Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1445
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1442

Følg bodybuilding.dk på

Bærbar til studie

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg står og skal starte på studie. Dertil har den gamle smidt en bærbar i nakken af mig, men hvilken skal jeg vælge.

Jeg er ikke nogen haj til når det kommer til at vælge bærbar, så hvad har I erfaringer med er kvali?

Jeg skal primært bruge den til:

- Studie på HA.
- 1 spil eller 2.

Jeg har ca. lidt over 12.000,- til rådighed.

Jeg er blevet anbefalet alt fra Mac, de nye Dell og de nye HP.

Bliver det en Mac, køber jeg Office pakken med.
Bliver det HP eller Mac, får jeg rabat på dem, derfor står mit eget valg lidt mellem de to mærker.

Det er jo en kæmpe jungle derude, så køber virkelig katten i sækken, hvis jeg ikke rådfører mig med mine IT-nørde-venner, eller spørger til råds her.

Designet er mere eller mindre ligegyldigt, det der tæller er indholdet.

Nolge af dem jeg er blevet anbefalet er disse.

http://www1.euro.dell.com/content/produ ... l=da&s=bsd

http://shop.humac.dk/pi/MacBook_2_4GHz_ ... 2318_.aspx

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=8 ... 0800522230

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvad med zepto? Der kunne en Nox evt være et kig værdigt! Du får utrolig meget for pengene, og kvaliteten, synes jeg, er rigtig god.

http://www.zepto.dk
"Do or do not... there is no try"

Cut cut cut cut

Geografisk sted: Grenaa

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg havde satset på Mac. Dem jeg kender, der har dem er ovenud tilfredse. Stod jeg og skulle købe ny bærbar lige nu, havde jeg sigtet efter en Mac (har en HP lige nu).

12.000 er i øvrigt voldsomt meget for en studiebærbar.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Jeg har netop lige købt Dell XP2 13". Røve fed og lækker til studie start :8
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Hvis jeg skulle vælge, ville jeg nok vælge en Mac, eller en IBM x60 (der er vidst kommet en ny udgave? - har ikke lige tjekket!)

Det er for mig viderunder studie bærbare, det er små, letvægtere, kvadratiske og praktiske! :mrgreen:

Der er ikke noget værre end en bærbar der vejer 1.000.000 kg når man kun skal bruge det til studie (men nu søger du jo også en bærbar at afviksle spil på, og der er 14" måske ikke lige det mest indbydende)
Synnejye!
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Jeg ville klart kigge på en mac.
De er dyre men de er edermanme også lækre til studiebrug!
Har selv den hvide mac notebook du viser der.
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Træner her: Anger Mangement

Vores firma er endt med Dell. De er mekanisk mere robuste end HP, IBM og hvad der ellers har været købt. Vi har mange montører, der skramler rundt med deres Com, op/ned, ind ud af biler, af tasker osv. Dell from Hell holder.

Og nu er der sikkert en der har dårlig erfraing med Dell der skal på banen, hehe

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 157.00

Byder også lige ind her. Kigger selv lidt efter bærbar - dog til damen.
Hun har de sidste 3 år været godt tilfreds med det Zepto hun har haft. I forhold til hvad man får for pengene, så er Zepto super. Mener dog ikke at kvaliteten er i top i forhold til en IBM T61 som jeg sidder med på arbejdet.

IBM's kvalitet er helt kanon, men ville nok ikke vælge den som studiebærbar som også skal kunne spilles lidt på.

Hvad jeg kender til Mac, så virker de til at være ret lækre. Har læst et par reviews, men har dog aldrig haft mulighed for selv at sidde med én.

HP ville jeg gå udenom, men det er mere noget personligt - kender ikke så meget til dem faktisk :lol:. Acer ville jeg holde mig laaangt fra. Har en del venner, der har haft problemer med deres Acer... som også larmer fornufigt meget.

Har selv kig på Dell (Latitude serien), Mac og Asus og Zepto. Der er lige nu et fornuftigt tilbud på en Zepto 6324w - design. Grafikkortet heri er også fint til spil.

Og ja, 12.000 kr er en del penge for en studiebærbar, som skal kunne trække et spil eller to. Man kan jo få en high end bærbar / desktop replacement for de penge :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Århus

Mac.. har selv den sorte macbook, som jeg købte til mit til mit 4. semester på HA studiet, og det spiller bare. Det er så fedt at tingene bare virker, så kan vista skride med sine sikkerheds advarsler hele tiden.

Mac for livet.. skifter aldrig igen :)
Brugeravatar

Goose skrev:Vores firma er endt med Dell. De er mekanisk mere robuste end HP, IBM og hvad der ellers har været købt. Vi har mange montører, der skramler rundt med deres Com, op/ned, ind ud af biler, af tasker osv. Dell from Hell holder.

Og nu er der sikkert en der har dårlig erfraing med Dell der skal på banen, hehe

Dell holder ikke til noget som helst. Motherboardet på min forhenværende Dell crashede totalt efter den var lidt over to år gammel. Inden da havde jeg måtte formatere den ind til flere gange og endda have skiftet harddisken (som de var meget modvillige mod at betale selvom loven foreskrev det) efter den brændte sammen uden varsel.

Bottomline: Dell sucks!
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Har en HP 8710P god til mange ting også spil, men den er tung som et ondt år.. Kan man spille på Mac? (sorry men kender intet til Mac)
Dell synes jeg stinker, der er for meget bøvl med deres hardware imho(men de har bedre support end HP til private kunder)
Acer har min kone, jeg synes at den er øv bøv, men hun er glad for den = lidt mail+surf lidt dokumenter.

Men der er nok en del religion i det her, så min anbefaling er brug lidt tid på at komme ud i en forretning, mærk/leg lidt på de forskellige bærbare og vælg udfra din intuition
(du vil opdage at du 3 måneder efter købet, kan få et meget bedre tilbud :roll: )
Brugeravatar

Træner her: TarGet Fitness

Der kommer helt klart nogle brugbare svar her. Det bliver jo primært studiebrug, det er ikke livsnødvendigt for mig at kunne spille, vi har trods alt 2 andre computere i lejl. i forvejen, så vil jeg spille, napper jeg den ene. Der er bare mange for og imod på den Mac. Jeg syntes dog den var rigtig let at finde ud af, da jeg stod og legede med den i Fona. Plus jeg får 1500,- rabat på den, samt 400,- på office pakken. Et sted har jeg lyst til at prøve noget nyt, og købe en Mac, et andet sted har jeg lyst til at købe noget jeg i det mindste kender. Men HP'en jeg linkede til, skulle bare være meget bedre, og så er den 1200,- billigere. Det er sgu et svært valg, jeg fatter jo minus af IT udstyr og diverse. Så jeg klamrer mig lidt til ´den ene af mine IT venner.

Står i samme sitaution, starter faktisk på HA her på mandag.
Lige med den undtagelse at jeg har en stor bærbar 19" eller noget i den stil, går og overvejer om jeg skal købe en mindre en til studiet.

Jeg er meget skeptisk omkring mac (selvom min far er ivrig bruger)bl.a at den ikke altid fejlfrit kan arbejde sammen med en PC, og hvis man gerne vil hive et spil frem så kan den absolute intet.
Tilgengæld er designet jo lysår frem iforhold til de fleste andre på markedet.

Så da HA jo med 95% sikkerhed er et "show-off" studie, så mon ikke jeg alligevel ender med en mac :roll:

Har selv lige købt en asus eee 900, bare til at tage notater osv på til forelæsninger, her når jeg starter på uni 1. september, den er faktisk overraskende lækker.
Dog bliver den aldrig mere end et supplement til en god stationær, hvor afhandlinger og projekter skrives på :)
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Goose skrev:Vores firma er endt med Dell. De er mekanisk mere robuste end HP, IBM og hvad der ellers har været købt. Vi har mange montører, der skramler rundt med deres Com, op/ned, ind ud af biler, af tasker osv. Dell from Hell holder.

Måske en hvis bærbar er futtet af :wink:

Træner her: Skovsgård motionscenter

En med en bærbar med peogout-syndromet :wink:

Træner her: Skovsgård motionscenter

Vil også helt klart anbefale IBM. De er meget robuste, og de små modeller er perfekte til studiebrug. Vil også helt klart anbefale, at du IKKE køber zepto, med mindre du godt kan lide at eje en computer, der ikke virker.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

Gozo skrev:Vil også helt klart anbefale IBM. De er meget robuste, og de små modeller er perfekte til studiebrug.

Helt enig. Deres små modeller er små, lette, lækre og oplagte til studiebrug. De har typisk godt nok onboard gfx - men hvis man alligevel ikke skal spille, så er det jo rent ud sagt et fedt.

Og deres låg skulle også være robust - ikke som acer som knækker lige så let som en pind!

"Låget går med sit materialevalg imod strømmen. Hvor de fleste maskiner på dette punkt er lavet af plastic, har Lenovo valgt magnesium. Dette materialevalg giver ikke kun en flot, mat overflade, som glitrer let i modlys, det giver også låget en ekstremt styrke, når vi sammenligner med plastickollegaerne."

Jeg skal i hvert fald have en IBM når min nuværende kampvogn skal skiftes ud :)
Synnejye!
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Tilbage til Off topic