Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 901
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 900

Følg bodybuilding.dk på

Dødløft hvor tit???

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg køre en fullbody pogram 3 gange om ugen, men sidst nede i centeret var der en der sagde til mig at det ikke var godt at lave dødløft 3 gange om ugen, men man skulle kun køre den 1 gang om ugen for ellers ville man overtræne den, er det rigtigt??? og hvis je hvad skal jeg så køre de 2 dage hvor jeg ikke laver dødløft ?????

Reputation point: 0

Geografisk sted: jylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 60.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg kører dødløft 3,5 gange om ugen (hver anden dag) i mit nuværende program - dvs hver gang jeg træner. Programmet har varet 6 uger, og jeg har ingen problemer overhovedet! :roll:

Hvis du har problemer med ryggen så skal du selvfølgelig passe på - og ellers skal du bare "lytte til din krop"...

Kan ikke se, hvorfor der skulle være et problem med at køre øvelsen 3 gange om ugen, hvis ryg og sæde ellers får den nødvendige tid (ca. 48 timer) til at restituere inden de bliver trænet igen.

Det kan godt være, at der er noget der taler imod, men personligt har jeg aldrig fået problemer med det.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hovedstaden

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Nej, det er ikke rigtigt. Det er vist en røver. Men der kan vel forekomme en overtræning hvis du f.eks. er helt ny og kører med en høj volumen.

Men at man kun skal kunne køre dødløft 1 gang om ugen, for ellers kommer man i overtræning, det er dælme ikke korrekt :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg kan ikke se noget problem i at køre dødløft tre gange om ugen. Men hvis du føler, at din ryg ikke er fuldt restureret, pga dødløft tre gange om ugen, så kunne du fx have en dag, hvor du kørte let med mere teknik træning :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Kommer an på hvordan du selv har det, hvis du ikke føler det er noget problem så synes jeg bare du skal blive ved på samme måde!

Kører selv dødløft 3gange om ugen pt. og har ikke noget problem med det. men har før gjort det at jeg har skiftet mellem squat og dødløft i mit 2-spilt program fordi jeg syntes det blev for meget med begge øvelse....

Men lyt til din krop og hvis det ikke er et problem så kør det 3 gange om ugen :D

Kommer selvfølgelig an på din intensitet og volumen. De fleste almindelige mennesker vil køre død i at træne tung dødløft (90-100% af 1RM) 3-4 gange om ugen, men hvis du kan håndtere det, kan du sagtens gøre det. Hvad din krop kan holde til, er det i sidste ende kun dig selv, der kan finde ud af. Jeg har prøvet noget lignende, og efter et par måneder begyndte min lænd at føles lidt udbrændt om fredagen (Den sidste af de 3 dage inden weekend uden træning).

Hvis du også oplever dette, kan du f.eks gøre det på Bill Starr måden med en let, en mellem og en tung omgang dødløft hver uge, eller sætte et dynamisk pas ind i stedet for 1 af de almindelige omgange dødløft.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Bare skift mellem let og tung så burde det ik være noget problem..evt kør med 2 hvile dage..fx man tors søn..
har en teori om det er bedre i fuldbody.
Jo mere progrssion du køre jo mere løfter du...og jo større bliver du...! Fordi det aldrig bliver en vane at træne. kroppen tilpasser sig jo hele tiden derofr variation hele tiden.
Præsis som poul Anderson. trænede også forskelligt hele tiden.

Geografisk sted: slagelse

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 170.00

Kostplan: Ingen kostplan

Som de andre siger tror jeg det meget personligt hvor tit man kører den.
Jeg kan personligt kun kører den 1-2 gange om ugen, hvis ikke min lænd skal fucke helt op :cry:
Så prøv dig frem og husk at lyt til din krop!
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

Jeg plejer selv at skifte mellem DL og squat, så det bliver vel til en 2-3 gange om ugen...
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)