Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 969
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 966

Følg bodybuilding.dk på

Giver Proteinpulver bumser?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle. Folk har fortalt, mig at man får bumser af for meget protein pulver, hvilket jeg egentlig ikke kan forstå det skille gøre.

Passer det? :S

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har jeg også fornylig læst i avisen at det gør.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: Exerzice

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 30.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)

Det kan du godt komme ud for. Det skal være godt pulver i hvertfald ellers får du bumser af det. Men det kommer meget an på om du nemt for dem i forvejen. Jeg får selv lidt bumser hvis jeg ikke sørger for at købe noget ordenligt pulver. :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Langelands Body & Motionsklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 210.00

Jeg fik det kun de første dage, så holdt det op! Men jeg har heller ikke rigtigt tendenser til mange bumser..
Brugeravatar

Træner her: Atletklubben Jyden

Kostplan: Vis kostplan

Hvis man nu har tendens til bumser og er ret træt af det,er der så et alternativ til proteinpulver? Er det nødvendigt for en god træning eller kan man godt vokse hvis man spiser godt?

kris88 skrev:Hvis man nu har tendens til bumser og er ret træt af det,er der så et alternativ til proteinpulver? Er det nødvendigt for en god træning eller kan man godt vokse hvis man spiser godt?

Det kan du sagtens. Bare få noget mad lige efter træning. Evt en litter skummetmælk og noget frugt.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Protein pulver for dig ikke til at vokse, men det kan give en lille hånd !

100000000% på at det kan lade sig gører vokse uden at tage alle mulige former for pulver, hvis man tror at pulver er grunden til er man er blevet størrer er man godt og grundigt dum

har selv fået et bar ZIPz hist og her, og stopper så med at bruge WG i en periode for at se om det var grunden til det,
everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna lift no heavy ass weight ! Noooo but ill do it though !

Geografisk sted: nihchola

Træner her: Ribe Fritidscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Det korte svar: Nej!

Flere undersøgelser at kosten ikke har nogen betydning for bumser. Bumser er kontrolleret af vores hormonbalance, hvilket jo ikke bliver påvirket af vores kost.

MEN - der er nogen mennesker som siger at de får flere bumser af alle mulige forskellige ting, fx. chips, mælk (pga. laktosen vist) og altså nogle proteinpulver. Men det er forkert at sige at alle får flere bumser af proteinpulver - det har jeg fx. slet ikke. Så prøv dig frem og ellers kan du prøve at tage noget medicin mod bumser. Personligt skulle jeg slås for at opgive proteinpulver, jeg synes det er en ekstremt smart og praktisk løsning :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Fatmir skrev: hvis man tror at pulver er grunden til er man er blevet størrer er man godt og grundigt dum

Det er vel en udbredt misforståelse, at der er noget magisk ved proteinpulver, så man er vel ikke dum - snarere uvidende :)
Brugeravatar

Nej, forkert formuleret fra min side.. Havregryn er vel også en fornuftig ting efter træning.

kris88 skrev:Nej, forkert formuleret fra min side.. Havregryn er vel også en fornuftig ting efter træning.

Yes, men sammen med noget frugt. Havregryn er ikke lige just hurtigoptagelig kulhydrat.
Brugeravatar

Jeg har også fået flere bumser af at begynde at træne seriøst, drikke proteinpulver osv.
Men der ryger så også en anden kost ned end før, mere mælk osv. så det har helt sikkert en indvirkning.

Men har også hørt at når man træner, udvikler man mere testosteron og det medfører flere bumser.

- Det er vist også et tegn på meget testosteron at man er skaldet, så jeg ser positiv på det: bumser + begyndende skaldethed = MEGET testosteron = POTENS! :laugh2: :wings:
__________Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: København

fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

nosebiter92 skrev:Det korte svar: Nej!

Flere undersøgelser at kosten ikke har nogen betydning for bumser. Bumser er kontrolleret af vores hormonbalance, hvilket jo ikke bliver påvirket af vores kost.

MEN - der er nogen mennesker som siger at de får flere bumser af alle mulige forskellige ting, fx. chips, mælk (pga. laktosen vist) og altså nogle proteinpulver. Men det er forkert at sige at alle får flere bumser af proteinpulver - det har jeg fx. slet ikke. Så prøv dig frem og ellers kan du prøve at tage noget medicin mod bumser. Personligt skulle jeg slås for at opgive proteinpulver, jeg synes det er en ekstremt smart og praktisk løsning :D

Men vores hormonbalance er vel også tildels kontrolleret af hvad vi spiser?

Bumser skyldes overproduktion af talg i talgkirtlerne.. Jeg mener overproduktionen skyldes testosteron, som man jo mere eller mindre kan påvirke via kosten? :confused:
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

Der er mange der bruger Whey Protein. Hvis det er tilfældet at det er det vi snakker om så er det jo udvundet af valle. Valle er et biprodukt ved osteproduktion. Ost laves af mælk. Altså et Whey protein indeholder derfor protein, laktose, fedt og mineraler og en laaang række forksellige mindre protein bestanddele jeg ikke vil nævne her lige som mælk gør, da det er det det er lavet af :)
Brugeravatar

Styrkeliste

bodyblom skrev

Men protein er ikke synderen til det. Derimod er det mælken som mange bruger til at blande det op med
jeg troede ikke mælk havde den store indflydelse på bumser, var ret sikker på det var proteinen der var skyld i dem :oops: [/b]

Geografisk sted: Randers

Jeg var lidt hurtig før. Whey er ikke et direkte biprodukt af osteproduktion. Ikke alt i hvertfald, men fremgangsmåden er lidt den samme for at få valle/Whey. :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Bodyblom: Hvorfor skulle mælken være skyld i at man får bumser?
Whey protein er jo produceret udfra mælk.
Mange blander op med vand iøvrigt.
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Malke skrev:
nosebiter92 skrev:Det korte svar: Nej!

Men vores hormonbalance er vel også tildels kontrolleret af hvad vi spiser?

Bumser skyldes overproduktion af talg i talgkirtlerne.. Jeg mener overproduktionen skyldes testosteron, som man jo mere eller mindre kan påvirke via kosten? :confused:

Hvis man har støvsuget sin kost for fedt, både mættede og umættede, så kan man øge sit testosteron niveau ved at indtage mere fedt! Så på den måde, så kan man faktisk godt være med til at styre sin hormonbalance...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Jeg faldt over et indlæg...

High school dietary dairy intake and teenage acne.

Adebamowo CA, Spiegelman D, Danby FW, Frazier AL, Willett WC, Holmes MD.

Department of Nutrition, Harvard School of Public Health, Boston, Massachusetts 02115, USA. clement.adebamowo@channing.harvard.edu

BACKGROUND: Previous studies suggest possible associations between Western diet and acne. We examined data from the Nurses Health Study II to retrospectively evaluate whether intakes of dairy foods during high school were associated with physician-diagnosed severe teenage acne. METHODS: We studied 47,355 women who completed questionnaires on high school diet in 1998 and physician-diagnosed severe teenage acne in 1989. We estimated the prevalence ratios and 95% confidence intervals of acne history across categories of intakes. RESULTS: After accounting for age, age at menarche, body mass index, and energy intake, the multivariate prevalence ratio (95% confidence intervals; P value for test of trend) of acne, comparing extreme categories of intake, were: 1.22 (1.03, 1.44; .002) for total milk; 1.12 (1.00, 1.25; .56) for whole milk; 1.16 (1.01, 1.34; .25) for low-fat milk; and 1.44 (1.21, 1.72; .003) for skim milk. Instant breakfast drink, sherbet, cottage cheese, and cream cheese were also positively associated with acne. CONCLUSION: We found a positive association with acne for intake of total milk and skim milk. We hypothesize that the association with milk may be because of the presence of hormones and bioactive molecules in milk.

PMID: 15692464
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Mælk indeholder stoffet Lactose, derfor.

Studierne med at kosten ikke kan have sammenhæng er vel efterhånden også noget så gamle, så jeg ved ikk helt hvor meget jeg lige sætter min lid til dem længere.

Jeg gad godt se nogle nye studier, der kunne sætte hammeren på sømmet en gang for alle.

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Dødløft: 140.00

J-S-O skrev:Hvis man har støvsuget sin kost for fedt, både mættede og umættede, så kan man øge sit testosteron niveau ved at indtage mere fedt! Så på den måde, så kan man faktisk godt være med til at styre sin hormonbalance...

Præcis :wink: længe leve bacon og cashewnødder =D>
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

BodyBlom: Har du et link til et par af undersøgelserne? Men hvad er grunden til at et stof fremstillet af mælk ikke kan give bumser hvis mælk i sin oprindelige form kan? Det jeg tænker er: Hvad hedder det stof der giver bumserne? er det mælkefedt?
Brugeravatar

Styrkeliste

Okay, hvis du falder over nogen vil du så ikke poste dem til mig. Du kan eventuelt smide dem i min log hvis det er :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Jacob skrev:Mælk indeholder stoffet Lactose, derfor.

"Stoffet lactose"? Laktose er mælkesukker. Påstår du at laktose har en indvirkning på hudens renhed?

Træner her: Birk Motion
FitnessDK Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 170.00

Doktor Sondrup skrev:
Jacob skrev:Mælk indeholder stoffet Lactose, derfor.

"Stoffet lactose"? Laktose er mælkesukker. Påstår du at laktose har en indvirkning på hudens renhed?

Det er der tidligere undersøgelser der har vist, jeg ved dog ikke lige hvor de er henne, efterhånden meget længe siden jeg læste det :)
En gang jeg sad på mol eller (link slettet) mener jeg.

Men som jeg selv sagde, hvis der er kommet bedre undersøgelser siden den gang, vil jeg meget gerne læse dem og få ny viden, da de er rimelig gamle dem jeg har læst so far.

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Dødløft: 140.00

lavede lige en hurtig søgning her på siden. Hvor smeden siger
Nogen mennesker slår ud på bestanddele i mælk -> valle er lavet på mælk / soya er ikke lavet på mælk -> nogen mennesker slår ud på valle og ikke soya

viewtopic.php?t=2074&highlight=protein+bumser
Brugeravatar

Geografisk sted: SønderJylland

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 141.00
- Dødløft: 155.00

Jeg vil gerne lige tilføje at jeg får piller hos en hudlæge. hun siger at kosten ikke har noget at sige på huden, til trods for det har jeg stadig bumserne efter 2 måneders kur. Min bror har været på en mildere kur og hans er væk. det virker ret underligt. Dog gik der ca. 5 måneder før han varfri for dem.

Ja mælkeprodukter er slemt, specielt alm. mælk.. for selv cysteakne af at drikke mælk, blå og sort i hovedet af det. så hvis jeg stopper med at drikke mælk forsvinder det.. Har selv fået en masse grimme ar :/

Lægerne tror ikke på at det er mælken der gør det, Men de ved ikke en skid. Tror bare på det de har læst i en bog

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Gozo skrev:
kris88 skrev:Hvis man nu har tendens til bumser og er ret træt af det,er der så et alternativ til proteinpulver? Er det nødvendigt for en god træning eller kan man godt vokse hvis man spiser godt?

Det kan du sagtens. Bare få noget mad lige efter træning. Evt en litter skummetmælk og noget frugt.

jeg ville da helt klart sige at skummemælk ville være dårligt lige efter træning, da mælkeprotein er langsomtoptageligt.

TmZe
Brugeravatar

Geografisk sted: Hørsholm,Dk

Træner her: FitnessDK Birkerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 4.00
- Squat: 8.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding