Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1583
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1582

Følg bodybuilding.dk på

Daglig økonomi

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej derude

Hvad vil i anse, at være et normalt rådigheds beløb i ugen for en person?

Det er penge til mad, tøj, hygiejne osv. men altså ikke fx husleje.

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det afhænger 100 % af, hvilken livsfase eller klasse du spørger til.

Jeg har venner der griner af mit rådighedsbeløb og venner med langt mindre rådighedsbeløb som jeg ville blive sindssyg af, at skulle leve for. Ingen af dem hverken særligt fattige eller rige.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

For et/en: barn, studerende, pensionist, virkeomhedsejser, politiker, caterer, offentligt ansat, arbejdsløs eller teenager?

Reputation point: 255

Tæring efter næring.

Hvad har DU til rådighed efter husleje? og vil du spare op?
Brugeravatar

Reputation point: 75

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg lever lige nu for 1600kr i ugen, men jeg synes også bare det er meget. Så vil egentlig hører om hvad i andre ligger omkring.
Har gang i en opsparing ved siden af. Men hvis jeg kunne nedsætte det ugentlige beløb, så kunne jeg komme til at bo "bedre" uden, at sætte mindre ind på opsparingen.

Styrkeliste

1600 er også helt vildt - Jeg lever for omkring 1500 kr om måneden (mad og toiletartikler mm)...

Man skal ikke bare bruge penge for at bruge dem, du skal bruge dem når de basale behov opstår... Et basalt behov er ikke at have 10-20 forskellige parfumer og spise just-eat eller lign...

Træner her: Fitness Syd
Roskilde Atlet Klub - RAK
Fitness World Viby
Fitness One Kolding
Herkules
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Logbog: Ingen logbog

1Rright skrev:1600 er også helt vildt - Jeg lever for omkring 1500 kr om måneden (mad og toiletartikler mm)...

Man skal ikke bare bruge penge for at bruge dem, du skal bruge dem når de basale behov opstår... Et basalt behov er ikke at have 10-20 forskellige parfumer og spise just-eat eller lign...

Hej
Du har ingen ret til at fortælle andre hvordan de skal bruge deres egne penge.. Penge et intet værd hvis de bliver i banken
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Vi er to voksne og en dreng på 2 år, vi bruger omkring 10-12.000 om måneden. Det er kun til det daglige (husholdning, mad, transport, samt diverse), men ikke til større ting som weekendophold, rejser, større tøjkøb (jakkesæt, vintertøj osv).

Så et ca. svar på dit spørgsmål må vel være omkring 1200-1500 om ugen.

Edit: Da forholdet mellem forbrug og samlet indtægt jo er ret vigtigt i en snak som denne, kan jeg da lige oplyse, at ovenstående er ud af ca. 41-42.000 udbetalt om måneden.
Sidst rettet af KimH 4. okt 2014, 08:50, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Virum

Moose skrev:
1Rright skrev:1600 er også helt vildt - Jeg lever for omkring 1500 kr om måneden (mad og toiletartikler mm)...

Hej
Du har ingen ret til at fortælle andre hvordan de skal bruge deres egne penge.. Penge et intet værd hvis de bliver i banken

Det kommer an på så meget. Jeg ville hellere foretrække at have 100.000 ekstra når jeg blev pensionist, end 200 kr. ekstra om måneden.

OP: 1600 om ugen er meget. Men vi kender heller ikke dine behov/dagligdag og andre ting der kan være afgørende for dit forbrug. Hvor meget skal du skære ned, for at kunne bo bedre?

Snakker vi 100-200 kr om ugen, så burde du ret nemt kunne skære livremmen lidt ind. Hvis vi snakker at du skal leve for 2000 eller derunder, så tror jeg du får det svært. Det er muligt, men det bliver ærgerligt, også er det ikke det værd at bo bedre IMO.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Jeg lever for 1400 kr om måneden (som studerende). 1600 kr om ugen lyder af meget. Har du sat dig ned og lavet en liste over hvad de penge egentlig går til?
Brugeravatar

Reputation point: 75

Galleri: Vis galleri (1)

Banker opererer normalt med et rådighedsbeløb på 3500 efter faste udgifter per voksne person i hustanden ved långivning. Det vil jeg anse som værende tåleligt.

De der studerende der får det til at løbe rundt med 1500-2000 om måneden fatter jeg ikke. Det er ikke sjovt at skulle vende hver en krone.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Men i bankens beløb, er der en del der ikke et med, det skal man lige være opmærksom på, benzin feks. Heller ikke mindre udgifter som telefonabonnement, blade og andet som jeg selv ville lægge under en "diverse post" i den daglige økonomi.

Det ene er ikke bedre end det andet, men man skal bare lige huske på det, når man læser tallene.

tror jeg bruger mellem 800-1000 i ugen :)

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Ja, jeg vil gerne forbeholde retten til selv, at bestemme over mine penge. Det er nemlig lidt Moody er inde på, hvad bankerne synes, da jeg snart vil ud og invester i ejendom. Jeg har 22.000 udbetalt pr måned.

Styrkeliste

Spexe skrev:Jeg lever lige nu for 1600kr i ugen, men jeg synes også bare det er meget. Så vil egentlig hører om hvad i andre ligger omkring.
Har gang i en opsparing ved siden af. Men hvis jeg kunne nedsætte det ugentlige beløb, så kunne jeg komme til at bo "bedre" uden, at sætte mindre ind på opsparingen.

Du skal selv lave en vurdering af om det at bo bedre vægter højere for dig end det (evt.) afsavn du skal lide i hverdagen, som følge af at du fremover skal spare det beløb din husleje vil stige med.
Brugeravatar

KimH skrev:Vi er to voksne og en dreng på 2 år, vi bruger omkring 10-12.000 om måneden. Det er kun til det daglige (husholdning, mad, transport, samt diverse), men ikke til større ting som weekendophold, rejser, større tøjkøb (jakkesæt, vintertøj osv).

Edit: Da forholdet mellem forbrug og samlet indtægt jo er ret vigtigt i en snak som denne, kan jeg da lige oplyse, at ovenstående er ud af ca. 41-42.000 udbetalt om måneden.

=;

Du mener 2500-3000/ugen

Reputation point: 35

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00

newbiepumper skrev:
KimH skrev:Vi er to voksne og en dreng på 2 år, vi bruger omkring 10-12.000 om måneden. Det er kun til det daglige (husholdning, mad, transport, samt diverse), men ikke til større ting som weekendophold, rejser, større tøjkøb (jakkesæt, vintertøj osv).

=;

Du mener 2500-3000/ugen

2 Personer der bruger 12.000, altså 6.000 pr. person om måneden, hvilket giver 1500 om ugen.
a setback is a setup for a comeback.

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Dødløft: 130.00

Hold kæft nogle lever godt nok dyrt :D Kan leve for under 900 kr om ugen og det er ofte økologi shit jeg køber! og 4k + kcal dagligt! I må da leve som konger :o :D

Reputation point: 100

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

WilliamZB skrev:
newbiepumper skrev:

=;

Du mener 2500-3000/ugen

2 Personer der bruger 12.000, altså 6.000 pr. person om måneden, hvilket giver 1500 om ugen.

Ja, hvis vedkommende skrev ugentlig forbrug pr. person.

Anyway, min pointe er at vedkommende er i anden aldersklasse af sådan karakter, der kategoriserer ham således, at han, med både barn og kone, efter min mening, ikke som sådan bare kan halvvere og fjerdedele et månedligt forbrug på 3 (og ikke 2) personer.

Whatever
// Out

Styrkeliste

Det oprindelige spørgsmål hed "Hvad vil i anse, at være et normalt rådigheds beløb i ugen for en person? "

Så derfor var det hvad jeg mente jeg svarede på, altså pr. person, når jeg henviste til spørgsmålet.

Selvfølgeligt kan man ikke bare halvere beløbet. Men da det går til mad, transport, fornøjelse og hobbyer, så passer det nok meget godt, at jeg ville bruge ca. halvdelen, hvis jeg var alene.

At jeg så bruger mere end dem der er studerende, er jo ikke så mærkeligt. Indtægt og forbrug hænger jo ofte sammen.

P.S: "min pointe er at vedkommende er i anden aldersklasse..." tak for at få mig til at føle mig instant gammel :twisted: :D

KimH skrev:P.S: "min pointe er at vedkommende er i anden aldersklasse..." tak for at få mig til at føle mig instant gammel :twisted: :D

Sorry. Det var selvfølgelig ikke personligt.

Styrkeliste

KimH skrev:Men i bankens beløb, er der en del der ikke et med, det skal man lige være opmærksom på, benzin feks. Heller ikke mindre udgifter som telefonabonnement, blade og andet som jeg selv ville lægge under en "diverse post" i den daglige økonomi.

Det ene er ikke bedre end det andet, men man skal bare lige huske på det, når man læser tallene.

Nu skriver jeg ikke om noget er bedre, blot bankernes opererende krav til rådighedsbeløb efter faste udgifter. Kan dog se det er ændret en del af finanstilsynet til værende 5.000 for én voksen og 8500 for et par i kundekategori 2a. Det lyder også mere rimeligt i mine øre.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Moody skrev:
KimH skrev:Men i bankens beløb, er der en del der ikke et med, det skal man lige være opmærksom på, benzin feks. Heller ikke mindre udgifter som telefonabonnement, blade og andet som jeg selv ville lægge under en "diverse post" i den daglige økonomi.

Nu skriver jeg ikke om noget er bedre, blot bankernes opererende krav til rådighedsbeløb efter faste udgifter. Kan dog se det er ændret en del af finanstilsynet til værende 5.000 for én voksen og 8500 for et par i kundekategori 2a. Det lyder også mere rimeligt i mine øre.

I måneden? Jesus Christ. Jeg brugte mere end et par, da jeg boede alene (men det var så inkusiv bil og dertilhørende forsikringer samt alle faste udgifter).
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:
Moody skrev:

I måneden? Jesus Christ. Jeg brugte mere end et par, da jeg boede alene (men det var så inkusiv bil og dertilhørende forsikringer samt alle faste udgifter).

Ergo siger det intet om hvorvidt du har forbrugt mere end et par med 8500,- i rådighedsbeløb...
Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 76 gæster