Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

EmiloMJ skrev:shitloads of sødmælk er vejen frem!![]()

PatrickSan skrev:EmiloMJ skrev:shitloads of sødmælk er vejen frem!![]()
Jeg har en sjovere ide! Hvad om man så vidt muligt forsøgte sig med sund og nærende kost, før man kaster sig ud i at bælle flere liter sødmælk om dagen og proppe sig med friturestegt mad fra den gyldne måge?
Ikke alt skal være sundt, men hvorfor overhovedet begynde på at drikke sødmælk frem for mere fedtfattige mejeriprodukter? Just asking... Har aldrig synes der var nogen grund til at drikke flere shakes hver dag, samt benytte sig af den "nemme" vej, hvilket som regel også er den mindst sunde
OT, jeg gider ikke engang skrive det igen. Whatever pind said

Garik skrev:PatrickSan skrev:EmiloMJ skrev:shitloads of sødmælk er vejen frem!![]()
Jeg har en sjovere ide! Hvad om man så vidt muligt forsøgte sig med sund og nærende kost, før man kaster sig ud i at bælle flere liter sødmælk om dagen og proppe sig med friturestegt mad fra den gyldne måge?
Ikke alt skal være sundt, men hvorfor overhovedet begynde på at drikke sødmælk frem for mere fedtfattige mejeriprodukter? Just asking... Har aldrig synes der var nogen grund til at drikke flere shakes hver dag, samt benytte sig af den "nemme" vej, hvilket som regel også er den mindst sunde
Hvorfor undgå sødmælk?

PatrickSan skrev:Garik skrev:PatrickSan skrev:EmiloMJ skrev:shitloads of sødmælk er vejen frem!![]()
Hvorfor undgå sødmælk?
Jeg sagde intet om at undgå sødmælk. Jeg sagde at jeg synes det er smartere at vælge en mere fedtfattig udgave, hvis man kan nå sit kcal-indtag derved. Der er jo ingen grund til at vejlede en nybegynder ved at sige at sødmælk er vejen frem. Vejen frem er masser af mad - hvorfor ikke holde den sunde stil (så vidt muligt - cheat er lækkert, bare ikke hver dag:P) fremfor at vælge alle de fede produkter?

Modige Bøffel skrev:Garik skrev:Jamen fedt er jo ikke usundt?
Bør man ikke så vidt muligt undgå mættet fedt?

BorisG skrev:Mættet fedt er lige så usundt som det er muligt at fedtforbrænde specifikke steder på kroppen

Stenalt skrev:BorisG skrev:Mættet fedt er lige så usundt som det er muligt at fedtforbrænde specifikke steder på kroppen
Nej. Der er faktisk nogen evidens for at mættet fedt er associeret med øget hjerte-kardødelighed..
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... .pub3/full

PatrickSan skrev:Stenalt skrev:BorisG skrev:Mættet fedt er lige så usundt som det er muligt at fedtforbrænde specifikke steder på kroppen
Nej. Der er faktisk nogen evidens for at mættet fedt er associeret med øget hjerte-kardødelighed..
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... .pub3/full
Hvis intet fedt er farligt, hvorfor så ikke bare spise mcd hver dag? Det smager godt og det er let at få kcal-indtaget dækket.
Jeg må indrømme jeg har meget svært ved at tage alle de tusindvis af studier der bliver fremlagt hver dag, seriøst. Ikke at jeg siger de tager fejl, jeg synes bare det bliver en uendelig strøm af retningslinjer, beviser, modbeviser og endeløse diskussioner m hvad der er rigtigt og forkert?
Deraf kommer også mine andre indlæg. Man kan tage til sig hvad man vil og så følge de standpunkter eller man kan være en slave af daglige studier, der idag beviser at det er kræftfremkaldende at skrive med blyant frem for kuglepen. Jeg har selvfølgelig mine holdninger, og i har jeres. Men jeg vedholder stadig at jeg langt hellere vil benytte mig af minimælk eller lignende frem for sødmælk.

PatrickSan skrev:

. derudover er det da også rart når folk har lagt mærke til at man har taget på! og at stige i vægte i vægtcentret er bare en lækker følelse 

MadzP92 skrev:jeg var ligesom dig da jeg startede... evt. tjek min log for billeder. jeg har det da også lidt skidt med al' den fedt jeg tager på og al' den mad jeg skal spise, men når det kommer til stykket er jeg glad for at tage muskler på og kan altid smide fedtet når jeg engang har fået muskler. Det handler bare om at vænne sig til at være ligeglad med hvad andre synes om en, og huske på målet i fremtiden. derudover vænner du dig også til det. derudover er det da også rart når folk har lagt mærke til at man har taget på! og at stige i vægte i vægtcentret er bare en lækker følelse

Jeg har på intet tidspunkt sagt at fordi man drikker sødmælk, skal man ikke spise grøntsager og rugbrød.. Men jeg vil utroligt gerne drikke rapsolie i min shake og en helvedes masse super anabolsk sødmælk..[/quote]PatrickSan skrev:

Men jeg vedholder stadig at jeg langt hellere vil benytte mig af minimælk eller lignende frem for sødmælk.

Men okay, hvad er argumentet så for at drikke sødmælk fremfor minimælk? Det kræver selvfølgelig at man kan lægge i overskud. Hvis ikke man kan, kan sødmælk jo godt være en fin kilde til kcal.. Men hit me

Thomas Jagd skrev:Men jeg vedholder stadig at jeg langt hellere vil benytte mig af minimælk eller lignende frem for sødmælk.
Det lyder meget som om du er slave af forældet viden. For 10-15 år siden var det "at spise fedtfattigt" forbundet med sund levevis. Sådan er det ikke nødvendigvis i dag. Fede fødevarer kan sagtens indgå i en fornuftig madplan, og det er ikke nødvendigvis altid bedre at vælge de produkter med lavt fedtindhold.

Thomas Jagd skrev:Men okay, hvad er argumentet så for at drikke sødmælk fremfor minimælk? Det kræver selvfølgelig at man kan lægge i overskud. Hvis ikke man kan, kan sødmælk jo godt være en fin kilde til kcal.. Men hit me
Man kunne vende spørgsmålet om, og spørge hvorfor man skulle vælge minimælk fremfor sødmælk?
Tror du kunne have godt af at læse en artikel som eksempelvis denne her:
http://www.motion-online.dk/kost_og_kos ... unde_fedt/

PatrickSan skrev:Thomas Jagd skrev:Men jeg vedholder stadig at jeg langt hellere vil benytte mig af minimælk eller lignende frem for sødmælk.
Det lyder meget som om du er slave af forældet viden. For 10-15 år siden var det "at spise fedtfattigt" forbundet med sund levevis. Sådan er det ikke nødvendigvis i dag. Fede fødevarer kan sagtens indgå i en fornuftig madplan, og det er ikke nødvendigvis altid bedre at vælge de produkter med lavt fedtindhold.
Super... flere folk på banen:) Jeg har sådan set heller ikke sagt at det ikke kunne indgå fornuftigt. Jeg benytter mig også af sødmælk, olie og lignende selv. Jeg har det bare svært ved at synes godt om "shitloads af sødmælk". Alt med måde - deri også en varieret kost. Og hvis man indtager et par liter sødmælk om dagen er det jo en ret stor del af ens kcal-indtag.
Men hvis nogen har nogle beviser for at der absolut ingen forskel er på at indtage, eksempelvis tre liter sødmælk dagligt vs. tre liter minimælk, så kom med dem.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster