Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1494
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1492

Følg bodybuilding.dk på

Alkoholens bivirkninger på vores hårdtjente muskler

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Vi ved alle godt at seriøs træning blandet med alkohol er en dårlig cocktail :D

Hvordan er jeres holdning til alkohol?
Det at sige nej til alkohol, er også på en måde at sige nej til fælleskabet, så det er faktisk er svær situation man er i, hvis man siger helt nej til alkohol.

Men helt ærligt så er det svært at være 100 % alkohol fri, det ligger bare i vore europæiske blod at alkohol er almindeligt :D :D

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

artikler/kost-kosttilskud/alkohol-vaegttraening.html

Så overordnet er det meget nemt at konkludere at alkohol indtagelse er en ekstremt dårlig ide, hvis man går meget op i sin sport. Ikke mindst pga. de ovenstående punkter, men også fordi folk ofte har en tendens til at droppe træningspas pga. tømmermænd. Det betyder, at der ikke kun er tale om at de træningspas man har lavet inden indtagelse af alkohol giver et dårligere udbytte, blandt andet pga. hormon-ubalancen. Nej, formkurven får også et knæk, fordi man misser et eller flere træningspas pga. tømmermænd.

Der er dog ingen grund til at være urealistisk. Det er en del af ungdomskulturen at gå i byen og drikke en større eller mindre mængde alkohol. Derfor vil det være totalt urealistisk at forlange at unge mennesker som dyrker meget sport skal holde sig 100 % fra alkohol. Men det er dog anbefalelsesværdigt at man ikke drikker sig fra sans og samling hver gang, og at man måske holder antallet af byture nede på et niveau, hvor det ikke ødelægger træningen totalt.

Denne artikel, af Martin Berkhan, er i øvrigt også ret interessant: http://www.leangains.com/2010/07/truth- ... uscle.html
Sidst rettet af flamingopikken 24. jun 2011, 13:22, rettet i alt 1 gang.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

Jeg har smagt alkohol 2 gange i mit liv, udover det så fungerer det fint for mig at være til fester hvor folk drikker.

Men nu er mit blod nok ikke så europæisk :lol:

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 205.00
- Squat: 240.00
- Dødløft: 280.00

Den negative effekt af alkohol i forhold til træning er STÆRKT overvurderet. Jeg drikker jævnligt alkohol. Kan sagtens drikke en flaske rødvin både fredag og lørdag aften, uden at kunne mærke det mindste på min træning. Nu ved jeg godt der er forskel på en flaske rødvin, og så en bytur, hvor man knalder 20 genstande ned. Men ikke desto mindre, så synes jeg mange er alt for fanatiske i forhold til alkohol. Jeg kunne forstå det, hvis man levede af sin sport, og befandt så på et plan hvor detaljer ville være afgørende. For alle andre vil det have så lille en betydning at det praktisk talt ikke kan registreres.

Man kan så diskuttere hvor sundt det er, at drikke så meget alkohol, men det er en anden diskussion :wink:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Kostplan: Vis kostplan

Thomas Jagd skrev:Den negative effekt af alkohol i forhold til træning er STÆRKT overvurderet. Jeg drikker jævnligt alkohol. Kan sagtens drikke en flaske rødvin både fredag og lørdag aften, uden at kunne mærke det mindste på min træning. Nu ved jeg godt der er forskel på en flaske rødvin, og så en bytur, hvor man knalder 20 genstande ned. Men ikke desto mindre, så synes jeg mange er alt for fanatiske i forhold til alkohol. Jeg kunne forstå det, hvis man levede af sin sport, og befandt så på et plan hvor detaljer ville være afgørende. For alle andre vil det have så lille en betydning at det praktisk talt ikke kan registreres.

Man kan så diskuttere hvor sundt det er, at drikke så meget alkohol, men det er en anden diskussion :wink:

helt enig i hvor overvurderet sakdevirkningerne er. Er så træt af den der 'hver gang man drikker, så ryger man to uger tilbage, i forhold til sin træning'. tror jeg nok vi er nogle stykker efterhånden, der har modbevist, for ellers ville man jo være i kæmpe minus, i forhold til udgangspunktet, og være blevet både slappere og mindre.

Min træning har aldrig gået så godt som den har det sidste års tid. Og jeg drikker regelmæssigt alkohol, spiser junk-food og følger ikke nogen kostplan. Go figure :lol:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Helt sikkert enig i, at forskrækkelsen er alt for stor... det er nok mere de tvivlsomme tilvalg, der af og til dukker op i forbindelse med en druktur, som kan være med til at skyde fx et cut i sænk...
Brugeravatar

Som nogle af I andre er inde på, tror jeg også, at det er kosten i forbindelse med en bytur, som skader mest. Personligt har jeg ihvertfald svært ved at få fyldt 3500 kcal i sækken dagen derpå, især hvis det ikke skal være fra pizza, mac osv.

