Hvordan kan en udtalelse være farlig

?
Derimod synes jeg at Helle Thornings bidrag til lige netop denne specifikke farlig/ikke farlig debat - efter min mening - ligger sig tæt op af et genialt svar
"Jeg ville ikke have sagt, at statsministeren er en farlig mand. Det, mener jeg ikke, han er. Han har taget nogle elendige beslutninger, men han skræmmer ikke mig. Jeg er enig i indholdet i kronikken, men jeg er ikke enig i, at han er en farlig mand."
(
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7924683.html
Tilbage til den originale debat:
Jeg stemte radikalt, og der vil falde en personlig stemme på Vestager når der udskrives valg. Jeg efterlyste længe en udskiftning af Jelved, og mener at Vestager er den eneste rigtige arvtager! Alt den polemik med Khader og Ny Alliance er et mediestunt og en popularitets-surfing som vi ikke har set magen til siden Venstre begyndte at trække mod midten og føre soc.dem. politik. Jeg forstår ikke VK-regeringens mål og prioriteringer; Skattestop og højere/mere velfærd er to ting der ikke hænger sammen i mine øjne.
Hvorfor findes der ikke politikkere der ikke bare er spin-marionetdukker længere. Jeg savner i den grad politikkere som tør stå ved deres ord og handlinger som Stauning og Scavenius !