Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1109
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1106

Følg bodybuilding.dk på

Håndled ved bænkpres.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB!

Når jeg tager bænkpres får jeg en smerte i venstre håndled, når jeg trykker det sidste 20% af løftet. Jeg har prøvet at cutte en masse af vægten af, men det duer ikke.

Samtidig tager jeg også decline db press, hvor mit håndled ikke reagerer på samme måde. Her gør det slet ikke ondt.

Kan det være fordi mit håndled er i en 45 grader vending mens jeg laver løftet eller hvordan?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 22.00
- Dødløft: 33.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

http://www.bodylab.dk/shop/elite-wrist-wraps-231p.html

Dem er jeg blevet rigtig glad for, fjerner alle de problemer jeg har haft med håndleddene

Kostplan: Vis kostplan

Dit håndled skal selvfølgelig være ret når du presser. Tænk over det, træn det eller køb et par solide wristwraps.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

FullHorizon skrev:http://www.bodylab.dk/shop/elite-wrist-wraps-231p.html

Dem er jeg blevet rigtig glad for, fjerner alle de problemer jeg har haft med håndleddene

Har selv lige fået et par hjem og kørt et par træninger med dem, og synes ikke de hjælper på mit problem. :-k
Brugeravatar

Styrkeliste

8800 skrev:Dit håndled skal selvfølgelig være ret når du presser. Tænk over det, træn det eller køb et par solide wristwraps.

Mit grip er nogenlunde magen til denne herres.
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis du har korrekt teknik, burde der ikke være noget problem med dine håndled. Ellers prøv wristbands som andre forslår, de koster hvis ikke mere end 20 kr. :)
Brugeravatar

Muscle Shark skrev:Hvis du har korrekt teknik, burde der ikke være noget problem med dine håndled. Ellers prøv wristbands som andre forslår, de koster hvis ikke mere end 20 kr. :)

Har brugt dem - ikke den store hjælp.. Må fokusere lidt mere på min teknik, samtidig med at jeg stiger i vægt igen :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Bare sørg for stangen er placeret rigtig inde i hånden,
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog

Jeg har personligt selv en nerve der sætter sig en gang i mellem når jeg bænker, smider bare stangen og holder et par minutters pause mens jeg roterer håndledet og masserer det.
Bruger personligt selv Wrist Wraps - er rigtig glad for mine fra Gasp.
Men en stor fordel er Suicide-grip når du bænker, det låser håndleddet meget mere så du ikke kan roterer håndledet mens du bænkpresser.

Prøv noget af det :)
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Mini-Arnold skrev:Jeg har personligt selv en nerve der sætter sig en gang i mellem når jeg bænker, smider bare stangen og holder et par minutters pause mens jeg roterer håndledet og masserer det.
Men en stor fordel er Suicide-grip når du bænker, det låser håndleddet meget mere så du ikke kan roterer håndledet mens du bænkpresser.

Kan prøve med suicide-grip, men føler at jeg ikke har et sikkert håndtag om stangen :s
Brugeravatar

Styrkeliste

sørg for at varme rigtig godt op i dine håndled inden du går i gang og og måske lave nogle wrist curls for at styrke dem også
det har hjulpet mig
If you can't fix it, you're not hitting it hard enough!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: RAW Fitness

Træner her: Raw Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00

synzk skrev:
Mini-Arnold skrev:Jeg har personligt selv en nerve der sætter sig en gang i mellem når jeg bænker, smider bare stangen og holder et par minutters pause mens jeg roterer håndledet og masserer det.

Kan prøve med suicide-grip, men føler at jeg ikke har et sikkert håndtag om stangen :s

Få en ven eller tilfældig i centeret til at spotte dig.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Binder du dine wraps effektivt? Når jeg binder mine, så kører de cirka 1-2 cm op på håndryggen. Dog er jeg ikke sikker på at disse "Elite Wraps" er lange nok, nu hvor de er cuttet lidt længden :D
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

Du skal ikke køre suicide grip for guds skyld...

Jeg vil anbefale dig at læse bogen ''Starting strength'', helt specifikt kapitlet om bænkpres, hvis du har læst og forstået den er det umuligt at være i tvivl..

Du kan prøve at kigge på din hånd fra siden som om du holdt om en barbell. Stangen skal ligge i direkte forlængelse af din underarm så du opnår den optimale kraftoverførsel. Altså find punktet i din hånd hvor baren hviler, og sørg for at det punkt er lige over din underarm, når du holden din underarm lodret..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00

dornerd skrev:Du skal ikke køre suicide grip for guds skyld...

Jeg vil anbefale dig at læse bogen ''Starting strength'', helt specifikt kapitlet om bænkpres, hvis du har læst og forstået den er det umuligt at være i tvivl..

Du kan prøve at kigge på din hånd fra siden som om du holdt om en barbell. Stangen skal ligge i direkte forlængelse af din underarm så du opnår den optimale kraftoverførsel. Altså find punktet i din hånd hvor baren hviler, og sørg for at det punkt er lige over din underarm, når du holden din underarm lodret..

Hvad er der nu galt med suicide grip?
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Mini-Arnold skrev:

Der er ingen fordel ved suicide grip, tværtimod, kraftoverførslen svækkes. Og så er der risikoen for at tabe baren ned over sig selv hvilket potentielt kan slå dig ihjel, ingen spotter kan nå at gribe baren, slet ikke hvis der er godt med vægt på.
Brugeravatar

Styrkeliste

dornerd skrev:
Mini-Arnold skrev:

Der er ingen fordel ved suicide grip, tværtimod, kraftoverførslen svækkes. Og så er der risikoen for at tabe baren ned over sig selv hvilket potentielt kan slå dig ihjel, ingen spotter kan nå at gribe baren, slet ikke hvis der er godt med vægt på.

Ved brug af suicide-grip følger spotteren selvfølgelig stangen.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Få en spotter til at se, om stangen er skæv i lockout positionen. Når du nu kun har smerte i et enkelt håndled, kunne det godt tyde på at du var strammere nogle bestemte steder i venstre del af overkroppen, i forhold til højre. Mindre mobilitet i skulderen, strammere brystmuskel osv. kan godt vise sig i form af smerte i håndledet bl.a.

Få ham også til at checke, at dine håndled er rette, så vægten ikke skal "bæres" af håndledene. Når håndledene er rette, fungere de i stedet som bjælker, og det er de en del stærkere til.

Find roden af problemet, istedet for at arbejde udenom det; ved wrist curls træner du den bevægelse der egentligt ikke skal være i et bænkpres.

Kan selvfølgelig også være, at du engang har skadet dit venstre håndled, og det ikke har fået lov til at restituere. Erhverv dig nogle wrist wraps, og se også om fat gripz ikke er noget for dig. De er super gode hvis albuerne ller håndlede har brug for en pause :)

Animal skrev:Ved brug af suicide-grip følger spotteren selvfølgelig stangen.

Tillad mig at citere Mark Rippetoe:

''Another problem with the thumbless grip is that it diminishes lifting efficiency: what the
hands cannot squeeze, the shoulders cannot drive. This phenomenon can be observed when
using large diameter bars and fat-handled dumbbells: a 2 inch bar is about twice as hard to press as
a standard 28.5 mm (1 ½ inch) ban This is due to the inability of a person with a normal-sized
hand to effectively squeeze a bar that fat with a good tight grip. Squeezing involves closing the
thumb and fingers around the bar until effective pressure can be applied with the forearm muscles
in isometric contraction, increasing the tightness of the muscles on the forearm side of the elbow,
making rebound out of the bottom more efficient, and increasing motor unit recruitment
throughout the arms and upper body. Some lifters like to think about leaving their fingerprints in
the bar, to increase their squeeze. The thumbless grip is an excellent way to voluntarily reduce the
ability to squeeze the bar. Try it yourself for demonstration purposes, with a light weight, please.
Some people can effectively use a thumbless grip on the bench press, and many big
benches have been done with a thumbless grip. The point is that since the standard grip is safer
and more effective, it should be used by everybody that has thumbs.''

- Suicide grip bærer ingen fordel, og er mere tilbøjelig til at svække din form. Og selvom spotteren følger stangen er det jo ikke sikkert spotteren er i stand til gribe baren. Så med mindre man har to personer til at spotte sig, et behov for at forværre sin form, lyst til at øge sine chancer for at komme ud for en ulykke der kunne være potentielt dødelig eller gerne vil bænkpresse på en måde der tillader dig at presse mindre end du kan med normalt greb, så brug endelig suicide grip.....
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster