Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1194
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1192

Følg bodybuilding.dk på

Er konkurrencebodybuilding en død sport?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er konkurrencebodybuilding en død sport?

Nu er DM i bodybuilding netop overstået, og jeg tænker om konkurrencebodybuilding i Danmark efterhånden er en død sport?

Selv her på siden har DM i bodybuilding dårlig nok været nævnt. Javel, der har da været et par mindre tråde, men jeg synes egentlig det er lidt utroligt, så lidt interesse det har fået - selv blandt alle os bodybuildere.

Hvis Danmark deltager i en slutrunde i fodbold, vil det sikkert blive mere omtalt. :D Hvad sker der for os? Hvad sker der for sporten?
Brugeravatar

Reputation point: 260

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Nu har jeg været med til at dække DM (Og Newcomers de senere år) hvert år siden 2011, og jeg har aldrig oplevet en større interesse omkring mit arbejde end i år.

Hvis du vil definere konkurrencebodybuilding som de helt tunge bodybuildingklasser, så er det bestemt gået ned af bakke.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

taler skrev:Selv her på siden har DM i bodybuilding dårlig nok været nævnt. Javel, der har da været et par mindre tråde, men jeg synes egentlig det er lidt utroligt, så lidt interesse det har fået - selv blandt alle os bodybuildere.

Det handler nok mere om at BB.dk som site er dødt, et emne der har været oppe flere gange og som de fleste af os godt kender grunden til.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Hvad er grunden egentlig?
Brugeravatar

Reputation point: 60

Geografisk sted: København K

Altså denne side køre jo i tomgang, den kan du ikke regne for at være en målestok for bodybuilding som konkurrence generelt i danmark. Det er massere af fans stadigvæk. Men de glade 2005'ere er ved at uddø, rosenkransen er væk og sammen med den- de flestes lyst til at gå i stramme tshirts og have store arme. Dette kan jo ikke undgå at påvirke interessen omkring bodybuilding.

Kigger jeg rundt på venner og bekendte, samt i centeret, kan man tydeligt se et tilbagetog i "bodybuildere" til gode for et fremtog af folk der træner for styrke. Moden har skiftet. Crossfit og hipsterkultur har helt sikkert været katalysator for denne trend.

Hvis du kigger på alle skønhedskonkurrencer, ikke kun bodybuilding i klassisk forstand, skal du være af lille social kreds, eller være blind, for ikke at se et kæmpe skift i hvilke der er populære (her snakker vi især bikinifitness, som vel snart er ved at være et must at have stillet op i som pigebarn i 20'erne.).

Det er i ihvertfald hvad jeg oplever.
Som menneske og flokdyr er mine ambitioner også skiftet, næsten udelukkende, over på styrke frem for bodybuilding.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00

Moose skrev:Altså denne side køre jo i tomgang, den kan du ikke regne for at være en målestok for bodybuilding som konkurrence generelt i danmark. Det er massere af fans stadigvæk. Men de glade 2005'ere er ved at uddø, rosenkransen er væk og sammen med den- de flestes lyst til at gå i stramme tshirts og have store arme. Dette kan jo ikke undgå at påvirke interessen omkring bodybuilding.

Kigger jeg rundt på venner og bekendte, samt i centeret, kan man tydeligt se et tilbagetog i "bodybuildere" til gode for et fremtog af folk der træner for styrke. Moden har skiftet. Crossfit og hipsterkultur har helt sikkert været katalysator for denne trend.

Hvis du kigger på alle skønhedskonkurrencer, ikke kun bodybuilding i klassisk forstand, skal du være af lille social kreds, eller være blind, for ikke at se et kæmpe skift i hvilke der er populære (her snakker vi især bikinifitness, som vel snart er ved at være et must at have stillet op i som pigebarn i 20'erne.).

Som menneske og flokdyr er mine ambitioner også skiftet, næsten udelukkende, over på styrke frem for bodybuilding.

Nu hvor vi alligevel er i den anekdotiske afdeling, vil jeg gerne på samme grundlag protestere mod, at det er blevet moderne at træne for styrke. I ethvert konventionelt center vil du se to typer: tynd og slap og stor og slap. Stor og slap er stærkere end tynd og slap, men alt for slap i forhold til sin størrelse. 3x10 og 4x8 er fortsat de mest populære set, man bliver ikke rød i hovedet under træning og en øvelse tager 10 minutter at komme igennem (der er ingen opvarmning, men det er heller ikke nødvendigt, for det bliver aldrig tungere end hvad der burde have været opvarmning)...
Det kan godt være, at der er enkelte, som siger de træner for styrke, hvor de før ville træne for masse, men i virkeligheden har intet ændret sig. Krudtuglerne bliver selvfølgelig store, men de gider heller ikke træne, og bliver derfor aldrig stærke.

Jeg har set en kæmpe fyr få spot på en 3'er med 120 i bænk, og de 120 er noget af det tungeste bænkpres jeg har set (i FW). Jeg har endnu til gode at se nogen squatte over 100 kg, og jeg ser slet ingen, der dødløfter - på trods af, at centeret altid er fyldt til bristepunktet.

OBS: Erfaringer fra 3xFW + 1xFitness One
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Bosse101 skrev:
Moose skrev:Altså denne side køre jo i tomgang, den kan du ikke regne for at være en målestok for bodybuilding som konkurrence generelt i danmark. Det er massere af fans stadigvæk. Men de glade 2005'ere er ved at uddø, rosenkransen er væk og sammen med den- de flestes lyst til at gå i stramme tshirts og have store arme. Dette kan jo ikke undgå at påvirke interessen omkring bodybuilding.

Nu hvor vi alligevel er i den anekdotiske afdeling, vil jeg gerne på samme grundlag protestere mod, at det er blevet moderne at træne for styrke. I ethvert konventionelt center vil du se to typer: tynd og slap og stor og slap. Stor og slap er stærkere end tynd og slap, men alt for slap i forhold til sin størrelse. 3x10 og 4x8 er fortsat de mest populære set, man bliver ikke rød i hovedet under træning og en øvelse tager 10 minutter at komme igennem (der er ingen opvarmning, men det er heller ikke nødvendigt, for det bliver aldrig tungere end hvad der burde have været opvarmning)...
Det kan godt være, at der er enkelte, som siger de træner for styrke, hvor de før ville træne for masse, men i virkeligheden har intet ændret sig. Krudtuglerne bliver selvfølgelig store, men de gider heller ikke træne, og bliver derfor aldrig stærke.

Jeg har set en kæmpe fyr få spot på en 3'er med 120 i bænk, og de 120 er noget af det tungeste bænkpres jeg har set (i FW). Jeg har endnu til gode at se nogen squatte over 100 kg, og jeg ser slet ingen, der dødløfter - på trods af, at centeret altid er fyldt til bristepunktet.

OBS: Erfaringer fra 3xFW + 1xFitness One

Trenden er at folk er blevet dovne. Der er ingen der kører tunge squats og dødløft mere og de fleste undlader helt at køre dem. Desværre er det bare sådan at de hårde øvelser som regel er de mest effektive.
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

Min oplevelse er, at interessen for bodybuilding generelt har været stigende i løbet af de sidste år. Jeg oplever, at man nærmest skal lede med lys og lygte for, at finde en person der ikke "dyrker" bodybuilding. Jeg tror kun at det er noget der ligner under 5% af mine bekendte, der ikke er meldt ind i et fitnesscenter. Derudover er markedet for fitnesstøj, fitnessmad, fitnessresturanter, personlige trænere, kosttilskud osv. vokset ekstremt gennem de sidste år.
For ikke ret mange år tilbage, synes jeg ikke rigtigt der var nogle mennesker der kendte til diverse bodybuilding-/fitnesskonkurrencer. Nu møder man nærmest ikke en person, der ikke har en bekendt der har stillet op.

Generelt er interessen for "den perfekte krop" steget voldsomt. Hvor fitnesscentre i "gamle dage" mere var rettet mod hardcore typer, er fitness nu blevet noget alle mennesketyper dyrker og bruger tid på. Det er i hvert fald min oplevelse. - Situationen er imo. den samme med doping. Kan ikke lige huske kilden, men hørte at antallet af indlæggelser skyldet doping er steget med 90% over de sidste 7 år.
50% fact + 50% magic = 100% results

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 10.00

MrBroScience skrev:Min oplevelse er, at interessen for bodybuilding generelt har været stigende i løbet af de sidste år. Jeg oplever, at man nærmest skal lede med lys og lygte for, at finde en person der ikke "dyrker" bodybuilding. Jeg tror kun at det er noget der ligner under 5% af mine bekendte, der ikke er meldt ind i et fitnesscenter. Derudover er markedet for fitnesstøj, fitnessmad, fitnessresturanter, personlige trænere, kosttilskud osv. vokset ekstremt gennem de sidste år.
For ikke ret mange år tilbage, synes jeg ikke rigtigt der var nogle mennesker der kendte til diverse bodybuilding-/fitnesskonkurrencer. Nu møder man nærmest ikke en person, der ikke har en bekendt der har stillet op.

Generelt er interessen for "den perfekte krop" steget voldsomt. Hvor fitnesscentre i "gamle dage" mere var rettet mod hardcore typer, er fitness nu blevet noget alle mennesketyper dyrker og bruger tid på. Det er i hvert fald min oplevelse. - Situationen er imo. den samme med doping. Kan ikke lige huske kilden, men hørte at antallet af indlæggelser skyldet doping er steget med 90% over de sidste 7 år.

Ingen tvivl om, at fitnessbølgen er over os ad Helvede til, men egentlig træning er slet ikke på mode. Det er bare en form for motion. Bikini er måske undtagelsen, men kravene til fysik er desværre så lave, at selv nybegyndere med 1-2 års roid-fri træning stiller op med god samvittighed.
Brugeravatar

Styrkeliste

MrBroScience skrev:...men hørte at antallet af indlæggelser skyldet doping er steget med 90% over de sidste 7 år.

Det lyder højest usandsynligt, eller som en noget kreativ statistik. Find gerne kilden...
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: US

Bosse101 skrev:
MrBroScience skrev:Min oplevelse er, at interessen for bodybuilding generelt har været stigende i løbet af de sidste år. Jeg oplever, at man nærmest skal lede med lys og lygte for, at finde en person der ikke "dyrker" bodybuilding. Jeg tror kun at det er noget der ligner under 5% af mine bekendte, der ikke er meldt ind i et fitnesscenter. Derudover er markedet for fitnesstøj, fitnessmad, fitnessresturanter, personlige trænere, kosttilskud osv. vokset ekstremt gennem de sidste år.

Ingen tvivl om, at fitnessbølgen er over os ad Helvede til, men egentlig træning er slet ikke på mode. Det er bare en form for motion. Bikini er måske undtagelsen, men kravene til fysik er desværre så lave, at selv nybegyndere med 1-2 års roid-fri træning stiller op med god samvittighed.

Du har ret :)

Styrkeliste

SoS skrev:
MrBroScience skrev:...men hørte at antallet af indlæggelser skyldet doping er steget med 90% over de sidste 7 år.

Det lyder højest usandsynligt, eller som en noget kreativ statistik. Find gerne kilden...

Mener det var en af mine venner der citerede et program fra tv2 omhandlende doping. Har ikke selv set programmet, men tænker ikke det lyder helt urealistisk?

Styrkeliste

Bosse101 skrev:

Hvis du mener bikini er undtagelsen, hvilke klasser stiller folk så op i med mindre erfaring end bikini-klassen?
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Rosenkransen?

Elaborate, plox.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

A Menace To Chicken skrev:

Rosenkransen?

Elaborate, plox.

Billede
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00

Nick9000 skrev:
Bosse101 skrev:

Hvis du mener bikini er undtagelsen, hvilke klasser stiller folk så op i med mindre erfaring end bikini-klassen?

Jeg mener bikini er undtagelsen på den måde, at der rent faktisk er en hel del atleter fordi det er moderne, og at de rent faktisk træner. Grunden til det hænger nok sammen med de tilsyneladende lave krav til fysik. De dygtige og erfarne atleter har en meget flot fysik, men den virker for 18-årige piger helt opnåelig på ganske kort tid. Så de træner et års tid og vil så stille oo. For mænd er det tydeligt, at bb og endda physique kræver meget arbejde gennem lang tid
Brugeravatar

Styrkeliste

MrBroScience skrev:
SoS skrev:

Mener det var en af mine venner der citerede et program fra tv2 omhandlende doping. Har ikke selv set programmet, men tænker ikke det lyder helt urealistisk?

Tror ikke jeg har set statistik på det, men vil gerne. Jo, det lyder højest mærkværdigt. Tror ikke der er specielt mange (relativt) indlæggelser der kan tilskrives "doping". Men grav gerne studiet frem.
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: US

Jeg synes det er temmelig evident, at bodybuilding (dvs. ikke fitness) er stendød som sport (hvis det da nogensinde har været en sport). Gennemsnitsalderen ved dette års Mr. Olympia og fraværet af tunge deltagere ved DM vidner tydeligt herom. Der kommer ganske enkelt ikke nyt blod til. Om dette så skyldes at der er færre der dødsboler den eller at dem der gør det ikke længere gider være på diæt, skal jeg ikke kunne sige. Jeg tror for så vidt stadigvæk at publikumsinteressen ville være der, hvis sporten var konkurrencepræget og levende. Det har bare ikke været tilfældet i efterhånden mange år. Og det der kendetegner den professionelle liga vil også have afsmittende effekter hos amatørerne. En del af forklaringen ligger utvivlsomt også i, at der er så meget negativitet omkring sporten som sådan - alting handler om politik og baghåndsaftaler, og hele IFBB virker bundkorrupt, hvis man skal tro Internettet. Det har selvsagt en betydning for, hvordan publikum betragter sporten.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

SoS skrev:
MrBroScience skrev:
SoS skrev:

Tror ikke jeg har set statistik på det, men vil gerne. Jo, det lyder højest mærkværdigt. Tror ikke der er specielt mange (relativt) indlæggelser der kan tilskrives "doping". Men grav gerne studiet frem.

Jeg så samme program. Det var Station2 om doping.

Det var bare en læge fra rigshospitalet så vidt jeg husker, som udtalte sig om hvor mange han var begyndt at få ind i forhold til tidligere. Det var ikke noget studie/undersøgelse.

Reputation point: 15

Moose skrev:
A Menace To Chicken skrev:

Rosenkransen?

Elaborate, plox.

Billede
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Who am I skrev:
SoS skrev:
MrBroScience skrev:
SoS skrev:

Jeg så samme program. Det var Station2 om doping.

Det var bare en læge fra rigshospitalet så vidt jeg husker, som udtalte sig om hvor mange han var begyndt at få ind i forhold til tidligere. Det var ikke noget studie/undersøgelse.

Tak for indskydelsen. Har ikke selv set programmet, men må lige grave det frem på tv2play :)

Styrkeliste

The Juice skrev:Jeg synes det er temmelig evident, at bodybuilding (dvs. ikke fitness) er stendød som sport (hvis det da nogensinde har været en sport). Gennemsnitsalderen ved dette års Mr. Olympia og fraværet af tunge deltagere ved DM vidner tydeligt herom. Der kommer ganske enkelt ikke nyt blod til. Om dette så skyldes at der er færre der dødsboler den eller at dem der gør det ikke længere gider være på diæt, skal jeg ikke kunne sige. Jeg tror for så vidt stadigvæk at publikumsinteressen ville være der, hvis sporten var konkurrencepræget og levende. Det har bare ikke været tilfældet i efterhånden mange år. Og det der kendetegner den professionelle liga vil også have afsmittende effekter hos amatørerne. En del af forklaringen ligger utvivlsomt også i, at der er så meget negativitet omkring sporten som sådan - alting handler om politik og baghåndsaftaler, og hele IFBB virker bundkorrupt, hvis man skal tro Internettet. Det har selvsagt en betydning for, hvordan publikum betragter sporten.

Tror bestemt ikke der er færre der dødsboler den, men mennesker er generelt blevet svagere, mere lade og dovne - Generation Next

Styrkeliste

Jeg er enig med juice langt hen af vejen, men jeg er ikke enig i at sporten allerede er død.
Som jeg ser det, er et af de helt store problemer mediedækningen. Der er næsten aldrig god dækning eller livestream. Det er efterhånden kun de aller største internationale stævner der faktisk har gratis stream og live billed uploads. De andre er bange for at det skader billetsalget istedet for at se potentialet i reklamerne.

Der bliver lavet en del tiltag for at udbrede sporten; i år afholdt de wellness fitness kategorien til Arnold Rio og mrO kommer til at indeholde en Classic BB. 2 pisse fede klasser!
Men er der nogle der hører om det? Meh. Not rly.

Så jeg er enig langt henad vejen, men jeg tror ikke at den er død endnu, men langsomt ved at blive kvalt.
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

Jeg synes der bliver nævnt nogle gode grunde her i tråden til, at konkurrencebodybuilding har det svært. Men tror I ikke også, at det har noget med den meget doping i sporten at gøre? Lidt a.la. tour de france, der også fik problemer efter de mange dopingsager.

Hver gang man ser en mand i en konkurrence med en flot fysik, tænker man, gad vide om han ikke har taget steroider. Det tænker man trods alt ikke når man ser et flot mål i fodbold, håndbold og rigtig mange andre sportsgrene.

Jeg tror dopingen har et stort ansvar for sportens omdømme/interesse/fascination osv.
Brugeravatar

Reputation point: 260

TDF har, så vidt jeg ved, flere tilskuere/seere end nogensinde før. Så deres doping"problemer" er vist kun problemer i den forstand, at man vil udrydde doping.

De færreste er oprigtigt interesserede i, at doping forsvinder fra bodybuilding (og det gør det alligevel ikke); hvis folk ikke er dopede, ser vi utroligt få individer med den freak-fysik, som de fleste gerne vil se. Der er jo en grund til, at de største (rent fysisk) klasser på scenerne rundt omkring er de, der trækker flest tilskuere til.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Jeg tvivler virkelig også på, at doping har noget med sagen at gøre. Konkurrencebodybuilding har en universelt anerkendt stiltiende dopingaccept, og Mr. Olympia er bredt kendt (og har været det mindst siden 80'erne) som VM i krudt. Intet nyt under solen der.

Jarlby, du har i øvrigt ret. Langsomt ved at blive kvalt er bedre dækkende. Udsagn hermed modereret.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

The Juice skrev:Jeg synes det er temmelig evident, at bodybuilding (dvs. ikke fitness) er stendød som sport (hvis det da nogensinde har været en sport). Gennemsnitsalderen ved dette års Mr. Olympia og fraværet af tunge deltagere ved DM vidner tydeligt herom. Der kommer ganske enkelt ikke nyt blod til. Om dette så skyldes at der er færre der dødsboler den eller at dem der gør det ikke længere gider være på diæt, skal jeg ikke kunne sige.

Gennemsnitsalderen ved Mr. Olympia har nok en anden forklaring. Den størrelse man skal have for at kunne være konkurrencedygtig til shows som Olympia og AC, kræver at man har krudtet den i utroligt mange år, og desuden responderer helt ufatteligt godt på det. Det er jo VM i at bole den max. Unge fyre har bare ikke nok erfaring med krudt til de kan stå på scenen. Det presser gennemsnitsalderen op. Desuden skal man også have vundet et Pro-show, eller samlet point ved at have deltaget i nok shows med gode placeringer, før man er kvalificeret. Igen er dette svært for de yngre mænd, der simpelthen ikke har samme muskelmasse som de ældre deltagere. Der er stadig massere af atleter til diverse nationale shows med Pro-cards på højkant, og det vidner om en stor tilslutning til bodybuilding sporten i The US of A.

Herhjemme er det dog en anden sag, hvor at der ikke følger samme drøm om økonomiske gevinster med målet om +100 klassen. Jeg har ikke undersøgt det nærmere statistisk, men mit indtryk er også at de tungeste klasser er blevet mindre populære at deltage i.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Jarlen fra aHA skrev:Der bliver lavet en del tiltag for at udbrede sporten; i år afholdt de wellness fitness kategorien til Arnold Rio og mrO kommer til at indeholde en Classic BB. 2 pisse fede klasser!
Men er der nogle der hører om det? Meh. Not rly.

Til dem der ikke kender "wellness fitness" så er her en video:

Wellness Fitness er i Brasilien tilsyneladende lig med masser af fake numser :mrgreen:

Classic Bodybuilding bliver nok en bastardiseret udgave til Mr. Olympia. Tvivler på det bliver som den fungerer i Europa.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

@mågens

Jeg er ret sikker på at fake glutes er diskvalificeringsgrundlag. Er ganske overbevist om at de fleste (glutes) er H4rD wORk and dedication.

Men tbh, så tjek nogle af deres træningsklip ud. De træner hårdere end philsulin
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

True. Jeg ved faktisk ikke om gennemsnitsBMI ved Mr. Olympia deltagere er steget proportionelt med deres alder. Det slår mig bare at der er exceptionelt mange atleter i toppen af sporten, som har rundet de 40 - hvor det alt andet lige burde være temmelig svært at hænge med.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste