Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1364
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1362

Følg bodybuilding.dk på

Flytte hjemmefra som 18 årig

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg har tænkt på det i lidt tid da jeg tror det vil modne mig meget og hjælpe mig til at tage mere ansvar generelt.
Rent økonomisk er der selvfølgelig også en ulempe ved det, men lige umiddelbart bør det kunne løbe rundt.
Er der nogle af jer der har erfaring med at flytte hjemmefra i en relativ tidlig alder? Jeg tror jeg får et chok over tøjvask, madlavning hver dag osv. men omvendt tror jeg det vil gavne mig.

Kom endelig med egne eller bekendtes erfaringer.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg flyttede hjemmefra kort tid efter jeg fyldte 18.

Huslige pligter er pisse nemme, og man skal virkeligt være en doven knægt for at det kan chokere en. Men det er vel et spørgsmål om modenhed. Anyways så er det ikke rocket science at vaske tøj en gang om ugen, handle ind et par gange om ugen og så ellers gøre rent når der trænger.

Eneste ulempe ved at flytte hjemmefra i så "tidlig" en alder var at jeg trængte til nogen holdte mig til ilden med skolearbejdet.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Flyttede hjemmefra da jeg var 17, og det var det bedste jeg nogensinde gjorde.
Mht. pligter i lejligheden, er det altså ikke så slemt, desuden er der dejlige fordele ved at handle ind til sig selv, specielt nu hvor du træner og måske ønsker noget bestemt.
Økonomien kommer nok til at sejle i starten når du indser hvor dyrt det kan være, men jeg synes du burde lave et madbudget, man kan sagtens handle billigt og sundt ind.
Held og lykke :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Synes du skal se det økonomiske aspekt som værende det mest udfordrende ved at flytte. Det er som de andre er inde på langt fra tøjvask og madlavning der kommer til at være de store problemer.
Rigtig mange tænker ikke over hvad der rent faktisk er af udgifter ved en flytning første gang.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Først og fremmest: tak for jeres svar. Økonomisk set sejler det nok i starten, ja.
Jeg tror jeg vil overveje det lidt nærmere og ikke tage en forhastet beslutning.

Som nummer et bør du opstille et budget for det hele. På den måde ved du om det kommer til at sejle eller ej. Post det gerne her, så er der masser af folk der gerne vil hjælpe. Det er gjort før.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:Som nummer et bør du opstille et budget for det hele. På den måde ved du om det kommer til at sejle eller ej. Post det gerne her, så er der masser af folk der gerne vil hjælpe. Det er gjort før.

Du har nok ret. Jeg vil undersøge det nærmere, da jeg tror der er en del udgifter jeg bare tager for givet, nu jeg bor hjemme hvor jeg kun betaler småpenge til mad. Max 400 om måneden.

husleje
tv
internet
mobil
mad
tøj
sko
lokumsrulle

Listen fortsætter i det uendelige..

Hvis du ikke ligefrem HADER at bo hjemme, og det er en mulighed, så bliv hjemme..

Jeg flyttede hjemmefra den dag jeg fyldte 18, men det var mest fordi min mor havde en kæreste jeg hadede og ikke gad se på :lol: ellers var jeg blevet lidt længere..
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

Jeg flyttede også hjemmefra som 18-årig. Det har ikke været noget problem for mig. Modsat nyder jeg det i stor stil.

Ift. det økonomiske aspekt. Jeg har godt 3000 kr om måneden, når alle faste udgifter er betalt. Det kan man fint leve for. Jeg har råd til bb-mad, byture og hvad fanden jeg ellers har lyst til. Men du skal ikke regne med at kunne bruge penge på 'store' og dyre ting som nyt tøj, nye PS3-spil og lignende hele tiden :)
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Flyttede som 16 årig men var ret godt stillet økonomisk :)

Men altså jeg syntes du skal kaste dig ud i det .. Alt det med at handle og vaske tøj skal du nok komme igennem bare lav nogen regler for dig selv og følgende dem bedst muligt ... Sådan noget med at lade opvasken stå i flere dage kan virke fristende men er ikke fedt i længden ...

Måske du kunne rette mere ind om der var noget du specifikt havde bekymringer om

Ellers er de fleste store ting sagt
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

Jeg flyttede i slutningen af december/januar sammen med min kæreste og en af vores venner. Vi klarer det skam fint. Som det bliver pointeret tidligere, så er det helt klart en fordel mht. indkøb og madlavning i forhold til sin træning o.lign at flytte hjemmefra. Tøjvask er dog et problem her, da vi ingen vaskemaskine har, så det hedder "Hej mor!". :)

Har du tænkt på udgifter som forsikringer og licens?
Strength determination merciless forever - BLS
Brugeravatar

Geografisk sted: Kølvrå (Karup)

Styrkeliste
- Squat: 70.00
- Dødløft: 65.00

18 er rigtigt en tidlig alder længere. Tøjvask og madlavning er ikke så slemt når man har vænnet sig til det, det giver stor frihed at bestemme alting selv, så det vil utvivlsomt gøre din kostplan nemmere at holde. Jeg var 17 da jeg flyttede hjemmefra, var og det var ganske fint for mig, jeg har aldrig været god til at lave mad, og er det stadig ikke, men man bliver helt sikkert mere ansvarlig og moden af at flytte væk fra mor og far.

Reputation point: 140

Jeg var 19, da jeg flyttede hjemme fra. Det var en fin alder, og jeg følte mig rustet til det - havde været 6-7 måneder på højskole inden, så jeg vidste lidt om hvad det handlede om. Nu bor jeg sammen min kæreste, og det fungere glimrende :)

Du kan ikke på: http://www.flyttehjemmefra.info/ - der er der er skabelon til et budget, samt andre brugbare ting :)

Jeg flyttede også hjemmefra da jeg var 17 år. Når jeg ser tilbage nu snart 10 år efter var husholdningen på daværende tidspunkt lidt af en disaster, men jeg er sikker på at jeg lærte rigtig meget af at komme ud og stå på egne ben :)

Økonomien kan let blive (meget) stram, når man flytter hjemmefra - det kommer naturligvis an på, hvilken bolig du er på udkig efter. Hvis det er som lejer af et værelse er det naturligvis billigere end hvis du mener du skal have 100kvm 3v lejlighed midt i en storby :)

En mulighed du kan overveje er at finde en lejlighed som egner sig til at dele, og så flytte sammen med en god ven. Så er I 2 om at dele faste udgifter (husleje, el, vand, varme, tv, internet, forsikring osv.) og det er oftere billigere end at bo alene i en mindre lejlighed. Det kræver dog, at det er en ven du kan finde ud af at bo sammen med.

Som de andre vil jeg foreslå at du starter med at se på hvad de boliger du overvejer koster og ligger et budget. Vis eventuelt dit budget til dine forældre og hør dem om det er realistisk, og om du har glemt noget.

flyttede hjemmefra som 18årig. det er dejligt og selvstændigt. men hvis du gerne vil have det lidt sjovt, gå i byen og gå i biografen. så bliv boende hjemme. jeg er af den opfatning at dem der blev boende havde det sjovere.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Husk at tjekke forsikring/indbo. Kør alt hvad du kan med i dit budget - nogle regninger kommer hver tre mdr og så er det rart at have budget konto til de udgifter.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Jeg tog på højskole som 20 årig, og flyttede hjemmefra da jeg kom hjem igen.

Jeg elsker at have mit eget sted. Det med rengøring og tøjvask er intet problem, men nok mest måske fordi jeg ææælsker at shoppe tøj, så jeg har så meget at jeg kun vasker 2 gange om måneden.

Jeg synes det største chok er regningerne, jeg har SU og løn fra mit arbejde, og det betyder jeg har lidt tilovers efter husleje og indkøb. Men så skal man have internet og mange kanaler, så får man pludselig en licensregning fra DR osv. Så vil man lige pimpe sit nye sted op, med fjernsyn og ny sofa. Måske skal du også poste penge i noget renovering?

Så hav det økonomiske in mente, 18 er en tidlig alder at flytte hjemmefra, synes jeg, men hvis du er klar på det, så go for it!
Brugeravatar

Snak med din bank og få et budget-skema. Der udfylder du alle udgifter og hvad du har i løn, og kan dermed se hvor mange penge du har med at gøre.
Hvis du tvivler på udgifter så snak med dine forældre, de burde kunne give dig et billede af hvad du skal bruge.(forsikringer, licens osv)
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Fedt at du tager initiativet og flytter =D>

Man ser jo mange unge der kører nas på deres forældre til de er 22-25 år i dagens Danmark desværre.

Det kræver dog at man styrer sit forbrug forholdsord stramt, da det ellers hurtig at gå ind og bliver surt show sidst på måned :lol:
Flyttede selv ud som 16 årig af flere grunde, da jeg havde boet på en ungdomspension siden jeg var 12, og så skal man jo videre. ved ikke hvad forhold du har til dine forældre ? men jo rart at man har mulighed for at komme hjem og spise engang i mellem, og få vasket sit tøj, men ellers klarer du dig nok alligevel.
Døde fisk, flyder med strømmen
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 254.00
- Squat: 1124.00
- Dødløft: 427.00

Backtonature skrev:Fedt at du tager initiativet og flytter =D>

Man ser jo mange unge der kører nas på deres forældre til de er 22-25 år i dagens Danmark desværre.

Det kræver dog at man styrer sit forbrug forholdsord stramt, da det ellers hurtig at gå ind og bliver surt show sidst på måned :lol:
Flyttede selv ud som 16 årig af flere grunde, da jeg havde boet på en ungdomspension siden jeg var 12, og så skal man jo videre. ved ikke hvad forhold du har til dine forældre ? men jo rart at man har mulighed for at komme hjem og spise engang i mellem, og få vasket sit tøj, men ellers klarer du dig nok alligevel.

Desvaerre?

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Jeg er 21 år og bor stadigvæk derhjemme. Jeg har intet problem med det, da jeg har den plads jeg skal bruge. Desuden har jeg altid haft et kanon forhold til de gamle. Jeg sparer stadigvæk op (selvom jeg snart overskrider mit forventede budget) til en lækker lejlighed, når jeg engang har fuldført min elevplads.

Du skal nok være forberedt på de små ting, som kommer uventet. Man er jo mere eller mindre vant til at du har alle redskaber og værktøjer du har brug for derhjemme.

Mit råd vil være at lav en lang liste over de små ting du skal bruge. Du kan jo nemt huske de store ting såsom sofa, ovn(eller noget), seng osv. men hvad man lan, grydehandske, puder osv?

Jeg ville nok starte med at spørge: Er der en grund til at flytte?

At flytte bare for at flytte, giver vel ikke meget mening i sig selv, hvis du går og er lidt i tvivl om det. Angående at du har mere styr på din kost, du kan vel bare sige til din mor at du gerne vil give nogle penge så hun kan købe det ind, eller at hun ikke skal tænke i mad til dig, da du selv køber noget ind og bruger en skuffe i køleren/fryseren.

Flyttede selv som 19årig, det var da fint, bevares, men kom nok også fra et hjem hvor der ikke var så meget plads længere, og derfor lå det lidt i kortene da jeg fik tilbudet.
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Tilbage til Off topic