Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65709 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 810
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 806

Følg bodybuilding.dk på

Logbog for en fodboldspiller, i skal sætte dagsorden !

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





Here we go :)

Jeg har forgæves prøvet at starte en log flere gange, men det er ligesom om at motivationen forsvinder ligeså hurtigt som macdonalds mad fra maven.

Som i kan se i overskriften vil dette være en anderledes log end mange andre herinde. Jeg har været så heldig at skrive under på en kontrakt med en fodboldklub, så nu skal der virkelig kæmpes for det. Jeg har mulighed for at komme til udlandet meget snart og derfor synes jeg at jeg må gøre alt hvad der står i min magt for at komme foran andre på min alder. Derfor er mit mål ikke at blive stor og tage på. Mit mål er at blive uhyggelig stærk og hurtig.

I vil få lov at påvirke min træning og min kost rigtig meget. Jeg har det altid bedst hvis andre er inde omkring min træning og da der er mange kompetente folk herinde tør jeg godt stole på jer :)

Jeg starter med de øvelser jeg laver. De øvelser jeg ikke kender navnene på vil jeg forsøge at forklare med ord. I må bære over med mig.

Bryst:

Bænkpres -3*10(ALLE ØVELSER 3*10) - 81 kg

Incline bænkpress -56 kg

"Flyers" med kabeltræk -25 kg

Ryg:

Træk til bryst (ville så gerne finde en anden)60 kg

Bent over row -21 kg

Mangler en øvelse eller 2 til ryggen?

Skulder:

Upright Row -31,5 kg

Lateral Raises (bare med bukkede arme) -11 kg

Lateral Raises med kabeltræk -15 kg

Triceps:

Et håndtag i kabeltræk -25 kg

Dips -3*max

Reb -55 kg

Biceps:

Biceps Curl -13,5kg. 11,5. 11,5.

+ en øvelse hvor jeg sidder med brystkassen mod en pude og løfter en bøjet stang? ? ? -30 kg

Mave:

Kører bare forskellige maveøvelser, der mangler jeg specielt nogle ???

Min ben-træning skal der ikke røres ved på nuværende tidspunkt da jeg har en lille overbelastningsskade i mit venstre ben og derfor ikke må træne tung ben.

Med hensyn til kosten kunne jeg godt tænke mig at finde noget andet morgenmad. Jeg er meget meget kræsen om morgenen.. Ved godt det lyder mærkeligt men jeg har som regel kun lyst til lidt knækbrød med chokolade på og en shake. Men det er bare ikke nok!

Min dag ser tit sådan ud:

Morgen:
Knækbrød med chokolade, skinke eller smøreost + shake.

10.00 En klapsammen med Leverpostej, kød el lign

11.00 ------------II--------------------------

12.00 ----------------II-------------------


15.30 Kulhydratindeholdigt kød og hvidt brød

1730-19 Træning

19.15 Shake

19.30 Aftensmad (kan være ALT muligt, hvad de gamle nu laver)

Og så spiser jeg ikke mere den dag.. I dette har jeg ikke medregnet frugt og drikkevarer..... Det skal lige siges at jeg altid spiser salat i mine klapsammen og at jeg drikker utrolig meget mælk og juice... ca 2½-3 liter vand om dagen.

Nogle korte facts om mig -

Navn - David :)

Alder - 16 år

Højde - 193

Vægt - 89

Formål - STYRKE og eksplotivitet !

Erfaring - I forhold til min alder ved jeg meget om træning, men har hold for mange pauser med min træning så jeg har ikke det store udvalg af øvelser.

Kostilskud - Proteinpulver (skal jeg overveje kreating el noget andet) ?

Vitaminer - Gerimax gensing sport

Andet - Fiskeolie


Det var sådan set det jeg kunne komme i tanke om.. Smider lige et billede op af min krop. Så kan i vurdere hvor jeg ca er ud fra det.. Eller om i kan se hvad der skal forbedres væsenligt.

Jeg synes personligt at jeg skal være meget stærkere i ryggen og biceps.



NB - Når i vil foreslå en øvelse så skal der linkes til den !

ALT kritik er velkommen, bare den er konstruktiv ..

Husk lige at tage med i jeres overvejelser at jeg spiller fodbold på højt plan og det er det min træning skal bruges til.


David .. :)
Sidst rettet af david2770 20. sep 2005, 12:07, rettet i alt 1 gang.
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 25. feb 2005, 13:44
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så håber jeg bare i skriver løs :)
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 25. feb 2005, 13:44
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lyder rigtig spændende med din fodbold karriere! Du må endelig holde loggen opdateret med din fremgang!

Hvordan og hvor tit træner du? Er det fullbody, split eller hvad?

Jeg har følgende kommentare til dit træningsprogram:

Cable Flyers ville jeg smide væk.

Upright Row (farlig for skuldrene) og Cable lateral raise - smid noget military press ind i stedet for disse to øvelser

Jeg synes godt du kunne smide nogle chinups/pullups ind. Det kunne erstatte dit "træk til bryst".

Kan du forklare lidt bedre hvad det er for nogle triceps øvelser du bruger?


Ang kreatin: Det synes jeg helt klart du skulle gøre. 5% ekstra kan man jo altid bruge + nedsat restitutions tid.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ser rigtigt spændende ud og flot form på billederne =D>

Skal nok lige vende tilbage med yderligere input og kommentare så snart jeg får tid :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9283
Tilmeldt: 3. jan 2005, 13:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jamand skrev:Lyder rigtig spændende med din fodbold karriere! Du må endelig holde loggen opdateret med din fremgang!

Hvordan og hvor tit træner du? Er det fullbody, split eller hvad?

Jeg har følgende kommentare til dit træningsprogram:

Cable Flyers ville jeg smide væk.

Upright Row (farlig for skuldrene) og Cable lateral raise - smid noget military press ind i stedet for disse to øvelser

Jeg synes godt du kunne smide nogle chinups/pullups ind. Det kunne erstatte dit "træk til bryst".

Kan du forklare lidt bedre hvad det er for nogle triceps øvelser du bruger?


Ang kreatin: Det synes jeg helt klart du skulle gøre. 5% ekstra kan man jo altid bruge + nedsat restitutions tid.


Jeg kører split ..

Som regel

Ryg, Biceps og Skulder en dag

Og Bryst, Triceps og mave en anden dag.

Jeg skal nok holde loggen opdateret med både fodbolden og træningen :)

Upright Row har heller aldrig været min favorit, men jeg synes den rammer nakken ret godt. Men military pres har jeg det ikke så godt med. Jeg kan bedre lide at tage en håndvægt i hver arm, og gøre det samme .. Er det lige så godt eller ?

Problemet med pullups og chinups er bare at jeg ikke kan hive mig selv op. Der er mange der synes det er vildt underligt at jeg ikke kan når de kigger på hvad jeg tager i de forskellige øvelser.. Er der en måde jeg kan forbedre det på ? Jeg plejer at lave pullups med en makker der holder så jeg kan hjælpe til med benene.. er det godt nok indtil jeg kan gøre det selv ?


Når jeg træner triceps laver jeg dips, trækker ned med reb eller stang, og så laver jeg den også i kabeltræk bare med en af dem i et håndtag. Hvor jeg så bare kører triceps.
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 25. feb 2005, 13:44
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



david2770 skrev:
Jeg kører split ..

Som regel

Ryg, Biceps og Skulder en dag

Og Bryst, Triceps og mave en anden dag.

Jeg skal nok holde loggen opdateret med både fodbolden og træningen :)

Upright Row har heller aldrig været min favorit, men jeg synes den rammer nakken ret godt. Men military pres har jeg det ikke så godt med. Jeg kan bedre lide at tage en håndvægt i hver arm, og gøre det samme .. Er det lige så godt eller ?

Problemet med pullups og chinups er bare at jeg ikke kan hive mig selv op. Der er mange der synes det er vildt underligt at jeg ikke kan når de kigger på hvad jeg tager i de forskellige øvelser.. Er der en måde jeg kan forbedre det på ? Jeg plejer at lave pullups med en makker der holder så jeg kan hjælpe til med benene.. er det godt nok indtil jeg kan gøre det selv ?


Når jeg træner triceps laver jeg dips, trækker ned med reb eller stang, og så laver jeg den også i kabeltræk bare med en af dem i et håndtag. Hvor jeg så bare kører triceps.


Hey og velkommen til.

Istedet for upright row kan du tage shrugs til nakken:
Billede

Og mht military press vil jeg godt mene at du kan erstatte den af skulderpres med håndvægte hvis du bedre kan lide den.

Indtil du kan hive dig selv op i chins og pull-ups kan du evt køre et par øvelser til ryggen hvor du hiver belastninen ned mod din brystkasse, så du gerne på et tidspunkt blive stærk nok til at hive dig selv op:

Billede

Hvor mange gange om ugen styrketræner du?

Og jeg mener iøvrigt at kreatin i nogle lande er ulovligt. Så før du evt begynder på kreatin så tjek lige at det er et lovligt præparat i det land du skal til. Mener zidane havde nogle problemer i juventus pga kreatin, men er ikke helt sikker.

Men det bliver rigtigt spændende at følge din log :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Friche skrev:
david2770 skrev:
Jeg kører split ..

Som regel

Ryg, Biceps og Skulder en dag

Og Bryst, Triceps og mave en anden dag.

Jeg skal nok holde loggen opdateret med både fodbolden og træningen :)

Upright Row har heller aldrig været min favorit, men jeg synes den rammer nakken ret godt. Men military pres har jeg det ikke så godt med. Jeg kan bedre lide at tage en håndvægt i hver arm, og gøre det samme .. Er det lige så godt eller ?

Problemet med pullups og chinups er bare at jeg ikke kan hive mig selv op. Der er mange der synes det er vildt underligt at jeg ikke kan når de kigger på hvad jeg tager i de forskellige øvelser.. Er der en måde jeg kan forbedre det på ? Jeg plejer at lave pullups med en makker der holder så jeg kan hjælpe til med benene.. er det godt nok indtil jeg kan gøre det selv ?


Når jeg træner triceps laver jeg dips, trækker ned med reb eller stang, og så laver jeg den også i kabeltræk bare med en af dem i et håndtag. Hvor jeg så bare kører triceps.


Hey og velkommen til.

Istedet for upright row kan du tage shrugs til nakken:
Billede

Og mht military press vil jeg godt mene at du kan erstatte den af skulderpres med håndvægte hvis du bedre kan lide den.

Indtil du kan hive dig selv op i chins og pull-ups kan du evt køre et par øvelser til ryggen hvor du hiver belastninen ned mod din brystkasse, så du gerne på et tidspunkt blive stærk nok til at hive dig selv op:

Billede

Hvor mange gange om ugen styrketræner du?

Og jeg mener iøvrigt at kreatin i nogle lande er ulovligt. Så før du evt begynder på kreatin så tjek lige at det er et lovligt præparat i det land du skal til. Mener zidane havde nogle problemer i juventus pga kreatin, men er ikke helt sikker.

Men det bliver rigtigt spændende at følge din log :wink:


Den der shrugs kan jeg i hvert fald godt bruge ! :)

Jeg styrketræner ca 3 gange om ugen .. Så :)

Kreating er ikke på dopinglisten i danmark. Har jeg tjekket nemlig ..

Men er det godt at jeg laver pullups med en makker i stedet for slet ikke at lave den ?
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 25. feb 2005, 13:44
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



david2770 skrev:Den der shrugs kan jeg i hvert fald godt bruge ! :)

Jeg styrketræner ca 3 gange om ugen .. Så :)

Kreating er ikke på dopinglisten i danmark. Har jeg tjekket nemlig ..

Men er det godt at jeg laver pullups med en makker i stedet for slet ikke at lave den ?


Hvis du træner tre gange om ugen vil jeg anbefale dig at køre et fullbody program istedet. Hvis du træner to-split tre gange om ugen går der meget lang tid imellem at de enkelte muskelgrupper bliver ramt.

Og nej, kreatin er ikke på dopinglisten her i dk men jeg mener at der er andre alnde hvor kreatin er på dopinglisten og hvis du skal til udlandet og spille så ville det jo nok være smart at tjekke om det var på dopinglisten der hvor du skal hen :wink:

Og ja, du kan godt fortsætte med at kører pull-ups med makker, men jeg synes det er nemmere at holde en fast progression når man kører den i maskine.

Og, hvis det kun er styrke du er ude efter så kunne du jo overveje at smide lidt flere funktionelle basisøvelser ind. Nogle cleans, og evt noget eksplosiv bentræning hvis du må det?

3*10 er mere masse orienteret end styrkeorienteret.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Jeg må ikke køre fullbody, da de fysiske trænere i min klub siger at det vil overbelaste mine ben med så meget træning...

Men er det hensigtsmæssigt at træne HELE overkroppen på 1 træning ? Jeg har altid hørt at man ville få mest ud af det hvis man trænede split...

Cleans ? :P Husk link...

Ja det har du ret i.. Men indtil videre skal jeg bare ud og prøve kræfter med udlandet så håber :D
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 25. feb 2005, 13:44
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jbh0007 skrev:Ser rigtigt spændende ud og flot form på billederne =D>

Skal nok lige vende tilbage med yderligere input og kommentare så snart jeg får tid :wink:


Det lyder godt :)
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 25. feb 2005, 13:44
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det ser sgu godt ud! Og spændende med din fodbold. Jeg har også selv været rimelig seriøst omkring min fodbold før i tiden. Jeg har blandt gået på Hessel Gods fodboldkostskole, hvis du kender den?

Deroppe kørte vi også nogle gange en øvelse, som efter sigende skulle være rigtig god. Dine ben vokser ikke af den, men du får eksplosivitet af øvelsen.

Det foregår ved at tage en træpallle. Altså sådan en euro-palle. Binden noget snor fast til den, sådan at du kan putte snoret rundt om din mave/liv og så bare løbe med den! Det er mega hårdt, men godt! Det er sådan de brasilianske og argentinske stjerne trænede da de var små. Det fik vi i hvert fald at vide :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



lassah skrev:Det ser sgu godt ud! Og spændende med din fodbold. Jeg har også selv været rimelig seriøst omkring min fodbold før i tiden. Jeg har blandt gået på Hessel Gods fodboldkostskole, hvis du kender den?

Deroppe kørte vi også nogle gange en øvelse, som efter sigende skulle være rigtig god. Dine ben vokser ikke af den, men du får eksplosivitet af øvelsen.

Det foregår ved at tage en træpallle. Altså sådan en euro-palle. Binden noget snor fast til den, sådan at du kan putte snoret rundt om din mave/liv og så bare løbe med den! Det er mega hårdt, men godt! Det er sådan de brasilianske og argentinske stjerne trænede da de var små. Det fik vi i hvert fald at vide :D


Kender godt den efterskole .. Fantastisk efterskole har jeg hørt ? :)

Jeg skulle selv have været på idrætsefterskole, men eftersom jeg har kontrakt nu ville det være dumt ..

en euro-palle :P ?
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 25. feb 2005, 13:44
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



david2770 skrev:Jeg må ikke køre fullbody, da de fysiske trænere i min klub siger at det vil overbelaste mine ben med så meget træning...

Men er det hensigtsmæssigt at træne HELE overkroppen på 1 træning ? Jeg har altid hørt at man ville få mest ud af det hvis man trænede split...

Cleans ? :P Husk link...

Ja det har du ret i.. Men indtil videre skal jeg bare ud og prøve kræfter med udlandet så håber :D


Okay, vi dropper bentræningen og cleans så :)

Og ja, hvis du træner tre gange om ugen er det mest hensigtsmæssigt at træne hele kroppen, overkroppen i det her tilfælde, hver gang. Men det afhænger også af hvilke dage du træner?
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



david2770 skrev:en euro-palle :P ?

Det er bare en ganske normal palle som måler 1,2 gange 0,8 m :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2574
Tilmeldt: 11. okt 2006, 18:41
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



david2770 skrev:
lassah skrev:Det ser sgu godt ud! Og spændende med din fodbold. Jeg har også selv været rimelig seriøst omkring min fodbold før i tiden. Jeg har blandt gået på Hessel Gods fodboldkostskole, hvis du kender den?

Deroppe kørte vi også nogle gange en øvelse, som efter sigende skulle være rigtig god. Dine ben vokser ikke af den, men du får eksplosivitet af øvelsen.

Det foregår ved at tage en træpallle. Altså sådan en euro-palle. Binden noget snor fast til den, sådan at du kan putte snoret rundt om din mave/liv og så bare løbe med den! Det er mega hårdt, men godt! Det er sådan de brasilianske og argentinske stjerne trænede da de var små. Det fik vi i hvert fald at vide :D


Kender godt den efterskole .. Fantastisk efterskole har jeg hørt ? :)

Jeg skulle selv have været på idrætsefterskole, men eftersom jeg har kontrakt nu ville det være dumt ..

en euro-palle :P ?


Ja, den er sgu meget fed! Fodboldniveauet deroppe er i hvert fald rigtig højt.

Hvilken klub spiller du i?

Ja, altså sådan en almindelig palle man bruger overalt. Du ved godt hvad en palle er ikk? Altså sådan en træting, som man får leveret varer på i butikker osv. :D Det staves da P-A-L-L-E gør det ikk? :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det bruger man mange steder i styrkeløfterverden; de putter vægtskiver på en slags metalslæde og trækker den rundt. Det kalder de sleadpulls, og det skulle udvide ens workcapacity, og give mega doms i lårene.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



lassah skrev:
david2770 skrev:
lassah skrev:Det ser sgu godt ud! Og spændende med din fodbold. Jeg har også selv været rimelig seriøst omkring min fodbold før i tiden. Jeg har blandt gået på Hessel Gods fodboldkostskole, hvis du kender den?

Deroppe kørte vi også nogle gange en øvelse, som efter sigende skulle være rigtig god. Dine ben vokser ikke af den, men du får eksplosivitet af øvelsen.

Det foregår ved at tage en træpallle. Altså sådan en euro-palle. Binden noget snor fast til den, sådan at du kan putte snoret rundt om din mave/liv og så bare løbe med den! Det er mega hårdt, men godt! Det er sådan de brasilianske og argentinske stjerne trænede da de var små. Det fik vi i hvert fald at vide :D


Kender godt den efterskole .. Fantastisk efterskole har jeg hørt ? :)

Jeg skulle selv have været på idrætsefterskole, men eftersom jeg har kontrakt nu ville det være dumt ..

en euro-palle :P ?


Ja, den er sgu meget fed! Fodboldniveauet deroppe er i hvert fald rigtig højt.

Hvilken klub spiller du i?

Ja, altså sådan en almindelig palle man bruger overalt. Du ved godt hvad en palle er ikk? Altså sådan en træting, som man får leveret varer på i butikker osv. :D Det staves da P-A-L-L-E gør det ikk? :wink:


Kan desværre ikke fortælle dig hvilken klub jeg spiller i, da klubben har valgt at holde det hemmeligt af hensyn til mine holdkammerater. Ryger det ud er det et brud på kontrakten. Desværre.. Men har tidligere spillet i FCK's ungdomsafdeling..

Nu har jeg forstået øvelsen.. Den vil jeg da klart prøve :)
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 25. feb 2005, 13:44
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lige en opsummering på weekendens forløb..

I fredags drog vi afsted på træningslejr og det har været en hård weekend. Vi spillede i går mod et svensk seniorhold, men vi spillede 3-3 så ganske tilfredsstillende.

Af gode grunde har jeg naturligvis ikke styrketrænet i weekenden men har hold kosten ved lige vha. proteinpulver. Maden deroppe var ikke den bedste men jeg forsøgte at spise en masse kød og rugbrød .. Så går man jo ikke galt i byen..

Hele kroppen er øm i dag så jeg forholder mig i ro og venter til i morgen med at træne igen.
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 25. feb 2005, 13:44
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så er jeg stået op til en ny dag ..

Kroppen er stadig øm efter weekendens træninger og kampen vi spillede.. Svenskere går jo til den..

Jeg regner med at jeg ikke når at træne i dag, da skoledagen hedder 10-15 og derefter hurtigt hjem og fylde depoterne op inden træning kl 18-20, og da mit center lukker kl 21 bliver der ingen træning i dag..

Men man kan jo altid bruge tid konstruktivt...

Har stadig ikke fået rettet op på min morgenmad .. Er der nogle af jer der har haft samme problem med at være kræsen om morgenen, og hvad har i gjort ved det ? :)

Mht jeres input har jeg gået og tænkt over det og det lyder fint det med at køre hele overkroppen på en dag..

Har bare lige nogle spørgsmål:

Hvor mange øvelser pr. muskelgruppe?

Hvilke øvelser ?

Hvor lang tid må hele programmet tage ?


Til sidst vil jeg lige spørge -

Har hørt fra en fysioterapeut at dips ikke er godt for skulderen da man skyder skulderknoglen ud i ledkapslen når man presser op. Han siger den vil slide min skulder op før eller siden .. Hvad siger i til den ?
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 25. feb 2005, 13:44
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så er jeg hjemme fra fodboldtræning :)

Ville være fint hvis der lige var nogle der gad hjælpe med et program til i morgen, da jeg har mulighed for at træne der ..

Kravet er bare at det skal træne hele kroppen.. Spørgsmålene står ovenover dette indlæg :)
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 25. feb 2005, 13:44
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



david2770 skrev:Så er jeg hjemme fra fodboldtræning :)

Ville være fint hvis der lige var nogle der gad hjælpe med et program til i morgen, da jeg har mulighed for at træne der ..

Kravet er bare at det skal træne hele kroppen.. Spørgsmålene står ovenover dette indlæg :)


Altså kun overkroppen ikke?

Så vil jeg foreslå:
Bænkpres
Chins (eller træk til bryst hvis chins er for hårdt)
Military Press
BOR
Chrunches med belastning

Og evt en isolationsøvelse til biceps og triceps hvis du har lyst/tid.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Friche skrev:
david2770 skrev:Så er jeg hjemme fra fodboldtræning :)

Ville være fint hvis der lige var nogle der gad hjælpe med et program til i morgen, da jeg har mulighed for at træne der ..

Kravet er bare at det skal træne hele kroppen.. Spørgsmålene står ovenover dette indlæg :)


Altså kun overkroppen ikke?

Så vil jeg foreslå:
Bænkpres
Chins (eller træk til bryst hvis chins er for hårdt)
Military Press
BOR
Chrunches med belastning

Og evt en isolationsøvelse til biceps og triceps hvis du har lyst/tid.


Jamen er det ikke for få øvelser pr. muskelgruppe ? Jeg plejer at køre 3 øvelser pr. muskel ..
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 25. feb 2005, 13:44
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



david2770 skrev:
Friche skrev:
david2770 skrev:Så er jeg hjemme fra fodboldtræning :)

Ville være fint hvis der lige var nogle der gad hjælpe med et program til i morgen, da jeg har mulighed for at træne der ..

Kravet er bare at det skal træne hele kroppen.. Spørgsmålene står ovenover dette indlæg :)


Altså kun overkroppen ikke?

Så vil jeg foreslå:
Bænkpres
Chins (eller træk til bryst hvis chins er for hårdt)
Military Press
BOR
Chrunches med belastning

Og evt en isolationsøvelse til biceps og triceps hvis du har lyst/tid.


Jamen er det ikke for få øvelser pr. muskelgruppe ? Jeg plejer at køre 3 øvelser pr. muskel ..


3 øvelser pr. muskel er unødvendigt! Det er længe nok at køre en basis-øvelse til hver muskelgruppe. Og så som friche siger en iso-øvelse til triceps og biceps.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvor mange reps og sæt skal jeg så køre :) ?

Og vil det sige ..

Bryst - Bænk

Biceps - Curl

Triceps - Dips

Skulder/nakke - Military Press

Ryg - Træk til bryst

Mave - Crunches

??
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 25. feb 2005, 13:44
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg kører selv:

Ben - Squat/Benpres
Lænd/Nedre ryg - Dødløft
Bryst - BB/DB bænkpres
Skulder - DB Siddende skulderpres
Øvre ryg - Bent over row
Vinger - Chins
Biceps - Curls
Triceps - Dips
Mave - Forskellige maveøvelser
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



david2770 skrev:Hvor mange reps og sæt skal jeg så køre :) ?

Og vil det sige ..

Bryst - Bænk

Biceps - Curl

Triceps - Dips

Skulder/nakke - Military Press

Ryg - Træk til bryst

Mave - Crunches

??


Det ser fint ud, du kommer det hele hele overkroppen godt igennem. Og hvis du vil gå efter styrke så vil jeg anbefale at du lægger ud med 5 sæt med 5 reps. Senere kan du så sænke antallet af reps og køre lidt mere eksplosivt og osv, men indtil videre vil jeg anbefale at du lige får teknikken helt ind på rygraden før du sætter for mange kilo på.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Efter at have snakket med et par stykker har jeg fundet ud af at der er meget delte meninger omkring hvor mange reps jeg skal lave for at blive stærk og hvor mange forskællige øvelser jeg skal lave..

Hvad siger i herinde ? 1 pr. muskel med 5*5 eller hvad ?
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 25. feb 2005, 13:44
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



david2770 skrev:Efter at have snakket med et par stykker har jeg fundet ud af at der er meget delte meninger omkring hvor mange reps jeg skal lave for at blive stærk og hvor mange forskællige øvelser jeg skal lave..

Hvad siger i herinde ? 1 pr. muskel med 5*5 eller hvad ?


Jeps, det vil jeg anbefale at du starter med. Og ved at lægge vægt på basisøvelser får du brugt en masse støttemuskler og får en meget mere funktionel styrke ud af det. Når du så er blevet lidt stærkere i øvelserne og har fået teknikken helt på plads kan du overveje at kører nogle færre/tungere sæt og eventuel nogle deciderede styrkecyklusser.

Og mht dips:

Hvor langt ned man kan komme afhænger meget af ens smidighed. Folk med hypermobile led skal derfor være meget opmærksomme på ikke at gå for langt ud i yderstillingerne i øvelserne netop for at skåne leddene. Og hvis dit skulderled er meget smidigt skal du passe på med at gå for langt ned i dips.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Friche skrev:
david2770 skrev:Efter at have snakket med et par stykker har jeg fundet ud af at der er meget delte meninger omkring hvor mange reps jeg skal lave for at blive stærk og hvor mange forskællige øvelser jeg skal lave..

Hvad siger i herinde ? 1 pr. muskel med 5*5 eller hvad ?


Jeps, det vil jeg anbefale at du starter med. Og ved at lægge vægt på basisøvelser får du brugt en masse støttemuskler og får en meget mere funktionel styrke ud af det. Når du så er blevet lidt stærkere i øvelserne og har fået teknikken helt på plads kan du overveje at kører nogle færre/tungere sæt og eventuel nogle deciderede styrkecyklusser.

Og mht dips:

Hvor langt ned man kan komme afhænger meget af ens smidighed. Folk med hypermobile led skal derfor være meget opmærksomme på ikke at gå for langt ud i yderstillingerne i øvelserne netop for at skåne leddene. Og hvis dit skulderled er meget smidigt skal du passe på med at gå for langt ned i dips.


Men jeg er jo ikke nybegynder :) Har trænet et lille stykke tid og har allerede beskæftiget mig med mange øvelser..

Så 1 øvelse pr muskel og 5*5 vil udvikle min styrke ?
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 25. feb 2005, 13:44
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så er jeg lige kommet hjem fra dagens træning ..

Jeg trænede således:

Bænkpres - 5*5 - 81 Kg

Incline bænkpress 2*10(bare med to håndvægte, navn?) - 21 kg

Dips - 3*10

Lateral Raises (kørte bare en arm ad gangen) - 3*10 - 11 kg

Biceps curl 5*5 (i den hvor man sidder med brystet mod en pude og løfer med en bøjede stang) - 25 kg (uden stang)

Forskellige maveøvelser 5*max

Træk til bryst - 5*5 - 75 kg

30 armbøjninger uden pause.

Hvad synes i om dagens træning ? noget der burde tilføjes eller skæres væk ?
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 25. feb 2005, 13:44
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 120 gæster