Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Chelseacfc skrev:Hej hej
Jeg har hørt en lille ting i mit lokale gym, som jeg ville høre om der er nogen herinde som kender noget til.
Er det rigtig at man max skal lave 3 biceps øvelser i sit program?
Har hørt at hvis man laver flere ødelægger det mere end det gavner og så har man ikke lavet de 3 hårdt nok!

jamand skrev:Jeg er enig med Friche
Desuden vil jeg lige tilføje, at bicep trods alt er en ret lille muskelgruppe. Så hvis du har kørt bare mere end bare 1 isoleret bicepsøvelse, så har du allerede trænet biceps nok (forudsættende at du har nogle gode basisøvelser som BOR og Chinups med i det program som også rammer biceps). Jeg fortrækker ihvertfald selv at ramme biceps indirekte i basisøvelserne, fremfor med isoøvelser.

Matt skrev: Der skal sgu curls til før der sker noget.

8800 skrev:Jeg kører altid 2 bicepsøvelse! En
Lige noget andet: Husk nu, hvis du vil have en stor kølle, så skal triceps saft susme også trænes. Mener at et gammelt BB-rotte råd er, at triceps udgør 2/3 af størrelsen på ens arm; så sort/hvidt kan det dog nu nok ikke stilles op

kuglen skrev:8800 skrev:Jeg kører altid 2 bicepsøvelse! En
Lige noget andet: Husk nu, hvis du vil have en stor kølle, så skal triceps saft susme også trænes. Mener at et gammelt BB-rotte råd er, at triceps udgør 2/3 af størrelsen på ens arm; så sort/hvidt kan det dog nu nok ikke stilles op
nok også ser af de artikler med. større arme.. træn bænk har sit udspring fra

Jacob skrev:- hvis dit program er bygget op om basisøvelser, så er 1 isoleret bicepsøvelse rigeligt, 2-3 vil efter min mening, være det rene tidsspilde, men hvis du elsker at træne biceps, skal du da være velkommen til det. - bare pas på med overtræning i længden - i længden!

jamand skrev:Jacob skrev:- hvis dit program er bygget op om basisøvelser, så er 1 isoleret bicepsøvelse rigeligt, 2-3 vil efter min mening, være det rene tidsspilde, men hvis du elsker at træne biceps, skal du da være velkommen til det. - bare pas på med overtræning i længden - i længden!
Præcis hvad jeg ville frem til tidligere i tråden...

jamand skrev:Matt skrev: Der skal sgu curls til før der sker noget.
Det er jeg enig i. Jeg siger bare at hvis du tager 1 sæt curls, og så basisøvelser som squat, BOR og Chinups, så skal armene nok vokse. Mere end 1 isoleret bicepøvelse, ville jeg sige var for meget - medmindre du self køre et eller andet specifikt armprogram.

Vognbjerg. skrev:jamand skrev:Matt skrev: Der skal sgu curls til før der sker noget.
Det er jeg enig i. Jeg siger bare at hvis du tager 1 sæt curls, og så basisøvelser som squat, BOR og Chinups, så skal armene nok vokse. Mere end 1 isoleret bicepøvelse, ville jeg sige var for meget - medmindre du self køre et eller andet specifikt armprogram.
Vil bar li indskyde at Curls IKKE! er en nødvendighed for at man ka få store arme, langt fra! ..
artikler/bodybuilding/curlsareforgirls.php
Ikke at jeg mener man bør fjerne alle iso-øvelser ved biceps, men syns artiklen beskriver at man sagtens ka få gode resultater.. selv uden den normalt uundværlige curl..

Zeazer skrev:Vognbjerg. skrev:jamand skrev:Matt skrev: Der skal sgu curls til før der sker noget.
Vil bar li indskyde at Curls IKKE! er en nødvendighed for at man ka få store arme, langt fra! ..
Ikke at jeg mener man bør fjerne alle iso-øvelser ved biceps, men syns artiklen beskriver at man sagtens ka få gode resultater.. selv uden den normalt uundværlige curl..
Og der gælder så igen det med at det er individuelt hvordan man reagere på den respektive træning.
Mange sæt kan være svaret for nogle, hvorimod det kan være stik modsat for andre.
Så det er absolut forkert at skrive det som om, at alle vil få gode resultater ved at minimere bicep iso-øvelser.
Det er meget forskelligt, og der findes ikke en "endegyldig" sandhed. Det bedste er klart at prøve sig frem, og derved finde ud af, hvad man selv reagere bedst på!

Vognbjerg. skrev:Zeazer skrev:Vognbjerg. skrev:jamand skrev:Matt skrev: Der skal sgu curls til før der sker noget.
Og der gælder så igen det med at det er individuelt hvordan man reagere på den respektive træning.
Mange sæt kan være svaret for nogle, hvorimod det kan være stik modsat for andre.
Så det er absolut forkert at skrive det som om, at alle vil få gode resultater ved at minimere bicep iso-øvelser.
Det er meget forskelligt, og der findes ikke en "endegyldig" sandhed. Det bedste er klart at prøve sig frem, og derved finde ud af, hvad man selv reagere bedst på!
Enig.. .men ville bar sikre at der ik var nogen tvivl om at curl ikke ER et must når vi snakker biceps træning.. og at iso-øvelser heller ikk er...

Misterhamper skrev:Jeg kører godt og vel aldrig curls, men kun store basisøvelser som yates row, chin-ups osv. Her idag prøvede jeg så lige lidt DB Curls og tog 20 kg @ 20 reps, og jeg har ikke trænet særlig længeCurls er overhovedet ikke en nødvendigehed for store og stærke arme.

kuglen skrev:har du aldrig læst de artikler der handler om at man får større arme ved at træne feks. bænk pres???? det er jo netop pga den store påvirkning bænk pres har på tricebs også.

Bjørnen skrev:For mig er det godt nok en nødvendighed, faktisk et kriterie for at mine arme vokser, at jeg har 1-2 isolerede arm øvelser.

Bjørnen skrev:For mig er det godt nok en nødvendighed, faktisk et kriterie for at mine arme vokser, at jeg har 1-2 isolerede arm øvelser.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster