Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 835
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Bulking - Spørgsmål

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har læst artiklen bulking, men blev en smule forviret. Der står at det er rigtig godt med energitætte fødevarer. Det giver sig selv, men at mad med grov konsistens er knapt så godt som "blødt mad".

"Mad, der kræver meget tyggearbejde og i det hele taget har en grov konsistens, mætter mere end ”blød” mad. Hvis man sidder med en stak toastbrød og en stak rugbrød og skal spise til man bliver mæt, vil man altså blive tidligere færdig med rugbrødet end med toastbrødet."

Vil det sige at det egentlig er bedre at fx æde en masse toast brød i stedet for rugbrød?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

tror ikke det skal forståes sådan et du skal leve af fx toastbrød frem for rugbrød, da toastbrød er vold usundt og fucker dit blodsukkerniveau op.
tror derimod det skal forståes som at det kan være svært at komme i kcaloverskud med kun grove fødevarer da de mætter meget og at det derfor kan være nødvendigt/nemmere at supplere med mad med højere glykemisk index eller fx blendet mad.
Vil desuden mene der en en del fødevarer der er lette at få ned som er noget sundere end toastbrød - men ved godt det kun var ment som et eksempel :)
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

kris88 skrev:Jeg har læst artiklen bulking, men blev en smule forviret. Der står at det er rigtig godt med energitætte fødevarer. Det giver sig selv, men at mad med grov konsistens er knapt så godt som "blødt mad".

"Mad, der kræver meget tyggearbejde og i det hele taget har en grov konsistens, mætter mere end ”blød” mad. Hvis man sidder med en stak toastbrød og en stak rugbrød og skal spise til man bliver mæt, vil man altså blive tidligere færdig med rugbrødet end med toastbrødet."

Vil det sige at det egentlig er bedre at fx æde en masse toast brød i stedet for rugbrød?

Hvad tror du selv?
Brugeravatar

Træner her: Atletklubben Jyden

Lundique skrev:
kris88 skrev:Jeg har læst artiklen bulking, men blev en smule forviret. Der står at det er rigtig godt med energitætte fødevarer. Det giver sig selv, men at mad med grov konsistens er knapt så godt som "blødt mad".

Hvad tror du selv?

Jeg tror mit spørgsmål er blevet misforstået.. Jeg er godt klar over at det ikke i længden er en specielt god ide at leve a toastbrød. Jeg vil bare vide hvad det er der menes med det der står.

Logbog: Ingen logbog

Lundique skrev:

Hvad tror du selv?

Det er tilladt at svare manden pænt eller hvis du alligevel skal skrive sådan, at du så kommer med en forklaring.
Brugeravatar

Træner her: Struer Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

Synes da ikke det er et dumt spørgsmål. Mener det er noget vrøvl at "blød" mad er at foretrække frem for mad af grov konsistens under bulk.
Med mindre det selvfølgelig er fuldstændig umuligt at indtage de nødvendige kalorier vil grove kulhydrater være bedre end bløde.
"The best activities for your health are pumping and humping."
- Arnold Schwarzenegger

Rugbrød er at foretrække fremfor toastbrød, det er blot et eksempel. Men tror det skal forstå sådan, at hvis nu man har problemer med at spise nok kalorier pga. mæthedsfornemmelsen, så kunne det være en ide at erstatte sine grove fødevarer såsom rugbrød, med nogle "blødere" fødevarene. Men derfor skal man ikke gå på kompromi, og erstatte rugbrød med toastbrød.
Correct me if i'm wrong :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

nu bruger i også kun eksemplet med rugbrød og toastbrød, det kunne ligeså godt være mælk iforhold til ost :)
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Træner her: Dragør Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00

jeg tror at det der menes i artiklen er at man skal indtage fødevare der ikke er så langtid om at blive fordøjet, så man har lettere ved at indtage de kcal man har behov for. feks giver brune ris en længerevarende mæthedsfornemmelse end hvide ris eller hvid pasta.. men under bulk kan man så spise en af de sidst nævnte fremfor førstnævnte, men kun hvis man har problemer med at spise nok.. det har jeg desvære ikke :D
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00