Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

kris88 skrev:Hvis man nu har tendens til bumser og er ret træt af det,er der så et alternativ til proteinpulver? Er det nødvendigt for en god træning eller kan man godt vokse hvis man spiser godt?

Fatmir skrev: hvis man tror at pulver er grunden til er man er blevet størrer er man godt og grundigt dum

kris88 skrev:Nej, forkert formuleret fra min side.. Havregryn er vel også en fornuftig ting efter træning.

nosebiter92 skrev:Det korte svar: Nej!
Flere undersøgelser at kosten ikke har nogen betydning for bumser. Bumser er kontrolleret af vores hormonbalance, hvilket jo ikke bliver påvirket af vores kost.
MEN - der er nogen mennesker som siger at de får flere bumser af alle mulige forskellige ting, fx. chips, mælk (pga. laktosen vist) og altså nogle proteinpulver. Men det er forkert at sige at alle får flere bumser af proteinpulver - det har jeg fx. slet ikke. Så prøv dig frem og ellers kan du prøve at tage noget medicin mod bumser. Personligt skulle jeg slås for at opgive proteinpulver, jeg synes det er en ekstremt smart og praktisk løsning

Malke skrev:nosebiter92 skrev:Det korte svar: Nej!
Flere undersøgelser at kosten ikke har nogen betydning for bumser. Bumser er kontrolleret af vores hormonbalance, hvilket jo ikke bliver påvirket af vores kost.
MEN - der er nogen mennesker som siger at de får flere bumser af alle mulige forskellige ting, fx. chips, mælk (pga. laktosen vist) og altså nogle proteinpulver. Men det er forkert at sige at alle får flere bumser af proteinpulver - det har jeg fx. slet ikke. Så prøv dig frem og ellers kan du prøve at tage noget medicin mod bumser. Personligt skulle jeg slås for at opgive proteinpulver, jeg synes det er en ekstremt smart og praktisk løsning
Men vores hormonbalance er vel også tildels kontrolleret af hvad vi spiser?
Bumser skyldes overproduktion af talg i talgkirtlerne.. Jeg mener overproduktionen skyldes testosteron, som man jo mere eller mindre kan påvirke via kosten?

High school dietary dairy intake and teenage acne.
Adebamowo CA, Spiegelman D, Danby FW, Frazier AL, Willett WC, Holmes MD.
Department of Nutrition, Harvard School of Public Health, Boston, Massachusetts 02115, USA. clement.adebamowo@channing.harvard.edu
BACKGROUND: Previous studies suggest possible associations between Western diet and acne. We examined data from the Nurses Health Study II to retrospectively evaluate whether intakes of dairy foods during high school were associated with physician-diagnosed severe teenage acne. METHODS: We studied 47,355 women who completed questionnaires on high school diet in 1998 and physician-diagnosed severe teenage acne in 1989. We estimated the prevalence ratios and 95% confidence intervals of acne history across categories of intakes. RESULTS: After accounting for age, age at menarche, body mass index, and energy intake, the multivariate prevalence ratio (95% confidence intervals; P value for test of trend) of acne, comparing extreme categories of intake, were: 1.22 (1.03, 1.44; .002) for total milk; 1.12 (1.00, 1.25; .56) for whole milk; 1.16 (1.01, 1.34; .25) for low-fat milk; and 1.44 (1.21, 1.72; .003) for skim milk. Instant breakfast drink, sherbet, cottage cheese, and cream cheese were also positively associated with acne. CONCLUSION: We found a positive association with acne for intake of total milk and skim milk. We hypothesize that the association with milk may be because of the presence of hormones and bioactive molecules in milk.
PMID: 15692464

J-S-O skrev:Hvis man har støvsuget sin kost for fedt, både mættede og umættede, så kan man øge sit testosteron niveau ved at indtage mere fedt! Så på den måde, så kan man faktisk godt være med til at styre sin hormonbalance...

Jacob skrev:Mælk indeholder stoffet Lactose, derfor.

Doktor Sondrup skrev:Jacob skrev:Mælk indeholder stoffet Lactose, derfor.
"Stoffet lactose"? Laktose er mælkesukker. Påstår du at laktose har en indvirkning på hudens renhed?

Nogen mennesker slår ud på bestanddele i mælk -> valle er lavet på mælk / soya er ikke lavet på mælk -> nogen mennesker slår ud på valle og ikke soya

Gozo skrev:kris88 skrev:Hvis man nu har tendens til bumser og er ret træt af det,er der så et alternativ til proteinpulver? Er det nødvendigt for en god træning eller kan man godt vokse hvis man spiser godt?
Det kan du sagtens. Bare få noget mad lige efter træning. Evt en litter skummetmælk og noget frugt.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster