Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1235
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1232

Følg bodybuilding.dk på

Ben, ligegyldigt eller ej at træne?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Når man træner for at blive større, er det så bedst at lade være med at træne ben, så man ser lidt mere "buff" ud, eller ej ;)?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Store ben får dig til at se mere buff ud.
Så selvfølgeligt skal du også træne ben.
Desuden ser det dumt ud med små tændstikker og en bøf overkrop.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Moqensen skrev:Store ben får dig til at se mere buff ud.
Så selvfølgeligt skal du også træne ben.
Desuden ser det dumt ud med små tændstikker og en bøf overkrop.

Enig! Store ben er et must, men desværre er der mange der ikke omfatter den teori :)
Bodybuilding ain't no sprint - it's a marathon.
Brugeravatar

Geografisk sted: Langå

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (2)

Ben SKAL trænes og det er synd at mange undlader... For når man træner ben som er en stor muskelgruppe så udgiver kroppen mere testestoron og derved har du lettere ved at vokser andre steder på kroppen... Så det er et must...
You'll Never Walk alone
Justice for the 96

Træner her: Equinox Valby

Det er videnskabeligt bevist at dine træningsresultater på hele kroppen bliver bedere hvis du også træner ben. Med det mener jeg at folk der træner ben har større fremskridt overall i forhold til folk som ikke træner ben.
It's better then sex

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

TobiasRasmussen skrev:Det er videnskabeligt bevist at dine træningsresultater på hele kroppen bliver bedere hvis du også træner ben. Med det mener jeg at folk der træner ben har større fremskridt overall i forhold til folk som ikke træner ben.

Det er også blevet bevidst at det ikke har nogen betydning for opbygning af overkroppen om man træner ben eller ej, for den mængde testetoron som bliver lavet i benene er isoleret og bliver derfor i benene :D

Edit: Det er sindsygt vigtigt at træne ben, for det ser altså enormt dumt ud med stor overkrop også tændstik ben!
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Henvendt til *JB* og TobiasRasmusssen --> Man kan sagtens få en større overkrop uden at træne ben.
Her er en tråd der kort forklarer at det ikke hæmmer udviklingen i overkroppen ikke at træne ben viewtopic.php?t=24019
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Min ben træning har for det meste været lidt mangelfuld pga. min handicappede fod, og det er da gået udemærket for mig... :whistle:
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Min ben træning har for det meste været lidt mangelfuld pga. min handicappede fod, og det er da gået udemærket for mig... :whistle:

Nu skriver de heller ikke at man ikke kan blive stor på overkroppen uden ben træning.
Brugeravatar

Xiva skrev:
TobiasRasmussen skrev:Det er videnskabeligt bevist at dine træningsresultater på hele kroppen bliver bedere hvis du også træner ben. Med det mener jeg at folk der træner ben har større fremskridt overall i forhold til folk som ikke træner ben.

Det er også blevet bevidst at det ikke har nogen betydning for opbygning af overkroppen om man træner ben eller ej, for den mængde testetoron som bliver lavet i benene er isoleret og bliver derfor i benene :D

Edit: Det er sindsygt vigtigt at træne ben, for det ser altså enormt dumt ud med stor overkrop også tændstik ben!

Det ved jeg ikke noget om. Mener at have læst en artikkel om en undersøgelse hvor to gruppe af mænd have trænet samme program, forskellen på grupperne var at den ene gruppe have benøvelser med i programmet, óg det havde den anden gruppe ikke. Det havde så vist sig at dem der trænede ven havde 33% bedre fremskridt på overkroppen. Dette er dog kun tomme ord da jeg ikke kan finde artiklen nogle stede.

Men i denne artikkel artikler/bodybuilding/squat-dig-til-stoerre-arme.html , står det noget om vigtigheden ved basisøvelser og som navnet siger vigtigheden ved squat. og hvordan squat og andre basisøvelser kan give dig hurtigere fremskridt på overkroppen.
It's better then sex

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

TobiasRasmussen skrev:Det ved jeg ikke noget om. Mener at have læst en artikkel om en undersøgelse hvor to gruppe af mænd have trænet samme program, forskellen på grupperne var at den ene gruppe have benøvelser med i programmet, óg det havde den anden gruppe ikke. Det havde så vist sig at dem der trænede ven havde 33% bedre fremskridt på overkroppen. Dette er dog kun tomme ord da jeg ikke kan finde artiklen nogle stede.

Men i denne artikkel artikler/bodybuilding/squat-dig-til-stoerre-arme.html , står det noget om vigtigheden ved basisøvelser og som navnet siger vigtigheden ved squat. og hvordan squat og andre basisøvelser kan give dig hurtigere fremskridt på overkroppen.

Sådan som jeg forstår det så skyldes det aktiveringen af muskler i overkroppen under udførelsen af basisøvelser som f.eks. squat og dødløft og derimod ikke fordi man bruger selve lår- eller andre benmuskler. Fordi så skulle øvelser som benpress og leg extension også hjælpe på din overkrop hvilket de ikke gør.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Jeg gik selv halvandet år uden at træne ben og det fortryder jeg nu, jeg er heldigvis kommet godt efter det men syntes stadig at de er lidt manglefulde i forhold til resten af kroppen, så tag dine squat som en mand! :8
In House We Trust!
Dancing is not a crime!
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 135.00

ratzy skrev:
TobiasRasmussen skrev:Det ved jeg ikke noget om. Mener at have læst en artikkel om en undersøgelse hvor to gruppe af mænd have trænet samme program, forskellen på grupperne var at den ene gruppe have benøvelser med i programmet, óg det havde den anden gruppe ikke. Det havde så vist sig at dem der trænede ven havde 33% bedre fremskridt på overkroppen. Dette er dog kun tomme ord da jeg ikke kan finde artiklen nogle stede.

Sådan som jeg forstår det så skyldes det aktiveringen af muskler i overkroppen under udførelsen af basisøvelser som f.eks. squat og dødløft og derimod ikke fordi man bruger selve lår- eller andre benmuskler. Fordi så skulle øvelser som benpress og leg extension også hjælpe på din overkrop hvilket de ikke gør.

Nemlig også sådan det skal forstås :)
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar

HUsk at træne din lægge også! :mrgreen:
You will always fear, what you don´t understand.

Geografisk sted: Odense

Moqensen skrev:
Dingo skrev:Min ben træning har for det meste været lidt mangelfuld pga. min handicappede fod, og det er da gået udemærket for mig... :whistle:

Nu skriver de heller ikke at man ikke kan blive stor på overkroppen uden ben træning.

Nå nej nej det var bare fordi det er tit det folk slynger frem og tilbage :mrgreen:
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Husk når vi snakker ben, at det ikke kun handler om store quads/hams. Lægge er MINDST lige så vigtige, for at man ser buff ud og mange har tendens til at glemme dem.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Udover det er øvelser som Squat og Dødløft med til at bygge en stærk core som også vil have en indflydelse på nogle af ens øvelser til overkroppen.

*JB* skrev:Ben SKAL trænes og det er synd at mange undlader... For når man træner ben som er en stor muskelgruppe så udgiver kroppen mere testestoron og derved har du lettere ved at vokser andre steder på kroppen... Så det er et must...

nemlig sku lige til af skrive det samme... få røven i gulvet ;)
kød kød... KØD!!!!!

Geografisk sted: kbh nv

Træner her: FitnessDK Nørrebro
Fitness World Valby
FitnessDK Birkerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Galleri: Vis galleri (4)

Udover det er øvelser som Squat og Dødløft med til at bygge en stærk core som også vil have en indflydelse på nogle af ens øvelser til overkroppen.

=D>
Sidst rettet af Xiva 17. maj 2009, 08:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Testetoron som bliver lavet/produceret i benene er isoleret og har derfor ikke indflydelse på resten af kroppens vækst.

Wait.. What?
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Karl Æg skrev:
Testetoron som bliver lavet/produceret i benene er isoleret og har derfor ikke indflydelse på resten af kroppens vækst.

Wait.. What?

Det var hvad der blev sagt sidste gang jeg påstod at det testetoron som blev produceret i benene havde indflydelse på resten af kroppens vækst. Mener faktisk at det var weiredmoose som sagde at jeg var helt galt i byen.

Men kan godt være at jeg er way off?
Brugeravatar

Det giver jo ingen mening overhovedet at en forhøjet testosteronproduktion kun skulle kunne give udslag i et forhøjet niveau lokalt i benene. Sådan fungerer det mig bekendt ikke. At det kun er benene der vokser, hænger vel sammen med, at det kun er benene man træner....
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Karl Æg skrev:Det giver jo ingen mening overhovedet at en forhøjet testosteronproduktion kun skulle kunne give udslag i et forhøjet niveau lokalt i benene. Sådan fungerer det mig bekendt ikke. At det kun er benene der vokser, hænger vel sammen med, at det kun er benene man træner....

You got a point :mrgreen:

Hvertfald, jeg tror bare jeg trækker mig tilbage. Men jeg var altså også ret sikker på at hvis man trænede tungt ben, så vil det frigive testetoron i resten af kroppen. Men somsagt blev der så sagt at det var ikke var korrekt, fordi at testetoronen var isoleret i benene.

Jeg tjekkede lige lidt op på sagerne, og hvad jeg først troede var vidst også rigtigt :P

By smeden:

Hvis det har nogen interesse kan du f.eks. kigge efter følgende (Fahey TD et al. Serum testosterone, body composition, and strength of young adults. Med Sci Sports, 1976; 8(1): 31-4.) og konstatere at når store muskelgruppe aktiveres tungt (f.eks. et par tunge 3´ere i squat/dødløft) STIGER MÆNGDEN AF TESTOSTERON UMIDDELBART EFTER

Xiva > ](*,) ](*,)
Brugeravatar

Du bør lytte efter hvad Smeden siger. Han er en meget, meget klog mand :mrgreen:

Tilgengæld har jeg aldrig kunne finde noget bevis på at bentræning skulle hjælpe væksten i overkroppen, selvom jeg har ledt med lys og lygte. Det med den umiddelbare udskillelse af test er naturligvis god nok, men den er kortlevet og jeg ved ikke om mængderne er store nok til at gøre noget.

Jeg begynder at tro at det der 33% er en myte. Hvis nogen har original-artiklen, vil jeg meget gerne se den. :)
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Xiva skrev:

=D>

Nogen skulle jo sige det! :mrgreen:

Desuden er squat og dødløft en killer måde at få abs på uden at lave isoleret mavetræning - og isoleret mavetræning er fandeme nederen.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Karl Æg skrev:Desuden er squat og dødløft en killer måde at få abs på uden at lave isoleret mavetræning - og isoleret mavetræning er fandeme nederen.

Amen brother! :mrgreen:
Brugeravatar

Karl Æg skrev:Desuden er squat og dødløft en killer måde at få abs på uden at lave isoleret mavetræning - og isoleret mavetræning er fandeme nederen.

Det er da totalt fedt med isoleret mavetræning :mrgreen:
Brugeravatar

Uanset hvad, så er det ihf ikke i benmusklerne at testosteron produceres.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Desuden bliver testosteron ikke produceret i benene :P
Profit before people!
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster