Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

Cardio for tunge drenge

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej. Jeg vil gerne igang med lidt (halv-seriøst) cardio en gang eller to om ugen, for hurtigst muligt at få kondien god.

Er der nogen der vil have nogen forslag til hvad der vil være det bedste, hvor lang tid, osv, uden at det går udover min træning/vækst? Hvad bruger i andre bodybuildere off-season? Min kondi er middelmådig lige nu vil jeg mene. Jeg vejer lidt for meget til at jeg føler normal løb er godt, og ved cykling syrer mine ben altid til før jeg bliver forpustet nok, og ved roning syrer mine biceps og underarme lynhurtigt til. Complexes, tabata? Jeg har en kort ben-dag og en lang/tung ben-dag og en off-dag, som jeg tror de kan placeres på - ved dog ikke hvilke af dem der vil være den bedste

(Jeg stillede den her, da jeg ikke tror der er så mange bodybuildere der læser i kondi-forummet)
Nubretpumper
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Complexes er gode og det er BW circuits også. Du kan også gp lidt strongman og lave farmerwalk med tunge DBs eller skubbe/trække en slæde, hvis du kan sætte sådan en op på en kreativ måde.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Svømning?
Min log er mere uduelig end mic's.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Aalborg Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Overvejet crossfit??... Men jeg kan garantere dig at du med tabataa kun med kropsvægten vil få meget ud af det!! Det er virkeligt effektivt.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

Jeg ville starte ud med noget stille og roligt interval.

Hold den nede på 1:2.. Hvilket vil sige at hvis du arbejder i 30 sek, så pauser du i 60. Øg stille og roligt mængden af intervaller som formen bliver bedre.

Jeg ved fra personlig erfaring at det virker, og noget af den eksplosivitet jeg har fået opbygget under kortere intervaller har direkte kunne mærkes på min bentræning.

Det fede ved det er at du arbejder mindre tid og forbrænder mere i det lange løb.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Legend: Med farmers walk, mener du så walking lunges eller bare gå normalt med to håndvægte? At gå normalt med håndvægte, får det pusten op? Hvor mange m cirka vil du anbefale at gå og i hvor mange sæt? Har ikke den store forstand på cardio.
Ingen mulighed for slæder desværre.

Monkeyjuice: Svømning ville være rigtig godt, det koster desværre 40 kr pr gang hvilket er lidt for dyrt til at gøre fast :|

S.K.: At begynde på Crossfit-pas vil gå lidt for meget imod resten af min træning, som er noget vigtigere end kondien, ville jeg tro

Pind: Mener du løb?
Nubretpumper
Brugeravatar

Yeah løb.. Det kan også laves på den cykel om man vil.

Der er lavet forsøg på HIIT vs. steady state cardio, som siger at HIIT er langt mere overlegen mht. forbræning pga. efterbrænderen er meget højere. Det er selvom den reelle tid hvor man laver noget er meget mindre.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Kan du ikke få et månedskort? Det gør det lidt billigere. Ellers kan du svømme i fjorden :mrgreen:
Min log er mere uduelig end mic's.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Aalborg Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 180.00

Pind skrev:Yeah løb.. Det kan også laves på den cykel om man vil.

Der er lavet forsøg på HIIT vs. steady state cardio, som siger at HIIT er langt mere overlegen mht. forbræning pga. efterbrænderen er meget højere. Det er selvom den reelle tid hvor man laver noget er meget mindre.

Er blevet lidt for tung til at lave fast løb. Får altid skinnebensbetændelse hvis jeg løber fast. Og cykling duer som sagt heller ikke da mine lår syrer helt til før jeg bliver forpustet.
Nubretpumper
Brugeravatar

Det at dine arme og ben syrer til ved roning og cykling, kræver bare tilvending og bedre form ligesom alt andet. Farmer walk kommer du sgu ikk i god form af :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Pårup, Engesvang

Galleri: Vis galleri (6)

Misterhamper skrev:Legend: Med farmers walk, mener du så walking lunges eller bare gå normalt med to håndvægte? At gå normalt med håndvægte, får det pusten op? Hvor mange m cirka vil du anbefale at gå og i hvor mange sæt? Har ikke den store forstand på cardio.
Ingen mulighed for slæder desværre.

Bare saml to håndvægte op og gå så langt du kan, derefter går du lidt længere. Det er virkelig god kardio, hvis du gør det rigtigt.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Fik også problemer i læggen, ved ikke om det er det samme du mener med skinnebenet. Det var bare et spørgsmål om tilvænnig.

Spinning er også lækkert..

Lyder som om du lige skal tilpasse dine muskler cardio, hvis de syrer til bare ved cykling.

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00

Jeg kan heller ikke løbe mere efter min knæ skade. Offseason laver jeg cardio 20-30 min, 3-4 gange om ugen. Enten på crosstrainer eller cykel. Men når du syrer så hurtigt til er det simpelthen fordi du ikke er vant til det. Bare klø på du vænner dig hurtigt til det.
IF YOU FAIL TO PLAN, YOU PLAN TO FAIL.

Geografisk sted: Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 240.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (18)

@OP

De problemer du har ved løb, kan skyldes, du løber i løbesko, som ikke passer til din løbestil. Det kan enten et par nye løbesko og/eller et par sportsindlæg rette op på. Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men opsøg en specialbutik for løbere, hvor du kan få analyseret din løbestil og dine løbesko.

Logbog: Ingen logbog

interval løb, power walking, crosstrainer, spinning.

ellers vil jeg sige løb, selvom du ikke gider det, giver det ekstremt godt hvis du kan holde til at løbe længere tid ad gangen.

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Dødløft: 200.00

Misterhamper skrev:
Pind skrev:Yeah løb.. Det kan også laves på den cykel om man vil.

Er blevet lidt for tung til at lave fast løb. Får altid skinnebensbetændelse hvis jeg løber fast. Og cykling duer som sagt heller ikke da mine lår syrer helt til før jeg bliver forpustet.

Har du prøvet med interval, og ordentlige sko for den sags skyld som også bliver nævnt? Det er ikke så takserende på lemmerne som steady state når man starter roligt nok op.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Det jeg personligt har bedst erfaring med, er powerwalk på tom mave, lige når jeg står op.

Efter jeg har fået ny vejlder på, så læser jeg dog ikke rigtig det store mere, men jeg synes at kunne huske du frigøre nogle Free Fatty Acids (FFA) og så kan jeg ikke huske mere, men det er værd at undersøge. Håber det bare var til nogenlunde hjælp, ellers kan jeg kigge mine bøger igennem og se om jeg kan finde det igen muligvis.
Sidst rettet af Human 4. maj 2010, 21:46, rettet i alt 1 gang.
Fisker Performance
Brugeravatar

Sprint op af bakke, intervaller og tabata er pissesjove.
Da jeg fik leveret min nye vaskemaskine var den pakket ind i bobbelplast. Jeg pillede tapen af plasten, klippede huller i den ene ende og hængte det op som badeforhæng. Rigtig fint!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nørrebronx

Human skrev:Det jeg personligt har bedst erfaring med, er powerwalk på tom mave, lige når jeg står op.

Efter jeg har fået ny vejlder på, så læser jeg dog ikke rigtig det store mere, men jeg synes at kunne huske du frigøre nogle Free Fatty Acids (FFA) og så kan jeg ikke huske mere, men det er værd at undersøge. Håber det bare var til nogenlunde hjælp, ellers kan jeg kigge mine bøger igennem og se om jeg kan finde det igen muligvis.

Det kunne jeg rigtig godt tænke mig at se på. Hvis ikke her så over en PM.
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Træner her: Anger Mangement

Powerwalk vil ikke gøre en skid for konditionen.

Jim Wendler kan godt lide hill sprints. Hvis han kan lave dem, kan du også.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Human skrev:Det jeg personligt har bedst erfaring med, er powerwalk på tom mave, lige når jeg står op.

På tom mave når du lige er stået op? Dette er da direkte dumt, når Hamper ikke vil have, at det skal gå udover hans muskelvækst. Når du vågner er dine glykogendepoter tomme; hvis du så begynder at dyrke cardio, så er kroppen i katabolsk tilstand, og så rasler(bob bob) musklerne jo af drengen ](*,)
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Bork skrev:

Det kunne jeg rigtig godt tænke mig at se på. Hvis ikke her så over en PM.

Jeg har lige tjekket det igennem, mine bøger ligger på en ekstern harddisk som ikke kan tilsluttes denne desværre. Men du kan evt. få titler over PM om lidt, så undersøger jeg lige om du kan finde et "låne"eksemplar et sted.

+Faktor skrev:

På tom mave når du lige er stået op? Dette er da direkte dumt, når Hamper ikke vil have, at det skal gå udover hans muskelvækst. Når du vågner er dine glykogendepoter tomme; hvis du så begynder at dyrke cardio, så er kroppen i katabolsk tilstand, og så rasler(bob bob) musklerne jo af drengen ](*,)

Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv her. Jeg startede op på powerwalk om morgenen forrige sommer. Det gik over alt forventning for mig, jeg nåede mere eller mindre at stå i næsten konkurrenceform uden den vilde form for muskeltab for mit vedkommende. Jeg lavede powerwalk som en test på mig selv for, at se hvordan det virkede for mig og efter at have talt med lidt andre atleter/tidligere atleter og godtfolk, som havde prøvet det på egen krop.

Som sagt, så læser jeg ikke rigtig så meget på tingene mere og har ikke gjort det i ca. 6-7 mdr. efterhånden, det har jeg min vejleder til at fortælle mig hvad jeg skal. Derfor skal der selvfølgelig tages forbehold for, om der er kommet andet forskning der tyder på noget andet end hvad jeg husker at have læst sidst.
Fisker Performance
Brugeravatar

hvad med at sjippe, hvis du stadig kan hoppe :D

Når vi snakker cardio for os tunge drenge vs. "alm" kilo, så foretrækker jeg bestemt også powerwalk, 20-30 min om morgen efter morgen mad + nogle gange efter aftensmad også.-..
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive

Galleri: Vis galleri (12)

Tak for svarene. Jeg prøvede her iforgårs at løbe lidt, og jeg synes faktisk det gik ret godt hvis jeg sørgede for ikke at løfte fødderne særlig højt / ikke hamre hælene i jorden.
Så jeg tror jeg vil prøve at følge det her, 2 gange om ugen (tror jeg, måske 3). Hvad synes I om den?
Vil det være bedst for mig at løbe på en græsplane - med eller uden sko på? - eller på asfalt?

Billede
http://img80.imageshack.us/img80/1370/1272934406800.gif full size
Nubretpumper
Brugeravatar

jeg tror du skal holde dig til asfalt med sko da jeg ihvertfald på mig selv( en tung dreng) føler at hvis jeg skal løbe meget på blødt underlag vipper foden for meget op af og dermed udløser en hamrende skinnebens betændelse. så indtil du er ved at være godt med så bliv på asfalt :) tricket er netop for tunge løbere at skøjte henover jorden idet man så ikke begynder at skvulpe med patterne eller vingerne, som faktisk godt kan blive råddent ømme ved det :D
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

Kan se i din profil, at du "kun" vejer 110kg.
Selv har jeg en kampvægt på omkring 130 og det går da fint med at løbe både steadystate og interval(spiller amerikansk fodbold). Så det er sgu bare at komme igang og så selvfølgelig give kroppen lidt tid til at vende sig til det inden man går alt for meget amok, men stængerne skal sgu nok holde til det.

Geografisk sted: Struer

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 170.00

DobbeltbB skrev:Kan se i din profil, at du "kun" vejer 110kg.
Selv har jeg en kampvægt på omkring 130 og det går da fint med at løbe både steadystate og interval(spiller amerikansk fodbold). Så det er sgu bare at komme igang og så selvfølgelig give kroppen lidt tid til at vende sig til det inden man går alt for meget amok, men stængerne skal sgu nok holde til det.

så du kan med en kampvægt på 130 godt dyrke semiseriøst cardio som han siger han gerne vil igang med, i mit hovede er semiseriøst fra 10 til 15 km løb med fint tempo, og det har jeg mine tvivl om du ville kunne, hvis jeg ikke tager fejl og du ligner en konkurrencebodybuilder så har du garanteret et ganske anseeligt fedtlag på kroppen og dermed ville jeg ikke smide dg i den kategori der dyrker hård cardio. Men du er garanteret hurtig på korte distancer :) eller en god blocker.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)