Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1503
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1500

Følg bodybuilding.dk på

Artikel: Klamme fitnesscentre

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/17158724

Det kommer på sin vis ikke bag på mig, folk generelt er møg klamme og aldrig vasker hænder. Derudover har jeg da selv bemærket, at fw's rengøring består i en lettere fugtig klud, som lige bliver kørt henover maskinerne osv - og videre.

Har I andre bemærket noget med rengøringen i jeres centre?

Reputation point: 115

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Centrene rundt om i landet er vel omtrent lige så klamme som penge, dørhåndtag, dankortmaskiner, mobiltelefoner, karklud osv...

Det er klamt at leve....

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Ingen logbog

LWest skrev:Centrene rundt om i landet er vel omtrent lige så klamme som penge, dørhåndtag, dankortmaskiner, mobiltelefoner, karklud osv...

Det er klamt at leve....

Det håber jeg da ikke, da ingen har pligt til at gøre dine eksempler rene?
Jovist der er bakterier overalt. Min tastatur på arbejdet er da ikke skinnende.
Men personalet i centeret kan vel i det mindste forsøge at opretholde en vis standard.

Eller.. Nå nej. Det er jo vigtigt, de står bag disken og glor facebook..

Det er ærligt talt ikke FW, FDK whatevers ansvar - det ville kræve virkligt mange mandetimer at holde alt udstyr bakteriefrit hvis brugerne konsekvent vælger at være klamme. '

Lev med det, og hvis du er sippet kan du selv spritte udstyret af inden brug
[insert annoying GIF]
Brugeravatar

Reputation point: 25

Kostplan: Ingen kostplan

MisMiv skrev:Det er ærligt talt ikke FW, FDK whatevers ansvar - det ville kræve virkligt mange mandetimer at holde alt udstyr bakteriefrit hvis brugerne konsekvent vælger at være klamme. '

Der er vel også grænser for, hvad man skal leve med / er decideret klamt?

Det er ifølge dig helt ok at træne i et center, som måske kan gøre x antal mennesker syge? Inkl dig selv?
Bakteriefri bliver det aldrig, men en vis standard kan man vel kræve.

Men 10 4 du vil træne på e-coli bakteriefyldt udstyr. Og ja jeg ved godt, de måske overdriver i artiklen, men det giver da stadig noget at tænke over.

I mit center er der rengøringspersonale, som gør rent hver eneste morgen. Jeg synes personligt at man ikke kan forvente at der er rent et sted hvor folk træner - folk glemmer tit at vaske hænder og klør sig i røven osv. Der er mange der er ligeglade med hygiejne... Det er de samme mennesker som træner når de er syge og hoster på en når man tager bussen. Dem der spritter af efter endt brug af en maskine(har aldrig set nogen gøre det med en stang eller en håndvægt) spritter for det meste kun af hvor de har siddet og glemmer ofte håndtag på selve maskinen og vægtmagasinet. Det er lidt det samme som folk der tager på dørhåndtaget når de går ud fra toilettet med deres "rene" hænder.
Personligt tager jeg forholdsregler, såsom at afspritte mine hænder og sørge for at vaske grundigt hænder efter hver eneste endt træning, inden jeg tager mine supps. C-vitamin og håndsprit er the way to go. :)
"DON'T HATE ME CUZ I'M STRONG & PRETTY"
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Det er jo en problemstilling der er relevant mange andre steder end fitnesscentre. Det gælder jo også skoler, busser, indkøbscentre, diskoteker og alt muligt andet. Det eneste du kan gøre er at sørge for at du ikke stikker fingrene i munden og næsen mens du træner, og generelt vasker dine hænder grundigt når du er færdig.

Iøvrigt flyttede jeg den lige til OT da "Generel Information" er i forhold til stævner og konkurrencer :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

DonLauge skrev:
MisMiv skrev:Det er ærligt talt ikke FW, FDK whatevers ansvar - det ville kræve virkligt mange mandetimer at holde alt udstyr bakteriefrit hvis brugerne konsekvent vælger at være klamme. '

Det er ifølge dig helt ok at træne i et center, som måske kan gøre x antal mennesker syge? Inkl dig selv?

Men 10 4 du vil træne på e-coli bakteriefyldt udstyr. Og ja jeg ved godt, de måske overdriver i artiklen, men det giver da stadig noget at tænke over.

Det jeg siger er at under nuværende omstændigheder, som er at folk er elendige til håndhygiene, er det ikke fair at kræve at centrene skal holde det rent. Dem man burde være efter er "folk", og det er givet vis rigtig svært. Den eneste reelle løsning er selv at rengøre inden brug.

Som Friche skriver er dette faktisk mere en generel problemstilling som er gældende alle steder hvor mange mennesker rører ved ting.
[insert annoying GIF]
Brugeravatar

MisMiv skrev:
DonLauge skrev:

Det jeg siger er at under nuværende omstændigheder, som er at folk er elendige til håndhygiene, er det ikke fair at kræve at centrene skal holde det rent. Dem man burde være efter er "folk", og det er givet vis rigtig svært. Den eneste reelle løsning er selv at rengøre inden brug.

Som Friche skriver er dette faktisk mere en generel problemstilling som er gældende alle steder hvor mange mennesker rører ved ting.

Ja selvfølgelig kan man ikke kræve, at der er fuldstændig rent. Min pointe er bare, at der bør være en vis standard imellem diverse centre landet over - specielt FW, FF, DF, som bør havde mulighed for det. /ressourser/tid/råd.

der kan nok findes spor af E coli utroligt mange steder, men hvis der er høje kimtal er der naturligvis problematisk

Vi har sprit og klude overalt i vores center...
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

Reputation point: 235

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00

Og jeg har stadig væk ikke haft en syge dagfra job, i per år. Modsat mine ikke trænene kolleger :D
Brugeravatar

Reputation point: 35

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 180.00

Blackmoore skrev:der kan nok findes spor af E coli utroligt mange steder, men hvis der er høje kimtal er der naturligvis problematisk

Vi har sprit og klude overalt i vores center...

Sådan er det også hvor jeg træner (Fitness DK) - det er dog utroligt sjældent, at jeg ser nogen bruge det.
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

Drot skrev:Og jeg har stadig væk ikke haft en syge dagfra job, i per år. Modsat mine ikke trænene kolleger :D

Udvikler kroppen egentlig en form for forsvar mod disse bakterier, hvis man går "i" dem hver dag?

DonLauge skrev:
Drot skrev:Og jeg har stadig væk ikke haft en syge dagfra job, i per år. Modsat mine ikke trænene kolleger :D

Udvikler kroppen egentlig en form for forsvar mod disse bakterier, hvis man går "i" dem hver dag?

Ja, det hedder immunforsvaret
[insert annoying GIF]
Brugeravatar

MisMiv skrev:
DonLauge skrev:

Ja, det hedder immunforsvaret

Tak for din videnskab.
Men viderebygger den sit immunsforsvar, hvis man går blandt nye bakterier længe nok?
Halvdårlig forklaring. Bakterier er ikke lige mit felt.

Jeg tænker, at ved at toiletterne på sådanne steder ikke er valgt af en full-blown retard, så er der næppe meget at gøre.

Det er jo ofte sådan at der er nogle båse, right. Der er håndtag ind til disse båse. Så gør man sit shit, og vasker sine hænder. Her opstår problem nr. 1: at slukke for vandhanen. Ja. Du rørte jo lige ved den med dine beskidte fingre, så hvad er egentlig meningen med at vaske fingre, hvis du skal røre ved den igen. Jeg bruger personligt altid papir til at slukke for den, hvis jeg kan slippe afsted med det.

Så godt så langt.

Så skal døren til båsen åbnes og derefter døren ud fra toilettet igen...Forhelvede.

On a more serious note: Folk er ulækre. End of story.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

andreas7074 skrev:Jeg tænker, at ved at toiletterne på sådanne steder ikke er valgt af en full-blown retard, så er der næppe meget at gøre.

Det er jo ofte sådan at der er nogle båse, right. Der er håndtag ind til disse båse. Så gør man sit shit, og vasker sine hænder. Her opstår problem nr. 1: at slukke for vandhanen. Ja. Du rørte jo lige ved den med dine beskidte fingre, så hvad er egentlig meningen med at vaske fingre, hvis du skal røre ved den igen. Jeg bruger personligt altid papir til at slukke for den, hvis jeg kan slippe afsted med det.

Så godt så langt.

Så skal døren til båsen åbnes og derefter døren ud fra toilettet igen...Forhelvede.

Bette pjok, lad mig hjælpe dig
1) Luk håndvasken med dit håndled/din albue
2) Åbn døren med dit håndled/din albue evt. tag fat aller yderst på håndtaget.
alternativt åbn døren --> vask hænder --> lad være med at lukke døren.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Dødløft: 155.00

Borumpas skrev:
andreas7074 skrev:Jeg tænker, at ved at toiletterne på sådanne steder ikke er valgt af en full-blown retard, så er der næppe meget at gøre.

Så godt så langt.

Bette pjok, lad mig hjælpe dig
1) Luk håndvasken med dit håndled/din albue
2) Åbn døren med dit håndled/din albue evt. tag fat aller yderst på håndtaget.
alternativt åbn døren --> vask hænder --> lad være med at lukke døren.

Alternativt spark døren op mens du råber "THIS IS SPARTA" :D :D

Reputation point: 5

Jeg kender en der arbejder for et mindre rengøringsfirma, som var ansat til at gøre rent i et center hos en af de mellemstore fitnesskæder. Han sagde at centeret var ulækkert, og de nægtede at betale for flere timer rengøring, så rengøringsfirmaet følte sig nødsaget til at opsige deres aftale.
Sidst rettet af CurlThatShit 20. jun 2014, 12:11, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Det her...

Det vil jeg skide på.

:whistle:
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

A Menace To Chicken skrev:Det her...

Det vil jeg skide på.

:whistle:

+1

Seriøst. Who gives a fuck. Hvis man har et velfungerende immunforsvar, og en god håndhygiejne, så betyder det absolut intet. Så skrøbelig er mennesket sgu heller ikke. Som min nu afdøde mormor altid sagde, "man skal have 7 pund skidt om året".

Og skidt og møg kan faktisk være godt ;)

http://sondagsavisen.dk/2013/41/skidt-o ... lergi.aspx
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

DonLauge skrev:

Bestemt. Overordnet inddeler man immunforsvaret i det innate ("medfødte") og adaptive/specifikke immunforsvar - hvoraf sidstnævnte tilpasser sig infektionen og angriber denne med specifikke antistoffer, immunceller og whatnot. Det tager dog tid for det adapative forsvar at opreguleres mod en ny infektion, så hvis man tidligere har været udsat for en bakterie eller virus bliver immunsvaret langt mere effektivt mod denne specifikke type.

Så en hvis eksponering for dårligdom er altså nødvendigt for et velfungerende immunforsvar. Man har faktisk fremført "hygiejnehypotesen", som en forklaring på hvorfor den drastiske stigning i allergi, autoimmune sygdomme, og inflammationssygdomme - pga. manglende "stimulering" bliver immunforsvaret alt for følsomt, og begynder at reagere på ting som det ikke burde - fx kroppens egne celler.

Det ændrer dog ikke på at man er et respektløst pikhoved, hvis man træner når man er syg, eller mener at "sygdommen lige skal trænes væk"!
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Thomas Jagd skrev:Som min nu afdøde mormor altid sagde, "man skal have 7 pund skidt om året".

Der træder du lidt på din egen pointe :mrgreen:
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk

Bodyman Bodylab

Brugeravatar
Administrator

Styrkeliste

Nick9000 skrev:Så en hvis eksponering for dårligdom er altså nødvendigt for et velfungerende immunforsvar. Man har faktisk fremført "hygiejnehypotesen", som en forklaring på hvorfor den drastiske stigning i allergi, autoimmune sygdomme, og inflammationssygdomme - pga. manglende "stimulering" bliver immunforsvaret alt for følsomt, og begynder at reagere på ting som det ikke burde - fx kroppens egne celler.

Offtopic men: Vil det så sige, at børn der leger i mudder osv. (beskidte, bakteriefyldte steder), har lavere risiko for at blive syge, allergiske osv.?
Gælder det også for voksne og ældre?
Hvis en allergiker udsættes for almindelige bakterier, kan allergien så nedsættes, da immunforsvaret har "vigtigere" ting at tage sig af?
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Dødløft: 155.00

Borumpas skrev:
Nick9000 skrev:Så en hvis eksponering for dårligdom er altså nødvendigt for et velfungerende immunforsvar. Man har faktisk fremført "hygiejnehypotesen", som en forklaring på hvorfor den drastiske stigning i allergi, autoimmune sygdomme, og inflammationssygdomme - pga. manglende "stimulering" bliver immunforsvaret alt for følsomt, og begynder at reagere på ting som det ikke burde - fx kroppens egne celler.

Offtopic men: Vil det så sige, at børn der leger i mudder osv. (beskidte, bakteriefyldte steder), har lavere risiko for at blive syge, allergiske osv.?
Gælder det også for voksne og ældre?
Hvis en allergiker udsættes for almindelige bakterier, kan allergien så nedsættes, da immunforsvaret har "vigtigere" ting at tage sig af?

Groft sagt, ja. Men samtidig med stigning i allergi, er parasitinfektioner jo faldet markant, pga. øget hygiejne. Så det er jo nok et spørgsmål om tilpas lav, kontinuerlig eksponering, hvor risikoen for sygdom stadig er lav. Og så er det selvfølgelig kun en hypotese - der kan sagtens være andre faktorer, der også spiller ind.

Med hensyn til at udsætte allergikere for bakterier, så er det ikke helt sådan det fungerer. Men man har lavet forsøg, hvor man med succes har introduceret allergener i meget små doser, og hvor forsøgspersonerne undervejs har udviklet en hvis form for tolerance. Men allergenspecifik immunterapi er relativt nyt, og noget der stadig bliver forsket meget i.

Det er i det hele taget ret spændende, at hvordan immunforsvaret er sammensat til at være effektivt mod så mange farer som muligt, betyder at angreb på kroppens egne celler ofte forekommer.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk

Bodyman Bodylab

Brugeravatar
Administrator

Styrkeliste

Jeg er ikke overrasket over undersøgelsens resultat, og jeg er totalt ligeglad. Det er vel et generelt problem overalt i samfundet. Folk er klamme og spreder deres klamhed hvorend de går. Det kan man ikke gøre så meget ved, og hvis udstyr/maskiner bliver gjort rent bare en gang imellem, så kan jeg ikke se noget problem.

Hvis man med omhyggelig omhu undgår alle potentielle bakteriesteder, så kommer det højst sandsynligt tilbage og bider en hårdt i røven, når man så en dag bliver udsat for noget klamt. Immunforsvaret har ikke den nødvendige adaption til at behandle en uden at man bliver syg.

Reputation point: 0

Det er sgu for klamt med de folk som ikke vasker hænder.
Hvad er undskyldningen for at lade være?

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Søren pedersen skrev:Det er sgu for klamt med de folk som ikke vasker hænder.

mvh

Helt ærligt, så vil jeg hellere lade være at vaske hænder hvis jeg har pisset, da min pik er renere end håndtaget på vandhanen.

Reputation point: 20

Nimanchos skrev:
Søren pedersen skrev:Det er sgu for klamt med de folk som ikke vasker hænder.

mvh

Helt ærligt, så vil jeg hellere lade være at vaske hænder hvis jeg har pisset, da min pik er renere end håndtaget på vandhanen.

Nasty, Hvorfor ikke bare vaske håndtaget så, eller bruge et stykke papir til håndtaget, frem for at slæbe pis med rundt, og lade alle andre betale for din klamhed?

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Jeg tænker mere - Hvordan skal man holde et centre rent, hvor ca. 500 mennesker dagligt besøger og sveder i ca. 1-2 timer? Det er jo umuligt. Det må være op til folk selv, at spritte af, men det gør største delen ikke fordi man enten kun koncertere sig om sin egen træning eller er for doven.

Derudover synes jeg ofte folk går og rager sig selv i hovedet, nyser eller andet i centret, hvilket ikke er FW / Fitness Dk eller andre centrets ansvar.

Jeg har det dog væsentlig bedre med centre end busser og andre fælles områder hvor endnu klammere mennesker dagligt står med beskidte hænder og som nok er endnu mindre hygiejnisk end dem i centret.

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 114 gæster