Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1554
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1552

Følg bodybuilding.dk på

Hvad skal man lave i fremtiden?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej BB

Jeg er ved at være færdig med 3.G det sætter jo tankerne i gang omkring hvad man gerne vil lave resten af livet..

Jeg synes det er svært, jeg er ikke en af de personer som har en vild passion for noget som helst. Hvis det stod til mig ville jeg gerne have 100k om måneden for at se tv, drikke bajere med kammeraterne og træne. Det er der dog ikke mange som vil betale mig for..

Hvis jeg nu kigger på de ting jeg er god til og hvad jeg godt kan lide at lave i skolen fx.

Jeg var sindsyg dygtig til at fag der hed Erhvervscase hvilket gik ud på at vi analyserede en virksomhed og kom med forbedringsforslag. Jeg var helt tosset med det fag.

Så synes jeg det fedeste er at rådgive andre uanset om det er træning, excel eller lidt hjælp til lektierne.

Jeg har et deltidsarbejde som sælger hvilket jeg også synes er røv fedt. Men ved bare jeg ikke vil være sælger hele livet, har det mest fordi det sociale er så godt og fordi jeg efterhånden er blevet god til det og tjener væsentlig mere end jeg ville kunne i Føtex.

Vi har også haft et fag der hed Virksomhedsøkonomi, hvor alt var så ligetil og simpelt fordi der var et endegyldigt svar. Så det synes jeg også var sjovt og fedt.

Så alt i alt vil jeg gerne arbejde med noget ala rådgivning af små virksomheder hvor man kan måle udvikling. Det jeg så har kigget lidt på er revisor hos Deloitte. Jeg troede udelukkende det bestod af at fedte med regnskaber men ifølge denne video indebærer det vist også rådgivning af små og mellemstore virksomheder. https://www.youtube.com/watch?v=j-fzI88AOI4

Jeg synes generelt bare det er usandsynligt svært at vælge hvilken vej man skal gå og hvordan man finder ud af det...
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg forventer af svar.. Et eller andet sted vil jeg bare høre hvordan i har valgt jeres levevej? Hvordan besluttede i jer? Er der nogle der er statsautoriseret revisorer som kan fortælle om jeg er helt galt på den i forhold til hvad jeg tror jeg vil? Eller er der nogen som bare har nogle kommentarer til min tekst som måske kan hjælpe mig på rette vej mod hvad jeg gerne vil?

Tak på forhånd! :-)

Mvh

Reputation point: 0

Træner her: Workout & Fitness club

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hej,

Revisor kunne sagtens være en mulighed for dig, når nu du godt kan lide virksomhedsøkonomi.
Nogle finder det dog ret ensformet og lidt kedeligt.

Ift. andre alternativer kunne du evt. blive økonomielev, og derefter tage HD 1 og HD 2.
Så kan du fx. blive controller ,og derefter regnskabs/økonomichef hvis ambitionsniveauet ligger der.

Hvis du er rigtig rigtig skarp til matematik kan du blive aktuar.
Det er en hård uddannelse, men der har aldrig været arbejdsløshed inde for denne branche og start lønnen er omkring 40-45.000 og efter nogle år omkring de 60-80.000.
Men du skal gøre det af lyst til matematik ellers så bliver det tæt på umuligt at gennemfører. :)

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

Er du god til matematik?
Brugeravatar

Reputation point: 30

Kårbø skrev:Hej,

Revisor kunne sagtens være en mulighed for dig, når nu du godt kan lide virksomhedsøkonomi.
Nogle finder det dog ret ensformet og lidt kedeligt.

Ift. andre alternativer kunne du evt. blive økonomielev, og derefter tage HD 1 og HD 2.
Så kan du fx. blive controller ,og derefter regnskabs/økonomichef hvis ambitionsniveauet ligger der.

Der går ikke længe før disse stillinger bliver automatiseret, tror jeg.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Kostplan: Ingen kostplan

OT: Hvis du kan lide at lære fra dig, så bliv lærer, eller måske personlig træner?
Der er også gode fremtidsmuligheder som pædagog f.eks da ingenting kan erstatte meneskelig omsorg.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Fyrkat : jeg kan give dig ret mht. de basale økonomi opgaver, altså bogholder opgaver, men ikke med controller, regnskabschef og økonomichef. Det vil tage langtid før det skulle ske.

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 140.00

Ifht til matematik er det noget jeg godt kan lide men det er mest sådan det basale og af den årsag at jeg godt kan lide der er slags facit.. Dog rækker mine evner ikke til længere end jeg kan mestre matematik c på gym.. Jeg mistede interessen på b niveau..

I forhold til lærer, jeg må indrømme jeg godt kan lide at lære fra mig men tror bare ikke det er det jeg vil blive fra start ville synes det kunne være enormt fedt at gøre karriere inden for et fag fx revisor og så blive finansierigs og vø lærer når jeg blev en 60 år :))

Styrkeliste

Lærer uddanelsen er jeg done med til sommer .
Den åbner virkelig mange muligheder til både at læse videre, men ogsåjob muligheder.

Reputation point: 60

anonymG skrev:Ifht til matematik er det noget jeg godt kan lide men det er mest sådan det basale og af den årsag at jeg godt kan lide der er slags facit.. Dog rækker mine evner ikke til længere end jeg kan mestre matematik c på gym.. Jeg mistede interessen på b niveau..

I forhold til lærer, jeg må indrømme jeg godt kan lide at lære fra mig men tror bare ikke det er det jeg vil blive fra start ville synes det kunne være enormt fedt at gøre karriere inden for et fag fx revisor og så blive finansierigs og vø lærer når jeg blev en 60 år :))

Glem alt hvad der hedder økonomi, hvis du synes b niveau matematik er kedeligt. Det bliver kun kedeligere!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Tag et sabbat år. Og tag så en ordentlig uddannelse. Gerne mindst en bachelor. Og hvorfor så det? - Jo det er så få år det tager i det lange løb. Og job mulighederne og livslønnen bliver i de fleste tilfælde bedre hvis man gør det.

Du kan også satse på at være 100% din egen lykkes smed. Lav nogle firmaer, kæmp for det. Det er sådan man bliver rig.

Der er aldrig nogen der er blevet specielt velhavende af at få en løn seddel med posten hver mdr.
Men overvej hvor meget nemmere det er at lave nogle ordentlige firmaer og eller produkter når man først har læst noget økonomi eller er blevet ingeniør fx. Man er lige det foran på mange punkter.

God vind! ;)
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Yilar skrev:
anonymG skrev:Ifht til matematik er det noget jeg godt kan lide men det er mest sådan det basale og af den årsag at jeg godt kan lide der er slags facit.. Dog rækker mine evner ikke til længere end jeg kan mestre matematik c på gym.. Jeg mistede interessen på b niveau..

Glem alt hvad der hedder økonomi, hvis du synes b niveau matematik er kedeligt. Det bliver kun kedeligere!

tror mest at jeg tabte interresen fordi vi gik fra en lærer som var sindsyg dygtig og motiverede til en hvor det gik eeeeeksteeemt langsomt, mange af emnerne var nemlig det samme og samtlige mine aflevering var på 10 og 12. Men det var efter jeg havde det på B at jeg ikke ønskede at gå videre med det og have det på A

Tag et sabbat år. Og tag så en ordentlig uddannelse. Gerne mindst en bachelor. Og hvorfor så det? - Jo det er så få år det tager i det lange løb. Og job mulighederne og livslønnen bliver i de fleste tilfælde bedre hvis man gør det.

Du kan også satse på at være 100% din egen lykkes smed. Lav nogle firmaer, kæmp for det. Det er sådan man bliver rig.

Der er aldrig nogen der er blevet specielt velhavende af at få en løn seddel med posten hver mdr.
Men overvej hvor meget nemmere det er at lave nogle ordentlige firmaer og eller produkter når man først har læst noget økonomi eller er blevet ingeniør fx. Man er lige det foran på mange punkter.

God vind! ;)

Jeg overvejer bestemt også at tage et sabbatår. Det er ikke sådan at jeg SKAL i gang med det samme. Har på ingen måde travlt, har bare tænkt ikke stykke tid over hvad jeg vil og der er bare ikke nogle af de der gængse job, ejendomsmægler, skolelærer og så videre som har tiltalt mig nok til at jeg bare tænker DET DER det skal jeg blive..

Har overvejet at læse ha almen og så cand merc, men det synes jeg bare alle gør......

det er sku bare svært at finde ud af hvilken retning man vil gå...

Styrkeliste

Jeg læser matematik-økonomi på KU. Vælg kun det studie (og for den sags skyld også aktuar), hvis du virkelig kan lide matematik. Der er en masse beviser og en masse "hvornår fuck skal jeg bruge det her"-momenter. (Er kun første års ;) ).
En del der dropper ud, fordi det bliver for meget matematik, og de havde en forventning om mere økonomi og "virkelighedsnære" opgaver. Det stoler jeg dog stærkt på der kommer lidt senere i forløbet. Men man skal være tålmodig og have flair for matematik, ellers kører man død i det.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Dødløft: 75.00

Galleri: Vis galleri (5)

Starter med at læse til bygningskonstruktør pr. 2/2, med gymnasie baggrund.
Noget jeg selv er meget spændt på hvordan bliver, det er lidt noget andet end økonomi og matematik studier mange har skrevet om. Det er en ret bred uddannelse du kan bruge indenfor en masse forskellige områder.
Mange har den fordom at man får problemer med det hvis man ikke har håndværker baggrund, noget jeg personligt også var bekymret for, fordi det var det man hørte alle steder. Men det stadie kommer man over, og nu glæder jeg mig bare til at modbevise alle dem der har sagt det igennem tiden :king:

Træner her: Sunds styrke og motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
- Squat: 105.00
- Dødløft: 110.00

sund skrev:Og tag så en ordentlig uddannelse. Gerne mindst en bachelor. Og hvorfor så det? - Jo det er så få år det tager i det lange løb. Og job mulighederne og livslønnen bliver i de fleste tilfælde bedre hvis man gør det.

Det er nok det absolut værste råd man kan give efter min mening. Alt for mange unge mennesker tager en (humaniora) uddannelse uden at have den mindste idé om, hvad de skal bruge den til bagefter eller hvordan jobmulighederne er. Og de gør det udelukkende for at få en uddannelse.

Forhåbentligt er det heller ikke sådan du mente det, men i mit hoved lød det som "bare tag en uddannelse for at få en uddannelse".

anonymG skrev:Et eller andet sted vil jeg bare høre hvordan i har valgt jeres levevej? Hvordan besluttede i jer?

Jeg tog i forsvaret direkte efter gymnasiet og arbejde der i 2 år indtil jeg tog på Sportshøjskolen i Aalborg, hvor jeg fik noget politiforberedende uddannelse og blev personlig træner certificeret.

Mit vigtigste råd til dig er, at du aldrig nogensinde må gå i stå. Hvis du er i tvivl efter gymnasiet (og lysten er der), så kunne du sagtens tage værnepligten i 4 måneder. Så kan det være du har fundet ud af mere derefter. Det giver desuden også en okay løn og man får et nyt netværk og en god oplevelse.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 170.00

Med hensyn til hvordan jeg valgte var en lang process.. Kom sent i gang..

Er skolelærer.. Og gad jeg absolut ikke.. Det virkede for nemt... Ville noget mere.. Men så valgte jeg det fordi, hvis det er noget som virker let og ligetil.. Så er det måske den rigtige vej at gå og udvikle sig.. Og fortryder ikke mit valg :)

Reputation point: 60

Damer, selvsagt.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Benjamin Reilly skrev:Damer, selvsagt.

Du er en klog mand, Benjamin.

Uddannelse kan du altid tage, men faste bryster, og slanke kroppe varer ikke evigt for din årgang. På jagt med dig.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Her er noget fra seneste udgave af Euroman - måske det kan give lidt inspiration :)
Vedhæftede filer
10891571_10152978096185428_8522539889303934450_n.jpg

Det ér svært at beslutte sig for hvad man skal lave i fremtiden. Ud fra hvad du skriver, tænker jeg dog umiddelbart at noget på CBS eller en lignende forretningsorienteret skole er noget for dig? Du behøver jo ikke nødvendigvis ende som sælger, på trods af at du har en uddannelse derfra.

anonymG skrev:Jeg var sindsyg dygtig til at fag der hed Erhvervscase hvilket gik ud på at vi analyserede en virksomhed og kom med forbedringsforslag. Jeg var helt tosset med det fag.

Hvad med at læse noget Business Administration? At kigge på hvordan en virksomhed er opbygget. Så vidt jeg ved søger mange der læser det, at ende som konsulenter, der rådgiver virksomheder omkring hvordan opbygningen og den interne kommunikation kunne være mere effektiv - skal dog lige siges at jeg ikke selv læser på CBS, men har en del venner der gør. Så det kan godt være jeg ikke er helt spot on.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster