Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 984
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 982

Følg bodybuilding.dk på

det at "stramme op"

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg synes tit, man hører om folk, der gerne vil stramme det ene eller det andet op? Hvad betyder det, er det en myte? og kan det gøres?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

a34 skrev:Jeg synes tit, man hører om folk, der gerne vil stramme det ene eller det andet op? Hvad betyder det, er det en myte? og kan det gøres?

Er det ikk bar en talemåde?

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Danté skrev:
a34 skrev:Jeg synes tit, man hører om folk, der gerne vil stramme det ene eller det andet op? Hvad betyder det, er det en myte? og kan det gøres?

Jo, men hvad helvede betyder det?

hvis røven hænger lidt, så kan man stramme den op, ved at bruge en af de der step bænke f.eks. :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

a34 skrev:
Danté skrev:

Jo, men hvad helvede betyder det?

Ka betyde meget vil jeg mene, altså tabe mig lidt, komme i form, blive lidt større. Kan betyde lidt af hvert.

p0peye skrev:hvis røven hænger lidt, så kan man stramme den op, ved at bruge en af de der step bænke f.eks. :)

:D

Kan også betyde at hvis du slacker den i skolen skal du tage dig sammen og "stramme op" som du selv siger.

Men det kan også være at stramme maveskindet op, dvs. cutte :)

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

stramme op, tage dig sammen, få styr på dit pis, let røven, YOU NAME IT! bare talemåder... alle betyder bare at man "komme igang"? :P

Mon ikke manden er fuldt ud klar over den generelle betydning af udtrykket 'at stramme op' kan have?

Jeg er ret overbevist om, at han er i tvivl om, hvad det betyder i træningssammenhæng. Det vil sige, når 'træningseksperten' i Go' Aften Danmark fortæller om øvelser, hvor man strammer yderlåret op eller den samme ekspert fortæller håbefulde danskere, hvordan man strammer maven op.

Ikke mindre kryptisk bliver det, når disse indrømmer, at de er klar over, at man ikke kan punktforbrænde. Så kan jeg også godt blive i tvivl om, hvad der menes med 'at stramme yderlåret op'.
Sidst rettet af ChristianR 16. maj 2011, 19:57, rettet i alt 1 gang.

ChristianR skrev:Mon ikke manden er fuldt ud klar over den generelle betydning udtrykket 'at stramme op' kan have?

Jeg er ret overbevist om, at han er i tvivl om, hvad det betyder i træningssammenhæng. Det vil sige, når 'træningseksperten' i Go' Aften Danmark fortæller om øvelser, hvor man strammer yderlåret op eller den samme ekspert fortæller håbefulde danskere, hvordan man strammer maven op.

Ikke mindre kryptisk bliver det, når disse indrømmer, at de er klar over, at man ikke kan punktforbrænde. Så kan jeg også godt blive i tvivl om, hvad der menes med 'at stramme yderlåret op'.

+1

"At stramme op" er vel bare en betegnelse for at smidt noget fedt og/eller gaine noget muskelmasse. En betegnelse der i øvrigt er blevet fuldstændig voldtaget af fitnessbranchen, eftersom betegnelsen i sig selv ikke giver nogen mening overhovedet. Hvor mange kvinder kommer ikke stormende ind i fitnesscenteret med det ønske at "stramme" ballerne, lårene, armene op? Der er bl.a. mange sjove navne på diverse holdtræninger rundt om i de forskellige fitnesscentre - fx StramOp, MaveOpstramning osv. Sense, it makes none.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

"At stramme op" er vel bare den diskrete version af: " Jeg er er sgu blevet lidt klam på det sidste, så jeg må nok hellere ramme træningscenteret."

Typisk brugt af kvinder.

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Slang for knibeøvelser!
EAT - TRAIN - SLEEP - REPEAT.
Brugeravatar

Eufemisme ('flatterende omskrivning') for at smide noget flæsk... men egentlig tror jeg ofte, det benyttes som et udtryk for, at man vil 'lave lidt fedt om til muskler'. En af de klassiske myter :wink:
Brugeravatar

I daglig tale har "at stramme op" ikke noget med træning at gøre, det betyder bare at man skal tage sig sammen. Stram op! Du må se at stramme lidt op på jobbet osv.. :wink:
Dreams don’t work unless you do.
John C. Maxwell
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvidovre, Kbh

som jeg forstår det, i forhold til træning, er det vel mest når kvinder vil af med løs hud på armen og løfte numsen lidt osv :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 90.00

Galleri: Vis galleri (2)

skyprey skrev:som jeg forstår det, i forhold til træning, er det vel mest når kvinder vil af med løs hud på armen og løfte numsen lidt osv :)

Ja, og hvordan vil du forklare, hvordan man gør det? - Lidt mere detaljeret.

ChristianR skrev:
skyprey skrev:som jeg forstår det, i forhold til træning, er det vel mest når kvinder vil af med løs hud på armen og løfte numsen lidt osv :)

Cardio/vægtræning på maskiner vil jeg tro!
Min veninde, vill gerne strammes op og begyndte til body pump, og ohh my hun er strammet op alle de rigtige steder :D
Brugeravatar

Styrkeliste

skyprey skrev:
ChristianR skrev:

Cardio/vægtræning på maskiner vil jeg tro!
Min veninde, vill gerne strammes op og begyndte til body pump, og ohh my hun er strammet op alle de rigtige steder :D

Billede

Man smider flæsk/får bygget muskelmasse op... det svarer vel egentlig til udtrykket "toning", som er lige så intetsigende
Brugeravatar

Hehe nu var det ment i forhold til kvinder, de fleste jeg hvertfald kender som siger de går i et center "bare for at blive strammet om" de laver en eller anden form for cardio og løber så rundt mellem nogle udvalgte maskiner og slutter så igen af med lidt cardio, så det var bare en forklaring af mit svar, ud fra hvad jeg opfatter de fleste piger måske mener :-)
Brugeravatar

Styrkeliste

There is no firming or toning. There is only stronger and weaker.
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub
AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

skyprey skrev:Hehe nu var det ment i forhold til kvinder, de fleste jeg hvertfald kender som siger de går i et center "bare for at blive strammet om" de laver en eller anden form for cardio og løber så rundt mellem nogle udvalgte maskiner og slutter så igen af med lidt cardio, så det var bare en forklaring af mit svar, ud fra hvad jeg opfatter de fleste piger måske mener :-)

Jaja. Jeg er af helt samme opfattelse som dig. Dog er det ikke kun almindelig kvindelige læsere af 'Alt-for-damerne', der bruger udtrykket.

Go' Aften Danmarks 'træningsekspert' bruger eksempelvis hele tiden udtrykket, og fortæller hvordan man strammer bestemte dele af kroppen op.
Da seerene skrev ind og gjorde opmærksom på, at man jo ikke kunne punktforbrænde, forsvarede hun det med, at man jo sagtens kunne 'punkttræne'. Hvad det betyder i forhold til opstramning, skal jeg lade være usagt.

Men hun gav ikke udtryk for, at hun talte om opbygning af muskelmasse.

EDIT: Det er denne dame, der blandt andet er flittig bruger af udtrykket:
http://go.tv2.dk/articlekrop/id-3901724 ... -uger.html
Sidst rettet af ChristianR 17. maj 2011, 10:03, rettet i alt 1 gang.

Bare fordi det ikke er nævnt og andre folk har været så vanvittige at give flotte og dejlige definitioner på det at stramme op, skal der da lige tilføjes, at der også kan være tale om at stramme en knude op. Fx i forbindelse med SLIPS.
Jeg træner fordi jeg er the ladies man
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster