Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 978
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 976

Følg bodybuilding.dk på

Bredals Program af J-S-O

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

J-S-O kiggede forbi min logbog og syntes mit nuværende program var helt hen i vejret og lavede dette til mig i stedet efter hvordan jeg gerne ville træne. Har ikke prøvet det endnu (juletid, lukket center) men tænkte at jeg lige ville høre jer andres vurdering. Jo flere jo bedre :)
Jeg er nybegynder og skal derfor have noget simpelt.
Er dog interessede i at træne noget mere bryst da mit bryst rent faktisk går ind ad (bogstavligt talt)

Mandag/onsdag/fredag
Squat / dødløft (skiftevis) 5x5
Bænkpres 5x5
Chinups 3x8
BOR / Yates rows 3x8
Military presses 3x8
Dips 3x8
Biceps curls 3x8
+ mave 3x10

Hvad siger i? Lyder det fornuftigt?

En af de ting jeg tænker er om jeg ikke når at blive for træt i muskelerne til at køre det hele? Har i min korte periode haft del det op så jeg kørte ryg + biceps, bryst + triceps.
Kig forbi min LOG og kom med forslag til min nye livstil.

Reputation point: 0

Geografisk sted: københavn

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

En af de ting jeg tænker er om jeg ikke når at blive for træt i muskelerne til at køre det hele? Har i min korte periode haft del det op så jeg kørte ryg + biceps, bryst + triceps.

Hvis din kondtition eller arbejdskapacitet er elendig, er det muligt, at det bliver svært at gennemføre. For almindelige mennesker er det dog overhovedet ikke noget problem.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Kostplan: Vis kostplan

Det kan du altså sagtens kører det der... Også uden at gå død inde midt i træningspasset.. Ellers sku du nok overveje at lave noget cardio træning inden du begynder på styrketræning, for at få en bedre kondi... :wink: hehe.. Ej du vil ikk få nogen problemer med at kører det der... Og når du skifter mellem squat og dødløft ligesom du vist også gør mellem BOR og Yates, så bliver det ikke så voldsomt hårdt at du ikke kan klare det... Det ser fornuftigt ud bredal :D
Bænkpres: 100kg - 5-4-2007
Squat: 120kg - 8-4-2007
Dødløft: 200kg - 11-4-2007
TOTAL: 420kg
Brugeravatar

Geografisk sted: Lånum, Jylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 200.00

Jeg kører præcis samme program, og er også nybegynder. Tror godt du kan klare det, bare sørg for at have spist så du ikke løber tør for energi midt i din træning. Og ta en pause mellem hver øvelse, når du føler du lige skal samle kræfter. Men du skal nok regne med at komme til at svede og være udmattet bagefter. Men man vender sig til det :D
Min Logbog:http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=11043&postorder=asc&start=0#168952
Status; Fullbody for fuld tryk
"If you put a snake and a mouse in a cage, with beer, you may expect they will have sex" Doug Heffernan
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 101.00

Breddal skrev:J-S-O kiggede forbi min logbog og syntes mit nuværende program var helt hen i vejret og lavede dette til mig i stedet...

Keeeeep Rockin' :evil:
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

er 5x5 god masse i bænk og squat?

Miw skrev:er 5x5 god masse i bænk og squat?

Det kommer jo an på hvor tit man gør det, men i 3 gange ugentliigt fullbody er det ok, med mindre man er totalt nybegynder eller meget trænet
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Jeg skal til at kører programmet større arme 12 uger. der det 5x5 i alle øvelser udover biceps, og triceps. Er bare bange for at jeg ikke vokser nok på bryst. samt ben

Skal altså bruge lidt hjælp til at "læse" programmet da jeg ikke kender halvdelen af øvelserne af navn..., har selvfølgelig slået op i øvelses biblioteket men nogle af tingene kan jeg ikke finde og andre er der flere forskellige slags af :)

Kommer lige m et par stykker til at starte med:
Squats..., der findes i øvelsesbiblioteket kun en "type" nemlig Zercher squats men jeg har set en lave en anden type squats: http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBSquat.html
Hvilken type menes der i mit program?

bicep Curls, siddende ellers stående som her: http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/BBCurl.html

BOR / Yates rows kan jeg slet ikke finde noget om på nogen af siderne?

Sidst men ikke mindst, læste artiklen om dødløft men er stadigvæk ikke sikker på hvordan jeg skal gøre uden at skade mig selv... Hvor mange kilo skal jeg starte med / Hvordan ved jeg jeg har nok?

Det var det indtil videre!

tror det er backsquat som JSO mener, og det er den som du har fat i med dit link :)

biceps curls, kan du både lave med stang eller håndvægte det er op til dig selv.. ville selv foretrække med stang da du kan hive nogle ekstra kg der :)

BOR:
med stang:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Bac ... erRow.html
med håndvægte:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Bac ... erRow.html

Yates:er ligesom BOR med stang, bare du står mere oprejst og har overhåndsgreb :wink:

Geografisk sted: aalborg

Squat er den du linker til : http://www.exrx.net/WeightExercises/Qua ... Squat.html

bicep Curls, siddende ellers stående som her: http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/BBCurl.html

Det bestemmer du selv. Jeg foretrækker siddende.

BOR / Yates rows kan jeg slet ikke finde noget om på nogen af siderne?

BOR : oevelsesbiblotek/#Bentover
Overkroppen skal dog være lidt mere vandret end på billedet.

Yates: Samme position som personen på billedet der laver BOR. Yates laves bare med underhåndsgreb.

Sidst men ikke mindst, læste artiklen om dødløft men er stadigvæk ikke sikker på hvordan jeg skal gøre uden at skade mig selv... Hvor mange kilo skal jeg starte med / Hvordan ved jeg jeg har nok?

Start med stangen alene og smid så lige så stille mere vægt på, indtil du finder ud af, hvor meget du kan tage.
Brugeravatar

Programmet kunne stort set ikke være bedre i mine øjne. :)
Jeg har fået meget ud af at køre et lignende program. Jeg ville bare skifte Military press ud med lateral raises, da du ellers ikke får ramt den midterste del af skulderen godt nok.
Det er min erfaring. :wink:
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

takker...., tror jeg bliver idioten der render rundt med en papirlap i hånden i centeret de næste 2 uger :D

bredal skrev:takker...., tror jeg bliver idioten der render rundt med en papirlap i hånden i centeret de næste 2 uger :D

Hehe det gør jeg også, når jeg træner efter fastlagt progression, så det skal du ikke være ked af.
Brugeravatar

Start med lave kilo når du laver dødløft, og læs nogle artikler omhyggeligt om hvordan den skal udføres.
En rigtig god ide vil være at du filmer det,evt. med mobilen og så smider det op her på siden.
Brugeravatar

Reputation point: 10

IbZor skrev:

Start med lave kilo når du laver dødløft, og læs nogle artikler omhyggeligt om hvordan den skal udføres.
En rigtig god ide vil være at du filmer det,evt. med mobilen og så smider det op her på siden.

er sgu bare lidt svært at filme det når jeg træner alene..., men kan måske få nogen til at gøre det eller endnu bedre, spørge nogle af dem der er dernede om jeg gør det ordentligt :)

bredal skrev:
IbZor skrev:

er sgu bare lidt svært at filme det når jeg træner alene..., men kan måske få nogen til at gøre det eller endnu bedre, spørge nogle af dem der er dernede om jeg gør det ordentligt :)

Jeg fik da filmet mig selv alene i centeret engang, vha kameraet på telefonen. Det blev helt fint.
Men spørg nogen i dit center og film det, så du er sikker på du får gjort det ordenligt :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 10

Er dette den korrekte måde at udføre dødløft: http://www.exrx.net/WeightExercises/Glu ... dlift.html

eller bør man gå efter denne (der i min mening ser ud til at smadre ryggen): http://www.exrx.net/WeightExercises/Ham ... dlift.html

De er begge korrekte. Den øverste er dødløft og den nederste er stivbenet dødløft.

Dødløft involverer stort set alle muskler. Den opbygger god muskelmasse i hofte, nedre ryg og trapezius. Den involverer også sædemusklerne og forsiden af låret.

Her kan du læse hvordan (konventionelt) dødløft udføres:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/doedloeftnoeglentilmassivryg.php

Stivbenet dødløft involverer alle rygstrækkerne og træner specielt hofte, sædemuskler og bagsiden af låret. Hvis man har problemer med ryggen skal man være forsigtig med den, på grund af belastningen på lændehvirvelsøjlen.

Træner her: Klub Herkules Nordborg

bredal skrev:eller bør man gå efter denne (der i min mening ser ud til at smadre ryggen): http://www.exrx.net/WeightExercises/Ham ... dlift.html

Den turde jeg heller ikke efterligne. Jeg holder mig til konventionelle dødløft, så bliver benene også trænet. :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster