omkring det(hvis de selv har sat sig ind i det og prøvet diæten).

Men deres egen personlige mening må de gerne holde for sig selv (: er det bedre formuleret(hvis de bare skal komme med noget negativt for at sige noget negativt)?

Skrev det mest for at holde alt for meget off topic ude af tråden, men det kan jeg vidst godt glemme. Med alle de kloge hoveder herinde kunne det vel ikke gå anderledes.

Back to topic.
Har aldrig oplevet problemer med maven selv efter at have drukket 3-4 shakes på en dag. Hvis det virkelig bliver et problem, køber jeg de der fiber piller mener der er nogen der hedder "HUSK" eller sådan noget.

Forcedreps skrev:Medmindre du er vildt overvægtig er den her fremgang jo helt væk. Ved så få kalorier kommer du til at miste en del muskelmasse og kroppen reagerer ved at sænke stofskiftet dramatisk, fordi du sulter dig sådan. Hvad så bagefter du har tabt det, du ville? Så kommer det til at tage adskillige måneder før dit stofskifte er som før dit cut. Og i de måneder bliver du sikkert overvægtig igen.

mit ligevægt indtag er på lige omkring de 2000kcal normalt. Så det tvivler jeg lidt på. Har du nogen links til artikler der handler om at stofskiftet tager flere mdr om at komme tilbage på normal?

Jeg siger fyr den af ! mist alt din muskel, lign en pind, brug det næste år på at genvinde den muskel du smed væk på 1 måned og yo-yo helt vildt fordi du får brændt så godt ud i dine muskler! Et ekstra tip hvis du virkeligt vil sørge for at gøre det optimalt ville være at droppe din styrketræning imens og så bare spinne ( men ikke for hurtigt har hørt at omkring en puls på de 120 forbrænder du RENT fedt !!!!)
Brugeravatar

Træner her: OBBC

NU slapper i fandme af.

Det var da UTROLIGT så meget folk herinde ved om V-diet uden nogensinde at have forsøgt sig på den.

Til den bruger der skrev man fik diarre: Nej, det gør man så heller ikke. Der er en GRUND til at man skal tilføje fibre. Tænk dig om.

Forcedreps skrev:Medmindre du er vildt overvægtig er den her fremgang jo helt væk. Ved så få kalorier kommer du til at miste en del muskelmasse og kroppen reagerer ved at sænke stofskiftet dramatisk, fordi du sulter dig sådan. Hvad så bagefter du har tabt det, du ville? Så kommer det til at tage adskillige måneder før dit stofskifte er som før dit cut. Og i de måneder bliver du sikkert overvægtig igen.

Kort svaret. Nej.

Dit stofskifte sænker sig ikke dramatisk, for at bruge flere måneder på at komme på normal niveau. Stofskifte har en stor del at gøre med frigivelsen af leptin, og det tager ikke måneder at øge det, tværtimod. Og hvis manden har den mindste smule forstand på kost bliver han nok ikke overvægtig igen.

Jeg har selv prøvet det, dog ikke i alle 28 dage, mere omkring 18, og der fungerede det fint for mig. En bekendt gennemførte de 28 dage og han smed okay med fedt, og bevarer massen rimelig fint.

Prøv den af, hvis du gider leve kun af shakes i 28 dage, og så køb produkterne fra andre producenter, det er alt for dyrt at købe Tnations egne produkter.

Det negative:

Når alt kommer til alt er det jo ikke andet end en High prot / low carbs / low fat diæt. Så de selvfølgelig gerne vil tjene nogle penge på.

Kcals er lige lovligt lavt, og man bliver utrolig træt af shakes i længden. Plus den er ikke mere effektiv end en "normal" diæt ville være.

Og FOOS, tag dig lige sammen.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 240.00

Galleri: Vis galleri (3)

DHL^ skrev:NU slapper i fandme af.

Det var da UTROLIGT så meget folk herinde ved om V-diet uden nogensinde at have forsøgt sig på den.

Til den bruger der skrev man fik diarre: Nej, det gør man så heller ikke. Der er en GRUND til at man skal tilføje fibre. Tænk dig om.

Kort svaret. Nej.

Dit stofskifte sænker sig ikke dramatisk, for at bruge flere måneder på at komme på normal niveau. Stofskifte har en stor del at gøre med frigivelsen af leptin, og det tager ikke måneder at øge det, tværtimod. Og hvis manden har den mindste smule forstand på kost bliver han nok ikke overvægtig igen.

Jeg har selv prøvet det, dog ikke i alle 28 dage, mere omkring 18, og der fungerede det fint for mig. En bekendt gennemførte de 28 dage og han smed okay med fedt, og bevarer massen rimelig fint.

Prøv den af, hvis du gider leve kun af shakes i 28 dage, og så køb produkterne fra andre producenter, det er alt for dyrt at købe Tnations egne produkter.

Det negative:

Når alt kommer til alt er det jo ikke andet end en High prot / low carbs / low fat diæt. Så de selvfølgelig gerne vil tjene nogle penge på.

Kcals er lige lovligt lavt, og man bliver utrolig træt af shakes i længden. Plus den er ikke mere effektiv end en "normal" diæt ville være.

Og FOOS, tag dig lige sammen.

Jeg har altid lært at dumme spørgsmål kræver dumme svar, hvad er det lige præcis jeg skal tage mig sammen med ? du forstår godt ironien i det ikke ?!?
Brugeravatar

Træner her: OBBC

Hold venligst en fornuftig debattone.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Tusind tak for svaret DHL^

Det var rigtig rart der kom et ordentlig svar.
Må jeg lige høre hvad du gjorde med de der hørfrø? Har testet med nogen hakket/blendet frø i shaken det var ikke særlig nice at drikke :D

T-B skrev:Tusind tak for svaret DHL^

Må jeg lige høre hvad du gjorde med de der hørfrø? Har testet med nogen hakket/blendet frø i shaken det var ikke særlig nice at drikke :D

Synes efterhånden tit BB.dk er blevet en børnehave hvor folk kaster med kors og bibler for at forsvare hvad de SELV tror på, frem for at se lidt mere objektivt på tingene. - Nej det er ikke den bedste diæt der findes, og den er VOLDSOM opreklameret, men hvis man har lyst til at eksperimenterer med den skal man jo selv vurdere. Der er folk der har fået gangske udemærket resultater af V-diet.

Jeg brugte "HUSK", du kan jo købe fibrene hvor de allerede er "hakket", tilfø´jede bare det til shaken - det giver en lidt anderledes konsistens fordi du godt kan mærke fibrene når du drikker dem, men det vender man sig til efter et par shakes.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 240.00

Galleri: Vis galleri (3)

DHL^ skrev:
T-B skrev:Tusind tak for svaret DHL^

Synes efterhånden tit BB.dk er blevet en børnehave hvor folk kaster med kors og bibler for at forsvare hvad de SELV tror på, frem for at se lidt mere objektivt på tingene. - Nej det er ikke den bedste diæt der findes, og den er VOLDSOM opreklameret, men hvis man har lyst til at eksperimenterer med den skal man jo selv vurdere. Der er folk der har fået gangske udemærket resultater af V-diet.

Jeg brugte "HUSK", du kan jo købe fibrene hvor de allerede er "hakket", tilfø´jede bare det til shaken - det giver en lidt anderledes konsistens fordi du godt kan mærke fibrene når du drikker dem, men det vender man sig til efter et par shakes.

Super tusind tak for informationen.

Jeg tænkte lidt det kunne være et "anderledes" projekt også for at prøve at teste vilje styrke og få noget erfaring omkring sådan en ekstrem måde at gøre tingene på. (:

Hvordan gik det?
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Kostplan: Ingen kostplan