Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

waste skrev:Curls selvfølgelig-

jimmy20 skrev:bare lige hurtigt spørgsmål? hvad giver bedst??? fx ville det give mest masse at tage 6x100 eller tage 110x3?...altså kan lige presse mig til 6x100 men kan os lige med 110x3...hvad giver bedst masse...mindre sæt men med flere kg...eller flere sæt lidt mindre kg??.... det her er bare et eksemple:)
Saunzor skrev:Hvilken øvelse snakker du om?
jimmy20 skrev:lige det her var normal biceps curls:)... men altså det bare sådan all around hvad der er bedst??.... flere sæt mindre kg..eller mindre sæt flere kg:)? hvad giver bedst masse?

JPeet skrev:høje reps, er at som regel at foretrække, for masse

Jok skrev:Styrke: 1-5 reps
Hypertrofi: 5-15 reps
Stamina: 15+ reps
Det ovenstående er meget hårdt sat op, men virker fint som fingerregel
..Du kunne også have fundet dette hvis du havde ledt lidt i artikelarkivet

Loumann skrev:Jeg læste en artikel for nyligt, hvor jeg mindes at de konkluderede, at du kun fik en brøkdel mere ud af 4 sæt, fremfor 2 sæt. Men kommer vel an på hvilke øvelser du kører.
http://news.bodylab.dk/artikler/441-40-storre-muskler-med-flere-saet skrev:Resultatet taler sit tydelige sprog. Man får markant bedre resultater, når det gælder muskelopbygning, med 2-3 sæt pr. øvelse, sammenlignet med 1 sæt pr. øvelse. 4-6 sæt pr. øvelse giver også markant bedre resultater end 1 sæt pr. øvelse, men dog kun marginalt bedre end 2-3 sæt pr. øvelse. Så man må formode, at fordelen ved adskillige sæt bliver mindre jo flere sæt man tilføjer.

Hippokrates skrev:Loumann skrev:Jeg læste en artikel for nyligt, hvor jeg mindes at de konkluderede, at du kun fik en brøkdel mere ud af 4 sæt, fremfor 2 sæt. Men kommer vel an på hvilke øvelser du kører.
Så skal jeg hjælpe dighttp://news.bodylab.dk/artikler/441-40-storre-muskler-med-flere-saet skrev:Resultatet taler sit tydelige sprog. Man får markant bedre resultater, når det gælder muskelopbygning, med 2-3 sæt pr. øvelse, sammenlignet med 1 sæt pr. øvelse. 4-6 sæt pr. øvelse giver også markant bedre resultater end 1 sæt pr. øvelse, men dog kun marginalt bedre end 2-3 sæt pr. øvelse. Så man må formode, at fordelen ved adskillige sæt bliver mindre jo flere sæt man tilføjer.

Jimmy20 skrev:lige pt tager jeg 12 gentagelser... men er det bedst med 110x3x12 eller 100x6x12?? altså vi snakker sæt ikk reps.. for massen?? ville det være bedst at løfte tungere og så lidt mindre sæt...eller lidt mindre vægt og så kører nogle flere sæt?
undskyld hvis det svært at forstå kan ikk forklar anderledes håber i forstår

Thomas Jagd skrev:Jok skrev:Styrke: 1-5 reps
Det er den dummeste tommefingerregel ever.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

RippedInFourWeeks skrev:Thomas Jagd skrev:Jok skrev:Styrke: 1-5 reps
Jeg syntes da, det er sat meget godt op? Jeg ville da fx. aldrig træne styrker med 15 reps?

RippedInFourWeeks skrev:Thomas Jagd skrev:Jok skrev:Styrke: 1-5 reps
Jeg syntes da, det er sat meget godt op? Jeg ville da fx. aldrig træne styrker med 15 reps?

RippedInFourWeeks skrev:Jeg ville da fx. aldrig træne styrker med 15 reps?

Thomas Jagd skrev:RippedInFourWeeks skrev:Thomas Jagd skrev:Jok skrev:Styrke: 1-5 reps
Der er mange problemer forbundet med den gamle og forældede opdeling, som den reelt er.
For det første, så er der masser af styrkeløftere som udelukkende kører sæt af 1-5 reps, som bærer rundt på ligeså meget muskelmasse som bodybuildere (under deres polster af fedt vel at mærke). Så lave reps kan sagtens stimulere hypertrofi, selvom det måske ikke er det mest optimale. Derfor er det tåbeligt, at skrive "styrke" ved 1-5 reps, og kun skrive 5-15 reps ved hypertrofi. 15-20 reps kan også stimulere hypertrofi.
Derudover er det tåbeligt at snakke om udholdenhed i forbindelse med vægttræning. Udholdenhed i forhold til hvad ? Hvis det kræver udholdenhed at køre et sæt af 20 reps, så gør det vel det også at køre et sæt af 10 reps ? Det er simpelthen tåbeligt at snakke om udholdenhed i forbindelse med vægttræning.
Alt i alt er opdelingen tåbelig og forældet. Det eneste som der er nogenlunde fornuft i, er at sige at styrke bedst optrænes med 1-5 reps. Det giver trods alt en smule mening.

Casper.S skrev:RippedInFourWeeks skrev:Jeg ville da fx. aldrig træne styrker med 15 reps?
Også hvis du skulle bringe et weakpoint op, værende f.eks en mindre muskelgruppe? Så ville du også lave mellem 1-5 reps?
Det bør IMO ikke konsekvent udelades - bare fordi målet er styrke - at man i perioder kan køre med højere repranges, ikke bare i mindre øvelse, men også hovedøvelserne, eller ihvertfald variationer heraf. Den overall periodisering bør sikre brug af alle repranges.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster