Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1125
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1122

Følg bodybuilding.dk på

englevinger

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa :)
- Har fundet ud af at jeg har englevinger. Det ser rimelig grimt ud synes jeg.
Er der noget jeg kan gøre ved det? Eller skal jeg bare finde mig i at de nu engang ser sådan ud? Ved ikke hvor slem grad det er, da jeg ikke rigtig har andre at sammenligne med. Men smider lige et billede.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er svært at se særlig meget fra den vinkel og uden at have set dig rent faktisk lave bevægelser. Poul Haacker har nogle gode pointer om hvordan du kan få mere stabil kontrol over dine skulderblade :)

Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

toto_G4M3R skrev:Hejsa :)
- Har fundet ud af at jeg har englevinger. Det ser rimelig grimt ud synes jeg.
Er der noget jeg kan gøre ved det? Eller skal jeg bare finde mig i at de nu engang ser sådan ud? Ved ikke hvor slem grad det er, da jeg ikke rigtig har andre at sammenligne med. Men smider lige et billede.

Hej
Man kan godt gøre noget ved det. Har tidligere læst indlæg, hvor folk har det samme problem.
http://www.bodybuilding.dk/winged-scapula-t42730.html
http://www.bodybuilding.dk/supra-spinatus-venligt-program-t26099.html
http://www.bodybuilding.dk/winged-scapula-t34239.html

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Ingen logbog

Min fysio har også sagt at jeg har englevinger. Den sidste fysio jeg har været til, og min massør for den sags skyld, har dog ikke nævnt at jeg skulle have englevinger, så jeg er selv lidt på herrens mark. Er du generet af dem og hvad betyder det for dig?

De poses jeg personligt kan lave ser helt f*cked ud. Når jeg rækker armene ud, og flexer, så ligner det jeg nærmest har.... dragevinger eller sådan noget?! Fik min bror til at tage et billede af det pose som du selv laver, og jeg har to knopper stikkende ud. Mega klamt!

Har du fået besked på at skulle gøre noget ved det? Troede i min naivitet at man ikke kunne gøre noget?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

tak for det alle sammen :)

hmm... mit rear double biceps er god. mit lat spread fungere.. nogen gange kan jeg få dem spændt nogenlunde på plads. andre gange ikke ;)

Der kan man ikke se dem så meget :) dog stadig lidt..

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Sikker på der ikke er tale om et skulderblad der vinger en smule, frem for englevinger? :)
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Power Clauer skrev:Diagnoses "Englevinge" stilles ved nedsat funktion / parese af m. serratus anterior, hvilket skyldes en dysfunktion / beskadigelse af nerven kaldet thoracicus longus.
Jeg er i øjeblikket i 7.sem praktik som fys på Viborg sygehus, hvor jeg har set en 4-5patienter med decideret "Englevinge", og disse har en MARKANT nedsat bevægelighed i skulderleddet, da m.serratus anteriors funktion som udadrotator af scapula ikke fungerer. Dvs. at de typisk ikke kan hæve armen til mere end ca. 90 grader, hvor overarmsknoglen bremses af acromion på skulderbladet, og der derved sker en impingement. (Afklemning)
"Englevinger" forekommer 99% af gangene i højre side, og ses yderst sjældent bilateralt (på begge sider) Dysfunktionen forekommer enten som følge af et decideret traume, eller pga. en neurit (nervebetændelse), som udmunder sig i en beskadigelse af nervegrenen.
Hvis du ellers har fuld bevægelighed omkring skulderblad og skulderled er der IKKE tale om "Englevinge", men et problem omkring muskelsamspillet i skulderregionen. Som der bliver nævnt, skyldes "vingningen" typisk en stramhed omkring m. pectoralis minor, som trækker skulderbladet fremad, og derved påvirker længden af de skulderbladsstabiliserende muskler, her hovedsageligt m. serratus anterior og den nedre del af m. trapezius.
Det du skal arbejde med er holdningskorrektur, holdningskorrektur, holdningskorrektur, og derefter holdningskorrektur af dine skulderblade. De skal "settes" så de står i en optimalt stilling under ALT arbejde. Derudover skal du styrke m. serratus anterior og den nedre del af m. trapezius, hvilket skal gøres IMENS du har korrigeret dine skuldreblade i optimal position, hvilket er meget svært, og kræver megen øvelse. Dette kan umuligt beskrives og instrueres optimalt over nettet, så hvis du har decideret skuldergener, bør du kontakte en fysioterapeut....

- Dette blev langt, men forhåbentligt lidt brugbart :)
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Det er serratus anteriors funktion at holde skulderbladet ind mod kroppen, så englevinger skyldes ofte at denne muskel er underudviklet i forhold til andre muskler omkring skulderbladet. Den trænes ved at lave forskellig presse/stød øvelser lige frem (bænkpres f.eks). Du kan træne den isoleret ved f.eks at ligge på en bænk, tage en håndvægt i hånden, låse albuen så din arm er strækt og så skyde armen frem og tilbage igen. Du må ikke aktivere din bryst muskel når du laver denne øvelse, og da du træner en stabiliserene muskel skal der ikke trænes tungt. Nærmere 20 gentagelser og så lav vægt.

Her er et link til forskellige øvelser.
http://www.kiropraktor.com/index/behand ... eroevelser
Let's get fucking swole! :D

Reputation point: 0

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster