Alex789 skrev:Tror ikke det her bliver taget seriøst. Benene skal trænes på ligefod. At du er for svanset til at træne ben fordi det er hårdt og derved kommer med en undskyldning for ikke at træne ben er dumt ..
Troll? Jeg tager heller ikke din kommentar seriøst, da du ikke læser, hvad jeg skriver, og ikke har fanget mit egentlige argument.
Jussefar skrev:Du kommer langt hen af vejen med pull ups og bor (både db og bb), men rent ud sagt, synes jeg personligt ikke, at noget kan erstatte dødløft. Jeg ville nok smide noget shrug ind også og altid sørge for at ryggen for flere tæsk end patterne, pt. Har du 3 øvelser til hver del.
Har du kørt konventionel dødløft, eller sumo? Jeg føler i hvert fald sagtens jeg kan løbe dagen efter konventionel dødløft, også tempo skift osv., men jeg kan godt forstå du har det svært med løb dagen efter squat. Hvordan har du kørt squat og dødløft hvad angår sæt og gentagelser? Har du prøvet at køre f.eks. 3 sæt og 5-8 gentagelser med en vægt der svarer til 40-70 % af dit maks?
I øvrigt, behøver du jo heller ikke squatte og dødløfte hver gang du er i centeret. Eftersom dit fodbold program fylder meget må man jo passe ind hvad man kan og én gang squat og dødløft om ugen er vel bedre end 0

Jeg har trods alt kørt konventionel dødløft.
Jeg kører min. 2 sæt pr. øvelse (måske 3 eller 4 i enkelte øvelser, hvis dagsformen er til det), hvor antallet af reps ligger så tæt på failure som muligt - jeg kører altså så mange jeg kan uden at ramme F. Desuden kører jeg en progressionscyklus, og ligger i øjeblikket på 10-12 reps.
Du har nok ret - jeg må jo på én eller anden måde kunne klemme i hvert fald en gang dødløft (og måske squat) ind i hvert fald en gang om ugen, så det passer overens med resten af fodboldtræningen, hvor baglårene nok skal nå at restituere. Men jeg er altså ikke alene om ikke at kunne komme i tanke om nogen øvelse, som kan være en erstatning for dødløft, og ramme ryggen uden at ramme benene?
Mht. til shrugs, tænker jeg, at trapz i forvejen rammes af Upright Rows. Hvad med at køre min. 3 sæts i Chin Ups og DB BOR, hvis jeg kører 2 sæts i Bænk og Inc Bænk - altså min. et sæt mere i de to rygøvelser, end i bryst?
Hvis det endelig skal klemmes ind, tænker jeg, at det måske ville være fornuftigt at køre tungt i squat og dødløft (1-5 reps), da jeg træner for at tage på i vægt, og derfor er nødt til at fremme styrken i benene for ikke at blive for slasket og langsom i det, er for i det mindste at opretholde styrken indtil jeg har tid og plads til at lade benene restituere fra fodboldens side (ferie/skadesforløb).
Men jeg skal ikke være nervøs, for ikke at ramme lænden, hvis jeg ikke kører dødløft, og kun kører Chin Ups og Bent-over Rows?