Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1231
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1228

Følg bodybuilding.dk på

Videreformidling af broscience

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg har tit hevet mig i håret over de hersens lister på msn.dk/com... Fatter simpelthen ikke hvem der får lov til at skrive dem!

Blev så glad da jeg så noget omkring styrketræning som motionsform. Har ellers bandlyst mig selv fra at læse disse lister, men blev draget. Og får så smidt det her skidt i hovedet.

"Den tiden du sætter af til at træne i julen, bør du bruge på styrketræning - det omdanner fedtcellerne til muskler, som gør det lettere at forbrænde kalorier.
"
"Et studie viser, at de som spiste et æble før morgenmad, frokost og middag tabte 6,5 kilo på 12 uger."

http://aktiv.dk.msn.com/trends/tips-til ... -juletiden

WTF?! Er det bare hvem som helst, der kan lave de her, eller hvad foregår der?
Blev der sagt.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 45.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 75.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Sikke dog noget patetisk omgang pis. :D
Brugeravatar

Det er bestemt ikke hvem som helst. Det er alle Danmarks kloge "fitness-eksperter". De har op til flere ugers uddannelse i ryggen.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

De er uduelige.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Arrrh men for pokker... Bare den måde det bliver serveret på. Man æder det jo råt, hvis man ikke ved bedre... Har selv været der. Synes det er utroligt.
Der er da ikke noget at sige til, at folk synes det er hårdt. De får jo aldrig noget ud af at gøre de her ting, som 'eksperterne' siger er godt.. Det er en relativt ny opdagelse for mig. Har svært ved at alliere mig med tanken.
Blev der sagt.

Styrkeliste

Et godt råd.. Lad være med at bevæge dig ind i diskussioner om sådan noget. Du bliver bare irriteret og du kan alligevel ikke overbevise dem om andet end deres første standpunkt. Trust me, det er spild af tid
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Du har nok ret. Man bliver bare så ærgerlig.
Blev der sagt.

Styrkeliste

Det er jo decideret ligegyldig info da der ikke er belæg for hvad de informere om og hvad deres råd, råder over. Det er rent ud hygge snak for folk der ikke rigtigt ved hvad de snakker om men så lige samlede info fra nettet og ja det er da hyggeligt ligegyldig info for her og fru Danmark der frygter de ekstra kcal man kan opleve i julen.

Så er den vist ikke længere :-({|=

Logbog: Ingen logbog

Logikken er bare helt ude i skoven..Spis endelig mere kulhydrat før de reelle måltider, så taber du dig..

Styrkeliste

andreas7074 skrev:Logikken er bare helt ude i skoven..Spis endelig mere kulhydrat før de reelle måltider, så taber du dig..

Outcommet af det studie er jo med al sandsynlighed et produkt af at æblet gør folk mætte, således at de spiser mindre af det lort de plejer. Det har intet med æblet i sig at gøre. Kan heller ikke helt se hvad den smule kulhydrat skulle gøre dårligt for et vægttab, som du hentyder til.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Chilli skrev:"Et studie viser, at de som spiste et æble før morgenmad, frokost og middag tabte 6,5 kilo på 12 uger."

Jeg skal snart igang med en cutte periode, og skal smide ca 2 kg fedt.... så hvis jeg spiser 84 æbler over 4 uger, så burde jeg have tabt de 2 kilo, hvem sagde det er hårdt at cutte :)

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Dingo skrev:
andreas7074 skrev:Logikken er bare helt ude i skoven..Spis endelig mere kulhydrat før de reelle måltider, så taber du dig..

Outcommet af det studie er jo med al sandsynlighed et produkt af at æblet gør folk mætte, således at de spiser mindre af det lort de plejer. Det har intet med æblet i sig at gøre. Kan heller ikke helt se hvad den smule kulhydrat skulle gøre dårligt for et vægttab, som du hentyder til.

Tvivler på, at folk spiser meget mindre, da et friskt æble indeholder op til 85% vand, resten er frugtsukker vitaminer osv.

Tænker da bare, at det er uhensigstmæssigt, at sige, at man taber sig ved at spise æbler. Det mest optimale ville da bare være at gøre portionerne mindre, eller spise oftere og mindre mad ad gangen

Styrkeliste

i foregårs var der en person, der skrev, at hvis man smider mad i mikroovnen i halvandet minut, så dør 90% af alle nutrients. Jeg forklarede relativt flinkt, hvad forskellen på ioniserende og ikke-ioniserende stråling er, og at han derfor tager fejl. Dette bakkede jeg op med 2 gode troværdige links.

Hans broscience commnent fik 42 likes, hvorimod min comment blev thumbet down

Billede

historiens morale: Lad være med at diskutere med tilfældige folk på nettet. Du kan højst sandsynligt ikke overbevise dem om andet. Du kan lige så godt prøve at overbevise en kristen om, at gud ikke eksisterer.
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Ioxer skrev:i foregårs var der en person, der skrev, at hvis man smider mad i mikroovnen i halvandet minut, så dør 90% af alle nutrients. Jeg forklarede relativt flinkt, hvad forskellen på ioniserende og ikke-ioniserende stråling er, og at han derfor tager fejl. Dette bakkede jeg op med 2 gode troværdige links.

historiens morale: Lad være med at diskutere med tilfældige folk på nettet. Du kan højst sandsynligt ikke overbevise dem om andet. Du kan lige så godt prøve at overbevise en kristen om, at gud ikke eksisterer.

Story seems legit!

Styrkeliste

andreas7074 skrev:Tvivler på, at folk spiser meget mindre, da et friskt æble indeholder op til 85% vand, resten er frugtsukker vitaminer osv.

Hvorfor skulle det ikke det? Det fylder op, det tager et stykke tid at spise (såfremt man ikke kaster det i hovedet), folk får noget at tygge på osv. Det tilfredsstiller måske deres umiddelbare behov for at kaste noget andet, mere kalorieholdigt i hovedet.
Det er rimelig plausible.

Tænker da bare, at det er uhensigstmæssigt, at sige, at man taber sig ved at spise æbler. Det mest optimale ville da bare være at gøre portionerne mindre, eller spise oftere og mindre mad ad gangen

Det er det også. Men sådan er det, fordi studier kan ofte tolkes som man lige synes det passer ind i konteksten. Jeg diskuterede engang med en om hvorvidt sukker fedede eller ej. Det studie han bakkede sin påstand op med var et studie hvor 2 grupper fik stort set ens diæter, men hvor den ene fik smidt x gram sukker oven i diæten. Denne grupper gainede selvfølgelig mere vægt end den anden, i at med de fik flere kalorier.
Men det var altså hans i sten skårede argument for at sukker feder. Punktum. Færdig. Slut.

Billede
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
andreas7074 skrev:Tvivler på, at folk spiser meget mindre, da et friskt æble indeholder op til 85% vand, resten er frugtsukker vitaminer osv.

Hvorfor skulle det ikke det? Det fylder op, det tager et stykke tid at spise (såfremt man ikke kaster det i hovedet), folk får noget at tygge på osv. Det tilfredsstiller måske deres umiddelbare behov for at kaste noget andet, mere kalorieholdigt i hovedet.
Det er rimelig plausible.

Det er det også. Men sådan er det, fordi studier kan ofte tolkes som man lige synes det passer ind i konteksten. Jeg diskuterede engang med en om hvorvidt sukker fedede eller ej. Det studie han bakkede sin påstand op med var et studie hvor 2 grupper fik stort set ens diæter, men hvor den ene fik smidt x gram sukker oven i diæten. Denne grupper gainede selvfølgelig mere vægt end den anden, i at med de fik flere kalorier.
Men det var altså hans i sten skårede argument for at sukker feder. Punktum. Færdig. Slut.

Jojo men der står intet om hvor langt tid før man skal spise sine æbler, hvis det er 10 minutter før, er det klart at det har en effekt, såfremt det man havde tænkt at spise har færre kalorier pr. 100g end et æble. Men hvis vi snakker 3-4 timer før måltiddet har det kun en negativ effekt, vil jeg vove at påstå-.

Styrkeliste

Jeg tror godt du kan regne med at det ikke var 3-4 timer før diverse måltider.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Ja det ved jeg godt, det var bare et eksempel. For i artiklen fremstår det jo ikke : )

Styrkeliste

Billede
Creatine-free since 93

Aziz Sergeyevich "Zyzz" Shavershian (1989-2011) - rest in protein
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 120.00

Kostplan: Ingen kostplan

Gad egentligt godt at vide, hvem/hvad der oprindeligt startede tankegangen omkring, at man kan omdanne fedt til muskler på magisk vis..
SONNE IS SHINING AND SO ARE YOU
Brugeravatar

Reputation point: 395

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 157.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 227.50

Mindis skrev:Gad egentligt godt at vide, hvem/hvad der oprindeligt startede tankegangen omkring, at man kan omdanne fedt til muskler på magisk vis..

Det er vel nok nogle store brød der velsagtens kan have haft noget muskelmasse under deres spæk, og under vægttab er de vel blevet mere markerede og tænkt at: "Alt fedtet er jo væk, men der er jo kommet "flere" muskler, fedtet må være lavet om til muskler!"

Eller... Det er i hvert fald én teori :-)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Det er nok kommet af at folk godt kan være ganske muskuløse, men med et lag fedt uden på.
Når de så har smidt lidt fedt, er deres muller kommet frem og det har set ud som om deres fedt er blevet til muskler. Måske fordi det lyder fedt at kunne sige til folk at det er pisse godt at de er tykke, fordi så har de noget at bygge masse af.
Jeg gætter bare
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Guys, man kan ikke overbevise pøblen!
Man kan kun være det bedste man selv kan blive, og derved forhåbenligt inspirere og på den måde få indflydelse på andre.

Vil du have pøblen til at lytte til dig, så skal de have en grund til det. Sådan fungerer pøblen. Vil du have at pøblen skal lytte til dine kost- og træningsråd, så skal du have en god fysik og et godt helbred, eller en hob af mennesker der følger dig. Kloge argumenter er til kloge mennesker. Pøblen er dum, da pøblen kun forstår eksempler.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Ioxer skrev:i foregårs var der en person, der skrev, at hvis man smider mad i mikroovnen i halvandet minut, så dør 90% af alle nutrients. Jeg forklarede relativt flinkt, hvad forskellen på ioniserende og ikke-ioniserende stråling er, og at han derfor tager fejl. Dette bakkede jeg op med 2 gode troværdige links.

Årh den følelse kender jeg. Har selv haft en lignende diskussion omkring alt det pladder med det juletræ der blev nedstemt. Hader at diskutere med en person, der tydeligvis ikke forstår hvad det er man siger. Når de så derefter hoverer over at have vundet diskussionen, fordi jeg ikke gad blive ved, og forlod den......... :blowup:
Blev der sagt.

Styrkeliste

s0enice skrev:
Mindis skrev:Gad egentligt godt at vide, hvem/hvad der oprindeligt startede tankegangen omkring, at man kan omdanne fedt til muskler på magisk vis..

Det er vel nok nogle store brød der velsagtens kan have haft noget muskelmasse under deres spæk, og under vægttab er de vel blevet mere markerede og tænkt at: "Alt fedtet er jo væk, men der er jo kommet "flere" muskler, fedtet må være lavet om til muskler!"

Eller... Det er i hvert fald én teori :-)

Tænker også at det er nogle begyndere, der har opnået en masse de frste par måneder, og dermed selv er kommet til konklusionen at 'Det må være fordi cellerne er forandret'. Garanteret sådan en tosse der har taget et eller andet aftenkursus, og så er blevet alvidende.
Blev der sagt.

Styrkeliste

Acid skrev:Guys, man kan ikke overbevise pøblen!
Man kan kun være det bedste man selv kan blive, og derved forhåbenligt inspirere og på den måde få indflydelse på andre.

Vil du have pøblen til at lytte til dig, så skal de have en grund til det. Sådan fungerer pøblen. Vil du have at pøblen skal lytte til dine kost- og træningsråd, så skal du have en god fysik og et godt helbred, eller en hob af mennesker der følger dig. Kloge argumenter er til kloge mennesker. Pøblen er dum, da pøblen kun forstår eksempler.

Og det er ikke altid at pøblen ha nok i, at du står og er toptrimmet..... De fleste tror fuldt og fast på det første de får at vide, i en eller anden given sag... ](*,)
Blev der sagt.

Styrkeliste

Igen: Just don't... Du ender alligevel altid sådan her

Billede
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:Igen: Just don't... Du ender alligevel altid sådan her

Jamn du har meget ret. Prøver som regel også at holde mig fra det, for kommer altid til at hidse mig unødigt op... Men en gang imellem falder jeg i. :-({|=
Blev der sagt.

Styrkeliste

Chilli skrev:

Jamn du har meget ret. Prøver som regel også at holde mig fra det, for kommer altid til at hidse mig unødigt op... Men en gang imellem falder jeg i. :-({|=

hvorfor gør du det? hvorfor har du brug for at overbevise andre om at du har ret? Og hvordan ved du at det du har fået at vide er det rigtige? hvad er din baggrund for at vide det? at andre har sagt det til dig eller?
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

mikkel_baech skrev:
Chilli skrev:

hvorfor gør du det? hvorfor har du brug for at overbevise andre om at du har ret? Og hvordan ved du at det du har fået at vide er det rigtige? hvad er din baggrund for at vide det? at andre har sagt det til dig eller?

Det har jeg ikke. Det er derfor jeg siger at jeg normalt prøver at holde mig fra den slags.
Dine spørgsmål er lidt underlige. Svære at svare generelt på.
Som hovedregel starter jeg ikke en diskussion om noget jeg ikke ved noget om. I omtalte diskussion, var der tale om dele af en tekst der blev overset, selvom jeg flere gange påpegede pågældende passage.. Efter flere fejlede forsøg på at få ham til at forstå sammenhængen, afsluttede jeg samtalen, og lod ham hovere over at have 'vundet'.... At jeg så i mit stille sind var ved at eksplodere af raseri, er mit eget lille problem jeg må lære at håndtere..

Hvad er det du vil frem til?
Blev der sagt.

Styrkeliste