Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

MathiasMoeller skrev:Ja, det er meget overkill.
Rotation A:
44 sæt i alt
Rotation B
40 sæt i alt
Hvis vi siger, at 1 sæt med 10 reps tager ca. 1 minut at udføre er der allerede gået 40-44 minutter. Derudover skal du også have noget pause, som nok mindst skal være 2-3 minutter så 80-120 minutters pause. Selvfølgelig vil det kun tage 80 minutter i alt, hvis du holder 1 minuts pause, men det kan du ikke. Enten skal du løfte meget let eller så kommer du til at ramme failure gang på gang og det er ikke optimalt. Tag mange sæt af og kør tungere end du ellers ville.
Hvis du så valgte at træne dette program alligevel, så vil jeg kunne garantere at du får en skade, for 48 timer er slet ikke nok restitution til et træningspas som varer 120-160 minutter med den intensitet.
Af ren interesse, hvor mange år har du styrketrænet?

Kroppen skrev:Ser det her bedre ud? Er der noget jeg ikke rammer?
Rotation A.
Bænkpres 4 sæt
Incline DB pres 4 sæt
B.O.R 3 sæt
Onearm rows 3 sæt
Mill. pres 3 sæt
side lateral 3 sæt
Weighted dips 3 sæt
Barbell curls 4 sæt
Rotation B
Incline BP 4 sæt
Cable flyes 4 sæt
rev. grip B.O.R 3 sæt
Pulldowns 3 sæt
onearm DB pres 3 sæt
Side laterals 3 sæt
Fransk pres 3 sæt
Hammer curls 4 sæt

Valeurvaleur skrev:Kroppen skrev:Ser det her bedre ud? Er der noget jeg ikke rammer?
Rotation A.
Bænkpres 4 sæt
Incline DB pres 4 sæt
B.O.R 3 sæt
Onearm rows 3 sæt
Mill. pres 3 sæt
side lateral 3 sæt
Weighted dips 3 sæt
Barbell curls 4 sæt
Rotation B
Incline BP 4 sæt
Cable flyes 4 sæt
rev. grip B.O.R 3 sæt
Pulldowns 3 sæt
onearm DB pres 3 sæt
Side laterals 3 sæt
Fransk pres 3 sæt
Hammer curls 4 sæt
Det ser bedre ud ifht. volumen end 44 sæt, men du har - så vidt jeg kan se - ingen øvelse til hverken bagskulder eller nakke (kan evt. træne begge med 1 øvelse, fx face pulls eller lign.). 24 sæt pr. træningssæt, 6 gange om ugen er ikke noget jeg ville anbefale til en begynder, men hvis du kan klare den volumen så synes jeg ikke det ser ufornuftigt ud.

toto_G4M3R skrev:Nu siger du at du er steget okay i styrke. Men hvor meget løfter du i øvelserne som bænk, squat, military press, dødløft og bor?

Kroppen skrev:toto_G4M3R skrev:Nu siger du at du er steget okay i styrke. Men hvor meget løfter du i øvelserne som bænk, squat, military press, dødløft og bor?
Spørger du om hvad jeg kører med nu, eller mit 1 RM?

Acid skrev:Det er helt hul i hovedet, og du kan tydeligvis ikke selv se hvor slemt det er, så jeg bliver nød til at være lidt hård ved dig:
Du er på ingen måde kvalificeret til at designe dine egne programmer. Dit umiddelbare næste step vil være at finde et anerkendt program og følge det i nogle år, mens du tilegner dig viden.
Dit program er fundamentalt forkert mht. antal af øvelser, overall volumen, mangel på benøvelser, m.m. Der kan ske 1 af 2 ting ved at køre det program:
Hvad er det der er fundamentalt galt? Jeg har flerledsøvelser med, progression. Ben?? Hvad snakker du om? Hvis du nu bruger tiden og læser hvad jeg skriver, så ville du opdage at jeg kører et 2-SPLIT. Overkrop/underkrop. Så kan du nok selv regne ud hvad jeg træner, når jeg IKKE kører overkrop dage, når jeg skriver at jeg træner 6 dage om ugen.
1) Du kører med ekstremt lav vægt og får ingen gains.
2) Du kører med tunge vægte og brænder hurtigt ud og får ingen gains.
1) Lav vægt? RM= repetition max. Ekstrem lav vægt? Nej...
2) Ja, jeg kører tungt, til udmattelse. Men det her er et program jeg kører i 12 uger. Overtræning vil næppe ske. Lad mig sammenligne det med B2B 2. Der har jeg 2 øvelser mere, men kører med 1 set mindre, i de fleste øvelser. Kører jeg til failure i hvert set? Nej, heller ikke. Nogle gange havner jeg kun på 8 set i sidste set. Og ja, så kan vi godt fluekneppe det lidt og sige at det så ikke er 10 RM. Men jeg kører til udmattelse. om det så hedder 10 10 9 8.
Som jeg lige har regnet det ud, så havner B2B 2 på 240 reps, 6 dage om ugen, Hvilket ender på et samlet antal på 1440 sets.
Mit havner samlet på 1130 sets. Hvis du selvfølgelig mener at jeg dermed laver for lidt, så må jeg jo give dig ret i at det er hul i hovedet, det program.
Fælles for begge muligheder er at du ingen gains får. Og det er i bedste tilfælde. Langt mere sandsynligt er at du får diverse skader pga muskelubalancer og alt for volumiøs træning.
Jeg ville slet ikke arbejde med at fixe det program der. Jeg ville skrotte det helt.

MojnKevin skrev:Kroppen skrev:toto_G4M3R skrev:Nu siger du at du er steget okay i styrke. Men hvor meget løfter du i øvelserne som bænk, squat, military press, dødløft og bor?
Spørger du om hvad jeg kører med nu, eller mit 1 RM?
Jeg vil gerne vide begge

Kroppen skrev:Men lige nu kører jeg med 85 kg i bænk 4*8-10
Squat: 4*8 80 kilo.
DL 4*8 80 kilo.
B.O.R 4*8 50 kilo. (Startede forfra, da jeg havde problemer med at mærke lats arbejde ved rygtræning, så har været gået all in på teknik, for lidt siden).
Milli: 4*8 50-55 kilo, alt efter dagsform.
Næste program bliver for styrke.

Borumpas skrev:Kroppen skrev:Men lige nu kører jeg med 85 kg i bænk 4*8-10
Squat: 4*8 80 kilo.
DL 4*8 80 kilo.
B.O.R 4*8 50 kilo. (Startede forfra, da jeg havde problemer med at mærke lats arbejde ved rygtræning, så har været gået all in på teknik, for lidt siden).
Milli: 4*8 50-55 kilo, alt efter dagsform.
Næste program bliver for styrke.
Hvilken øvelse bruger flest muskler:
Bænkpres
Squat
eller dødløft?
Svaret er dødløft, efterfulgt af squat.
Du kan forhåbentligt godt se, at når du kan bænkpresse flere kilo end du kan squatte eller dødløfte (og vi er lige blevet enige om, at de to sidste øvelser bruger flere muskler), så er der noget fundamentalt galt med din træning.

Acid skrev:Jeg synes ikke det fremgår af OP at du overhovedet træner ben. Jeg læste det som om du havde valgt bentræning helt fra - "med vilje". Det ændrer ikke på at volumen og frekvens sammenlagt er latterligt høj i forhold til dit styrkeniveau.
Det er fint du er butthurt. Så har du i det mindste læst hvad jeg har skrevet. Vi ses herinde igen om et års tid når du undrer dig over hvorfor der ikke sker noget, eller hvordan du kommer af med X skade.
Less is more.
/out

Acid skrev:Du spørger om dit program er overkill. Svaret er ja. Det er meget simpelt. B2B2 er også overkill for de fleste herinde.
Bare kald mig en klovn, men så har du også af at skrive det samme om dig selv om et år når du bliver nødt til at indrømme hvor ineffektivt programmet har været.
Det eneste konstruktive jeg kan sige er at gå over til et mere typisk program, og at fokusere primært på at få fixet dit knæ.
Less is still more.
/outforrealsies

holstc skrev:Prøv det.
Er det optimalt? Sikkert ikke. Kommer du til at have det sjovt? Forhåbentligt. Og hvis du træner hårdt og spiser nok, skal du nok opleve en ganske acceptabel fremgang. Der er ingen grund til at fluekneppe så meget, og som du selv siger, dit program differentierer sig ikke meget fra B2B.
Sørg for at få ramt stængerne, så meget du nu engang kan.
Derudover:
Jeg kan umiddelbart kun finde et sæt i Acids log (i hvert fald på den viste side), hvor han har løftet over 100 kg i dødløft, og det var kun for en single. Han skriver dog, at han er skadet.
Borumpas har et estimeret 1RM på 161 i dødløft.
De har cirka samme udgangspunkt som dig.

holstc skrev:Hvad er skaden kommet af?
Tag det stille og roligt med bentræningen det næste stykke tid (læs: træn dem fortsat men ikke for intenst og fokuser på din teknik)
Hvis problemet ikke bedres, synes jeg, at du skal kontakte en fys, der ved, hvad det vil sige at træne/bodybuilde/whatever, altså en der forstår, hvor du kommer fra. En fys der generelt beskæftiger sig med pensionisters dårlige knæ, vil højst sandsynligt ikke være det optimale valg.

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.

Kroppen skrev:holstc skrev:Hvad er skaden kommet af?
Tag det stille og roligt med bentræningen det næste stykke tid (læs: træn dem fortsat men ikke for intenst og fokuser på din teknik)
Hvis problemet ikke bedres, synes jeg, at du skal kontakte en fys, der ved, hvad det vil sige at træne/bodybuilde/whatever, altså en der forstår, hvor du kommer fra. En fys der generelt beskæftiger sig med pensionisters dårlige knæ, vil højst sandsynligt ikke være det optimale valg.
Har for et par år siden fået lavet en kikkert operation. Men der har intet været indtil for tre uger siden. Jeg sad på hug og skulle rejse mig og så var jeg lige ved at skvatte sammen. Jeg vred hverkan om eller noget andet. Så aner ikke hvad det er. Det har været bedre de sidste par dage, så gav det et skud i dag.
Jeg har overvejet det, men har virkelig dårlige erfaringer med fys'ser.

Acid skrev:min venstre quadratus lumborum...
Acid skrev:Det svarer nok til et 1RM på 145 kg eller sådan noget. Jeg kan dog ikke helt se relevansen.
Acid skrev:pivpivpivpivpivpivikkerelevantforoppivpivpivpiv
Acid skrev:Jeg ved at der er bred uenighed om hvilken måde der optimal at træne på, og i sidste ende er det jo 100% individuelt.
Acid skrev:Mange herinde sidder bare og snakker andre efter munden, uden reelt at have nogen erfaring med de ting de siger. Folk anbefaler disse programmer til højre og venstre, nogle gange helt uden grundlag andet end at de har læst sig til det herinde.
Acid skrev:Blot for at prøve less is more konceptet af, så prøvede jeg et 3-split jeg kørte 1 gang om ugen, med 5-6 øvelser per træningspas af kun 2 sæt i hvert øvelse. Det er ultra lav volumen og frekvens. Majoriteten herinde vil ryste på hovedet af sådan et program. Sjovt nok er det faktisk det jeg har gainet bedst og mest konsistent på af alle programmer jeg har prøvet, her i blandt B2B og et standard fullbody ala det på Maxer.dk.
Acid skrev:Man kan selvfølgelig godt bruge en masse tid på at forbedre sin work capacity til at køre programmer som B2B2, men hvad er pointen med at smadre sin krop sådan igennem når man kan få lignende eller bedre gains med langt mindre?

Acid skrev:Blot for at prøve less is more konceptet af, så prøvede jeg et 3-split jeg kørte 1 gang om ugen, med 5-6 øvelser per træningspas af kun 2 sæt i hvert øvelse. Det er ultra lav volumen og frekvens. Majoriteten herinde vil ryste på hovedet af sådan et program.

MathiasMoeller skrev:Kroppen / Holstc:
Det lyder fuldstændig som om i glemmer restitution og tror, at man kan smadre hele kroppen igennem og bare vente 48 timer også er man fuldt ud restitueret. Hvis det er ekstremt hårde træningspas (som dine), så vil der nemt kunne gå 72 timer, før superkompensationen begynder at tage fat.

holstc skrev:MathiasMoeller skrev:Kroppen / Holstc:
Det lyder fuldstændig som om i glemmer restitution og tror, at man kan smadre hele kroppen igennem og bare vente 48 timer også er man fuldt ud restitueret. Hvis det er ekstremt hårde træningspas (som dine), så vil der nemt kunne gå 72 timer, før superkompensationen begynder at tage fat.
Så længe OPs volumen er fastholdt, må man huske, at kroppen adapterer hurtigt - især for begyndere, som OP stadig er. Og der vil derfor ikke være nogen bekymringer om restitution fra min side af. Den første måned kommer med garanti til at være hård, men derudover vil jeg mene, at OP har adapteret til den foreskrevne workload.
Det skal dog stadig siges, at OPs program er langt fra optimalt. Mængden af øvelser og prioriteten deraf er langt ude, men hans fremgang vil stadig komme, om den så kommer så hurtigt, som den kunne have gjort, er straks en anden sag.

Acid skrev:Less is more.
MathiasMoeller skrev:holstc skrev:MathiasMoeller skrev:Kroppen / Holstc:
Så længe OPs volumen er fastholdt, må man huske, at kroppen adapterer hurtigt - især for begyndere, som OP stadig er. Og der vil derfor ikke være nogen bekymringer om restitution fra min side af. Den første måned kommer med garanti til at være hård, men derudover vil jeg mene, at OP har adapteret til den foreskrevne workload.
Det skal dog stadig siges, at OPs program er langt fra optimalt. Mængden af øvelser og prioriteten deraf er langt ude, men hans fremgang vil stadig komme, om den så kommer så hurtigt, som den kunne have gjort, er straks en anden sag.
Nu er det henholdsvis programmet, som vi snakker om og der er adaption fuldstændig ligegyldig, for han vil nå overtræning og skabe skader inden hans krop har vennet sig til belastningen.
Der er en grund til at nybegyndere ikke skal træne +4 gange om ugen.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster