Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1479
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1478

Følg bodybuilding.dk på

Værste ting du har set i dit center!

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Ja, jeg har stenet længe på det andet topic "Sjove ting du har...", og det godt nok underholdning at læse det igennem..

Synes det kunne være interessant at høre hvad i har oplevet af værste ting i har set, eller måske SELV været ude for det?

Jeg har 2 ting jeg aldrig glemmer, det gjorde så ondt at se på, at jeg endda selv kunne mærke det :?

Nå. d. 1.

En ville tage PR i bænkpress. Spændende nok ja..., han tog 20 kg mere på end hvad han sidst tog af 1RM der blev jeg sgu lidt skeptisk, for så var vi på de 140KG +/-.. og han tager den greb med uden brug af tommelfinger i ved vel hvad jeg mener.. og fandme så ikke om den smutter ud af hånden efter unrack!
Den bounce han fik stangen på brystet.. avv for satan man, jeg kunne ikke klare at se på det.. puha..

2.

Var til en VL stævne, en skulle løfte og var ved at tage stødet, den kommer op, idet han skal smide stangen fordi det er klaret, lander den på hovedet og han besvimer fuldstændig.. puha det også noget der giver kildne i ryggen, puha kan bare ikke klare den slags, det gør satme ondt at se på.. kald mig bare kylling, men det fandme ubehageligt! :?

Det jeg selv husker som gjorde, var at tabe håndvægten på den ene fod.... har heldigvis ikke prøvet noget virkeligt slemt... endnu! :D

Skriv løs drenge og piger! :D
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nogle af de værste ting har jeg selv stået for :P

Brugte en høj chin-bar i metal med alle mulige forskellige greb. Fyrede et en hel smal sag på, som man typisk bruger til enten lat pullsdowns eller low-pulley rows. Altså hvor man holder fast med begge hænder; håndfladerne mod hinanden.

Lavede så pull-ups på "siden" af stangen, da jeg kørte grebet ind over et frit metaludtag, der bare går langt ud. Kører dem eksplosivt med stor eksplosivitet og momentum fra bunden, og da lidt af det bliver vendt tilbage og væk fra baren, ryger jeg selv op i parallel fra to meters højde og smadrer ned i det stenhårde guld næsten som en omvendt trekant - med den nedre ryg først.

Gjorde helt forbandet ondt, og det tror jeg godt, folk kunne se... ingen grinede, og der kom lige en læge hen og sagde, hvordan jeg skulle se efter, at alt var i orden. Det var da så godt nok på trods af, at det kunne mærke nogle dage efter :P
Brugeravatar

Reputation point: 0

Det alligevel et par brutale historier. Jeg tror nu næppe du er en kylling, sådanne ting er ubehagelige at se på :)

Det værste jeg har set var en kammerat der i et pushpress med 80 kg ramte en skæv bane. Det gav en meget brutal lyd af kæbe vs barbell. Han gik heldigvis ikke ud og formåede selv at racke stangen igen bagefter. :)
PLUS ESSE QUAM SIMULTATUR
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Kostplan: Ingen kostplan

Jenslyn87: Ja av for sa..., kunne helt forstille mig hvor ondt det måtte ha følt :D

Dahlen: Ja nemlig, også noget lignede der, det er specielt når jern vs. knogler møder hinanden, så det næsten ligemeget hvor det er, bare den lyd der.. :shock:
Brugeravatar

Styrkeliste

Specielt når folk har tænderne 2 mm mellemrum, og lige får slået hagen af forskellige årsager, BANG.. det kan jeg hellere ikke så godt lide at høre :P
Brugeravatar

Styrkeliste

Så en gut i mit center, der ville squatte max, men efter han fik løftet stangen af racket fik han overbalance og faldt bagover, hvor han slog baghovedet ned i stangen der på samme tid bouncede op fra gulvet. Han var hurtigt på benene igen, men det kunne meget vel have gået rigtigt galt...
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.

Geografisk sted: Nordjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

Denne her er absolut ikke oppe kategori med nogle af de ovennævnte, men der var en yngre fyr som ville lave siddende sideløft, han kører dem rimelig eksplosivt og da han taber den ene håndvægt i den koncentriske fase rammer den sidemandens fod... det kostede dog mig kun en storetå :-({|= :)

Reputation point: 15

Træner her: Fitness World Århus
Fitness World Scandinavian Center
Ultimate Gym

Push press og military press til kæbe har jeg været forbi et par gange, men det er som om man lærer at undgå det temmelig hurtigt ;)

Den værste for mit vedkommende må have været da jeg skulle lave stødhiv.

Jeg forsøger at fokusere på at hive stangen ind mod hoften og brugte hoften til at få fart i den, pludselig lykkedes det lidt for godt dog med forkert timing hvilket resulterede i at jeg gik i gulvet af smerter.

Lesson: når man thruster understellet mod noget, så skal det ikke være en hård metal stang!
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

En af mine venner lavede decline med 40 kg dumbells engang. Pludselig knækker bænke han ligger på, og det resultere i at han får den ene smidt ned i hovedet, og den anden river næsten hans skulder af led da han ikke når at slippe den. :afraid:

Men fuck jeg har set en del lort i min tid...
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)

Idag så en smide 120 kilo på smith maskinen, lægge sig til rette, på sin nakke, stemme imod med benene, på selve rammen til Smith maskinen!
Jep Han havde hele presset på sin nakke!
Han går så igang og mosler sig gennem 4 reps og springer op og strækker ud og ryster lidt på hovedet og tager sig til den skulder han ser ud til lige at have skadet!
Det hele var ret voldsomt at se på og lettere skræmmende faktisk!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 90.00

Galleri: Vis galleri (2)

Har heldigvis ikke set nogle virkelig slemme uheld.
Prøvede engang i vinters hvor kablet til pulldown sprang og stangen man holder i, fik jeg i hovedet. Har også prøvet at bænken klappen sammen mens jeg lavede db bænk , heldigvis kun opvarmning :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Styrkeliste
- Squat: 210.00
- Dødløft: 200.00

Min ene albue kollapsede under DB bænk, og det resulterede i jeg tabte en 26kg. håndvægt ned i ansigtet på mig selv. Jeg glemmer så at fokusere på håndvægt nr. 2, og taber efterfølgende også den ned i ansigtet.

Ud over det har jeg også knaldet en cable curl stang op i hovedet, og derved flækket en tand.

:mrgreen:
Brugeravatar

Huttie skrev:Har heldigvis ikke set nogle virkelig slemme uheld.
Prøvede engang i vinters hvor kablet til pulldown sprang og stangen man holder i, fik jeg i hovedet. Har også prøvet at bænken klappen sammen mens jeg lavede db bænk , heldigvis kun opvarmning :D

Den kan ellers være slem. En af mine veninder overværede en lave selvsamme trick. Det resulterede så bare i et åbent kraniebrud. Måske han har haft lidt flere kg på :)
PLUS ESSE QUAM SIMULTATUR
Brugeravatar

Gode historier allesammen..
Mit bidrag må være engang hvor jeg overværede en der skulle max teste sig selv på DB flat benchpress .. Nå men det gik også fint nok for ham, men det var mere mig det gik galt for.. Fordi dum som jeg var satte jeg mig på håndvægts racket, hvilket resultere i at samtlige 10 håndvægte (fra 25'ere til 40'ere) væltede ned på gulvet og to af dem landede på min akilleshæl.. Damm det var dumt ](*,)

Ellers god ide til en tråd! :D
- My body is my weapon. The trigger is my mind -

Geografisk sted: Aalestrup, Nordjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

skyprey skrev:Idag så en smide 120 kilo på smith maskinen, lægge sig til rette, på sin nakke, stemme imod med benene, på selve rammen til Smith maskinen!
Han går så igang og mosler sig gennem 4 reps og springer op og strækker ud og ryster lidt på hovedet og tager sig til den skulder han ser ud til lige at have skadet!

jeg tror lige du har løst mit problem! tak! har haft lidt problemer med nakken.. og jeg er udemærket godt klar over at jeg cheater på de sidste 1-2 reps i bænk ved at løfte røven fra bænken.
"Believe you can succeed and you will" - David Schwartz
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Aalborg

SinK skrev:
skyprey skrev:Idag så en smide 120 kilo på smith maskinen, lægge sig til rette, på sin nakke, stemme imod med benene, på selve rammen til Smith maskinen!

jeg tror lige du har løst mit problem! tak! har haft lidt problemer med nakken.. og jeg er udemærket godt klar over at jeg cheater på de sidste 1-2 reps i bænk ved at løfte røven fra bænken.

Du skal jo bare være i et godt spænd, så kan du sku da løfte røven så meget du vil
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)

AndreasKnudsen skrev:
SinK skrev:

Du skal jo bare være i et godt spænd, så kan du sku da løfte røven så meget du vil

Nu træner jeg i fitnessworld.. så har kun det teknik jeg har set mig til på maxer :)... men hvis du har nogle ting der er værd at se omkring det er jeg meget åben for det..
"Believe you can succeed and you will" - David Schwartz
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Aalborg

Det værste jeg har "set" skete for mig selv, da centerlederen kom gående med to opfyldte sodavandskasser og tabte dem over min ene fod, og mest tæerne.

Altså den værste ting jeg har set var nok et stunt jeg selv har lavet...

For jeg tror sgu det er mig som Dresen snakker om i nr. 2) :D :D

Var det til DM Senior i Marts 2010?

Darvillo skrev:Altså den værste ting jeg har set var nok et stunt jeg selv har lavet...