Nu er det ikke så tit jeg render i byen, så prøver at ligge mine byturer så de ligger i mine dekonditionerings-uger, hvor jeg alligevel bare går efter at holde vægten ved lige. Samvittighedsmæssigt fungerer det godt for mig :wink:
"This AIN'T ninth grade and no one gives a S H I T how much you bench" - Will Harris
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Thomas Jagd skrev:Den negative effekt af alkohol i forhold til træning er STÆRKT overvurderet. Jeg drikker jævnligt alkohol. Kan sagtens drikke en flaske rødvin både fredag og lørdag aften, uden at kunne mærke det mindste på min træning. Nu ved jeg godt der er forskel på en flaske rødvin, og så en bytur, hvor man knalder 20 genstande ned. Men ikke desto mindre, så synes jeg mange er alt for fanatiske i forhold til alkohol. Jeg kunne forstå det, hvis man levede af sin sport, og befandt så på et plan hvor detaljer ville være afgørende. For alle andre vil det have så lille en betydning at det praktisk talt ikke kan registreres.

Nu er vin nok også det sundeste alkohol at drikke, pga antioxidantindholdet, så vin er nok mere at foretrække.
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

TJ

Du siger at effekten af alkohol er stærkt overvurderet, men man kan da aldrig argumentere for at druk hver weekend vil have en effekt på dit test, en negativ effekt på dit test vel og mærket. Jeg er ikke helt sikker, men så vidt jeg husker så er der lavet en undersøgelse som viser at man ser et fald i test i 5-7 dage, ved hård druk (kan ikke huske antal genstande) - Dvs. at hvis man rent faktisk drikker hver weekend, så kan du rende rundt med "lavt test" hele tiden? Og det er vel ikke skide godt for din træning?
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Thegame skrev:

Nu er vin nok også det sundeste alkohol at drikke, pga antioxidantindholdet, så vin er nok mere at foretrække.

tvivler nu på, at det vil gøre en forskel i forhold til alkoholens virkning på træning, om du får alkoholen igennem vin, øl eller spiritus. det er jo den forgiftende virkning som folk er så bange for.

diD skrev:
Thegame skrev:

tvivler nu på, at det vil gøre en forskel i forhold til alkoholens virkning på træning, om du får alkoholen igennem vin, øl eller spiritus. det er jo den forgiftende virkning som folk er så bange for.

Man kan også stille sig kritisk overfor mængden af anti-oxidanter i almindelig vin, og den mængde man rent faktisk indtager kontra det man skal indtage for at det har en effekt på anti-oxidantsiden.. Så det at vin skulle være bedre er ikke nødvendigvis sådan det er..
Brugeravatar

Reputation point: 145

Xiva skrev:TJ

Du siger at effekten af alkohol er stærkt overvurderet, men man kan da aldrig argumentere for at druk hver weekend vil have en effekt på dit test, en negativ effekt på dit test vel og mærket. Jeg er ikke helt sikker, men så vidt jeg husker så er der lavet en undersøgelse som viser at man ser et fald i test i 5-7 dage, ved hård druk (kan ikke huske antal genstande) - Dvs. at hvis man rent faktisk drikker hver weekend, så kan du rende rundt med "lavt test" hele tiden? Og det er vel ikke skide godt for din træning?

Der er i artiklen vægttræning og alkohol refereret til en undersøgelse om dette
" Allerede efter en enkelt druktur, falder testosteron produktionen markant i op til 24 timer efter indtagelse."

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 171.00

Verden behøver ikke være sort eller hvid, hvorfor ikke bare drikke moderat? Jeg drikker ofte ikke mere end 5-6 genstande over en hel aften hvis det bare er privatfest.

Bytur er dog noget andet, og en sjældenhed.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

diD skrev:
Thegame skrev:

Øl er super godt hvis man skulle tro de undersøgelser vi fik smidt i hovedet på uni. 0,5 liter øl om dagen var forebyggende overfor nyresten. Øl skulle også være godt for knoglerne pga humlen.

http://videnskab.dk/krop-sundhed/humlet ... -knoglerne

Styrkeliste
- Bænkpres: 205.00
- Squat: 240.00
- Dødløft: 280.00

Jeg synes det er lettere at holde sig helt fra alkohol når man ikke skal være fuld, og så ellers bare gå til den når man endelig vil være fuld. :king:

Jeg har personligt problemer med at skelne mellem de to ting når jeg begynder at drikke, så jeg er oftest på vandvognen :hihi:

Noget andet spændende er alkohols indflydelse på proteinsyntesen, konditionen for ikke at glemme alle de kalorier det indeholder. :-k
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Jeg tager en 4-6 ture om året hvor jeg giver gas. Ti genstande på en aften/nat, og så er jeg godt kørende! Erfaringen har lært mig at jeg ikke skal starte for tidligt, for så vælter jeg klokken to. Den perfekte bytur er en sixpack inden og så fire-fem øller mere i løbet af aftene og så lidt at spise inden jeg sover. Så kan jeg også træne dagen efter :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Det slemmeste med alkohol i forhold til træning er i mit tilfælde mest hvor meget jeg begynder at synde på andre områder. jeg drikker kun i forbindelse med en bytur, og her bliver jeg altid mega sulten sidst på natten. der ryger der en McD menu ned

når jeg vågner op efter 5 timers søvn har jeg kun lyst til junk food, tanken om havregryn får mig til at føle mig endnu mere skidt. og dagen efter en bytur er jeg som regel som en zombie hvor jeg bare flader den ud

tror ikke alkoholen i sig selv er så skadelig hvis man kan køre en sund livsstil samtidig. men for mig ender jeg tit med at være inaktiv i 1-2 døgn, sove for lidt og spise alt for usundt.
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster