Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 900
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 898

Følg bodybuilding.dk på

Bænkpres teknik for muskelhypertrofi.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle på bb.dk

Jeg ved godt at det er et kontroversielt spørgsmål men hvad mener du er mest optimalt for muskelhypertrofi når man træner bænkpres.

Ser tit mange gør øvelsen hurtigt i starten og så sænkes tempoet når udmattelsen kommer.

1) Sænk bare ned og op så hurtigt du kan.

2) Sænk baren langsomt ned og langsomt op igen ca 2-3 sec hver vej.

Jeg træner selv med langsom sænk og løft da jeg mener det stresser muskelcellerne mere og er i bedre kontakt med musklerne involveret.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ift dit spørgsmål:

Sænkes kontrolleret, relativt langsomt alt efter periodisering. Hæves så hurtigt som muligt.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

jeg køre stille og kontroleret ned, og explosivt op igen. uden at hoppe på brysten, stopper ca. 1-2 cm over brystet.
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

Kasperjv skrev:jeg køre stille og kontroleret ned, og explosivt op igen. uden at hoppe på brysten, stopper ca. 1-2 cm over brystet.

Tør du ik køre til bryst?
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kører langsomt ned, og måske lidt hurtigere op, men heller ikke som en kanon :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

Kontrolleret excentrisk, eksplosiv koncentrisk - dette aktivere langt bedre neuromuskulær aktivering.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Hvis man vil aktivere mest rent neuralt er en strækrefleks ikke sådan at kimse af.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Et spørgsmål relateret til denne tråd:

Så en af jer skrev at du kørte til 1-2cm over bryst og en anden spørg om han ikke tør køre til bryst.

- Men hvad er egentlig bedst?? Skal man køre helt til bryst, som mange siger er det der gi'r mest?

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Rastamonsta skrev:Et spørgsmål relateret til denne tråd:

Så en af jer skrev at du kørte til 1-2cm over bryst og en anden spørg om han ikke tør køre til bryst.

- Men hvad er egentlig bedst?? Skal man køre helt til bryst, som mange siger er det der gi'r mest?

I konkurrencer skal man køre helt til bryst.
Hvordan vil du også afgøre hvem der er stærkest i bænk, 2 venner imellem hvis den ene køre 1 cm fra den anden 2. med forskellige kg. Det noget lort.

Kør til bryst medmindre man IKKE kan.

Tænk på at køre biceps curls for the girls, hvor hånden bevæger sig 5cm op og ned. Ja det er bedre at få større ROM (Range of motion.)

Hvis man kører helt til bryst i bænk, så opbygger man også bundstyrke. Og bundstyrke er nice :dance:
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

sund skrev:

Hvordan vil du også afgøre hvem der er stærkest i bænk, 2 venner imellem hvis den ene køre 1 cm fra den anden 2. med forskellige kg. Det noget lort.

Tænk på at køre biceps curls for the girls, hvor hånden bevæger sig 5cm op og ned. Ja det er bedre at få større ROM (Range of motion.)

Hvis man kører helt til bryst i bænk, så opbygger man også bundstyrke. Og bundstyrke er nice :dance:

Til træning stopper jeg altid lige før bryst/solarplexus, på den måde undgår jeg at stoppe stangen med brystet/solar plexus, det føler jeg virker bedst for mig, min træningspartner rammer altid brystet/solarplexus.

Dengse skrev:
sund skrev:

Til træning stopper jeg altid lige før bryst/solarplexus, på den måde undgår jeg at stoppe stangen med brystet/solar plexus, det føler jeg virker bedst for mig, min træningspartner rammer altid brystet/solarplexus.

med en kontrolleret excentrisk fase, stopper du heller ikke stangen med brystet/solarplexus. der sænker du den til du lige præcis stopper ved berøring af brystet.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

tak for gode svar :) keep up the good pump

Styrkeliste
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Hvorfor overhovedet køre stangen til solar plexus? Så vidt jeg ved, ligger det væsentligt længere nede på torso end brystet?
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Sund... Jeg stormer jo ikke op igen og glem 2 cm og fokuser på 1 cm... så holder jeg den 1 sekunds tid og så op igen, den snitter jo stadig brystet, du får det til at lyde som om jeg knap nok bevæger stangen, jeg er steget 40 kg i bænk i år så det er nok en OK teknik .. det eneste jeg mente med 1-2 cm over brystet var at han ikke skulle hoppe med den, ser alt for mange newbs der gør det, og det er trods alt bedre at stoppe før så :)........
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

PeterK skrev:Hvorfor overhovedet køre stangen til solar plexus? Så vidt jeg ved, ligger det væsentligt længere nede på torso end brystet?

Hvis man laver et godt opspænd og sænker albuerne, så de danner en vinkel på ca. 45 grader ud fra kroppen, så vil man ca. ramme solar plexus :) Dermed tager man meget af stresset fra skuldrene og aktivrer brystet bedre. + man kan løfte tungere ;)
Billede
Vane, Variation samt Vilje = Victory
Min logbog: project-swoleness-t56471.html

Styrkeliste
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

BB4Life1984 skrev:
PeterK skrev:Hvorfor overhovedet køre stangen til solar plexus? Så vidt jeg ved, ligger det væsentligt længere nede på torso end brystet?

Hvis man laver et godt opspænd og sænker albuerne, så de danner en vinkel på ca. 45 grader ud fra kroppen, så vil man ca. ramme solar plexus :) Dermed tager man meget af stresset fra skuldrene og aktivrer brystet bedre. + man kan løfte tungere ;)

Seriøst? Jeg troede den skulle ramme omkring patvorterne. Jeg laver altid opspænd, men er du HELT sikker på, at bryst aktiveres bedre samt det man kan løfte mere og stresset fra skulderen reduceres ved at sænke stangen til solar plexus?

Geografisk sted: Aalborg

BB4Life1984 skrev:

Du skal dælme være hypermobil hvis du kan lave et opspænd hvor du får stangen til at ramme solar plexus. Ellers kører du armene alt, alt for langt ind langs siden. Du skal, som posten efter dig skriver, satse på at ramme omkring brystvorterne.

Udover det, så skal vi som bodybuildere (Hvis i er det), ikke lave et alt for vildt opspænd, da det fjerner for meget ROM. Der skal være et opspænd, men vi er ikke ude i styrkeløfter-opspænd.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster