Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

W skrev:Hammer curls virker fint ved mig.
Hvis jeg nu bare tager alm. dumbell curls, plejer jeg at sitte mig ved sådan et lille ''bord'' der vender skråt nedad, du ved, ligesom når man tager curls i maskinen er der et bord med en pude man kan ligge den på. Det syntes jeg på en måde giver bedre.

AmP skrev:Hvad har folk af andre øveleser

Fatmir skrev:den bedste og mest korrekte måde at træne og få god biceps på er ved ryg øvelser !
du rammer biceps på forskellige måder, yates, pullups, chins ect .! alt sammen går godt i biceps
1-2iso øvelser er okay !
this is my oppinion

Fatmir skrev:den bedste og mest korrekte måde at træne og få god biceps på er ved ryg øvelser !
du rammer biceps på forskellige måder, yates, pullups, chins ect .! alt sammen går godt i biceps
1-2iso øvelser er okay !
this is my oppinion

essensen skrev:Fatmir skrev:den bedste og mest korrekte måde at træne og få god biceps på er ved ryg øvelser !
1-2iso øvelser er okay !
this is my oppinion
Nonsens - man får ikke gode biceps af at træne ryg med mindre du er exceptionelt godt disponeret med muskelvækst i armene. Vil man have god arme skal man træne armene direkte - it's that simple.
Jeg synes det er fint der bliver rådgivet omkring pullups/chin ups og rows ...men alle disse øvelser er altså ku nogle der rammer biceps sekundært. Ønsker man gode guns skal der islolationsøvelser til. Arme er nok min størte force og jeg har sjovt nok altid haft en forkærlighed for at tæske dem ret grusomtYderligere er biceps en lille muskelgruppe der restituerer hurtigt og der er ikke særlig takserende for CNS at træne dem - derfor kan de både trænes frekvent, tungt og eventuelt til failure.

Misterhamper skrev:Fatmir skrev:den bedste og mest korrekte måde at træne og få god biceps på er ved ryg øvelser !
1-2iso øvelser er okay !
this is my oppinion
For en begynder er det et helt fint råd. Men over 45+ biceps kommer ikke uden tungere og tungere curls

8800 skrev:essensen skrev:Fatmir skrev:den bedste og mest korrekte måde at træne og få god biceps på er ved ryg øvelser !
1-2iso øvelser er okay !
this is my oppinion
Nonsens - man får ikke gode biceps af at træne ryg med mindre du er exceptionelt godt disponeret med muskelvækst i armene. Vil man have god arme skal man træne armene direkte - it's that simple.
Jeg synes det er fint der bliver rådgivet omkring pullups/chin ups og rows ...men alle disse øvelser er altså ku nogle der rammer biceps sekundært. Ønsker man gode guns skal der islolationsøvelser til. Arme er nok min størte force og jeg har sjovt nok altid haft en forkærlighed for at tæske dem ret grusomtYderligere er biceps en lille muskelgruppe der restituerer hurtigt og der er ikke særlig takserende for CNS at træne dem - derfor kan de både trænes frekvent, tungt og eventuelt til failure.
Vil du mene man indimellem godt kan træne dem to dage i træk omend med er nede på 8 reps? Og forholder det sig på samme måde med triceps?

Nej selvfølgelig kan det ikke stilles sådan opThomas Jagd skrev:Misterhamper skrev:Fatmir skrev:den bedste og mest korrekte måde at træne og få god biceps på er ved ryg øvelser !
1-2iso øvelser er okay !
this is my oppinion
For en begynder er det et helt fint råd. Men over 45+ biceps kommer ikke uden tungere og tungere curls
Da mine overarme var 50,5 cm for år tilbage trænte jeg aldrig curls. Så den regel gælder vist ikke helt

essensen skrev:Moqensen>> Du ser alt for sort/hvidt på det. Muskelgrupper kan sagtens trænes 2 dage i træk. Det hele handler om hvordan programmet er tilrettelagt. Men når det er sagt er biceps og triceps dog ikke muskelgrupper jeg ville træne 2 dage i træk da de trods alt også for indrekte tæsk gennem andre øvelser.

Moqensen skrev:essensen skrev:Moqensen>> Du ser alt for sort/hvidt på det. Muskelgrupper kan sagtens trænes 2 dage i træk. Det hele handler om hvordan programmet er tilrettelagt. Men når det er sagt er biceps og triceps dog ikke muskelgrupper jeg ville træne 2 dage i træk da de trods alt også for indrekte tæsk gennem andre øvelser.
Hvorfor mener du at det er fordelagtigt at træne muskelgrupper to dage i træk?
Jeg er godt klar over at det kan have en mening, hvis man fx træner et program som det du var på.
Men nu snakker jeg bare generelt, hvis man bare træner normalt split efter dagsform.

essensen skrev:Moqensen skrev:essensen skrev:Moqensen>> Du ser alt for sort/hvidt på det. Muskelgrupper kan sagtens trænes 2 dage i træk. Det hele handler om hvordan programmet er tilrettelagt. Men når det er sagt er biceps og triceps dog ikke muskelgrupper jeg ville træne 2 dage i træk da de trods alt også for indrekte tæsk gennem andre øvelser.
Jeg er godt klar over at det kan have en mening, hvis man fx træner et program som det du var på.
Men nu snakker jeg bare generelt, hvis man bare træner normalt split efter dagsform.
Det skrev du jo ikke - og så giver det jo heller ikke mening da man netop med split deler muskelgrupperne op for at kunne få mere volumen på. Det jeg opponerede imod var at du skrev ingen muskelgrupper skal trænes to dage i træk. Nogle responderer rigtig godt på høj frekvens (noget jeg også selv er ret glad for) og derfor kan muskelgrupper fint trænes to dage i træk - under den forudsætning der planlægges hensigtsmæssigt. Hvis man træner på dagsform kan det også fint benyttes hvis man sørger for at undulere ordentligt i reps og vælger øvelser med omhu.

Moqensen skrev:essensen skrev:Moqensen skrev:essensen skrev:Moqensen>> Du ser alt for sort/hvidt på det. Muskelgrupper kan sagtens trænes 2 dage i træk. Det hele handler om hvordan programmet er tilrettelagt. Men når det er sagt er biceps og triceps dog ikke muskelgrupper jeg ville træne 2 dage i træk da de trods alt også for indrekte tæsk gennem andre øvelser.
Det skrev du jo ikke - og så giver det jo heller ikke mening da man netop med split deler muskelgrupperne op for at kunne få mere volumen på. Det jeg opponerede imod var at du skrev ingen muskelgrupper skal trænes to dage i træk. Nogle responderer rigtig godt på høj frekvens (noget jeg også selv er ret glad for) og derfor kan muskelgrupper fint trænes to dage i træk - under den forudsætning der planlægges hensigtsmæssigt. Hvis man træner på dagsform kan det også fint benyttes hvis man sørger for at undulere ordentligt i reps og vælger øvelser med omhu.
Nogle af de ord du skriver forstår jeg ikke.
Jeg ville aldrig træne den samme muskelgruppe to dage i træk. Føler det går for meget ud over væksten. Det er jo når du hviler du vokser, ikke når du træner

Du snakker om at træne muskler med DOMS, vi snakker om træning 2 dage i trækGaxe skrev:Kilde: http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/10bodybuilding&fitnessmyter.php - myte nr 9. Ved godt der står man ikke må træne en muskel når den er øm, men det er jo i princippet det samme som bliver diskuteret her, vel ?!

Dingo skrev:Du snakker om at træne muskler med DOMS, vi snakker om træning 2 dage i trækGaxe skrev:Kilde: http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/10bodybuilding&fitnessmyter.php - myte nr 9. Ved godt der står man ikke må træne en muskel når den er øm, men det er jo i princippet det samme som bliver diskuteret her, vel ?!det punkt du har postet har ikke noget med det at gøre

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster