Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1243
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1240

Følg bodybuilding.dk på

Behandling af sygdom i Bilka

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej BB'er

Jeg er så uheldig, at jeg er blevet ramt af sygdom ligesom som mange andre. Jeg meldte mig syg imorges kl 05 (skulle møde kl 06), og det blev faktisk taget pænt imod. Fik også ønsket god bedring. Har så lagt syg hele dagen idag, og skal skal/skulle have arbejdet imorgen igen kl 06. Ringede så til min chef for 2 timer siden, og han var bestemt ikke tilfreds. Han satte den efterfølgende sådan op: "Enten kommer du selv, eller også får du byttet din vagt" Ringede så rundt til alle i min afdeling drænet fra energi og med ondt i halsen. Ingen havde muligheden for at støtte op eller hjælpe mig af med vagten. Da jeg så ringer og fortæller ham de trælse nyheder siger han: "Det er ikke optimalt, du svigter mig og dine kolleger" Svarede så igen med "Det er da heller ikke optimalt at jeg kommer skide syg på arbejde, hvor jeg alligevel ender med ikke at yde nogen speciel indsats. Uden at svare på dette sagde han "Jeg indkalder dig til en sygesamtale".

Hvad syntes i om denne behandling?

Skal siges at jeg har tænkt mig at gå hårdt til ham til samtalen, hvis han går hårdt til mig. Ifølge loven er det ulovligt at presse mig til at møde op/til at få min vagt byttet. Vil gerne hører jeres respons

//tak på forhånd
Sidst rettet af PatrickPumper 29. dec 2012, 19:40, rettet i alt 1 gang.
Go for it

Reputation point: 0

Geografisk sted: Danmark, Holstebro

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Skal lige siges at det har været to forskellige "chefer" som har taget mit opkald imorges og nu.
Go for it

Din "chef" er et afskyeligt og uintelligent menneske.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg havde sagt han kunne rende og hoppe. Hvis man er syg er man syg.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Overhovedet ikke i orden. Det udnyttes at mange ikke er medlem af en fagforening og ikke kender deres rettigheder.

Reputation point: 65

SandyFrink skrev:Din "chef" er et afskyeligt og uintelligent menneske.

This!
Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Aalborg

Hvis man ikke har en fagforening hvor kan man så gå til med sådan en sag?

Reputation point: 10

I har ikke nogen medarbejder repræsentant du kan snakke med? Fagforening?

Din chef udviser retarderet opførsel og får sikkert lov til det i Bilka, da de fleste er deltidsansatte og ikke har fagforening. Min svigerinde har mistet sine 6 ferieuge hos Bilka, trods de havde havde ret til denne... Bilka er generelt ikke alt for gode i forhold til deres medarbejdere.

God bedring.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

dwellengers skrev:I har ikke nogen medarbejder repræsentant du kan snakke med? Fagforening?

Din chef udviser retarderet opførsel og får sikkert lov til det i Bilka, da de fleste er deltidsansatte og ikke har fagforening. Min svigerinde har mistet sine 6 ferieuge hos Bilka, trods de havde havde ret til denne... Bilka er generelt ikke alt for gode i forhold til deres medarbejdere.

God bedring.

Altså vi har en personale chef man kan gå til med problemer. Fks kan man gå til ham/hende hvis man mener man er blevet fyret på tyndt eller ikke eksitrende grundlag, og så kan personen genansætte i en ny afdeling. Prøv at give det en skud. :)
Brugeravatar

Træner her: FLEXfitness

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

Synes også du skal ringe til din fagforening og snakke med dem om det, de kan fortælle dig hvordan du er stillet

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World

Har selv arbejdet i bilka, så ved godt hvordan det er. Din chef er sur over at det nok bliver ham der skal lave noget ekstra, og i forvejen er man jo pisse presset med alt det ekstra lort man hele tiden skal nå at lave og med mindre ansatte fordi der jo skal spares.
Nå er det så er sagt, så har du dit på det rene, han kan ik gøre en skid, de kan forlange en syge erklæring fra en læge hvis du er væk i mere end 3 arbejdes dage mener jeg det er, og den skal de så også selv betale for. Ved med sikkerhed at du har en personale chef, og hvis din chef ikke fatter han er gal på den her, kan du altid henvende dig til ham, det har jeg selv haft gjort nogen gange, hvor min chef så fik at vide hvordan tingene, uanset hvor irriterende han måtte finde det, hang sammen.

Som råd til samtalen synes jeg bare du skal forholde dig til hvordan reglerne er med hensyn til sygdom og så forklar ham at du synes han er helt urimelig og du li som ikke selv har valgt at blive syg og igen hvis han ikke forstår det og eventuelt truer med advarsler eller fyring, så er vi igen over i personale chefen.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Er du tit syg??

cots skrev:Er du tit syg??

Imorgen er det min 3 vagt på over et halvt år hvis jeg ikke kommer. En langt tilbage og 2 nu
Go for it

PatrickPumper skrev:

Imorgen er det min 3 vagt på over et halvt år hvis jeg ikke kommer. En langt tilbage og 2 nu

Ok, ja så kan han ikke tillade sig det..men spar nu på krudtet det med fagforening mv er ikke
altid den bedste løsning.

cots skrev:
PatrickPumper skrev:

Ok, ja så kan han ikke tillade sig det..men spar nu på krudtet det med fagforening mv er ikke

Han behøver jo ikke få fagforeningen til at gøre en sag ud af det. Man kan altid ringe og høre hvilke rettigheder man har

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World

Cirkeline skrev:
cots skrev:
PatrickPumper skrev:

Han behøver jo ikke få fagforeningen til at gøre en sag ud af det. Man kan altid ringe og høre hvilke rettigheder man har

http://www.hk.dk/ungdom/fritidsjob/dine_rettigheder
Brugeravatar

Styrkeliste

Bed om at få en tillidsrepræsentant med til den samtale.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

dwellengers skrev:I har ikke nogen medarbejder repræsentant du kan snakke med? Fagforening?

God bedring.

Er det noget, du ved af personlig erfaring?

Mine seks år i Bilka Vejle efterlader mig bestemt ikke med dette indtryk.

Det afhænger af den enkelte chef/leder. Er din leder et fjols, så opfører han sig som et fjols - ligesom personen her. Omvendt er din person et godt og fornuftigt menneske, handler vedkommende derefter.

Derudover har vi kun hørt det fra den ene side af parterne. Og læg dertil, at vi snakker nogle af årets travleste dage - måske personerne har været stressede og irriterede over, de nu kommer til at mangle en mand? De er jo også mennesker.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Derudover har vi kun hørt det fra den ene side af parterne. Og læg dertil, at vi snakker nogle af årets travleste dage - måske personerne har været stressede og irriterede over, de nu kommer til at mangle en mand? De er jo også mennesker.

Det er fuldstændig underordnet. Som chef siger man kun én ting til en medarbejder der melder sig syg, og det er "god bedring, ring når du er blevet rask".
At retfærdiggøre andet er at acceptere en udtalt mangel på medmenneskelighed.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Garik skrev:

God bedring.

Er det noget, du ved af personlig erfaring?

Det afhænger af den enkelte chef/leder. Er din leder et fjols, så opfører han sig som et fjols - ligesom personen her. Omvendt er din person et godt og fornuftigt menneske, handler vedkommende derefter.

Derudover har vi kun hørt det fra den ene side af parterne. Og læg dertil, at vi snakker nogle af årets travleste dage - måske personerne har været stressede og irriterede over, de nu kommer til at mangle en mand? De er jo også mennesker.

Du har 100% ret i at det i høj grad afhænger af den enkelte leder.

Da jeg arbejder sammen med Patrick kan jeg muligvis agere den anden part. Hatrick er sgu helt klart en af ungarbejderne der ligger i toppen med hensyn til arbejdsmoral. Derfor er det hovedløst at behandle ham sådan. De burde i stedet bruge den negative energi på at fyre nogle af de mange andre uduelige og lud dovne ungarbejdere, og så ansætte nogen der rent faktisk kan finde ud af at arbejde og tage det bare nogenlunde serist :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Legend skrev:
Garik skrev:Derudover har vi kun hørt det fra den ene side af parterne. Og læg dertil, at vi snakker nogle af årets travleste dage - måske personerne har været stressede og irriterede over, de nu kommer til at mangle en mand? De er jo også mennesker.

Det er fuldstændig underordnet. Som chef siger man kun én ting til en medarbejder der melder sig syg, og det er "god bedring, ring når du er blevet rask".

+1

At der er travlt, eller om månen faldt ned, så giver det ingen ret til at skide højt og flot på reglerne. Chefen må ikke engang spørge til hvad man fejler, men skal blot acceptere det og så løse problemet der fra. Det er trods alt noget af det deres ekstra hyre går til. Mennesker eller ej.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:
Legend skrev:

+1

At der er travlt, eller om månen faldt ned, så giver det ingen ret til at skide højt og flot på reglerne. Chefen må ikke engang spørge til hvad man fejler, men skal blot acceptere det og så løse problemet der fra. Det er trods alt noget af det deres ekstra hyre går til. Mennesker eller ej.

Prøvede ikke at retfærdiggøre det. Prøvede blot at menneskeliggøre lederen.

Ingen tvivl om, at såfremt det er foregået, som trådstarter siger, er chefen et fjols. Det skriver jeg sådan set også.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Sig dit job op. Det er ikke værd at bruge energi på sådanne aber.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Moby Dick skrev:Sig dit job op. Det er ikke værd at bruge energi på sådanne aber.

Efter fat cats i toppen af pyramiden har bombet samfundets værdier tilbage til årtusindeskiftet tillader jobmarkedet ikke nødvendigvis sådanne dispositioner.

Arbejdsløsheden blandt unge har resulteret i mange af sådanne historier. Store kæder (Joe & The juice, 7-11, osv) der bruger "ulønnet praktik" og ikke respekterer de ansattes rettigheder. Agnes Cupcakes, Meyers bageri, listen fortsætter. Sydlandske tilstande.

Der skal desuden nok være nogle tilpas retarderede dogmatikere som tror at "det frie marked!!!" nok skal løse problemet.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Garik skrev:Prøvede ikke at retfærdiggøre det. Prøvede blot at menneskeliggøre lederen.

Ingen tvivl om, at såfremt det er foregået, som trådstarter siger, er chefen et fjols. Det skriver jeg sådan set også.

Det menneskelige i en voksen, der presser en knægt på 16, til at ringe til rundt til kollegaer, for at finde en afløser når han er syg, er ikke en imponerende størrelse.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Ved ikke om det er posted

Men sygdoms relateret fravær er ikke noget med fagforening, tror det er blevet lavet til en lov.
Der har været mange af disse sager, og personligt har jeg også haft lidt skænderi med chefen om det, men i sidste ende er det ham der bryder reglen, ikke dig.

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Legend skrev:
Garik skrev:Prøvede ikke at retfærdiggøre det. Prøvede blot at menneskeliggøre lederen.

Det menneskelige i en voksen, der presser en knægt på 16, til at ringe til rundt til kollegaer, for at finde en afløser når han er syg, er ikke en imponerende størrelse.

Bestemt ikke. Men fra hans synsvinkel kunne det - jeg siger ikke, det nødvendigvis gør det - handle om, at alle må løbe hurtigere dagen efter, såfremt en afløser ikke findes. Selvfølgelig burde chefen selv finde en. Men overvej, om det udelukkende er ud fra et egoistisk synspunkt. Mennesket er ikke grundlæggende egoistisk. I hvert fald ikke alle.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:Er det noget, du ved af personlig erfaring?

Nej - det er svigerinden der har berettet miseren med den 6 ferieuge, og deraf (ikke udelukkende) havde jeg dannet mit billede af Bilka. Det kan sagtens være være tilfældet at hun har haft en leder under par som nærmeste overordnede og/eller har været i en knap så fordelagtig afdeling.

... sorry for derailing thread ..
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Dødløft: 200.00

Garik skrev:Bestemt ikke. Men fra hans synsvinkel kunne det - jeg siger ikke, det nødvendigvis gør det - handle om, at alle må løbe hurtigere dagen efter, såfremt en afløser ikke findes. Selvfølgelig burde chefen selv finde en. Men overvej, om det udelukkende er ud fra et egoistisk synspunkt. Mennesket er ikke grundlæggende egoistisk. I hvert fald ikke alle.

Du ævler og bævler men misser fuldstændig pointen.
Der findes INGEN undskyldninger for en voksen, der behandler et barn på den måde. INGEN.
Der findes ÉN acceptabel reaktion - den jeg beskrev tidligere.
Motivet, årstiden, personlige omstændigheder, hvorvidt lederen har sovet godt om natten, hvor meget fisse han får eller hvad end du kan finde på BETYDER IKKE EN FUCKING SKID. Det er ligegyldigt!
Han bryder loven og forgriber sig på en stakkels knægt på 16-17 år. Ikke nok med at han udnytter sin voksenstatus, men han udnytter også sin chefstatus til at presse en medarbejder ud på den anden side af lovet.
Stop med dit ævl og din bortforklaren, det er fuldstændig ligegyldigt.

Om så hele hans familie var blevet bortført samme morgen, ville det ikke gøre det bare 5% forståeligt.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

I Netto hyre de billig arbejdskraft og fyre dem når de er nær de 18 på grund af at det er billigere at ha arbejdere der er under 18. Det er fucked up at de kan vælge og vrage men sådan er situationen i dag men måske ikke om 5 år.

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster