Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 976
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 974

Følg bodybuilding.dk på

Vurdering af 5/6 split

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej Dejlige BB'ere..
Ser i, nu har jeg været i gang, i noget tid efterhånden..
Og har læst op på lektier, set og hørt - og det jeg har læst rigtig meget af, er forskellige meninger..

Så jeg spurgte en træner, hvad der ville være godt til mine drømme og mål.
(skipper en lang del... Jeg vil gerne blive større, og så stærkere - med fokus på størrelse)

Han sagde, at for mig (som nu er ledig, og for mig er træning nærmest en meditation, jeg finder en indre fred i det O:) ) At jeg skulle prøve et 5 split.. Og at jeg kunne evt tilføje en dag til kredsløb/ kondi...

Da jeg er ledig og ikke har mange penge, ville jeg ikke købe det.. Men have gav mig nogle pointers - Det ene råd var, at jeg skulle prøve at ramme 60-90 min træning, med mit program.
Et andet var, opdeling.. Men jeg ved ikke helt endnu, om mave og skulder skal være samme dag, eller mave og ben.. det kommer vi til...

Så nu har jeg taget inspiration af gamle programmer, og ny.opdateret viden, og lavet mit helt eget.
Til jer dejlige BB'ere, forklar jeg kort opsætningen

opvarmning + normal sæt ------- Navn på øvelse ------- (opvarmning, reps antal) normal sæt antal reps
------------------2+4 ---------------- Barbell squat----------------(15, 15) 10, 10, 8, 8
Skabte lidt ekstra mellemrum for jeres skyld

Skal hilse og sige, dagene og hvordan de skal sammensættes er ikke helt gjort - så ved ikke om mandag eller tirsdag, osv osv, - om det bliver bryst dag..
Men nu har jeg forklaret nok, tror jeg.. så giver jeg bare det sidste ord - Be gentle, it's my first time O:)
---
Træningsplan
---1---<Bryst>
2+4bænkpress (15, 15) 10, 10, 8, 8
1+4Decline bænkpress (15) 10, 10, 8, 8
1+4Incline Dumbell press (15) 10, 10, 8, 8
3 Pullover 12, 12, 10
3 Flyers 12, 12, 10
3 Frontløft 12, 12, 10
3 Cable cross 12, 12, 10
Armbøjninger - Brug sidste engergi

---2---<Skuldre>
2+3Militæry press (15, 15) 12, 12, 10
1+3Militæry press (bag nakken) (15) 12, 12, 10
1+3Upright Barbell Rows (15) 12, 12, 10
3 Lateral Dumbbell Raises 12, 12, 10
3 Bent-Over Lateral Dumbbell Raises 12, 12, 10
3 Low-pulley Raise 12, 12, 10
3 Dumbell shrugs 12, 12, 10

---3---<Ben-mave>
--Ben
2+4Barbell squat (15, 15) 10, 10, 8, 8
1+4Barbell dødløft (15) 10, 10, 8, 8
1+4Lunges (15) 10, 10, 8, 8
3 Ben press 12, 12, 10
3 Ben spark 12, 12, 10
3 Bagside curls 12, 12, 10
3 Standing Calf Raises 12, 12, 10
--mave
4 Cable crunches 20, 15, 15, 15
4 Leg raises 20, 15, 15, 15
4 Atomic Sit Ups 20, 15, 15, 15
4-Side til Side mave (ved ikke hvad det hedder, men man holder ex kettlebell og får den side til side, mens man kun sider på "numsen") 20, 15, 15, 15
4-Sidende leg kicks (samme problem igen, ved ikke hvad det hedder, men man sider på numsen og får skiftevis benene ind og ud) 20, 15, 15, 15

---4---<Arme>
--Tricep
2+3 Dips (15, 15) 12, 12, 10
1+3 Robe Pushdown (15) 12, 12, 10
3 Dumbell kickback 12, 12, 10
3 Overhead barbell extension 12, 12, 10
3 1 arm dumbbell extension 12, 12, 10
--Bicep
2+3 Barbell Curls (15, 15) 12, 12, 10
1+3 Dumbbell Curl (15) 12, 12, 10
3 Concentration Curl 12, 12, 10
3 Wrist Curl 12, 12, 10
-Og så lige den øvelse, hvor man drejer og drejer, indtil snoren med vægten kommer til top, som jeg heller ikke ved hvad hedder.

---5---<Ryg>
4 Kropshævninger/Chinup's 12, 12, 10, 10
4 Bred træk til bryst(overhånd) 10, 10, 8, 8
4 Smal træk til byst (underhånd) 10, 10, 8, 8
3 Bent-Over Barbell Rows 12, 12, 10
3 Cable Rows 12, 12, 10
3 1 arm row 12, 12, 10
3 T-bar row 12, 12, 10
3 Hyperextensions (lænd) 12, 12, 10

---6---<Kredsløb>
Løb 20-30min
Cykel 20-30min
Roning 10-25min
Svømning 30-45min
Sidst rettet af Rechenberger 14. aug 2013, 23:27, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvorfor et så stort split?! :)
- alt for stort split efter min mening.. Måske et 3 split i stedet hvis du vil ha' 6 træningsdag..
Fx.
Ben/Skuldre
Bryst/Triceps
Ryg/Biceps
Ben/Skuldre
Bryst/Triceps
Ryg/Biceps
Offday..
-repeat

Edit: Og hvor er dødløft?! Det vel den mest "masse opbyggende" øvelse der findes..

Noget andet.. Kvalitet frem for kvantitet, virker ihvertfald for mig personligt.. Hver muskel gruppe behøver altså ikke 5-6 forskellige øvelser. Jeg ville nøjes med de to "bedste" fx. ser jeg ikke meget ide i leg-press, så hellere køre 3 sæt squat mere fx, om folk er enig; ved jeg så ikke?!
Sidst rettet af mikej 14. aug 2013, 23:12, rettet i alt 3 gange.

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 190.00

Kostplan: Ingen kostplan

Hvor meget har du egentlig læst?
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Logbog: Vis logbog

mikej skrev:
Edit: Og hvor er dødløft?! Det vel den mest "masse opbyggende" øvelse der findes..

Den er under squat:b kaldte den bare barbel dødløft:)

Og Jmt.. har såmænd læst meget, deriblandt også det link du sendte..
EDIT# Er ikke ny inde for træning..
Har bare fået lavet programmer, eller kørt nogen, som var lavet i forvejen..
Så det er ikke så meget et spørgsmål om hvorfor det er 5/6 split jeg vil træner.
Det mere et spørgsmål om, hvordan ser programmet ud for jer?
Passer sortering i af øvelserne fint nok, kommer det til at passe ind på ca 60-90 min efter jeres erfaring, med de antal sæt og øvelser.
Er der for mange sæt? for mange reps? i forhold til, at focus ligger på størrelsen - (de antal jeg har nu, er inspireret fra et gammelt program jeg fik lavet)
Skal jeg skære en øvelse fra pr gang? eller skal jeg huske en, eller prioritere en anden øvelse, frem for en af dem der er nu.
Det er den slags svar, jeg kigger lidt efter..
Sidst rettet af Rechenberger 14. aug 2013, 23:24, rettet i alt 1 gang.

Rechenberger skrev:
mikej skrev:

Og du kom frem til den konklusion, at dette 5-split ville være optimalt?
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Rechenberger skrev:
mikej skrev:

Min fejl, jeg stirrede mig nok blind ved at kigge under ryg.. :whistle:
- Jeg ville nu hellere finde et godt gennemtestet program, som fx. 5x5 eller back to basic 2.. Det der er altså noget rod..

Til trods for den lidt dårlige tone har JMT ret, et fem split er nærmest aldrig optimalt..

Styrkeliste

fik lige skrevet et edit :b så bare et lille bumb

Jeg er stadig noob, men jeg tror de fleste vil være enige med mig i, at dit program er ret elendigt.

Hvor stærk er du?
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Jmt skrev:Jeg er stadig noob, men jeg tror de fleste vil være enige med mig i, at dit program er ret elendigt.

Hvor stærk er du?

Det er altid let at sige gode eller negative ting, men det får jeg intet ud af.. men en begrundelse, på din mening, se, det vil jeg kunne lære noget af.

Og hvor stærk jeg er?
Det finder jeg også svært at svare på, pga der er mange forskellige ting der træder i kræft der..
Blandt andet, jeg ikke ved hvad jeg skal svare på..
Personligt, er jeg desværre ret "svag" i squat, pga min achillessene, er kortere end de fleste mennesker, hvilket resultere i, at jeg ikke kan komme lige så langt ned, uden at stå på tær - så træner med væsentlig lavere vægt der, end hvis jeg bruger benpress maskinen... - men der er lige så meget for kvalitetens skyld i træningen..
Og foruden, hvor vil grænsen være for dig, fra at være stærk til svag?

Hvad så med dette:

Som relativt begynder, eller intermediær kan kroppen ikke trættes nok til at udnytte den høje dagsvolume fra et så stort split, og du restituerer hurtigt (men der er mange dage imellem de forskellige muskelgrupper trænes).

Dette er i praksis det samme som at tage 2 skridt frem, og gå 2 tilbage.

Frekvens, frekvens, frekvens, det er nøgleordet til begyndere. Fullbody 3-4 gange om ugen.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Bash skrev:Hvad så med dette:

Som relativt begynder, eller intermediær kan kroppen ikke trættes nok til at udnytte den høje dagsvolume fra et så stort split, og du restituerer hurtigt (men der er mange dage imellem de forskellige muskelgrupper trænes).

Dette er i praksis det samme som at tage 2 skridt frem, og gå 2 tilbage.

Frekvens, frekvens, frekvens, det er nøgleordet til begyndere. Fullbody 3-4 gange om ugen.

Jeg bukker og takker Bash! Præcis det jeg var ved at skrive! =D>
http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics .. Også måske en ekstra cardio dag som du selv har skrevet ind..

En øvelse som pullover til bryst er virkelig dårlig i forhold til dine andre øvelser..
Military press bag nakken - skulle hvis være ret hård ved dine rotator cuffs, så hvorfor ikk' bare alm?!
3 forskellige raise øvelser til skulder det over 100 gentagelser, det alt for meget..
Squat og Dødløft ville jeg personligt ikke køre nær så mange gentagelse i .. Max 8 for at sikre et ordentligt opspænd..
Resten er egentlig bare dumt sat sammen generelt, beklager men det er det :whistle:

Styrkeliste

"Hvor stærk er du?" kan også oversættes til "Hvad er dine 1RMs i squat, dødløft og bænk?". Du skriver selv, du ikke er ny inden for træning.

Jeg er ikke en af dem, der er på korstog imod høje splits, men jeg tror simpelthen ikke på dig når du siger at du har læst hele Newbies Helpfile, og på baggrund af den tilegnede viden har lavet dette split. Læs tråden igen.
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

mikej skrev:Jeg bukker og takker Bash! Præcis det jeg var ved at skrive! =D>
http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics .. Også måske en ekstra cardio dag som du selv har skrevet ind..

En øvelse som pullover til bryst er virkelig dårlig i forhold til dine andre øvelser..
Military press bag nakken - skulle hvis være ret hård ved dine rotator cuffs, så hvorfor ikk' bare alm?!
3 forskellige raise øvelser til skulder det over 100 gentagelser, det alt for meget..
Squat og Dødløft ville jeg personligt ikke køre nær så mange gentagelse i .. Max 8 for at sikre et ordentligt opspænd..
Resten er egentlig bare dumt sat sammen generelt, beklager men det er det :whistle:

Angående Military press, der er også normale :) - går bare efter at træne hele skulderen.. og på så mange led/måder som muligt..
- men tak for du begrunder det du siger.. Men synes generelt det er sjovt, at høre så mange meninger om alt..
Jmt skrev:"Hvor stærk er du?" kan også oversættes til "Hvad er dine 1RMs i squat, dødløft og bænk?". Du skriver selv, du ikke er ny inden for træning.

Jeg er ikke en af dem, der er på korstog imod høje splits, men jeg tror simpelthen ikke på dig når du siger at du har læst hele Newbies Helpfile, og på baggrund af den tilegnede viden har lavet dette split. Læs tråden igen.

Du har helt ret, det kan OGSÅ betyde det. Ser du, det er ikke altid let at læse tankerne bag andre personers ord.
Og 1RM, der er jeg dig svar skyldig, da det mindste jeg har taget, er 5 rep's...
plus, personligt, så vurdere jeg ikke folk på styrke, på den måde som du gør..
Det jeg kigger efter, er mere efter deres udvikling..

Og at du ikke tror på mig, kan jeg ikke bruge til en skid, - ja undskyld mig, men gider ikke at blive kaldt en løgner.!
Og hvis du læser, det jeg skrev i starten - kan de se, at det ikke er min idé med 5/6 splittet.
Rechenberger skrev:Så jeg spurgte en træner, hvad der ville være godt til mine drømme og mål.
(skipper en lang del... Jeg vil gerne blive større, og så stærkere - med fokus på størrelse)

Han sagde, at for mig (som nu er ledig, og for mig er træning nærmest en meditation, jeg finder en indre fred i det O:) ) At jeg skulle prøve et 5 split.. Og at jeg kunne evt tilføje en dag til kredsløb/ kondi...

Da jeg er ledig og ikke har mange penge, ville jeg ikke købe det.. Men have gav mig nogle pointers - Det ene råd var, at jeg skulle prøve at ramme 60-90 min træning, med mit program.
Et andet var, opdeling.. Men jeg ved ikke helt endnu, om mave og skulder skal være samme dag, eller mave og ben.. det kommer vi til...

Skal hilse og sige, dagene og hvordan de skal sammensættes er ikke helt gjort - så ved ikke om mandag eller tirsdag, osv osv, - om det bliver bryst dag..
Men nu har jeg forklaret nok, tror jeg.. så giver jeg bare det sidste ord - Be gentle, it's my first time O:)

Så faktisk, det du har sagt, har ikke været særligt gavnligt på nogen måder.

Hvorfor er det at du bliver ved med at ævle istedet for at svare på Jmt's spørgsmål omkring din styrke? Om du opgiver det i hvad du kan tage én, fem eller ti gange er underordnet. Umiddelbart virker det som om du undgår spørgsmålet fordi du egentligt ikke løfter specielt tungt. Er det tilfældet, hvilket jeg er ret overbevist om at det er, så skal du ikke køre et så højt split, men et fullbody 3-4 gange i ugen.

Alt for mange mennesker skammer sig over at blive sat i kategorien nybegynder, og hår i gang med koget de slet ikke burde. Noget man definerer ud fra ens styrke og IKKE efter hvor mange år man har ejet et fitnessmedlemskab. Det er at gøre sig selv en bjørnetjeneste.

Dit split er super ringe. Tag imod de gode råd du allerede har fået.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Vi er nærmest allesammen nybegyndere, dét er der da ingen skam i :)
-Du hvis meget stædig, men lyt nu til de råd du får, det vil du blive glad for i det lange løb :)

Styrkeliste

Rechenberger skrev:
Jmt skrev:"Hvor stærk er du?" kan også oversættes til "Hvad er dine 1RMs i squat, dødløft og bænk?". Du skriver selv, du ikke er ny inden for træning.

Du har helt ret, det kan OGSÅ betyde det. Ser du, det er ikke altid let at læse tankerne bag andre personers ord.
Og 1RM, der er jeg dig svar skyldig, da det mindste jeg har taget, er 5 rep's...
plus, personligt, så vurdere jeg ikke folk på styrke, på den måde som du gør..
Det jeg kigger efter, er mere efter deres udvikling..

Og at du ikke tror på mig, kan jeg ikke bruge til en skid, - ja undskyld mig, men gider ikke at blive kaldt en løgner.!
Og hvis du læser, det jeg skrev i starten - kan de se, at det ikke er min idé med 5/6 splittet.

Når man spørger hvor stærk man er, så er det nærliggende at nævne sin 1/3/5rm i de tre store (bænk, squat og dødløft) sådan er det. Det er kun din mor der er interesseret i at høre din subjektive vurdering af hvor stærk du føler du er i forhold til dine eventuelle skader.
JMT spørger ikke fordi han vil have dig til at indrømme, at du ikke er særlig stærk eller for at sammenligne dig med andre, han spørger for at finde ud af om du har opbygget et godt nok fundament til at køre et 5-split.

Tag nu imod de råd du får, og når alle siger det samme, så er der nok noget om snakken.

Reputation point: 10

Geografisk sted: Hobro

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Prøv dig da frem. Giv det et par måneder og se hvad du syntes. Måske passer det godt til dig og du føler dig motiveret, måske ændre du lidt under vejs i den ene eller anden retning.

Skulder nok skidt lige efter bryst og måske ikke for godt med biceps før ryg :)

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Dødløft: 220.00

Jeg aner ikke hvor stærk jeg er. Jeg ville hellere æde rå broccoli, end at rende og teste mit 1rm. - det vil også være væsentligt sundere.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Pind skrev:Noget man definerer ud fra ens styrke og IKKE efter hvor mange år man har ejet et fitnessmedlemskab.

Er en anelse "uenig". Pointen står og du har ret på sin vis, men man er stadig nybegynder efter 1 års træningserfaring, selvom man dødløfter 200kg.

Og trådstarter - Svar nu bare på JMT's spørgsmål om din styrke :)

- Dét med at din achillessene er kortere end andres, er det bedømt af en læge eller hvordan?

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00

Hansen1402 skrev:Prøv dig da frem. Giv det et par måneder og se hvad du syntes. Måske passer det godt til dig og du føler dig motiveret, måske ændre du lidt under vejs i den ene eller anden retning.

Skulder nok skidt lige efter bryst og måske ikke for godt med biceps før ryg :)

Tak- præcis sådan noget som det sidste du sagde, det er sådan noget jeg leder efter :)

andreas7074 skrev:
Og trådstarter - Svar nu bare på JMT's spørgsmål om din styrke :)

- Dét med at din achillessene er kortere end andres, er det bedømt af en læge eller hvordan?

Min styrke? Det sidste noteret jeg har lavet, var da jeg tog 5x6...
Bænk: 72.5
Noter er blevet væk for 5x6 med disse, det sidste noteret er 4x8
Stivbenet dødløft(har ikke lavet den normale siden forsvaret): 70kg + stang =90kg
squat(men der gik jeg ikke under 90% vinkel): 100kg
... er såmænd ikke bange for at indrømme hvad jeg ligger på - det er ikke alverden, men altså. Kunne ikke se det relevante i det, da han ikke selv sagde hvorfor.
#EDIT* det var i ugerne 27 og 28
og angående min achillessene... har fået det at vide/ kontrolleret af flg. En fætter, svigerinde(studerende til sygeplejeske/læge), Trænere i centret, træner i svømmehal, og så self, efter alle dem, gik jeg til lægen.. Som konstaterede det...
Andet jeg mangler at svare på? -

Kunne ikke se det relevante i det, da han ikke selv sagde hvorfor.

Det er i HØJ grad relevant. Når man løfter så lidt som du gør, så skal man på INGEN måde følge et høj volumiøst 5/6 split program. Du kommer simpelthen til at spilde din tid.

Du mangler et grundfundament, hvor du fokusere på at blive stærkere i de store øvelser, såsom bænkpres, squat, dødløft, bent over rows, military press etc.

Du vil forbedre din fysik meget mere ved at gøre dette, end ved at følge det program du har postet. Du bør som minimum ramme hver muskelgruppe 2 gange i ugen på dit niveau.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

dvs, det træneren har sagt til mig, der vil være godt. Det måske lige til at lukke op og skide i? :-s
Når han har været bekendt mig igennem det sidste, ja, siden jeg flyttede til byen her.. som er ca-- 8 måneders tid.. :-k

Undskyld mig hvis jeg er for skeptisk, men har lidt mere tillid til en, der har set de ting jeg træner, og hvordan jeg gør det.
End frem for en der skriver: hvad er dit 1RM.. og ikke engang har læst ordenligt i det jeg har skrevet fra start.

Rechenberger skrev:dvs, det træneren har sagt til mig, der vil være godt. Det måske lige til at lukke op og skide i? :-s
Når han har været bekendt mig igennem det sidste, ja, siden jeg flyttede til byen her.. som er ca-- 8 måneders tid.. :-k

Undskyld mig hvis jeg er for skeptisk, men har lidt mere tillid til en, der har set de ting jeg træner, og hvordan jeg gør det.
End frem for en der skriver: hvad er dit 1RM.. og ikke engang har læst ordenligt i det jeg har skrevet fra start.

titlen "istruktør" eller "personlig træner" skal tages med et gran salt. Bevares, der er gode trænere og Poul Haacker er et eksempel herpå, men der er fandeme også mange dårlige.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00

Når du som motionist gerne vil være massiv, er det vigtigt at du først og fremmest har en rigtig god grundstyrke. Når du har opbygget en god og solid grundstyrke, så kan du begynde at eksperimenterer med høje split programmer.
Men når du ikke squatter over 100kg, så er der ingen fidus i at begynde på et højt split. Trænerens råd er muligvis ikke til at lukke op og skide i - de ville garanteret fungere langt bedre, hvis din styrke var bedre end hvad den er. Men når den som sagt ikke er bedre, burde du have fokus på dette.

Just my five cents.
Mussetrussen skrev:Det The Rookie laver er nærmest kunst. Det' sgu smukt

IG:
https://www.instagram.com/glutesngluten/
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Galleri: Vis galleri (1)

Spændende, en del kritik omkring et 5-splits program. Jeg er dog enig i at man ikke skal køre programmet, hvis man er nybegynder, det kræver en del!

Men jeg har kørt et 5-splits program i snart 4 måneder, fordelt sådan:
Mandag: Bryst
Tirsdag: Ben
Onsdag: Ryg
Torsdag: Skulder
Fredag: Biceps, triceps
Der bliver kørt mave ved siden af, men det er lidt hist og her.

Jeg kører sådan at jeg træner 60 minutter, med 4 forskellige øvelser af 15 minutter pr. øvelse. Jeg synes selv det fungerer rigtigt godt, da jeg rammer musklen fuldt ud i løbet af et kvarter, i stedet for at have måske 3-4 bryst øvelser af 4 sæt, det fungere ikke for mig. Jeg har trænet programmet som jeg sagde i snart 4 måneder, og jeg er stadig øm i pattøjet om onsdagen.

Jeg har også gainet en del + jeg er blevet vanvittig stærk! Så jeg vil klart anbefale et 5-split det til garvede træner, der stor og mangler noget nyt.

Når det så er sagt, så står den på George Turner 10x10 til September, det ser jeg frem til! O:)
squeeze muthafucker squeeze!
Brugeravatar

Geografisk sted: Vojens

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 168.00
- Dødløft: 110.00

Rechenberger skrev:dvs, det træneren har sagt til mig, der vil være godt. Det måske lige til at lukke op og skide i? :-s

Du har fået uddybet hvorfor dit styrkeniveau er relevant - og du burde egentlig havde vidst hvorfor, hvis du havde læst hele linket, og ikke blot skimmet det.

Du leder efter rettelser af mindre detaljer, såsom "det er ikke smart at træne x efter du har trænet y", når det er hele programmet, der er elendigt. Det svarer til at jeg spørger om jeg skal køre 5x5 eller 3x3 i dødløft, hvis jeg vil have store patmuskler, og konsekvent ignorerer alle der anbefaler at køre en bænkpres variant i stedet, fordi "det er ikke sådan et svar jeg leder efter!1!!!".

Men hell, what do I care... Prøv dig frem, hvis du har så meget tillid til din træner.
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Hvorfor skriver du overhovedet herinde når du ikke gider høre på hvad folk siger? Der er masser af dygtige mennesker herinde, og indtil nu har mere eller mindre samtlige besøgende i tråden sagt det samme. Og alligevel bliver du ved med at modarbejde dem. Hvis du så gerne vil køre dit fine split så gør dog det, hvis det gør dig glad - hvis du rent faktisk vil have resultater så lyt dog til folk der har forstand på hvad de snakker om.

Desuden: Hvis du havde sit dig ordentligt ind i tingene ville du også vide at, JA, det din "træner" har fortalt dig er til at lukke op og ****** i. Keep it simple - i hvert fald til du har fornuftigt styr på alle dine løft.
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.

Geografisk sted: Nordjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

har intet imod folk siger tingene er forkert eller dårligt.
Har derimod noget imod folk der ikke kan augmentere på hvorfor. Eller ikke gider.

Det vil gøre verden så meget bedre, end at begynde at spille dumsmart.
En ting er folk har ret, en anden ting er folks måde at have ret på, som gør det forkert...
Eller ja, det jeg mener, man er et fjols - hvert fald i mine øjne - hvis man bare sviner/ taler ned til en person, uden at augmentere eller forklare hvorfor.

Det er let at sige "det er elendigt" - "du skal ikke gøre sådan" - "det er forkert"
Jamen så sig dog hvorfor, der er også folk i tråden der har gjort det.

En person må også godt sige "dit program suck's donkeyballs, brand det, skid og tør dig i det, og så skyld ud - du skal gøre dette:"
Det er der også nogen der har gjort - men jeg har da lige så meget ret til at "forklare" mit lort. - og forklare hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort. - Og så må folk svare og augmentere ud fra det. I stedet for det overnævnte citat.

Al den negative holdning er da til at åbne op og skide i, mere end noget andet i denne tråd, endda mere en det program til brækspand jeg biksede sammen.

De fleste ville nok have forklaret dig hvordan og hvorledes, hvis du blankt havde indrømmet fra starten af, at du ikke havde sat dig ind i det.

Når du skriver, du har læst hele newbies helpfile, så skriver du indirekte at du har nogenlunde styr på sagerne. Og lad nu være med at overreagere. Jeg spurgte dig pænt om du havde konkluderet ud fra al din læsning, at et 5-split på dit niveau ville være optimalt, og det svarede du ikke engang på. Det krævede også adskillige påmindelser før du gad give os et nogenlunde indblik i din styrke, hvilket - som tidligere nævnt - har relevans for valget af program.
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

A Menace To Chicken

15. aug 2013, 17:46

Jeg aner ikke hvor stærk jeg er. Jeg ville hellere æde rå broccoli, end at rende og teste mit 1rm. - det vil også være væsentligt sundere.

.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Hehe :) altid god humor :) +1

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00

Næste

Tilbage til Begynder forum