Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1221
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1218

Følg bodybuilding.dk på

Bange for Bulk!

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Kære BB´ere

Jeg er 17 år, 184 cm høj og vejer 77,5 kg.

Jeg har altid været meget slank, jeg vil dog gerne op på de 82-83 kg. Jeg har aldrig været ude af form og er lidt bange for at miste definition. Skal jeg bare komme over min skræk og gå amok i mad? Eller hvordan for det at bulke er et helt nyt område for mig!

I må gerne komme med gode råd og fødevare/opskrifter på kalorierige shakes.

Mvh. Lucas

Reputation point: 0

Træner her: Fresh Fitness Amager

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du skal komme over din skræk. Det er jo ikke værre end at du kan smide noget at det fedt du har fået på når vægten stiger.
Dog synes jeg ikke du skal "gå amok i mad", men finde en fornuftig tilgang for du sigter efter en vægtforøgelse på 1 - 1,5kg om måneden. Med den tilgang vil du heller ikke kaste definitionerne overbord fra den ene dag til den anden.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog

Nu er det jo ikke meningen man skal "gå amok" i mad, bare spise lidt mere end ligevægtsindtaget. Så bliver man heller ikke fed dog kan der ryge lidt definition som du siger, i processen. Name of the game...

Pind var først :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Gå amok i mad Var nu også ment lidt for sjov :)

Ved godt at man siger kalorieindtaget skal være ca 500 kcal over ens ligevægtsindtag. Det er måske fordi jeg aldrig rigtig har bulket før, men synes det er svært at skulle ramme de tal hver dag, nogle gode opskrifter eller lign? ..

Tak på forhånd til jer begge ;)

Træner her: Fresh Fitness Amager

shitloads of sødmælk er vejen frem! :)

Der er masser af opskrifter på shakes inde under madopskrifter, men en shake jeg har hældt meget i hovedet gennem bulkperioder:

sødmælk
havregryn
peanutbutter
proteinpulver/weight gainer (chokoladesmag, crispy cookie og lignende er nok at foretrække)
peanuts (nødder generelt, jeg bruger peanuts for smagens skyld. man kan selvfølgelig også bare bruge endnu mere peanutbutter)
et skvat raps/olivenolie
evt. kakaopulver for smagens skyld hvis der er fest.

Vedr. blandingsforholdene er det bare at prøve sig frem, og finde ud af hvad man foretrækker.
Brugeravatar

Reputation point: 35

http://vimeo.com/17389252

Se filmen og få svar på dine spørgsmål :)

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

EmiloMJ skrev:shitloads of sødmælk er vejen frem! :)

Jeg har en sjovere ide! Hvad om man så vidt muligt forsøgte sig med sund og nærende kost, før man kaster sig ud i at bælle flere liter sødmælk om dagen og proppe sig med friturestegt mad fra den gyldne måge?

Ikke alt skal være sundt, men hvorfor overhovedet begynde på at drikke sødmælk frem for mere fedtfattige mejeriprodukter? Just asking... Har aldrig synes der var nogen grund til at drikke flere shakes hver dag, samt benytte sig af den "nemme" vej, hvilket som regel også er den mindst sunde :P

OT, jeg gider ikke engang skrive det igen. Whatever pind said :P
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.

Geografisk sted: Nordjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

PatrickSan skrev:

Jeg har en sjovere ide! Hvad om man så vidt muligt forsøgte sig med sund og nærende kost, før man kaster sig ud i at bælle flere liter sødmælk om dagen og proppe sig med friturestegt mad fra den gyldne måge?

Ikke alt skal være sundt, men hvorfor overhovedet begynde på at drikke sødmælk frem for mere fedtfattige mejeriprodukter? Just asking... Har aldrig synes der var nogen grund til at drikke flere shakes hver dag, samt benytte sig af den "nemme" vej, hvilket som regel også er den mindst sunde :P

Hvorfor undgå sødmælk?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:
PatrickSan skrev:

Hvorfor undgå sødmælk?

Jeg sagde intet om at undgå sødmælk. Jeg sagde at jeg synes det er smartere at vælge en mere fedtfattig udgave, hvis man kan nå sit kcal-indtag derved. Der er jo ingen grund til at vejlede en nybegynder ved at sige at sødmælk er vejen frem. Vejen frem er masser af mad - hvorfor ikke holde den sunde stil (så vidt muligt - cheat er lækkert, bare ikke hver dag:P) fremfor at vælge alle de fede produkter? :P

Styrkeliste

Jamen fedt er jo ikke usundt?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

PatrickSan skrev:
Garik skrev:
PatrickSan skrev:

Hvorfor undgå sødmælk?

Jeg sagde intet om at undgå sødmælk. Jeg sagde at jeg synes det er smartere at vælge en mere fedtfattig udgave, hvis man kan nå sit kcal-indtag derved. Der er jo ingen grund til at vejlede en nybegynder ved at sige at sødmælk er vejen frem. Vejen frem er masser af mad - hvorfor ikke holde den sunde stil (så vidt muligt - cheat er lækkert, bare ikke hver dag:P) fremfor at vælge alle de fede produkter? :P

Og hvad skulle der være galt med fedtholdigt mad? Der er dog kæmpemæssig forskel på sødmælk og mad fra McD..

Reputation point: 20

...
Sidst rettet af Modige Bøffel 5. okt 2012, 17:57, rettet i alt 1 gang.
"I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday".
Brugeravatar

Modige Bøffel skrev:
Garik skrev:Jamen fedt er jo ikke usundt?

Bør man ikke så vidt muligt undgå mættet fedt? :-k

+1

....
Hvis du har lyst, så kan du følge med i min log. Ja, den er god nok!
http://www.bodybuilding.dk/post1274898.html#p1274898

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Galleri: Vis galleri (10)

Mættet fedt er lige så usundt som det er muligt at fedtforbrænde specifikke steder på kroppen

BorisG skrev:Mættet fedt er lige så usundt som det er muligt at fedtforbrænde specifikke steder på kroppen

Nej. Der er faktisk nogen evidens for at mættet fedt er associeret med øget hjerte-kardødelighed..
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... .pub3/full

Reputation point: 65

[/quote]
Og hvad skulle der være galt med fedtholdigt mad? Der er dog kæmpemæssig forskel på sødmælk og mad fra McD..[/quote]

Oh lord....

Hvad vil du helst, spise grøntsager eller undvære. Drikke olie hver dag eller lade være. Spise mcd eller spise en bøf hjemme.
Jeg siger bare, at jeg personligt synes at man skal holde sig til sunde og fedtfattige produkter. Hvorfor drikke sødmælk når du kan drikke minimælk, og hvorfor undvære grøntsager når man kan få dem? Rugbrød vs. toast? Hvorfor ikke spise groft, sundt og fedtfattigt? Og som andre også nævner er der jo forskel på hvilket fedt man indtager. Noget fedt er sundt, noget er mindre sundt.

Set i forhold til personer der ikke træner giver det røv mening at drikke fede mælkeprodukter, så hvorfor gøre det når man træner?

Styrkeliste

Stenalt skrev:
BorisG skrev:Mættet fedt er lige så usundt som det er muligt at fedtforbrænde specifikke steder på kroppen

Nej. Der er faktisk nogen evidens for at mættet fedt er associeret med øget hjerte-kardødelighed..

Hvis intet fedt er farligt, hvorfor så ikke bare spise mcd hver dag? Det smager godt og det er let at få kcal-indtaget dækket.

Jeg må indrømme jeg har meget svært ved at tage alle de tusindvis af studier der bliver fremlagt hver dag, seriøst. Ikke at jeg siger de tager fejl, jeg synes bare det bliver en uendelig strøm af retningslinjer, beviser, modbeviser og endeløse diskussioner m hvad der er rigtigt og forkert?
Deraf kommer også mine andre indlæg. Man kan tage til sig hvad man vil og så følge de standpunkter eller man kan være en slave af daglige studier, der idag beviser at det er kræftfremkaldende at skrive med blyant frem for kuglepen. Jeg har selvfølgelig mine holdninger, og i har jeres. Men jeg vedholder stadig at jeg langt hellere vil benytte mig af minimælk eller lignende frem for sødmælk.

Styrkeliste

PatrickSan skrev:
Stenalt skrev:

Hvis intet fedt er farligt, hvorfor så ikke bare spise mcd hver dag? Det smager godt og det er let at få kcal-indtaget dækket.

Jeg må indrømme jeg har meget svært ved at tage alle de tusindvis af studier der bliver fremlagt hver dag, seriøst. Ikke at jeg siger de tager fejl, jeg synes bare det bliver en uendelig strøm af retningslinjer, beviser, modbeviser og endeløse diskussioner m hvad der er rigtigt og forkert?
Deraf kommer også mine andre indlæg. Man kan tage til sig hvad man vil og så følge de standpunkter eller man kan være en slave af daglige studier, der idag beviser at det er kræftfremkaldende at skrive med blyant frem for kuglepen. Jeg har selvfølgelig mine holdninger, og i har jeres. Men jeg vedholder stadig at jeg langt hellere vil benytte mig af minimælk eller lignende frem for sødmælk.

Formoder ikke det er meningen at du citerede mig??

Reputation point: 65

Nope.. my bad

Styrkeliste

PatrickSan skrev:

Og hvad skulle der være galt med fedtholdigt mad? Der er dog kæmpemæssig forskel på sødmælk og mad fra McD..[/quote]

Oh lord....

Hvad vil du helst, spise grøntsager eller undvære. Drikke olie hver dag eller lade være. Spise mcd eller spise en bøf hjemme.
Jeg siger bare, at jeg personligt synes at man skal holde sig til sunde og fedtfattige produkter. Hvorfor drikke sødmælk når du kan drikke minimælk, og hvorfor undvære grøntsager når man kan få dem? Rugbrød vs. toast? Hvorfor ikke spise groft, sundt og fedtfattigt? Og som andre også nævner er der jo forskel på hvilket fedt man indtager. Noget fedt er sundt, noget er mindre sundt.

Set i forhold til personer der ikke træner giver det røv mening at drikke fede mælkeprodukter, så hvorfor gøre det når man træner?[/quote]
Jeg har på intet tidspunkt sagt at fordi man drikker sødmælk, skal man ikke spise grøntsager og rugbrød.. Men jeg vil utroligt gerne drikke rapsolie i min shake og en helvedes masse super anabolsk sødmælk..

[/quote]Jeg har på intet tidspunkt sagt at fordi man drikker sødmælk, skal man ikke spise grøntsager og rugbrød.. Men jeg vil utroligt gerne drikke rapsolie i min shake og en helvedes masse super anabolsk sødmælk..[/quote]

Må jeg så ikke spørge dig om en ting? Før du trænede går jeg ikke ud fra du drak rapsolie og gik amok i sødmælk? Bevares, jeg drikker også gerne lidt olie i min shake og der er da heller intet galt i det - så længe det forbliver i små mængder. Jeg mener bare, hvorfor ændre synet på hvad der er "sundt" og nødvendigt for dig bare fordi du begynder at træne? En person der ikke træner men sidder på sin flade ville da aldrig drikke olie eller gå amok i sødmælk? Så hellere skippe olien og drikke noget mindre fedtholdigt.
Så hvorfor begynde at spise anderledes når du træner og ikke bare i større mængder? Makes good sence to me...

Det er faktisk lidt interessant det her... Der er intet galt i hvad nogen siger her - jeg forhører mig bare af ren og skær interesse

Styrkeliste

jeg var ligesom dig da jeg startede... evt. tjek min log for billeder. jeg har det da også lidt skidt med al' den fedt jeg tager på og al' den mad jeg skal spise, men når det kommer til stykket er jeg glad for at tage muskler på og kan altid smide fedtet når jeg engang har fået muskler. Det handler bare om at vænne sig til at være ligeglad med hvad andre synes om en, og huske på målet i fremtiden. derudover vænner du dig også til det :). derudover er det da også rart når folk har lagt mærke til at man har taget på! og at stige i vægte i vægtcentret er bare en lækker følelse =D>
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 175.00

MadzP92 skrev:jeg var ligesom dig da jeg startede... evt. tjek min log for billeder. jeg har det da også lidt skidt med al' den fedt jeg tager på og al' den mad jeg skal spise, men når det kommer til stykket er jeg glad for at tage muskler på og kan altid smide fedtet når jeg engang har fået muskler. Det handler bare om at vænne sig til at være ligeglad med hvad andre synes om en, og huske på målet i fremtiden. derudover vænner du dig også til det :). derudover er det da også rart når folk har lagt mærke til at man har taget på! og at stige i vægte i vægtcentret er bare en lækker følelse =D>

+1

Styrkeliste

PatrickSan skrev:
Jeg har på intet tidspunkt sagt at fordi man drikker sødmælk, skal man ikke spise grøntsager og rugbrød.. Men jeg vil utroligt gerne drikke rapsolie i min shake og en helvedes masse super anabolsk sødmælk..[/quote]

Må jeg så ikke spørge dig om en ting? Før du trænede går jeg ikke ud fra du drak rapsolie og gik amok i sødmælk? Bevares, jeg drikker også gerne lidt olie i min shake og der er da heller intet galt i det - så længe det forbliver i små mængder. Jeg mener bare, hvorfor ændre synet på hvad der er "sundt" og nødvendigt for dig bare fordi du begynder at træne? En person der ikke træner men sidder på sin flade ville da aldrig drikke olie eller gå amok i sødmælk? Så hellere skippe olien og drikke noget mindre fedtholdigt.
Så hvorfor begynde at spise anderledes når du træner og ikke bare i større mængder? Makes good sence to me...

Det er faktisk lidt interessant det her... Der er intet galt i hvad nogen siger her - jeg forhører mig bare af ren og skær interesse[/quote]
Jeg har altid spist en ret fedtholdig kost og har altid yndet at få brændstof fra fedt i stedet for kulhydrater, selvom begge macros er essensielle. Da jeg så begyndte at træne var det jo bare et spørgsmål om at uppe samtligt sine macros for at komme i kalorieoverskud.. Før da jeg ikke trænnede ville jeg også 100 gange hellere bruge olie som dressing i stedet for så meget andet.. Jeg er ikke fortaler for paleo, men vi er som mennesker altså skabt til at indtage meget af vores energi fra fedt og fedt har stor betydning for vores fysik - alt fra hjernen, til led til cellemembraner er afhængig af at få fedt.. Mit fedtindtag er nærmest konstant og når jeg bulker skruer jeg op for kulhydraterne...

Men jeg vedholder stadig at jeg langt hellere vil benytte mig af minimælk eller lignende frem for sødmælk.

Det lyder meget som om du er slave af forældet viden. For 10-15 år siden var det "at spise fedtfattigt" forbundet med sund levevis. Sådan er det ikke nødvendigvis i dag. Fede fødevarer kan sagtens indgå i en fornuftig madplan, og det er ikke nødvendigvis altid bedre at vælge de produkter med lavt fedtindhold.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

[/quote]
Jeg har altid spist en ret fedtholdig kost og har altid yndet at få brændstof fra fedt i stedet for kulhydrater, selvom begge macros er essensielle. Da jeg så begyndte at træne var det jo bare et spørgsmål om at uppe samtligt sine macros for at komme i kalorieoverskud.. Før da jeg ikke trænnede ville jeg også 100 gange hellere bruge olie som dressing i stedet for så meget andet.. Jeg er ikke fortaler for paleo, men vi er som mennesker altså skabt til at indtage meget af vores energi fra fedt og fedt har stor betydning for vores fysik - alt fra hjernen, til led til cellemembraner er afhængig af at få fedt.. Mit fedtindtag er nærmest konstant og når jeg bulker skruer jeg op for kulhydraterne...[/quote]

Jeg må nok indrømme at før jeg begyndte at træne var jeg ret ligeglad med alle de her ting omkring macro og micro, fedt, carbs, fedt osv.. Det var bare mad og så længe hjernen og kroppen fungerede fint var alt jo i skønneste orden. Først efter jeg begyndte at træne. tænkte jeg mere i de baner.

Men okay, hvad er argumentet så for at drikke sødmælk fremfor minimælk? Det kræver selvfølgelig at man kan lægge i overskud. Hvis ikke man kan, kan sødmælk jo godt være en fin kilde til kcal.. Men hit me :)

Styrkeliste

Men okay, hvad er argumentet så for at drikke sødmælk fremfor minimælk? Det kræver selvfølgelig at man kan lægge i overskud. Hvis ikke man kan, kan sødmælk jo godt være en fin kilde til kcal.. Men hit me

Man kunne vende spørgsmålet om, og spørge hvorfor man skulle vælge minimælk fremfor sødmælk?

Tror du kunne have godt af at læse en artikel som eksempelvis denne her:

http://www.motion-online.dk/kost_og_kos ... unde_fedt/
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Thomas Jagd skrev:
Men jeg vedholder stadig at jeg langt hellere vil benytte mig af minimælk eller lignende frem for sødmælk.

Det lyder meget som om du er slave af forældet viden. For 10-15 år siden var det "at spise fedtfattigt" forbundet med sund levevis. Sådan er det ikke nødvendigvis i dag. Fede fødevarer kan sagtens indgå i en fornuftig madplan, og det er ikke nødvendigvis altid bedre at vælge de produkter med lavt fedtindhold.

Super... flere folk på banen:) Jeg har sådan set heller ikke sagt at det ikke kunne indgå fornuftigt. Jeg benytter mig også af sødmælk, olie og lignende selv. Jeg har det bare svært ved at synes godt om "shitloads af sødmælk". Alt med måde - deri også en varieret kost. Og hvis man indtager et par liter sødmælk om dagen er det jo en ret stor del af ens kcal-indtag.

Men hvis nogen har nogle beviser for at der absolut ingen forskel er på at indtage, eksempelvis tre liter sødmælk dagligt vs. tre liter minimælk, så kom med dem. :)

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:
Men okay, hvad er argumentet så for at drikke sødmælk fremfor minimælk? Det kræver selvfølgelig at man kan lægge i overskud. Hvis ikke man kan, kan sødmælk jo godt være en fin kilde til kcal.. Men hit me

Man kunne vende spørgsmålet om, og spørge hvorfor man skulle vælge minimælk fremfor sødmælk?

Tror du kunne have godt af at læse en artikel som eksempelvis denne her:

http://www.motion-online.dk/kost_og_kos ... unde_fedt/

Hvorfor så ikke bare bælle en liter olie eller to om dagen? Hvis det eneste det handler om er kcal, så kan det vel være underordnet, hvorfra.

Styrkeliste

PatrickSan skrev:
Thomas Jagd skrev:

Super... flere folk på banen:) Jeg har sådan set heller ikke sagt at det ikke kunne indgå fornuftigt. Jeg benytter mig også af sødmælk, olie og lignende selv. Jeg har det bare svært ved at synes godt om "shitloads af sødmælk". Alt med måde - deri også en varieret kost. Og hvis man indtager et par liter sødmælk om dagen er det jo en ret stor del af ens kcal-indtag.

Men hvis nogen har nogle beviser for at der absolut ingen forskel er på at indtage, eksempelvis tre liter sødmælk dagligt vs. tre liter minimælk, så kom med dem. :)

sødmælk består af 1/3 af mit kalorie indtag :'(.. kan simpelthen ikke få mad nok ned og mælk smager så fandens godt. jeg er knækket!

EDIT: ikke heeeelt 1/3.. også 1/4 engang imellem :P
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 175.00

Næste

Tilbage til Begynder forum