Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1479
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1476

Følg bodybuilding.dk på

All Natural Caffeine

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Har fundet et par tråde omkring de piller her, men har ikke kunne få svar på det jeg søger, så opretter en ny.

Overvejer at købe "All Natural Caffeine" piller.
Vil det være en dum idé at spise dem næsten hver dag? Prøver så vidt muligt at komme i seng så jeg i hvert fald får 7½ times søvn, men når man går på gym og har arbejde og træning ved siden af + andre ting, så kan det godt blive senere, hvilket medfører at jeg tit er pisse træt i skolen, og derfor har svært ved at følge med.

Hvor meget hjælper sådan nogle koffeinpiller, hvis man tager dem om morgenen før man tager i skole?

Hvor meget mere energi giver det efter jeres erfaring, hvis man tager dem før træning?

Er pillerne på nogen måde usunde for kroppen, hvis de tages hver dag? Kan man blive afhængig af dem?

Kan man blande dem med alkohol, hvis man nu vil have lidt mere energi før en bytur?
Till I Collapse!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: København S

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Overvejer selv at købe dem og vil også rigtig gerne have de spørgsmål besvaret, så jeg kigger lige lidt med :lol:
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: Exerzice

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 30.00
- Dødløft: 100.00

Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg tar ofte en inden jeg tar i skole (gym) sammenmed mine andre morgen kosttilskud.

Derudover tar jeg også 2-3 stykker inden træning hvis jeg føler at energien ikke er i top - og kan kun sige at jeg er super tilfreds med dem.

Dog er det en dum idé at tage dem hver dag, da kroppen så vender sig til dem, og virkningen dermed forsvinder.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

Jeg ville fraråde at tage dem hver dag. De giver en god sjat energi, men det bør kun bruges når man synes man mangler lidt ekstra til træningen.

Hvis du tager dem hver dag (eller til hver træning) vil det give en slags afhængighed tror jeg..

Hvis du er meget træt hele tiden så gå til lægen og få målt din blodprocent. For hvis du lider af jernmangel så bliver du nemt træt..
Og så kan du fixe det med nogle jernpiller.
Men til træning, suppaaaah!
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Jeg ville fraråde at tage dem hver dag. De giver en god sjat energi, men det bør kun bruges når man synes man mangler lidt ekstra til træningen.

Hvis du tager dem hver dag (eller til hver træning) vil det give en slags afhængighed tror jeg..

Hvis du er meget træt hele tiden så gå til lægen og få målt din blodprocent. For hvis du lider af jernmangel så bliver du nemt træt..

Så du vil ikke råde os til at tage dem før skole ?
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: Exerzice

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 30.00
- Dødløft: 100.00

Galleri: Vis galleri (2)

MC skrev:Jeg tar ofte en inden jeg tar i skole (gym) sammenmed mine andre morgen kosttilskud.

Derudover tar jeg også 2-3 stykker inden træning hvis jeg føler at energien ikke er i top - og kan kun sige at jeg er super tilfreds med dem.

Dog er det en dum idé at tage dem hver dag, da kroppen så vender sig til dem, og virkningen dermed forsvinder.

Men er det meget effektive? Altså ved godt det ikke er et drug, men hvor meget kan det egentlig mærkes at de giver?
Hvis man en morgen føler sig ret træt fordi man måske kun har fået 6-7 timer søvn, kan de så give så meget at man rent faktisk føler sig udhvilet, eller tæt på?

Jeg har aldrig kunne lide kaffe så ved ikke helt hvor meget koffein giver energimæssigt, og energidrikke synes jeg aldrig har givet mig noget som helst. Drak engang 8 redbulls og gik direkte ind og knaldede brikker bagefter :?
Till I Collapse!
Brugeravatar

Styrkeliste

Skunq skrev:
MC skrev:Jeg tar ofte en inden jeg tar i skole (gym) sammenmed mine andre morgen kosttilskud.

Men er det meget effektive? Altså ved godt det ikke er et drug, men hvor meget kan det egentlig mærkes at de giver?
Hvis man en morgen føler sig ret træt fordi man måske kun har fået 6-7 timer søvn, kan de så give så meget at man rent faktisk føler sig udhvilet, eller tæt på?

Jeg har aldrig kunne lide kaffe så ved ikke helt hvor meget koffein giver energimæssigt, og energidrikke synes jeg aldrig har givet mig noget som helst. Drak engang 8 redbulls og gik direkte ind og knaldede brikker bagefter :?

Ja, synes bestemt det virker - om det blot er placebo eller hvad skal jeg ikke ku sige, men føler mig altid frisk når jeg er i skole. Det samme med træning, føler klart at energien er større efter at have indtaget et par piller og står oppe i centret.

men prøv dem da, og se hva du synes? 360 kapsler for 250,- er jo ingenting.
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

Dingo skrev:Jeg ville fraråde at tage dem hver dag. De giver en god sjat energi, men det bør kun bruges når man synes man mangler lidt ekstra til træningen.

Nu du siger det med jern, er det så mest det der kan gøre at man føler sig træt?

Sidste år gik jeg i 10. klasse på efterskole, og jeg sov virkelig meget. Følte mig altid træt og sløv, så ved ikke om det kan have noget at gøre med den mad man spiser når man går på efterskole, i forhold til når man er hjemme og har adgang til køleskabet 24/7?
Efter jeg stoppede på efterskole, og kom hjem til min "normale" hverddag er jeg blevet meget mere frisk og veloplagt igen.

Hvilke fødevarer får man primært jern fra?
Till I Collapse!
Brugeravatar

Styrkeliste

Kød så vidt jeg ved :)
Profit before people!
Brugeravatar

MC skrev:
Skunq skrev:

Ja, synes bestemt det virker - om det blot er placebo eller hvad skal jeg ikke ku sige, men føler mig altid frisk når jeg er i skole. Det samme med træning, føler klart at energien er større efter at have indtaget et par piller og står oppe i centret.

Har os tænkt mig at prøve dem. Nu ville jeg bare høre om det var direkte usundt for kroppen, for så gider jeg ikke rigtig bruge penge på dem.
Men det er vel ikke værre at tage koffeinpiller, end at drikke kaffe hver dag? Andet end koffeinmængden er større i pillerne?
Till I Collapse!
Brugeravatar

Styrkeliste

Skunq skrev:
MC skrev:
Skunq skrev:

Har os tænkt mig at prøve dem. Nu ville jeg bare høre om det var direkte usundt for kroppen, for så gider jeg ikke rigtig bruge penge på dem.
Men det er vel ikke værre at tage koffeinpiller, end at drikke kaffe hver dag? Andet end koffeinmængden er større i pillerne?

Vil tro det er usundere at drikke kaffe. Men ved det ikke.

Men jeg er ihvertfald ikke død af koffeinpillerne endnu :lol:
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

Som flere har været inde på skal man være påpasselig med at tage dem for ofte. Det vil gøre at kroppen vænner sig til virkningen og virkningen derfor bliver mindre og du derfor skal tage flere og flere for at få samme effekt.( Her minder de lidt om stoffer)

Ulempen er så også at din krop så bliver endnu mere træt når du ikke tager dem. Og man selvfølgelig derfor nemmere vil kunne komme til at indtage pillerne for at blive frisk. Derfor kan man risikere at komme ind i en såkaldt "ond cirkel".

Men alle disse symptomer osv. kan på samme måde opleves med kaffe. Derfor er visse folk ude i at drikke rigtig store mængder kaffe hver dag.

Men når det så er sagt, er de piller en god måde at få energi de dage hvor den mangler. Men man skal bruge dem som et tilskud på de dage hvor man netop har brug for dem og ikke som et generelt middel mod træthed, så skal man hellere kigge på om det måske er ens kost der er noget galt med eller om man ikke får dækket ens søvnbehov.
Life, Fitness - Keep It Simple Stupid

"Man is troubled, not by events, but by the meaning, which he gives them."

De er ikke mere usunde for kroppen end kaffe...dvs. ikke noget at snakke om.

Men nej, jeg vil nok heller ikke bruge dem HVER dag. Personligt bruger jeg dem 1-2 gange om ugen når det kniber med energien til træning eller arbejde. De (tager 2-3 caps) giver et super-kick som varer i ca. to timer.
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

drik i hellere en kop kaffe inden i tager i skole.. stortset alle er trætte om morgenen.. men det er jo bare til man er kommet igang, så går det over... imo bør allnatural caffein kun bruges som et boost inden træning hvis man ikke føler man har energi til det.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

kuglen skrev:drik i hellere en kop kaffe inden i tager i skole.. stortset alle er trætte om morgenen.. men det er jo bare til man er kommet igang, så går det over... imo bør allnatural caffein kun bruges som et boost inden træning hvis man ikke føler man har energi til det.

Hvad skulle fordelen være ved kaffe fremfor en caff. tab ??? Mig bekendt er en caff. tab et sunder og bedre valg især hvis folk yderligere propper ting i kaffen :wink:
Brugeravatar

det smager bedre :D også kan man sidde og nyde den mends man vågner stille og roligt.. det er lidt svært med en caffein caps :wink: men de er gode og lette at tage på vej ud af døren til træning. der er kaffe lidt mere besværligt..

man undgår også at det går hen og bliver et must at man skal have x antal all natural cafein caps hver morgen.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Squat: 155.00

Det er jo smag og behag om kaffe ligefrem smager godt :mrgreen:

Kaffe giver desuden misfarvede tænder :x
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

kuglen skrev:drik i hellere en kop kaffe inden i tager i skole.. stortset alle er trætte om morgenen.. men det er jo bare til man er kommet igang, så går det over... imo bør allnatural caffein kun bruges som et boost inden træning hvis man ikke føler man har energi til det.

Kan det siges bedre? Hvis man er så træt om morgenen at koffein er nødvendigt, så bør man IKKE tage koffein, men i stedet kigge lidt på sin søvn! :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Jeg ville personligt også foretrække - og det gør jeg også - at drikke kaffe.

Kaffe har fordele som sænket risiko for parkinsons, alzheimer, diabetes, leverkræft osv osv. Og så er det altså ret lækkert med en god kenya AA f.eks.

Bivirkninger er som oftest øget streshormoner (hvad der har sine fordele) og diverse pskykosomatiske tilfælde, hvad der kan omgås med moderering og ordentlig timing.

Gå hen og giv blod hvis du er nervøs over din jernprocent. Har du lavt jern fortæller de dig det, og giver dig nogen piller, har du ikke, har du hjulpet dine medmennesker.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Nu er spørgsmålet jo ikke om hvorvidt der skal drikkes kaffe eller spises "All natural Caffeine" om morgenen.

Først og fremmest vil jeg pointere at "All natural Caffeine" ALDRIG må være et substitut for gode kost og søvnvaner! De fleste teenagedrenge har perioder hvor de føler behov for at sove meget, og mange har det da i så udpræget grad at det kan tangere ungdomssløvsind. Dette er et udtryk for dårlige sovevaner. Flere teenagere har desværre en tendens til at smide sig på sengen efter skole og sove et par timer og det er ALTØDELÆGGENDE for kroppens naturlige rytme, og vil medføre indre ubalance i både serotonin, dopamin og ikke mindst melatonin. Så det er vigtigt at have en fast søvnrytme - evt mellem 23 og 07, undgå hurtige carbs og få masser af motion. DET er opskriften på energi.

Men tilbage til "All natural Caffeine" - Jeg bruger selv præparatet af og til og det er FREMRAGENDE. Det er VIRKELIG noget der giver et spark bagi når der VIRKELIG er brug for det. Men det er vigtigt ikke at bruge det systematisk da kroppen over tid vil udvikle tolerance.

I forbindelse med CUT kan det bruges periodiseret. Eventuelt i høje doser i 3 ugers tid som substitut for en traditionel ECA stack.

Man kan bruge det nogen gange i ugen inden træning!

Eller anvende det som jeg - når lokummet brænder og man står lørdag aften og skal på arbejde i døren men allermest har lyst til at gå i seng - fordi man også har været dørbums torsdag og fredag og ikke fået sovet ordentligt igennem!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 170.00

Q-base skrev:en såkaldt "ond cirkel".

Det er den her:
Billede
Vedhæftede filer
7693-ond cirkel.JPG
7693-ond cirkel.JPG (11.65 KiB) Vist 1925 gange
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Folmand skrev:Nu er spørgsmålet jo ikke om hvorvidt der skal drikkes kaffe eller spises "All natural Caffeine" om morgenen.

Først og fremmest vil jeg pointere at "All natural Caffeine" ALDRIG må være et substitut for gode kost og søvnvaner! De fleste teenagedrenge har perioder hvor de føler behov for at sove meget, og mange har det da i så udpræget grad at det kan tangere ungdomssløvsind. Dette er et udtryk for dårlige sovevaner. Flere teenagere har desværre en tendens til at smide sig på sengen efter skole og sove et par timer og det er ALTØDELÆGGENDE for kroppens naturlige rytme, og vil medføre indre ubalance i både serotonin, dopamin og ikke mindst melatonin. Så det er vigtigt at have en fast søvnrytme - evt mellem 23 og 07, undgå hurtige carbs og få masser af motion. DET er opskriften på energi.

Men tilbage til "All natural Caffeine" - Jeg bruger selv præparatet af og til og det er FREMRAGENDE. Det er VIRKELIG noget der giver et spark bagi når der VIRKELIG er brug for det. Men det er vigtigt ikke at bruge det systematisk da kroppen over tid vil udvikle tolerance.

I forbindelse med CUT kan det bruges periodiseret. Eventuelt i høje doser i 3 ugers tid som substitut for en traditionel ECA stack.

Man kan bruge det nogen gange i ugen inden træning!

Eller anvende det som jeg - når lokummet brænder og man står lørdag aften og skal på arbejde i døren men allermest har lyst til at gå i seng - fordi man også har været dørbums torsdag og fredag og ikke fået sovet ordentligt igennem!

I bund og grund giver jeg dig skam ret, men hvad angår søvnen efter skolen, så finder der faktisk et fald af de stimulerende og en stigning af de søvnfremmende signalstoffer sted, så man kan sådan set godt argumentere for at en smule søvn på dette tidspunkt er godt for organismen. Dette sker dog først sidst på eftermiddagen, så lige efter skole er det nok ikke helt oplagt for alle. Men en time eller to vil jeg heller ikke mene man bør tilstræbe, men en såkaldt powernap på 15 minutter eller op til en halv time vil jeg tro kunne give lidt ekstra energi til resten af dagen...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Dingo skrev:
Q-base skrev:en såkaldt "ond cirkel".

Det er den her:
Billede

LOL.-.. :lol:

De er rigtig effektive, men ville ikke indtage dem hver dag.. For at fremhæve effektiviteten kan jeg sige jeg i 2 gange på 2 uger tidligere følte mig for sløv til dagens træning, tog to kapsler og kørte henholdsvis 4 og 4 en halv time straight med fuld gas.. Effektive, hell year.. Placebo eller ej, de virker super for mig..

P.s. mit glas med dem er blevet væk, suk, så nu er jeg lige så sløv som jeg plejer at være.. :wink:
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00

Galleri: Vis galleri (10)