Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69545 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1109
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1106

Følg bodybuilding.dk på

altid træne biceps+triceps?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Da jeg trænede i dag, var der en af de store drenge dernede som sagde at det ville være en god ide at træne 1 biceps + 1 triceps øvelse ud over min normale træning, altså i alle træningsdagene. Det vil sige i mit tilfælde 4 gange om ugen. Dette gjorde han selv og mangle store bodybuilders gør det også if. ham. Han argumenterede ikke for hvorfor, men sagde at det ikke var overkill og at der jo også er nogen som træne 2 gange om dagen.

Men hvad siger I?

Tror selv godt man sagtens kan gøre det uden det bliver overkill. Jeg træner 2-split lige pt. men starter snart på 3-split.

På forhånd tak :D

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Mathias. skrev:Da jeg trænede i dag, var der en af de store drenge dernede som sagde at det ville være en god ide at træne 1 biceps + 1 triceps øvelse ud over min normale træning, altså i alle træningsdagene. Det vil sige i mit tilfælde 4 gange om ugen. Dette gjorde han selv og mangle store bodybuilders gør det også if. ham. Han argumenterede ikke for hvorfor, men sagde at det ikke var overkill og at der jo også er nogen som træne 2 gange om dagen.

Men hvad siger I?

Tror selv godt man sagtens kan gøre det uden det bliver overkill. Jeg træner 2-split lige pt. men starter snart på 3-split.

Nej nej nej og atter nej, biceps og triceps skal restituere ligesom alle andre muskler.

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Ville også sige pænt nej til den der..
syntes man får fint Biceps ind på eks. den dag man træner ryg.. og fint triceps ind på bryst osv..
Det kan hurtigt blive for meget med biceps og triceps hver gang.. mig bekendt er den eneste muskel der kan trænes flere gange, mavemusklerne..

Ligesom du godt kan træne ben 4x om ugen kan du også sagtens træne arme 4x om ugen, der sker absolut intet ved at træne hhv. en biceps og triceps øvelse hver gang du træner. Højfrekvent træning for en haltende kropsdel kan (efter sigende) være effektivt.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50

Søren W skrev:Ligesom du godt kan træne ben 4x om ugen kan du også sagtens træne arme 4x om ugen, der sker absolut intet ved at træne hhv. en biceps og triceps øvelse hver gang du træner. Højfrekvent træning for en haltende kropsdel kan (efter sigende) være effektivt.

Sku lige til at skrive det:D
Hvis phillimus var en mus, ville jeg forgifte ham med rottegift.

Geografisk sted: århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Søren W skrev:Ligesom du godt kan træne ben 4x om ugen kan du også sagtens træne arme 4x om ugen, der sker absolut intet ved at træne hhv. en biceps og triceps øvelse hver gang du træner. Højfrekvent træning for en haltende kropsdel kan (efter sigende) være effektivt.

Jeg har også læst godt om det. Men er det noget du eller nogen du kender, har haft gode resultater med? Overvejer nemlig selv snart at køre noget meget høj frekvent træning af biceps og lateral deltroid :)
"Hard Work Beats Talent Until Talent Decides to Work Hard"
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: ⛄ ᕦ(ò_ó*)ᕤ ⛄

Træner her: Zielkes Fitnessklub

Okay ? halvdelen siger et og den anden halvdel siger noget andet?
Jeg tror jeg vil prøve det :)

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

Mathias. skrev:Okay ? halvdelen siger et og den anden halvdel siger noget andet?

Ja det er lækkert ikke ;)
Umiddelbart ville jeg også sige nej pga resitutionen, men når SørenW, som plejer at have styr på tingene, siger modsat er det bestemt noget jeg vil undersøge inden jeg udtaler mig

Reputation point: 15

Mathias. skrev:Da jeg trænede i dag, var der en af de store drenge dernede som sagde at det ville være en god ide at træne 1 biceps + 1 triceps øvelse ud over min normale træning, altså i alle træningsdagene. Det vil sige i mit tilfælde 4 gange om ugen. Dette gjorde han selv og mangle store bodybuilders gør det også if. ham. Han argumenterede ikke for hvorfor, men sagde at det ikke var overkill og at der jo også er nogen som træne 2 gange om dagen.

Men hvad siger I?

Disko Disko :dance:
Brugeravatar

Mathias. skrev:Okay ? halvdelen siger et og den anden halvdel siger noget andet?

Alt skal jo gøres med måde. :wink: Så det er ikke meningen du skal køre 5-6 sæt hver dag. Læs eventuelt en af de nye artikler på t-nation: http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/hft_20_how_to_add_muscle_or_hit_20_pullups

(Generelt er jeg ikke glad for artiklerne på t-nation, men Chad Waterbury har førhen skrevet nogle rimeligt gode artikler) :)

Ellers kan du læse en af de seneste indlæg i incognito's log, der svarer han også på et lignende spørgsmål. Men det er ikke andet for, end at prøve dig frem og se hvad der sker. Så for du noget erfaring om høj frekvens træning, du kan bruge senere :)
"Hard Work Beats Talent Until Talent Decides to Work Hard"
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: ⛄ ᕦ(ò_ó*)ᕤ ⛄

Træner her: Zielkes Fitnessklub

jeg liker oklahoma :D

synes godt nok også det lyder jævnt hårdt med 4 biceps træninger på en uge..

men hey hvis det virker. ingen er jo ens (og alle har foskellige mål med træningen)

held og lykke med det !
Only those who risk going too far, will know how far one can go!!

Geografisk sted: Norsjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

kirstrand skrev:jeg liker oklahoma :D

synes godt nok også det lyder jævnt hårdt med 4 biceps træninger på en uge..

men hey hvis det virker. ingen er jo ens (og alle har foskellige mål med træningen)

held og lykke med det !

Hehe ja! Men, jeg ville sige det var overkill. Hellere 2-3 gange om ugen med en højere intensitet en 4 vattede træninger.
Brugeravatar

agree...

ellers kan man jo altid tjekke med nogle af de programmer som er herinde (tror ikke der er nogen der har over 3 biceps træninger om ugen)

Styrkeliste

kirstrand skrev:agree...

ellers kan man jo altid tjekke med nogle af de programmer som er herinde (tror ikke der er nogen der har over 3 biceps træninger om ugen)

Nej, hvis man kører biceps+triceps mere end 3 gange om ugen så vil jeg mene man skal have lidt mere erfaring en trådstarters 'fremmedmødte'
Brugeravatar

grapesoda skrev:Ville også sige pænt nej til den der..
syntes man får fint Biceps ind på eks. den dag man træner ryg.. og fint triceps ind på bryst osv..
Det kan hurtigt blive for meget med biceps og triceps hver gang.. mig bekendt er den eneste muskel der kan trænes flere gange, mavemusklerne..

Du må lige forklare mig hvad det er der er magiske ved rectus abdominis siden den kan trænes hver dag modsat alle andre muskler. (Går ud fra vi snakker hård tung volumiøs træning, som man normalt ville træne)

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Det kommer jo også anpå, hvor meget gas der bliver i det.... Restitution tager ikke altid 48 timer, det kommer anpå RIGTIG mange ting.... men hvis man tager 2-3 sæt, så tror jeg godt man kan nå at restituere, såfremt det er et stykke fra failure :)
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

the-QB skrev:Det kommer jo også anpå, hvor meget gas der bliver i det.... Restitution tager ikke altid 48 timer, det kommer anpå RIGTIG mange ting.... men hvis man tager 2-3 sæt, så tror jeg godt man kan nå at restituere, såfremt det er et stykke fra failure :)

Det er jo lige det. men går ud fra man træner igennem når man træner en muskelgruppe. Også kan man jo ikke træne den hver dag. men selvfølgelig, hvis der trænes meget let, og/eller med lav volume kan frekvensen jo godt hæves betydeligt.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

træn du alt det biceps og triceps du vil, bare din totale volumen er derefter...
Brugeravatar

Reputation point: 145

Hvis du snakker isoleret biceps og triceps træning kan jeg ikke se hvad problem der skulle være i at træne det 4 gange ugentligt - du skal jo bare lære at lytte til din krop og skrue lidt ned en periode hvis du mærker en begyndende skade og så ellers variere din træning med hensyn til sæt reps og så skifte lidt ud i øvelserne indimellem.
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00

Galleri: Vis galleri (12)

når man tager op at træne er det vel for at TRÆNE !!! så hellere træne 4 gange om ugen i stedet for 6, og så give den fuld smadder. det har jeg haft meget bedre erfaringer med.

Styrkeliste

Jeg føler jeg får rigeligt ud af det når jeg træner hårde basis øvelser.
Dette giver for mig også en god slat i armene.

Såsom Chin-ups som jeg finder særdeles god. Dog sørger jeg altid for at køre Dips, de dage hvor jeg kører bryst. Dine arme bliver satme tævet overdrevet meget igennem hvis du træner dem hver gang.

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 110.00

En af de små glæder her i livet er at man, hvis man havde lyst, kunne træne Biceps hver dag. En lille muskel som restituerer hurtigt. Men ville man få bedre resultater vs f.eks. 2 gange om ugen? Det er svært at sige, men det kunne nok hurtigt blive for meget Biceps, hvor resultater udeblev og skaderne kom væltende.

I forhold til topicstarter, så brug du hellere noget mere tid på nogle større øvelser. Det vil du få mere ud af.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

oklahoma skrev:

Men hvad siger I?

Disko Disko :dance:

=D>
Brugeravatar

Geografisk sted: Hjørring

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00