Det lyder virkelig sindsygt :o
Hvordan gik det efterfølgende?

Visible Ghost skrev:
Darvillo skrev:Altså den værste ting jeg har set var nok et stunt jeg selv har lavet...

Det lyder virkelig sindsygt :o
Hvordan gik det efterfølgende?

Såfremt det er mig, så synes jeg det er gået nogenlunde.

Var dog skadet i 9 måneder, men når man har en drøm, så lader man sig ikke slå ud. Er nu ved at være i form igen, og har for nyligt stødt 146 til Danske Junior mesterskaber

Ja i østerbrogade eller sådan noget? :D var til en fødselsdag omkring den tid, og tænkte at jeg ville kigge til som tilskuer, da jeg interesser mig meget for sporten, da jeg gik på efterskole med en der nemlig også dyrker det.. og stadig gør det ;)

Men føj ha, glemmer det aldrig.. Håber det i orden idag?! :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Det værste jeg har set skete for lidt over en uge siden.
Fik en PR i pulldown, hvorefter jeg fik en voldsom hovedpine. Jeg skreg i 10 minutter indtil min mor kom og kørte mig på skadestuen. Blev direkte forflyttet til Riget med en hjerneblødning. Men heldigvis er jeg sluppet billigt, ingen lammelser eller hæmninger. :)
Brugeravatar

chestpumper skrev:Det værste jeg har set skete for lidt over en uge siden.
Fik en PR i pulldown, hvorefter jeg fik en voldsom hovedpine. Jeg skreg i 10 minutter indtil min mor kom og kørte mig på skadestuen. Blev direkte forflyttet til Riget med en hjerneblødning. Men heldigvis er jeg sluppet billigt, ingen lammelser eller hæmninger. :)

Hvordan kunne det god ske?? Ingenting at mærke før, altså forevaresler?? :shock: Noget der ligger til familien?

Men godt du er sluppet billigt, det kunne virkelig have ødelagt meget.
Brugeravatar

Træner her: FitnessDK Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 155.00

så en knægt på ca 120kg (ikke muskler) lave assisted chins, men han kendte vidst ikke sin grænse så han drattede ned a udmattelse ](*,) så ret smertefuldt ud :S

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Har en ven som ville vise hvor hård han var til pullups. efter han havde lavet de reps han ville, holdte han sig oppe i 3 sek. med hovedet over stangen. og guderne må vide hvad han tænkte da han pludselig i lynets hast sænkede sig ekstremt hurtig, med hagen lige ned i stangen. den lyd af hage + tænder der klapper mod stang, jeg siger jer den var klam.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

MBang skrev:Har en ven som ville vise hvor hård han var til pullups. efter han havde lavet de reps han ville, holdte han sig oppe i 3 sek. med hovedet over stangen. og guderne må vide hvad han tænkte da han pludselig i lynets hast sænkede sig ekstremt hurtig, med hagen lige ned i stangen. den lyd af hage + tænder der klapper mod stang, jeg siger jer den var klam.

Havde også en kammerat der ville vise hvor god han var i bænkpres.
Han smækker 65 kg. på ialt, laver 2 reps, på 3. rep begynder skiverne på den ene side at falde af, det ser han, mister koncentrationen og så falder stangen ellers downtown lige i maven på ham :mrgreen: . Så skulle han lige sunde sig lidt bagefter, heldigvis fløj den ikke ned på hans ribben eller noget andet knogleværk.

Damsgaard,
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Thorsen skrev:
chestpumper skrev:Det værste jeg har set skete for lidt over en uge siden.

Hvordan kunne det god ske?? Ingenting at mærke før, altså forevaresler?? :shock: Noget der ligger til familien?

Men godt du er sluppet billigt, det kunne virkelig have ødelagt meget.

Nej, man kan ingenting mærke før. Og det er ikke noget der ligger til familien. Det er noget der kan ske for en hver i hvilken som helst situation. Men det sker kun for ca 500 om året, og det er 500 for mange jo. :)
Brugeravatar

Værste var nok den gang jeg så en stor krudtkarl, som dødløftede hvor hans bicepssene røg :afraid:

Så en ung knægt på ca 16 år som dødløftede hvor han faldt sammen. Hørte senere at han havde fået lyskebrok.

Så har jeg set en kvinde falde om af dehydrering efter 1½ time på en stepper :blackeye:

Styrkeliste
- Bænkpres: 205.00
- Squat: 240.00
- Dødløft: 280.00

Jeg har ikke umiddelbart set nogen komme til skade, men jeg har set utallige gamle, fede damer der sveder igennem deres træningspants ved det vertikale smil. Den er slem!
Det kan helt ødelægge ens træning, hvis de napper en maskine, man skal bruge.
Sidst rettet af FKBS 26. maj 2011, 15:58, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster