Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mr.TopGear skrev:Med hensyn til A-kassen, så hører vi så meget godt om KRIFA lige i tiden![]()

Mr.TopGear skrev:Med hensyn til A-kassen, så hører vi så meget godt om KRIFA lige i tiden![]()

ChristianR skrev:Mr.TopGear skrev:Med hensyn til A-kassen, så hører vi så meget godt om KRIFA lige i tiden![]()
Det var da en noget tom sætning. Hvad vil du sige med det? Desuden er der væsentlig forskel på A-kasse og fagforening.

Blunt skrev:Der blev slået et studiejob op som sæddonor i københavn..
Der får du dejlige 3000 kr. om måneden for noget du gør alligevel ?

toto_G4M3R skrev:Blunt skrev:Der blev slået et studiejob op som sæddonor i københavn..
fedt job! Ved ikke med jer, men jeg ville ha det dårligt med ar jeg har eb masse børn jeg ikke kender!

thaden skrev:toto_G4M3R skrev:Blunt skrev:Der blev slået et studiejob op som sæddonor i københavn..
fedt job! Ved ikke med jer, men jeg ville ha det dårligt med ar jeg har eb masse børn jeg ikke kender!
Så du vil have det dårligt med at hjælpe par som ikke selv kan? Det var alligevel noget af en indstilling at have..

Mr.TopGear skrev:Det er da en helt legitim indstilling at have?
Du ved jo i princippet ikke hvilket liv du donerer din sæd til, så det er da et udmærket valg ikke at ville være donor.
Personligt ville jeg heller ikke bryde mig om, at være fader til en masse børn, som jeg aldrig ville få kontakt med.
Kom der derimod venner og spurgte om hjælp, så ville jeg da hellere end gerne donere, men også være en del af barnets fremtid sammen med "forældrene".

Stenalt skrev:thaden skrev:toto_G4M3R skrev:Blunt skrev:Der blev slået et studiejob op som sæddonor i københavn..
Så du vil have det dårligt med at hjælpe par som ikke selv kan? Det var alligevel noget af en indstilling at have..
Det er ikke det han siger.
Der er flere aspekter i denne problematik. Nogle kan tale for andre imod. Men din cerebrale formåen rækker måske ikke til at gennemskue dette??

Mr.TopGear skrev:ChristianR skrev:Mr.TopGear skrev:Med hensyn til A-kassen, så hører vi så meget godt om KRIFA lige i tiden![]()
Det var da en noget tom sætning. Hvad vil du sige med det? Desuden er der væsentlig forskel på A-kasse og fagforening.
Tak fordi du klarlægger der er forskel mellem A-kasse og fagforening. A-kasser og deres virke administreres af fagforeningerne.
KRIFA er i vælten grundet konflikten i Vejle mellem 3F og Vejlegården, så det er faktisk kun en tom sætning, hvis ikke du aner hvad der foregår i Vejle for tiden.
En udgift på cirka kr. 450 er desuden nok ikke det første, som trådstarter vil vælge, eftersom den ansættelse han får sikkert vil være ret tidsbegrænset og han vil sandsynligvis ikke kunne optjene nok anciennitet til at få gavn af medlemsskabet alligevel. Derudover ved vi jo heller ikke noget om den situation trådstarter står i - om det blot skal være forefaldende arbejde inden eksempelvis studiestart. Hvis det er et job inden studier eksempelvis giver det ingen mening af bruge penge på A-kassen alligevel.

thaden skrev:Altså nu er det sådan at de personer som går til en sædbank er personer/par som ikke selv kan få børn pga sædkvalitet eller andet. Det er vel ikke bare en tilfældig på gaden som går ind, bliver befrugtet, og så går igen.. Men det kan din cerebrale formåen måske ikke gennemskue???
Bevares..

Euphorica skrev:Mr.TopGear skrev:ChristianR skrev:Mr.TopGear skrev:Med hensyn til A-kassen, så hører vi så meget godt om KRIFA lige i tiden![]()
Tak fordi du klarlægger der er forskel mellem A-kasse og fagforening. A-kasser og deres virke administreres af fagforeningerne.
KRIFA er i vælten grundet konflikten i Vejle mellem 3F og Vejlegården, så det er faktisk kun en tom sætning, hvis ikke du aner hvad der foregår i Vejle for tiden.
En udgift på cirka kr. 450 er desuden nok ikke det første, som trådstarter vil vælge, eftersom den ansættelse han får sikkert vil være ret tidsbegrænset og han vil sandsynligvis ikke kunne optjene nok anciennitet til at få gavn af medlemsskabet alligevel. Derudover ved vi jo heller ikke noget om den situation trådstarter står i - om det blot skal være forefaldende arbejde inden eksempelvis studiestart. Hvis det er et job inden studier eksempelvis giver det ingen mening af bruge penge på A-kassen alligevel.
Du kan trække det fra i SKAT.

thaden skrev:Stenalt skrev:thaden skrev:toto_G4M3R skrev:Blunt skrev:Der blev slået et studiejob op som sæddonor i københavn..
Det er ikke det han siger.
Der er flere aspekter i denne problematik. Nogle kan tale for andre imod. Men din cerebrale formåen rækker måske ikke til at gennemskue dette??
Altså nu er det sådan at de personer som går til en sædbank er personer/par som ikke selv kan få børn pga sædkvalitet eller andet. Det er vel ikke bare en tilfældig på gaden som går ind, bliver befrugtet, og så går igen.. Men det kan din cerebrale formåen måske ikke gennemskue???
Bevares..

Mr.TopGear skrev:Euphorica skrev:Mr.TopGear skrev:ChristianR skrev:Mr.TopGear skrev:Med hensyn til A-kassen, så hører vi så meget godt om KRIFA lige i tiden![]()
Du kan trække det fra i SKAT.
Det er rigtigt, men hvis du kunne trække penge ud i lokummet og trække dem fra i skat, ville du så trække penge ud i lokummet?

Mr.TopGear skrev:Ikke, hvis man ikke når at arbejde et år og 1900 + timer, og så er øvelsen jo helt forgæves og har så ovenikøbet kostet dig cirka kr. 4.000 efter skat om året.
Det var derfor der tidligere er spurgt om, hvorvidt det bare er et "mellemlandings" job mellem eksempelvis gymnasiet og uddannelse.
Det giver sig selv, at hvis det er med formål for at arbejde og ikke genoptage studier, så er det straks i A-kassen, så hånden ikke skal rækkes ud nede på kommunekontoret en anden gang...

Mr.TopGear skrev:
Mr.TopGear skrev:KRIFA er i vælten grundet konflikten i Vejle mellem 3F og Vejlegården, så det er faktisk kun en tom sætning, hvis ikke du aner hvad der foregår i Vejle for tiden.
Mr.TopGear skrev:En udgift på cirka kr. 450 er desuden nok ikke det første, som trådstarter vil vælge, eftersom den ansættelse han får sikkert vil være ret tidsbegrænset og han vil sandsynligvis ikke kunne optjene nok anciennitet til at få gavn af medlemsskabet alligevel. Derudover ved vi jo heller ikke noget om den situation trådstarter står i - om det blot skal være forefaldende arbejde inden eksempelvis studiestart. Hvis det er et job inden studier eksempelvis giver det ingen mening af bruge penge på A-kassen alligevel.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster