Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

JC! skrev:Flot resultat!
Men synes af princip, at du selv skal betale for operationen da jeg ikke mener at det offentlige skal betale for at rette op på dit tidligere livsstilsvalg. Det løse hud medfører jo som såden ikke nogle fysiske ulemper og er derfor i princippet et spørgsmål om forfængelighed, hvilket jeg mener må stå for egen regning.

JC! skrev:Flot resultat!
Men synes af princip, at du selv skal betale for operationen da jeg ikke mener at det offentlige skal betale for at rette op på dit tidligere livsstilsvalg. Det løse hud medfører jo som såden ikke nogle fysiske ulemper og er derfor i princippet et spørgsmål om forfængelighed, hvilket jeg mener må stå for egen regning.

Oliverg skrev:@Nielsen - Hejsa! Min mor er praktiserende læge og henviser en gang imellem personer, ligesom dig til en plastikkirurg. Hun er ret sikker på, at man som udgangspunkt får den, så længe ens BMI er under 25. Det er desværre en ret åndsvag regel i dit tilfælde, men jeg vil anbefale dig at stoppe med styrketræning og evt. lave en masse cardio, og komme under 25 BMI. Jeg skal ikke kunne sige med sikkerhed, hvordan det er i andre regioner selvfølgelig, men jeg vil tror det er det samme. Hun mener i hvert fald, alle får det som udgangspunkt, hvis de har meget hud, samt BMI under 25.
@JC - Det er et lidt dårligt argument, økonomisk set, vil Nielsen sandsynligvis spare staten en masse sammenlignet med, hvis han stadigvæk vejede 160kilo og fik diabetes2 eller førtidspensionist osv. Sunhedsvæsnet er super dyrt, men sådan er det, 45.000 er ingenting sammenlignet med folk med nyrer skader osv. som sikkert også kan være selvforskyldt.

JC! skrev:Nej vi burde vel ikke belønne dem der aktivt vælger at ikke at belaste sundhedssystemet da det burde være en selvfølge at man gør hvad man kan for ikke at belaste det. En "skønheds" operation som denne kan vel også betragtes om en unødig belastning.
Narkomaner og lignende der skal hjælpes med at komme ud af deres misbrug er på sigt nok mere et spørgsmål om liv eller død end noget løst hud på maven. Men inden for dette område kan vi sikkert også godt blive enige om at der er nogle mennesker der får langt flere chancer end de har fortjent.

andersen2009 skrev:MEN: vi poster penge ud på så meget andet L... i det danske samfund og ser slet ingen grund til ikke at hjælpe trådstarteren. Han har det med stor sandsynlighed ikke særlig godt med sit overskydende hud, hvilket hverken du eller jeg heller ikke ville.
Han har samtidig virkelig bevist at han vil/har ændre(t) sin livstil og ydet en virkelig flot indsats og derfor mener jeg at HAN skal have hjælp.
Jeg kender 2 piger i min omgangskreds, der har fået lavet plastic-patter på statens regning, fordi at de mente at dem de havde var for små (LÆS:B-skål) og dér står jeg af. Men havde de tilgængæld ikke haft nogen bryster overhovedet, så havde det været fint med mig at de fik dem lavet.
Det er svært at skelne imellem hvem der skal have hjælp og hvem der ikke skal, så hellere hjælpe én for meget, end for lidt.

Stenalt skrev:andersen2009 skrev:MEN: vi poster penge ud på så meget andet L... i det danske samfund og ser slet ingen grund til ikke at hjælpe trådstarteren. Han har det med stor sandsynlighed ikke særlig godt med sit overskydende hud, hvilket hverken du eller jeg heller ikke ville.
Han har samtidig virkelig bevist at han vil/har ændre(t) sin livstil og ydet en virkelig flot indsats og derfor mener jeg at HAN skal have hjælp.
Jeg kender 2 piger i min omgangskreds, der har fået lavet plastic-patter på statens regning, fordi at de mente at dem de havde var for små (LÆS:B-skål) og dér står jeg af. Men havde de tilgængæld ikke haft nogen bryster overhovedet, så havde det været fint med mig at de fik dem lavet.
Det er svært at skelne imellem hvem der skal have hjælp og hvem der ikke skal, så hellere hjælpe én for meget, end for lidt.
Lyder godt nok som en røver...

JC! skrev:Ja det danske sundhedsvæsen favner alt for bredt som din historie om plastikpatterne jo så tydeligt viser.
Men argumentet med at staten alligvel bruger mange penge på så meget lort og derfor kan den også godt betale for hans operation holder ikke helt. Det er netop dette overforbrug vi skal til livs ved f.eks. at skære operationer som denne væk. Specielt fordi det er en kosmetisk operation der ikke har andet formål end at tilgodese trådstartes forfængelighed.
Ydermere burde det jo heller ikke være umuligt selv at spare op til operationen 45.000 er jo ikke helt uoverkommeligt og hvis der er noget der går ham meget på brude motivationen til at finde pengene jo ikke mangle. Sidst kunne det jo også tænkes at det kunne være med til at øge motivationen til at bibeholde det flotte resultat, hvis han selv betalte.

Nielsen_ skrev:JC! skrev:Ja det danske sundhedsvæsen favner alt for bredt som din historie om plastikpatterne jo så tydeligt viser.
Men argumentet med at staten alligvel bruger mange penge på så meget lort og derfor kan den også godt betale for hans operation holder ikke helt. Det er netop dette overforbrug vi skal til livs ved f.eks. at skære operationer som denne væk. Specielt fordi det er en kosmetisk operation der ikke har andet formål end at tilgodese trådstartes forfængelighed.
Ydermere burde det jo heller ikke være umuligt selv at spare op til operationen 45.000 er jo ikke helt uoverkommeligt og hvis der er noget der går ham meget på brude motivationen til at finde pengene jo ikke mangle. Sidst kunne det jo også tænkes at det kunne være med til at øge motivationen til at bibeholde det flotte resultat, hvis han selv betalte.
Jeg er under uddannelse, så jeg har ikke 45.000 til denne operation, jeg vil formegentlig betale for den selv engang, hvis mit ønske ikke bliver opfyldt, og når jeg får råd til det, men det er en tidshorisont på 3½ år.

Oliverg skrev:Hvis du bare dyrker cardio en time om dagen, så kan du sikkert godt tabe omkring 10k kcal om ugen, hvis du også ligger i et godt kcal-underskud.

BåB skrev:Oliverg skrev:Hvis du bare dyrker cardio en time om dagen, så kan du sikkert godt tabe omkring 10k kcal om ugen, hvis du også ligger i et godt kcal-underskud.
say what?!
og tror godt han ved hvordan han skal tabe sig

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster