Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Sebastian92 skrev:Jeg gad virkelig godt vide hvem der har startet den forbandede myte om at styrketræning skulle hæmme væksten.
Hørte den også utallige gange da jeg var mindre

.. man bliver ikke skadet af styrketræning som 13-årig (mere end vi andre gør altså) man kan stadig få sportsskader osv. men generelt hvis man træner og ikke efterlader hovedet der hjemme, og måske får en del hjælp med program+kost så skulle det nok kunne gå godt 

MT5700 skrev:Hej Forum..
Jeg vurderer, at pump er en super måde at få helt styr på teknikken og få kropskontrol, inden han selv kaster sig ud i frie vægte/maskiner. Har jeg ret i det?
Er det OK at han øger vægten, så længe han kan gennemføre et helt track uden smerter (bortset fra smerter når musklen syrer til)?
Kost : Han spiser sundt, elsker havregryn, skyr, æg men han spiser ikke så store mængder. Han får en protein-drik (Bodylab blandet med mælk) efter træning - er det en god idé?
Han vil rigtig gerne bliver "stor og stærk som Jeff Seiden".....Jeg prøver derimod at holde lidt igen på ham ... men har I erfarne nogle gode råd til mig som mor (og/eller til ham)?
På forhånd 1000 tak.

Grislum skrev:2. 'Bodypump' lyder efter min mening til at være et rigtig godt valg for at få en bevisthed om kroppen, specielt hvis I lærer løfteteknik og kommer hele kroppen igennem.

MT5700 skrev:1000 TAK allesammen for jeres svar![]()
Vi fortsætter vores træning og jeg holder øje med at får noget sund mad i skrutten.
Jeg kan fornemme, at der er ret forskellige holdninger til Les Mills koncepterne - men kan ikke helt se hvad modstanden går på? For en gennemsnitlig motionsudøver (dvs. ikke bodybuildere) må det vel være godt at træningen er "overvåget"? Jeg kan ikke se hvad der er galt i de videoer der er i ovenstående svar, ud over hun ser ud som om hun svajer i lænden...?

MT5700 skrev:1000 TAK allesammen for jeres svar![]()
Vi fortsætter vores træning og jeg holder øje med at får noget sund mad i skrutten.
Jeg kan fornemme, at der er ret forskellige holdninger til Les Mills koncepterne - men kan ikke helt se hvad modstanden går på? For en gennemsnitlig motionsudøver (dvs. ikke bodybuildere) må det vel være godt at træningen er "overvåget"? Jeg kan ikke se hvad der er galt i de videoer der er i ovenstående svar, ud over hun ser ud som om hun svajer i lænden...?

SoS skrev:Grislum skrev:2. 'Bodypump' lyder efter min mening til at være et rigtig godt valg for at få en bevisthed om kroppen, specielt hvis I lærer løfteteknik og kommer hele kroppen igennem.
Nej.

MT5700 skrev:OK - I hear you. Jeg ser om der er en klub i nærheden (selvom jeg også synes det er lidt fedt at han træner sammen med mig på hold) og han har også snakket lidt om boksning, så det er også en mulighed (personligt bryder jeg mig ikke om den sport og frygter hans hjerne tager skader i kontaktsporten, men det er sikkert også bare myter,.....).
Jeg vil prøve at kigge lidt på hvordan en "rigtig" squat og bænkpres mv. ser ud, da I skriver at videoen viser den forkerte måde. Er der videoer I vil anbefale? Hvis man blot googler på Youtube så får man jo ravl og krat....!!
Til slut vil jeg nu lige skrive, at han har fået rigtig pæne resultater på de 5 måneders pump/combat - tydelige muskler på både mave, skuldre, arme, ryg og generelt en bedre kropsholdning, så det har ikke været helt skidt... :-)

Randy skrev:MT5700 skrev:OK - I hear you. Jeg ser om der er en klub i nærheden (selvom jeg også synes det er lidt fedt at han træner sammen med mig på hold) og han har også snakket lidt om boksning, så det er også en mulighed (personligt bryder jeg mig ikke om den sport og frygter hans hjerne tager skader i kontaktsporten, men det er sikkert også bare myter,.....).
Jeg vil prøve at kigge lidt på hvordan en "rigtig" squat og bænkpres mv. ser ud, da I skriver at videoen viser den forkerte måde. Er der videoer I vil anbefale? Hvis man blot googler på Youtube så får man jo ravl og krat....!!
Til slut vil jeg nu lige skrive, at han har fået rigtig pæne resultater på de 5 måneders pump/combat - tydelige muskler på både mave, skuldre, arme, ryg og generelt en bedre kropsholdning, så det har ikke været helt skidt... :-)
Du kan finde både programmer og udførsel inde på http://maxer.dk/
http://maxer.dk/videoer/back-squat
http://maxer.dk/videoer/baenkpres
På siden finder du også programmer osv. som kan benyttes til at planlægge træningen.

Poul Haacker skrev:Få kompetent hjælp fra en træner. Du skal ikke tage chancen og risikere at få dårlige vaner og måske skader ved at prøve at kopiere noget fra nettet.
Det lykkedes ikke for alle, når du er 3 er der bare så meget at hente ved at starte rigtigt. I en vægtløfter klub eller med en træner

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster