murdockrates skrev:Alien skrev:For det første er der også andre fordele ved frivægte, især koordination.. Vi husker vel alle da vi startede med skrå bænk med håndvægte :) Det er som oftest også mere naturlige løft i frivægt.
For det andet kræver det vel ikke mere dedikation, da denne er generelt krævet hvis man ønsker resultater.
Det er vel netop hvis du spiser "en lort"/"lort" at du ikke får resultater...
Hvis de ikke vil have større muskler, kan de evt. lade være med at forøge vægten???
Hvor mange kvinder går op i deres koordinationsevne? Jeg tror ikke det er derfor de kommer.
Frivægte VIL kræve mere dedikation, da det trods alt kræver mere at lære squat, end at sætte sig i benpressen eller hacksquaten. Kunne nævne mere...
Med at 'spise en lort' menes der ikke noget med kost. Der menes derimod at gøre noget man ikke har lyst til.
Sniper skrev:
Fordi det simpelthen ikke giver det samme. Om de vil være "tonede" eller mere muskuløse er underordnet, da de fleste tøser gerne vil have en lav bf sammensat med mere masse, evt ikke meget mere men mere, som får dem til at se tonede ud. Ville de bare ha' smidt nogle kg, så er kosten det vigtigste, men for bibeholdelse af muskelmasse snakker vi igen om hvad der giver bedst. Og det er basisøvelser. Som du siger hvis de bare vil smide nogle kg, så gå over til cardio-maskinerne i stedet og spar til på både maskiner og frivægts-øvelser. Så ryger der lidt masse, men det vil der gøre uanset hvad bog mindst ved træning; og ja med frivægte. Så dit argument holder ikke vand.
Hvorfor holder mit argument ikke vand? Jeg mener derimod ikke dit holder vand. Hvis du mener frivægte er så meget bedre for kvinder, så glæder jeg mig til at se dig prøve at få dem til at følge en kostplan med kreatin, pwo-shakes, ernæring bestående af havregryn og kylling og sætte dem ind i progressionscyklusser og deload/kon. For i så fald kan du jo lige så godt følge dit eksempel helt til dørs.
Undskyld men din kommentar til sniper er da bare helt hen i hampen, hvordan kan du overhovdet mene at:
Faktum 1 (hvorvidt det super at køre frivægt, hvilket der er artikler der understøtter)
Kun kan passe hvis;
Faktum 2 (han kan få dem til at træne dette, og følge kostplan, kreatin, pwo-shakes)
Den ene kan jo ikke kræve den anden for at være sand...
Til det du skriver til mig... tjaa, muligt at de ikke går op i koordinationsævne, hvilket jeg mener er en påstand fra din side der ikke kan bruges i til meget i denne sammenhæng. Men nu bliver dette heller ikke påstået af mig, jeg nævner blot at dette er en fordel ved frivægte, hvilket du fik drejet ret flot, og taget ud af min sammenhæng og puttet ind i din egen... =D> Uanset hvad ændre det ikke på det faktum, at det giver mere koordination...
Nej det kræver ikke mere dedikation, korrekt at det kræver noget oplæring i øvelserne, men at påstå at dette har direkte sammenhæng med dedikationsniveauet.... Da jeg trænede som 16 var jeg super dedikeret på at blive større, men jeg voksede ikke meget (og squattede ikke), da jeg ikke fattede hvad jeg lavede... dedikation har ikke nødvendigvis noget med øvelses valg at gøre