Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 716
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 714

Følg bodybuilding.dk på

Habile instruktører i cph crossfit?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Nogen som træner/har trænet, eller blot har kendskab, til kæden "copenhagen crossfit?" Overvejer kraftigt at melde mig ind, og kan se de har faktiske hold med fokus på tekniktræning af de 3 store styrkeløft. Tænker det kunne være ret nice, men vil høre om det nu også er folk der har styr på skidtet? :-k

Reputation point: 90

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Crux skrev:Nogen som træner/har trænet, eller blot har kendskab, til kæden "copenhagen crossfit?" Overvejer kraftigt at melde mig ind, og kan se de har faktiske hold med fokus på tekniktræning af de 3 store styrkeløft. Tænker det kunne være ret nice, men vil høre om det nu også er folk der har styr på skidtet? :-k

Hvis du gerne vil lære noget om sq, bp og dl... hvorfor vælger du så crossfit når der er massere af glimrende SL og VL klubber for den sags skyld?

Jeg har en kammerat der arbejder i en af de der "boxes" og han er O.K..
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jarlen fra aHA skrev:
Crux skrev:Nogen som træner/har trænet, eller blot har kendskab, til kæden "copenhagen crossfit?" Overvejer kraftigt at melde mig ind, og kan se de har faktiske hold med fokus på tekniktræning af de 3 store styrkeløft. Tænker det kunne være ret nice, men vil høre om det nu også er folk der har styr på skidtet? :-k

Hvis du gerne vil lære noget om sq, bp og dl... hvorfor vælger du så crossfit når der er massere af glimrende SL og VL klubber for den sags skyld?

For at benytte mig af de andre hold og funktionel træning som crossfit også tilbyder, selvfølgelig :)

Crux skrev:
Jarlen fra aHA skrev:

For at benytte mig af de andre hold og funktionel træning som crossfit også tilbyder, selvfølgelig :)

Hvis du vil træne "funktionelt", hvorfor så ikke bare kombinere elementær styrketræning med fornuftig, varieret konditionstræning? Skal det være hold?
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

"Funktionel træning" er et NONSENSbegreb.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

åhh hold da kæft nogen ordkløvere :roll: mit spørgsmål var ganske simpelt, om nogen kendte til trænernes kompetencer. Thats it..

Det svinger, men mit indtryk er, at niveauet generelt er væsentlig højere end mainstream centrenes trænere. Dog er niveauet ikke på niveau med vl og sl klubber, hvor flere af trænerne har arbejdet med det i mange år.

Jeg ville dog vælge et andet center end crossfit cph uanset hvad. Er du i København, så overvej Buthers... Der er folk i Butchers, der uden problemer clean jerker 160/180 kg, snatcher 130/150 kg, samt dødløfter og squatter langt over niveauet herinde med få undtagelser.

Du vil træne styrkeløft i et crossfitcenter? Kan du ikke selv se problemet. Hvis din ambition vitterligt er at træne styrkeløft(steknik), så skal du træne i et styrkeløftscenter. Det er jo helt basalt. Spørgsmålet er så, om du virkelig vil det, du skriver? De fleste, der laver indlæg som du har gjort her, vil i virkeligheden blot træne crossfit, fordi det virker "nemmere", når man er i hold og fordi det er sådan lidt hip og moderne.

Desuden er crossfit i praksis ikke særlig funktionelt. Det er en konkurrence på tid, der ofte går udover kvaliteten af bevægelserne (funktionaliteten).
Brugeravatar

Reputation point: 455

Ok kan se denne tråd kun går én vej fra nu af.. Kan folk anbefale nogle SL klubber i kbh(bor i nordvest, så gerne tæt på der) med fleksible åbningstider, og en fair pris?(350kr. max om måneden).

Så må jeg jo tage nogle gratis prøvetræninger de forskellige steder, og se hvor dommen falder.

Crux skrev:Ok kan se denne tråd kun går én vej fra nu af.. Kan folk anbefale nogle SL klubber i kbh...

Hov! Du skal da ikke lade dig bølle til at starte i en SL klub hvis det er crossfit du vil. Ret dog ryggen mand.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Udgaard skrev:
Crux skrev:Ok kan se denne tråd kun går én vej fra nu af.. Kan folk anbefale nogle SL klubber i kbh...

Hov! Du skal da ikke lade dig bølle til at starte i en SL klub hvis det er crossfit du vil. Ret dog ryggen mand.

?

Udgaard skrev:Hov! Du skal da ikke lade dig bølle til at starte i en SL klub hvis det er crossfit du vil. Ret dog ryggen mand.

Det har jo ikke noget med at 'bølle nogen'? Det er spørgsmål om at handle efter sit mål.

Er målet styrke i de 3 store, skal du jo ikke starte til crossfit?
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

what a fucking troll
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

fyforenskefuld skrev:what a fucking troll

Hvad fanden sker der med folk herinde? er man dømt som super-spasser hvis man ikke træner konsekvent med eleiko :P

Crux skrev:
fyforenskefuld skrev:what a fucking troll

Hvad fanden sker der med folk herinde? er man dømt som super-spasser hvis man ikke træner konsekvent med eleiko :P

Tror du skal regne med at det er mig han mener. Men ja det er man. Min pointe er lyt til hvad folk siger, brug det du synes om/vil bruge og træn så som du har lyst til. Lad ikke andre fortælle dig hvad du skal gøre.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Crossfit CPH skulle være et rigtig godt sted, med nogle fornuftige instruktører :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

Jeg er ikke københavner, men her er en oversigt over SL-klubber http://www.styrke.dk/?page=klubber
Brugeravatar

Reputation point: 490

Træner her: Ultimate Gym

CFCPH er en kæde. Der er stor forskel imellem stederne både i forhold til udstyr, tilgængelighed, instruktører, medlemmernes mentalitet og alle de andre ting, man oplever i et center. Det er, hvad det nu engang er - folk, der gerne vil lave noget træning med vægte, cardio og "funktionelle" (blargh) øvelser, kombineret med noget konkurrencementalitet og crossfit-ånd i større eller mindre grad. Flere af stederne er helt fine og har både stærke folk, der ved hvad de laver, bros, der bare skal flæske vægte op og weekend-warriors (mænd/kvinder) der går der for holdenes skyld, for at tabe sig, blive motiveret og holdt igang osv. Mit indtryk foreløbigt er, at Trykkeriet og Smedjen f eks har ret mange, der træner på et højt niveau (CF konkurrenceholdet træner i Trykkeriet og jeg kender flere på holdet), hvorimod Kirken f eks primært har holdtræninger og er lidt begrænset i forhold til at man kan træne som man gerne selv vil.

Udstyret bærer selvfølgelig også præg af at det er CF centre. Det er nogle små, lidt instabile squatracks, OL stænger og flytbare bænke, der skal sættes i racksne, når man bænker. Hvis man kan vænne sig til det og ikke er alt for udstyrsfanatisk, så kan man dog sagtens få gode træninger og blive stærk der. Så vidt jeg husker har jeg vidst både squattet 5x5 på 170 kg og bænket 5x5x125 kg uden problemer med udstyret.

Man risikerer dog at se en del gok engang imellem.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Crux skrev:Ok kan se denne tråd kun går én vej fra nu af.. Kan folk anbefale nogle SL klubber i kbh(bor i nordvest, så gerne tæt på der) med fleksible åbningstider, og en fair pris?(350kr. max om måneden).

Så må jeg jo tage nogle gratis prøvetræninger de forskellige steder, og se hvor dommen falder.

Butchers er et godt sted. God stemning, kompetente mennesker ind i mellem - specielt indenfor gymnastik. Det er et udemærket udgangspunkt at træne i - du kan altid skifte til VL eller SL klub hvis du vil fokusere på det 100% senere (eller melde dig ind som og have to medlemsskaber - oftest er SL og VL klubber ikke såå dyre).
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Tror Siam kunne være et godt bud. Tæt på den røde plads. Om mandagen er der et Vl hold med Thor Wowk fra fitbird.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00