Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

der er så mange kloge mennesker....

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har efterhånden oplevet flere gange. At jeg fx. læser noget her på BB.dk, om hvordan en bestemt øvelse skal udføres. Så kommer man ned og skal træne, og så kommer der en eller anden som selv mener han er den klogeste i verden, og fortælle at man altså gør det forkert... Så tænker man... Nå okay, der kan da være mulighed for at BB.dk tar fejl, og begynder så at træne øvelsen som man fik at vide af ham nede i centret... Så går der måske 14 dage, og så kommer der en helt anden, som synes han er den klogeste i verden, og fortæller at man laver den øvelse forkert.... IGEN!!.... og så er hans version måske en helt tredje....

Jeg HADER når folk kommer og fortæller mig hvordan jeg skal udføre øvelserne, eller gir mig gode råd til alternative øvelser eller lign. Jeg passer mig selv når jeg træner, og forventer egentlig at andre også gør det. jeg ved godt folk gør det i den bedste mening. men for det meste er folk sgu bare med til at forvirre yderligere.

Men hvad kan man i virkeligheden regne med? hvornår ved man at nu udføre man øvelsen rigtigt?? jeg kan ikke en gang komme med et eksempel på en øvelse, for har oplevet det med alt fra Curls, henover Db skulder press, og til dødløft.

jeg mener selv jeg går ret meget op i at få udført øvelserne korrekt, bl.a. fordi jeg er rædselsslagen for skader. og har derfor nu besluttet mig for at udføre øvelserne, som jeg nu mener er den rigtige måde (ud fra hvad jeg har undersøgt på nettet osv.)

jeg skulle bare lige af med noget galle, over at folk altid blander sig. og at det virker som om at 2/3 ikke ander hvad de taler om....

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Dødløft: 80.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Få en kompetent person, som du ved er god, til at se på dine teknikker og hold dig til hvad han siger.
Der er meget broscience derude!!

Damsgaard.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Kostplan: Vis kostplan

Øv dig i at se sådan her ud, når folk uopfordret rettet dig
Billede

Hvis du dødløfter på en måde der giver dig en diskusprolaps gør du måske klogt i at spidse ører.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

tjr skrev:Øv dig i at se sådan her ud, når folk uopfordret rettet dig

Hvis du dødløfter på en måde der giver dig en diskusprolaps gør du måske klogt i at spidse ører.

dødløft er nok også lige præcis der hvor jeg valgte at lytte, da det er en øvelse jeg synes er vanvittig svær...
Men ja jeg plejer også bare at sige at sige at det er rart med input, og så samtidg tænke (hold nu kæft)

Styrkeliste

Alle har en mening om teknik, men det er de færreste som ved noget om det. Fin en kompetent person, hvis du ønsker vejledning.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Bay skrev:Alle har en mening om teknik, men det er de færreste som ved noget om det. Fin en kompetent person, hvis du ønsker vejledning.

Det er jo lige præcis det der er problemet... jeg ønsker ikke vejledning, men lige der præcis der hvor jeg træner er der virkelig mange der mener at de skal vejlede...

Styrkeliste

Schøler skrev:
Bay skrev:Alle har en mening om teknik, men det er de færreste som ved noget om det. Fin en kompetent person, hvis du ønsker vejledning.

Det er jo lige præcis det der er problemet... jeg ønsker ikke vejledning, men lige der præcis der hvor jeg træner er der virkelig mange der mener at de skal vejlede...

Så må du bare melde ud at du ikke er interesseret i hjælp og bare gerne vil passe din egen træning.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Dødløft: 250.00

Schøler skrev:

Måske du virkelig VIRKELIG! har dårlig teknik og folk bare er bekymrede for dit velbefindende?
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

mikkel_baech skrev:
Schøler skrev:

Måske du virkelig VIRKELIG! har dårlig teknik og folk bare er bekymrede for dit velbefindende?

Det tvivler jeg VIRKELIG meget på.... som du kunne læse i mit første indlæg, går jeg meget op i at udføre øvelserne korrekt fordi jeg ikke vil ha skader....

Men er jeg virkelig den eneste der træner i et center hvor folk blander sig???
Jeg siger jo ikke der sker hver gang jeg er der nede. men jeg kan godt opleve det et par gange om måneden...

Styrkeliste

Schøler skrev:
mikkel_baech skrev:
Schøler skrev:

Det tvivler jeg VIRKELIG meget på.... som du kunne læse i mit første indlæg, går jeg meget op i at udføre øvelserne korrekt fordi jeg ikke vil ha skader....

Jeg siger jo ikke der sker hver gang jeg er der nede. men jeg kan godt opleve det et par gange om måneden...

som du selv er klar over gør folk det jo for at hjælpe.
men hvis du har styr på teknikken, kan du jo hurtigt sætte dig ind i hvorfor at øvelsen biomekanisk set skal udføres på den måde, også har du et valid argument når du ber folk om at holde kæft og passe deres egen træning.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Schøler skrev:
mikkel_baech skrev:
Schøler skrev:

Ja kunne godt læse du skrev det i dit indlæg men min tanke er om du overhovedet ved noget somhelst om træning og folk måske bare prøver at beskytte dig fra træne forkert fordi du muligvis ikke er så god som du tror?
Kan det være at du i dit lille negative hoved er bedre end andre synes?
De råd som du får ville du jo hvis du havde bare lidt teoretisk og praktisk erfaring godt vide hvad du skulle gøre med, det er jo ikke raket videnskab og lave opspænd, rette ryggen osv.

Så hvis folk svimler rundt om dig for at hjælpe dig så ligner du enten en sød lille våd hund som folk simpelthen må hjælpe pga frelser gen, ellers så stinker du bare til at træne og burde måske være glad hvis kompetente folk vil hjælpe dig, de ukompetente har du jo spottet på lang afstand med din enorme viden om træning(hentet fra nettet)
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg tror bare jeg stopper i den her tråd nu....

der er desværre nogen som ikke har fattet en skid af meningen med min tråd. og som bare vælger at svine i stedet for. og den gider jeg ikke køre med på. det er sgu for langt ude.

Styrkeliste

Schøler skrev:Jeg tror bare jeg stopper i den her tråd nu....

der er desværre nogen som ikke har fattet en skid af meningen med min tråd. og som bare vælger at svine i stedet for. og den gider jeg ikke køre med på. det er sgu for langt ude.

du har da fået en masse hjælp.
hvis du virkelig vil lukke munden på dem, så post da et par videoer af dig lave dine øvelser, eksempelvis Squat, DL og BP.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

lol

Reputation point: 15

Mikkel Baech kom først :wink:

1. vær glad for at folk gider at hjælpe, eller skift til Fitness World. (Den fitness world hvor jeg træner er der ikke skyggen af teknik i nogen øvelser, og ingen hjælper hinanden da det handler om at være g-g-g-gangster) #-o

2. Kunne det tænkes at de fleste siger det samme, bare på forskellige måder? Ellers må du uddybe et konkret eksempel. Men sandsynligheden for at du blot ser sketchy ud når du udfører øvelsen er stor. Da jeg startede med at træne i lokale jyske centre, fik jeg også mange råd. Nogle gode, andre dårlige. Jeg lyttede dog altid, og sorterede derefter blot klaphattene fra træningsguruerne. Spørg eventuelt ind til hvorfor deres version/råd er bedre, og hvis det lyder som hø, så er der sandsynlighed for at han er fuld af varm luft.

3. Stop dit whine. Du bitcher i dit indlæg, og vi giver lidt igen. Der er ingen grund til at blive fornærmet.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Ja okay. Jeg bitcher måske lidt. og det må i da undskylde.

Men jeg gør det mest af alt fordi de fleste har misforstået meningen med mit indlæg. og har fået det til at handle om udføreslen af mine øvelser.

jeg startet denne tråd, fordi jeg ville ha en snak/diskution om at der er mange holdninger og meninger om træning. men det er jeg åbenbart den eneste der har oplevet (trods at jeg også tit oplever det her på forumet)

det er måske min egen fejjl, og jeg har måske formuleret mig forkert, i det det lyder lidt som om jeg bliver rettet 1000 gange om dagen. og at mine undersøgelser ang. øvelser kun omfatter internettet. og det er selvfølgelig en stor fejl fra min side og sådan hænger det selvfølgelig ikke sammen.

Jeg har åbenbart fået det til at se ud som om at det er mig der er den mega kloge og alle de andre er dumme. og det var bestemt heller ikke meningen... det har lydt som om at jeg ikke høre efter hvad folk siger og kun gør som jeg selv vil... det har bestemt heller ikke været meningen...

Men meningen med indlægget var altså kun at få en lille diskution om hvorfor der render så mange kloge mennesker rundt, men samtidig med så mange forskellige holdninger og meninger... og så følte jeg mig bare en smule personlig forfuldt... men det er måske min fejl. og jeg er muligvis den eneste i verden som har oplevet det. (og den eneste som kan se det her på BB.DK)

men jeg vil i vært tilfælde gerne undskylde hvis jeg har bitchet for meget. Det var bestemt ikke min mening. lissom at jeg er sikker på at det ikke var folks mening at svine mig til og sige jeg har en negativ lille hjerne, når de slet ikke kender mig.

Styrkeliste

Schøler skrev:Ja okay. Jeg bitcher måske lidt. og det må i da undskylde.

Men jeg gør det mest af alt fordi de fleste har misforstået meningen med mit indlæg. og har fået det til at handle om udføreslen af mine øvelser.

jeg startet denne tråd, fordi jeg ville ha en snak/diskution om at der er mange holdninger og meninger om træning. men det er jeg åbenbart den eneste der har oplevet (trods at jeg også tit oplever det her på forumet)

det er måske min egen fejjl, og jeg har måske formuleret mig forkert, i det det lyder lidt som om jeg bliver rettet 1000 gange om dagen. og at mine undersøgelser ang. øvelser kun omfatter internettet. og det er selvfølgelig en stor fejl fra min side og sådan hænger det selvfølgelig ikke sammen.

Jeg har åbenbart fået det til at se ud som om at det er mig der er den mega kloge og alle de andre er dumme. og det var bestemt heller ikke meningen... det har lydt som om at jeg ikke høre efter hvad folk siger og kun gør som jeg selv vil... det har bestemt heller ikke været meningen...

Men meningen med indlægget var altså kun at få en lille diskution om hvorfor der render så mange kloge mennesker rundt, men samtidig med så mange forskellige holdninger og meninger... og så følte jeg mig bare en smule personlig forfuldt... men det er måske min fejl. og jeg er muligvis den eneste i verden som har oplevet det. (og den eneste som kan se det her på BB.DK)

men jeg vil i vært tilfælde gerne undskylde hvis jeg har bitchet for meget. Det var bestemt ikke min mening. lissom at jeg er sikker på at det ikke var folks mening at svine mig til og sige jeg har en negativ lille hjerne, når de slet ikke kender mig.

Hold da op du er langt nede i maven lige nu. Vi er simpelthen nød til at give vise dig at det er dit problem for at du kommer op i hovedet igen, så vi kan hjælpe dig med det der er dit problem.
Du er ikke et offer lige nu selvom du føler dig sådan.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg forstår ingen ting nu. Hvad er det der er mit problem???
og hvad er det for noget med at være et offer??
Nu synes jeg altså det her kommer lidt langt ud.

Styrkeliste

Schøler skrev:Jeg forstår ingen ting nu. Hvad er det der er mit problem???

Jeg tager bare pis på dig fordi du har så ondt af dig selv lige nu.
Kom videre og accepter at nogen gerne vil hjælpe og at alle muligvis ikke er i stand til at give kompetente råd og vejledning.
Ligesom mange her på bb.dk ikke burde fortælle hvordan man burde træne men stadig gør det. Folk gør det jo af en god mening og derfor er det dig der har et problem hvis det går dig på.
men du kan jo også bare vælge at det ikke gør noget og tage det med et smil istedet. Så har du fjernet problemet helt selv uden at det er verden der er forkert.
Brugeravatar

Styrkeliste

mikkel_baech skrev:

Kom videre og accepter at nogen gerne vil hjælpe og at alle muligvis ikke er i stand til at give kompetente råd og vejledning.
Ligesom mange her på bb.dk ikke burde fortælle hvordan man burde træne men stadig gør det. Folk gør det jo af en god mening og derfor er det dig der har et problem hvis det går dig på.
men du kan jo også bare vælge at det ikke gør noget og tage det med et smil istedet. Så har du fjernet problemet helt selv uden at det er verden der er forkert.

Jeg er den sidste i verden der har ondt af sig selv.... Men hvis du tror det, så fair nok :)

Jeg har bestemt ikke et problem. SÅ meget går det mig heller ikke på. Jeg prøvet som sagt at få en saglig diskution frem. og så fremføre jeg det på en lidt negativ måde. fordi det somregel er det der får folk op i gear. Men generelt er jeg et af verdens mest positive mennesker. jeg forstår åbenbart bare ikke at udtrykke mig, så i BB'ere kan forstå mig ;-)

Styrkeliste

Schøler skrev:
mikkel_baech skrev:

Jeg er den sidste i verden der har ondt af sig selv.... Men hvis du tror det, så fair nok :)

Jeg har bestemt ikke et problem. SÅ meget går det mig heller ikke på. Jeg prøvet som sagt at få en saglig diskution frem. og så fremføre jeg det på en lidt negativ måde. fordi det somregel er det der får folk op i gear. Men generelt er jeg et af verdens mest positive mennesker. jeg forstår åbenbart bare ikke at udtrykke mig, så i BB'ere kan forstå mig ;-)

Jeg er slet ikke i tvivl om at du er et dejligt menneske. :D
Brugeravatar

Styrkeliste

mikkel_baech skrev:
Schøler skrev:
mikkel_baech skrev:

Jeg er slet ikke i tvivl om at du er et dejligt menneske. :D

og i lige måde :lol:

Styrkeliste

Der er mange holdninger og meninger om det meste i livet. Vi lever i et meningssamfund, hvor mennesket sætter en ære i at kæfte op om det ene og andet. Som med alt andet drejer det sig om at kunne skelne skidt fra kanel.

Du skal finde de rigtige autoriter inden for området. Det kræver en indsats på egen hånd. Før man kan vide, hvem der er de rigtige, må man have en basis. Læs og lær. Herinde og andre steder. Og find så ud af, hvem der ved, hvad de snakker om - og lad dem tage et kig på din teknik.

Jeg har trænet on and off en del år - ikke med synderligt gode resultater (men det er min egen skyld). Den bedste investering jeg nogensinde har lavet var følgende: jeg gik ned i en styrkeløfterklub og betalte en af løfterne for at bruge 4 timer sammen med mig, hvor vi gennemgik teknikken i alle de større øvelser. Guld værd - og du tager det med dig for resten af din træningstid.
Alt der er sjovt i livet, er enten umoralsk, forbudt eller fedende.
- W. C. Fields
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

Ved du hvorfor der er så mange forskellige sider af sagen?
Fordi der ikke er én bestemt måde at træne på
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Du skal bare spørge mig hvis du er i tvivl om noget, jeg ved ALT!

- Brug din sans for fornuft, det lyder som om du er belæst til husbehov... og ellers så lyt til www.maxer.dk, hvis du mod al sandsynlighed ikke skulle kende den i forvejen.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Schøler skrev:Men er jeg virkelig den eneste der træner i et center hvor folk blander sig???

Man når en vis størrelse, og så holder folk op med at komme med geniale forklaringer om vejen til swoleness. Latterligt, men noget så sandt.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Jeg synes også selv at det er latterligt. Forleden fik jeg selv at vide, at det var dumt at jeg, i bænkpres, kørte stangen helt ned til brystet - jeg skulle i stedet stoppe stangen omkring fem centimeter over.

Jeg tror, at man er nødt til danne sig et overordnet billede af teknikkerne, således at man er i stand til at skelne brugbare råd fra alt muligt latterligt.

mesomorf skrev:
Schøler skrev:Men er jeg virkelig den eneste der træner i et center hvor folk blander sig???

Man når en vis størrelse, og så holder folk op med at komme med geniale forklaringer om vejen til swoleness. Latterligt, men noget så sandt.

Come on, nogle folk mener at ku belære coleman om hvordan han sku træne mere optimalt........
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Hvis du er træt af at folk retter på dig og du er rimelig sikker på at du løfter sikkert og måske endda korrekt så bare meld ud at du ikke gider høre på dem. Du har alligevel ingen garanti for at fjolset ved hvad han snakker om.

Det kan være grænseoverskridende for nogen at bede andre om at lukke røven, men det er en udmærket måde at få fred på.

Det nytter jo alligevel ikke noget at være stor og stærk hvis ikke du tør fortælle andre hvad du mener.

Held og lykke med det!

Styrkeliste
- Dødløft: 200.00

Dingo skrev:
mesomorf skrev:

Come on, nogle folk mener at ku belære coleman om hvordan han sku træne mere optimalt........

Men sjældent til hans face :-$
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Næste