Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1023
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1020

Følg bodybuilding.dk på

For store lår!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg er stødt ind i et problem. Jeg træner ellers ikke rigtig ben i træningslokalet, da jeg i mange år har trænet fodbold og basket 4-6 gange ugentligt, så det er ikke mit største fokuspunkt. Alligevel er det mine lår, som giver problemer. Mine lår er begyndt at være for store, så hver gang jeg er færdig med en fodbold- eller basketkamp, så har jeg slidsår øverst på indersiden af begge lår, fordi de åbenbart slider hul når jeg løber meget. (Jeg har også fået flere løbetests, hvor min løbestil er blevet godkendt alle gange) Derudover er jeg nærmest groet ud af alle mine bukser på det seneste, fordi bukserne strammer omkring lårene, og da jeg er høj, så er det i forvejen ikke let at finde nye moderne bukser. For at gøre ondt værre, så har jeg nærmest et underbukseforbrug, som vel svarer til en teenage-piges mobilregning - bare fordi de ofte sprækker i syningen pga. friktionen fra mine lår. Not cool :)

Jeg har fået en lille kærlighed for dødløft, så det har jeg vel trænet jeg vel 2-3 gange ugentlig i et halvt år nu, og det er sådan set den eneste grund jeg kan finde til de store lår. Det er nok kun hver 10'ende dag, hvor jeg har en decideret bendag.
Skal jeg slække på dødløften, eller hvad pokker kan jeg gøre? :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kan du ikke smide et pic op af de ENORME lårbasser?
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan

Der er jo ikke ret meget og gører end og slappe af med alt der rammer ben, hvis du er træt af de er for storer?

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 200.00

Kør hyperextensions til ryggen, istedet for dødløft - så slipper du helt for benaktiveringen. Og får fat i noget babypudder, til inderlårene, og plask det på inden du skal ud at løbe.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Tag et par korte løbetights (ingen underbukser) på under dine fodboldshorts, når du spiller fodbold. Det burde løse problemet, hvad angår slidsår efter fodbold. Jeg kan forestille mig, det samme vil være gældende for hverdagsunderbukser. Altså at du skal vælge boxershorts, som sidder tight.

Jeg taler af erfaring, idet jeg har løbet to marathons i korte tights uden at få problemer med slidsår. Noget jeg ellers meget let får, hvis jeg løber med shorts, idet jeg også fra naturens side er udstyret med et par velvoksne lår.

..
Sidst rettet af B4RDUR 28. jun 2011, 12:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Geografisk sted: Færøerne

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 140.00

B4RDUR skrev:Træn din overkrop så stor at dine ben ser små ud, intet tabt.

That!

BINGO.

:dope:
Brugeravatar

questionsasked skrev:Jeg er stødt ind i et problem. Jeg træner ellers ikke rigtig ben i træningslokalet, da jeg i mange år har trænet fodbold og basket 4-6 gange ugentligt, så det er ikke mit største fokuspunkt. Alligevel er det mine lår, som giver problemer. Mine lår er begyndt at være for store, så hver gang jeg er færdig med en fodbold- eller basketkamp, så har jeg slidsår øverst på indersiden af begge lår, fordi de åbenbart slider hul når jeg løber meget. (Jeg har også fået flere løbetests, hvor min løbestil er blevet godkendt alle gange) Derudover er jeg nærmest groet ud af alle mine bukser på det seneste, fordi bukserne strammer omkring lårene, og da jeg er høj, så er det i forvejen ikke let at finde nye moderne bukser. For at gøre ondt værre, så har jeg nærmest et underbukseforbrug, som vel svarer til en teenage-piges mobilregning - bare fordi de ofte sprækker i syningen pga. friktionen fra mine lår. Not cool :)

Jeg har fået en lille kærlighed for dødløft, så det har jeg vel trænet jeg vel 2-3 gange ugentlig i et halvt år nu, og det er sådan set den eneste grund jeg kan finde til de store lår. Det er nok kun hver 10'ende dag, hvor jeg har en decideret bendag.

Med mindre du er født med veritable træstammer som ben så er dine lårmuskler sikkert marginalt større end andres. Dine ben skal næppe vokse mere end to procent fra udgangspunktet før du ikke passer ind i moderne ACNE Jeans eller hvad fanden det er nu til dags som folk render rundt i.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:
questionsasked skrev:Jeg er stødt ind i et problem. Jeg træner ellers ikke rigtig ben i træningslokalet, da jeg i mange år har trænet fodbold og basket 4-6 gange ugentligt, så det er ikke mit største fokuspunkt. Alligevel er det mine lår, som giver problemer. Mine lår er begyndt at være for store, så hver gang jeg er færdig med en fodbold- eller basketkamp, så har jeg slidsår øverst på indersiden af begge lår, fordi de åbenbart slider hul når jeg løber meget. (Jeg har også fået flere løbetests, hvor min løbestil er blevet godkendt alle gange) Derudover er jeg nærmest groet ud af alle mine bukser på det seneste, fordi bukserne strammer omkring lårene, og da jeg er høj, så er det i forvejen ikke let at finde nye moderne bukser. For at gøre ondt værre, så har jeg nærmest et underbukseforbrug, som vel svarer til en teenage-piges mobilregning - bare fordi de ofte sprækker i syningen pga. friktionen fra mine lår. Not cool :)

Med mindre du er født med veritable træstammer som ben så er dine lårmuskler sikkert marginalt større end andres. Dine ben skal næppe vokse mere end to procent fra udgangspunktet før du ikke passer ind i moderne ACNE Jeans eller hvad fanden det er nu til dags som folk render rundt i.

Iiih. Altså.

Jeg synes han skal holde op med at træne ben. Han spiller jo fodbold, ikke?

:whistle:
Brugeravatar

det lyder altså bare til at du skal have nogle større underbukser og nogle bedre træningsshorts.. det er jo altså stoffet som skaber friktion.. med mindre du spiller nøgenfodbold (findes det?)
"Believe you can succeed and you will" - David Schwartz
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: Fitness World Aalborg

Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Haderslev

Træner her: fitnessone

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

A Menace To Chicken skrev:
SandyFrink skrev:

Iiih. Altså.

Jeg synes han skal holde op med at træne ben. Han spiller jo fodbold, ikke?

:whistle:

Spiller han fodbold??? :shock: Jamen hvorfor fanden har han så overhovedet trænet ben?... Dumme knægt!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Dødløft: 200.00

Tak for responsen.
Jeg vil afprøve rådet mht. nye tights. Har altid trænet med tights pga. dårlig lyske, men mine er bare 70% akryl og 30% uld, hvorimod Under Armour tights er 85% polyester og 15% Elastane – det vil muligvis tage slidsårene (som helt sikkert er det mest irriterende problem). Mht. underbukserne, så sprækker de også kun efter træning eller kamp, så mon ikke microfiber-underdrenge til sport også kunne være en god idé. Problemet med bukserne kan vel ikke rigtig ændres, så det må være Levis-baggyness fremover, og så kan jeg forhåbentlig fortsætte dødløft, for det hjælper godt nok også på nærkampsstyrken i en fodboldkamp.

Man skulle nu tro, at det i længden ville være trivielt at hate på de fodbolddrenge, som ikke har så meget bentræning i fitness-lokalerne. JO, jeg ville gerne træne ben flere gange om ugen, men den eneste fridag jeg har fra fodbold og basket er fredag og så hver anden søndag – jeg har forsøgt, men jeg har nærmest doms i benene alle dage undtagen til kampdag lørdag, så der er ikke det store overskud til det.

Vi er et par stykker der stadig gerne vil se hvordan så store lår ser ud :) Hvis du vil være så venlig.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

..
Sidst rettet af B4RDUR 28. jun 2011, 12:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Geografisk sted: Færøerne

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 140.00

Lad os se nogle Pic's, kunne det ikke bare være din fedtprocent der er for høj?
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)

Personligt har jeg problemet i "off-sæsonen" (her tænker jeg vinter), da jeg gainer en del (fedt + lidt masse) og min fedtprocent derfor stiger. Det sætter sig blandt andet på mine lår og det kan så mærkes her i opstarten gennem slidsår og lignende.
Om et par måneder, når fedtprocenten er tilpas lav, har jeg ikke problemet længere. Men fik det så sent som igår.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Jeg forstår ikke hvorfor i er så opsatte på at se billeder.
Han siger ikke at han har kæmpe lår, som i gør det til. Ens lår behøver ikke være særlig store for at inderlårene slider mod hinanden og slider underbukser op. Desuden behøver man på ingen måde at have KÆMPE lår for at have svært ved at finde pæne og moderne bukser som også sidder pænt. Personligt ser jeg ingen grund til at have træstammer af ben, hvis den er skyld i at man ikke kan gå i andet end Levi's Engineered og joggingbukser. Men jeg forventer heller ikke at en særlig stor procentdel af brugerne herinde hverken går op i mode/stil eller er i stand til at vurdere hvad der er det.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 180.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding