Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1073
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1070

Følg bodybuilding.dk på

Biceps? 12 sets?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg ser rigtig mange logs, hvori bicepstræning kun består af 2 bicepsøvelser med 6 sets ialt?

Jeg tager 4 øvelser med Biceps:
Barbell preacher curls, Barbell curls, dumbbell curls og seated dumbell curls.

Er det helt hen i vejret, eller overtræning? Har det helt klart bedst efter de sets, istedet for bare 2 øvelser?

Kører et 3-split program:
Biceps-Triceps
Ryg-ben
bryst-skulder

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hørsholm

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du har fat i den helt forkerte ende.
"Artikler" op i menuen er et super sted for dig at starte.

Og til biceps spm. så er fire iso øvelser til biceps ALT for meget.
IMO er alt arm iso overflødigt..
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog

Nu kører du jo 3-split og kan derfor godt smide mere ind end i et fullbody f.eks., men så mange er måske lige heftigt nok. Men jeg synes på den anden side også klart du skal gøre hvad der passer til dig.

marco: Det er jo ikke noget man kan sige universelt. Der er intet galt med iso øvelser, bare ens program ikke er baseret på dem
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg tror bare, at jeg kommer til at mangle den følelse, at armene er kørt helt i bund..
Men den følelse skulle jeg måske glemme?

Kunne jeg også bare skippe dumbbell curls, og så sætte et ekstra set på nogle af de andre øvelser?

Styrkeliste

Dingo skrev:Nu kører du jo 3-split og kan derfor godt smide mere ind end i et fullbody f.eks., men så mange er måske lige heftigt nok. Men jeg synes på den anden side også klart du skal gøre hvad der passer til dig.

marco: Det er jo ikke noget man kan sige universelt. Der er intet galt med iso øvelser, bare ens program ikke er baseret på dem

Ved godt det ikke er generelt, JEG synes bare ikke at iso øvelser er noget jeg gider at bruge min tid til. Det er jo en smagssag. Men når han træner 3-split så kan jeg godt se det måske er nødvendigt med nogle ekstra øvelser. Det havde jeg lige overset. :roll:
Brugeravatar

JiYo skrev:Jeg tror bare, at jeg kommer til at mangle den følelse, at armene er kørt helt i bund..
Men den følelse skulle jeg måske glemme?

Kunne jeg også bare skippe dumbbell curls, og så sætte et ekstra set på nogle af de andre øvelser?
Du behøver ikke føle at de er smadrede, men kender godt følelsen.. den er nu alligevel rar :twisted:

Jeg tror hellere jeg ville smide et ekstra sæt på rygøvelserne og så fjerne noget iso træning
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Marco- skrev:IMO er alt arm iso overflødigt..

Arme: 33.00 cm
Men måske finder du selv ud af en dag, når dine arme (eller andre dele af kroppen evt) ikke vokser mere, at iso-øvelser ikke er dårlige. Eller også vil du gøre ligesom mange andre, og bare fortsætte med det samme samme, der ikke virkede.

Til OP: I mit program er der 13 sæt curls hver femte dag eller deromkring. Dog vil jeg også sige at du sikkert ikke behøver mere end et par sæt, så længe du stiger i vægt i bænkpres og pullups osv
Nubretpumper
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Misterhamper skrev:

Men måske finder du selv ud af en dag, når dine arme (eller andre dele af kroppen evt) ikke vokser mere, at iso-øvelser ikke er dårlige. Eller også vil du gøre ligesom mange andre, og bare fortsætte med det samme samme, der ikke virkede.

Til OP: I mit program er der 13 sæt curls hver femte dag eller deromkring. Dog vil jeg også sige at du sikkert ikke behøver mere end et par sæt, så længe du stiger i vægt i bænkpres og pullups osv

Ved godt mine arme ikke er ret store, men er også tidlig i min karriere. Er helt sikker på at de nok skal vokse selvom jeg ikke kører iso øvelser, og mit mål er ikke at få +40cm på armene, så omkring de 38cm kan jeg sagtens opnå via. basisøvelser.
Brugeravatar

Jeg har aldrig mere end 3 til 5 sæt biceps eller triceps med per træningspas. Brænd du hellere dine biceps af med chin/pullups og rows. 3-4 sæt tunge barbell curls efterfulgt af 3-4 sæt stående eller siddende DB curls, kan sagtens gøre det for dig, i et 3-split program. Det burde - efter mine erfaringer - brænde dine biceps godt af.

Hvis du endelig skal tage 10-12 sæt biceps eller triceps, så fokuser først og fremmest på tunge, stående curls, og overhead barbell extensions eller fransk pres. Det giver uden tvivl mest.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Det afhænger jo i stor grad om hvilken træningsfrekvens du kører med og hvilket program selvfølgelig.
Kender du bogen The Black Book of Training Secrets?
Der går han i dybden med hvor mange sæt og reps det er optimalt at kører med i forholdet til din træningsfrekvens og program.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

Hvis du endelig vil køre så meget biceps - så lad da være med at vælge 4 øvelser om næste er ens.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

JiYo skrev:Jeg ser rigtig mange logs, hvori bicepstræning kun består af 2 bicepsøvelser med 6 sets ialt?

Er det helt hen i vejret, eller overtræning? Har det helt klart bedst efter de sets, istedet for bare 2 øvelser?

Biceps-Triceps
Ryg-ben
bryst-skulder

Det kommer jo i stor grad an på hvordan resten af dit program ser ud - hvis du kører næsten udelukkende køre iso er det sikkert meget passende, men hvis du har flere store basisøvelser på mener jeg, at det er for meget.

Uden at skulle spille klog på 3-split undre jeg mig dog over dit split - hvorfor kører du ikke:

Ryg - Biceps
bryst - Triceps - skulder
ben - mave

Hvis du så på din Ryg - Biceps dag kører øvelser som dødløft, chinups og BOR + 2 isoøvelser tror jeg du får tæsket dine bisser meget bedre igennem i forhold til det disco pjat du lægger op til, men nu kender jeg jo ikke hele dit program.

Hvis du ligeledes på bryst - Triceps - skulder dagen kørte bænkpress, Inc. DB bænkpress, military press, dips + 2-3 iso mener jeg det vil være meget bedre.

På ben - mave dagen kunne du køre noget Squat, benpres, leg curl, Standing legcalv raises, crunches/situps sidebends og hanging legraises.
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00

Galleri: Vis galleri (12)

Marco- skrev:Ved godt mine arme ikke er ret store, men er også tidlig i min karriere. Er helt sikker på at de nok skal vokse selvom jeg ikke kører iso øvelser, og mit mål er ikke at få +40cm på armene, så omkring de 38cm kan jeg sagtens opnå via. basisøvelser.

Hvorfor er det at du giver råd til hvordan man vokser, når du hverken er vokset eller er interesseret i at vokse?

Tror du virkelig, at nogen der kører 4 øvelser til biceps, som OP gør, ikke vil have store arme?
Så er det jo dumt at give ham råd som "så er fire iso øvelser til biceps ALT for meget.
IMO er alt arm iso overflødigt.."

Dog er jeg godt klar over, at det eneste der betyder noget for at kunne give råd herinde er at man har læst lidt artikler herinde.

Jeg ville ihvertifald ikke kunne lide hvis der kom en hen til mig og sagde jeg ikke skulle køre curls men gøre ligesom ham (og det engang imellem faktisk), hvis det var en nybegynder - og som ikke engang var interesseret i at blive størrere
Nubretpumper
Brugeravatar

Hvis du kan lide at lave 4 øvelser, og hvis det virker for dig, så bliv ved med det.
lasseschulznielsen @ instagram
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2008

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Det værste der kan ske er at du spilder din tid med de øvelser. Muskulær overtræning indtræffer stort set aldrig og den systemiske restitution bliver jo nærmest ikke påvirket uanset hvor længe du tæsker dine biceps. Så jeg er enig med Schulz i at du ligeså godt kan gøre det hvis du vil/føler det giver noget. :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Misterhamper skrev:
Marco- skrev:Ved godt mine arme ikke er ret store, men er også tidlig i min karriere. Er helt sikker på at de nok skal vokse selvom jeg ikke kører iso øvelser, og mit mål er ikke at få +40cm på armene, så omkring de 38cm kan jeg sagtens opnå via. basisøvelser.

Hvorfor er det at du giver råd til hvordan man vokser, når du hverken er vokset eller er interesseret i at vokse?

Tror du virkelig, at nogen der kører 4 øvelser til biceps, som OP gør, ikke vil have store arme?
Så er det jo dumt at give ham råd som "så er fire iso øvelser til biceps ALT for meget.
IMO er alt arm iso overflødigt.."

Dog er jeg godt klar over, at det eneste der betyder noget for at kunne give råd herinde er at man har læst lidt artikler herinde.

Jeg ville ihvertifald ikke kunne lide hvis der kom en hen til mig og sagde jeg ikke skulle køre curls men gøre ligesom ham (og det engang imellem faktisk), hvis det var en nybegynder - og som ikke engang var interesseret i at blive størrere

Har jeg sagt jeg ikke er interesseret i at vokse? + Jeg er sikker på at mit problem ikke ligger i at jeg ikke kører nogle ISO øvelser, men at jeg ikke har bulket nok i den tid jeg har trænet. Kan jo umuligt få større arme hvis jeg ikke har taget på..
Jeg er stadig af den opfattelse at man sagtens kan få store arme uden iso øvelser, ISO øvelser er sikkert nødvendige i et split program, men kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har erfaringer med dette, og det har jeg også skrevet.
Brugeravatar

Marco- skrev:Har jeg sagt jeg ikke er interesseret i at vokse? + Jeg er sikker på at mit problem ikke ligger i at jeg ikke kører nogle ISO øvelser, men at jeg ikke har bulket nok i den tid jeg har trænet. Kan jo umuligt få større arme hvis jeg ikke har taget på..
Jeg er stadig af den opfattelse at man sagtens kan få store arme uden iso øvelser, ISO øvelser er sikkert nødvendige i et split program, men kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har erfaringer med dette, og det har jeg også skrevet.

Du snakker om 38 cm arme. 38 cm arme er ikke store. Så selvfølgelig vil man kunne få 38 cm arme uden isolationsøvelser.
Og at have som mål at gå fra 33+ cm arme til -38 cm arme kan ikke betegnes som at ville vokse (Intet i vejen med at have det som mål dog)

Så sent som sidste uge spurgte nogen piger indtil hvordan jeg trænede, og da jeg så gav dem et kort hurtigt svar begyndte de at snakke om hvordan jeg hellere burde træne for bedste resultater. Og sådan noget går mig en smule på.
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper skrev:
Marco- skrev:Har jeg sagt jeg ikke er interesseret i at vokse? + Jeg er sikker på at mit problem ikke ligger i at jeg ikke kører nogle ISO øvelser, men at jeg ikke har bulket nok i den tid jeg har trænet. Kan jo umuligt få større arme hvis jeg ikke har taget på..

Du snakker om 38 cm arme. 38 cm arme er ikke store. Så selvfølgelig vil man kunne få 38 cm arme uden isolationsøvelser.
Og at have som mål at gå fra 33+ cm arme til -38 cm arme kan ikke betegnes som at ville vokse (Intet i vejen med at have det som mål dog)

Så sent som sidste uge spurgte nogen piger indtil hvordan jeg trænede, og da jeg så gav dem et kort hurtigt svar begyndte de at snakke om hvordan jeg hellere burde træne for bedste resultater. Og sådan noget går mig en smule på.

Hvis det ikke kan betegnes som at ville vokse, så ved jeg ikke hvad det kan.
Der er mange veje til rom, og til at få store arme og en af dem er at træne iso øvelser - det er bare ikke det jeg vil, hvis jeg en dag får et ønske som større arme. Så ville et program som "curls are for girls" passe mig meget bedre.

Ang. det med pigerne kan jeg sagtens forstå. (:
Brugeravatar

Misterhamper skrev:

de der 13 sæt curls, har du lagt mærke til om dine arme er vokset mere af det end ved dine tidligere programmer? hvad er det for et program? :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

TheNextArnold skrev:de der 13 sæt curls, har du lagt mærke til om dine arme er vokset mere af det end ved dine tidligere programmer? hvad er det for et program? :)

Jeg lægger ikke mærke til om jeg vokser, men om jeg stiger i styrke i øvelserne, da det er så svært at se om man vokser konstant og når jeg bliver meget stærkere bliver jeg også størrere.
Men styrken er steget rigtig godt af det, det er den slags som jeg plejer at køre - godt med sæt med lave reps (3 til 5 reps). Det er en god del Advanced german volume training og en god del rå power
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper skrev:
TheNextArnold skrev:de der 13 sæt curls, har du lagt mærke til om dine arme er vokset mere af det end ved dine tidligere programmer? hvad er det for et program? :)

Jeg lægger ikke mærke til om jeg vokser, men om jeg stiger i styrke i øvelserne, da det er så svært at se om man vokser konstant og når jeg bliver meget stærkere bliver jeg også størrere.
Men styrken er steget rigtig godt af det, det er den slags som jeg plejer at køre - godt med sæt med lave reps (3 til 5 reps). Det er en god del Advanced german volume training og en god del rå power

så du kører 13 sæt á 3-5 reps for biceps? det har jeg ikke hørt om før, men det lyder da interessant.
nå ja men det kunne jo være du kunne se forskellen på målebåndet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

TheNextArnold skrev:så du kører 13 sæt á 3-5 reps for biceps? det har jeg ikke hørt om før, men det lyder da interessant.
nå ja men det kunne jo være du kunne se forskellen på målebåndet.

Der er links til mine nyeste billeder i min Underskrift dernede v men vokser gør de arme skam :)
Nubretpumper
Brugeravatar

Hill skrev:
JiYo skrev:Jeg ser rigtig mange logs, hvori bicepstræning kun består af 2 bicepsøvelser med 6 sets ialt?

Biceps-Triceps
Ryg-ben
bryst-skulder

Det kommer jo i stor grad an på hvordan resten af dit program ser ud - hvis du kører næsten udelukkende køre iso er det sikkert meget passende, men hvis du har flere store basisøvelser på mener jeg, at det er for meget.

Uden at skulle spille klog på 3-split undre jeg mig dog over dit split - hvorfor kører du ikke:

Ryg - Biceps
bryst - Triceps - skulder
ben - mave

Hvis du så på din Ryg - Biceps dag kører øvelser som dødløft, chinups og BOR + 2 isoøvelser tror jeg du får tæsket dine bisser meget bedre igennem i forhold til det disco pjat du lægger op til, men nu kender jeg jo ikke hele dit program.

Hvis du ligeledes på bryst - Triceps - skulder dagen kørte bænkpress, Inc. DB bænkpress, military press, dips + 2-3 iso mener jeg det vil være meget bedre.

På ben - mave dagen kunne du køre noget Squat, benpres, leg curl, Standing legcalv raises, crunches/situps sidebends og hanging legraises.

Splittet er nøje overvejet..
Læste på bodybuilding.com om at tage biceps og triceps samme dag, skule give en god træning, og jeg synes også at det lød spændende.

Jeg har ellers kørt et normalt pull&push 2-split.

Ville andre da mene at det er helt hen i vejret, at køre biceps og triceps samme dag?

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster