Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Stenalt skrev:Af dansksproget kunne det være "Bevægeapparatets anatomi" af Finn Bøjsen Møller.

Jigsaw skrev:Stenalt skrev:Af dansksproget kunne det være "Bevægeapparatets anatomi" af Finn Bøjsen Møller.
Vil du mene at det er den mest præcise af danske bøger?

Stenalt skrev:Jigsaw skrev:Stenalt skrev:Af dansksproget kunne det være "Bevægeapparatets anatomi" af Finn Bøjsen Møller.
Vil du mene at det er den mest præcise af danske bøger?
Da jeg ikke har læst alle danske bøger, kan jeg ikke sige det. Jeg ved bare at det var den jeg brugte og den der stadig bruges på medicin.

G.I Joe skrev:skal det være dansk sproget ? ellers er the muscular system manual af Joseph E. Muscolino virkeligt god

G.I Joe skrev:Ehm nu ved jeg ikke hvor langt du er med anatomi og forståelse - men start med noget lettere stof og så arbejd der ud af

Jigsaw skrev:G.I Joe skrev:Ehm nu ved jeg ikke hvor langt du er med anatomi og forståelse - men start med noget lettere stof og så arbejd der ud af
Jeg har en super hukommelse når jeg gider at træne den og jeg synes snart jeg har læst så meget begynderstof at jeg gerne vil prøve at tage skridtet videre er grays anatomibog den mest hardcore? for så køber jeg den

Stenalt skrev:Jigsaw skrev:G.I Joe skrev:Ehm nu ved jeg ikke hvor langt du er med anatomi og forståelse - men start med noget lettere stof og så arbejd der ud af
Jeg har en super hukommelse når jeg gider at træne den og jeg synes snart jeg har læst så meget begynderstof at jeg gerne vil prøve at tage skridtet videre er grays anatomibog den mest hardcore? for så køber jeg den

Stenalt skrev:Jigsaw skrev:G.I Joe skrev:Ehm nu ved jeg ikke hvor langt du er med anatomi og forståelse - men start med noget lettere stof og så arbejd der ud af
Du vil simpelthen købe denne her: http://www.amazon.com/Grays-Anatomy-Ana ... atomy+book
?
Det vil være at skyde langt over målet.

TrexMode skrev:Grays anatomibog er på engelsk. Med mindre du er meget god til engelsk, og forholdsvist ferm inden for medicinsk engelsk, så er den for svær at læse.
Jeg vil endda mene at Bojsen-Møllers er for omfattende/svært læselig for en lægmand. Gå efter noget mere grundlæggende og letlæseligt.
Edit: Grays anatomy er ikke "den mest hardcore", den er ligesom enhver anden medicinsk anatomibog, bare på engelsk.

Syraxz skrev:Hvis man overvejer at starte på fysioterapeut uddannelsen om at års tid, kunne det så være en god ide at læse bogen: "Bevægeapparatets anatomi" af Finn Bøjsen Møller, igennem inden man starter på uddannelsen?
Eller gøre noget andet som i mener ville hjælpe en rigtig godt fra start på uddannelsen?

Maddy skrev:http://www.anatomiundervisning.dk/ - er lavet af en underviser på fys-uddannelsen i Aalborg. Jeg synes den er fint lavet og den fik mig godt igennem modul 2 og 3 i sin tid. Mht. variation på muskeludspring og hæfte: de forskellige anatomiske bøger og atlas er lavet ud fra en mængde dissektioner de forskellige forfattere har foretaget. "Der er ikke 2 mennesker der er ens" så man forsøger at lave et gennemsnit af en slags. (F. Eks mangler 7-10% af befolkningen m. plantaris) Det er ihvertfald min forståelse af det. Hvorfor er det relevant for dig at kende udspring og hæfte så præcist?. Edit: der går rygter om at man vil forsøge sig ned en anden anatomibog end Boysen-Møller på fys Aalborg, så hvis man vil starte der er det imo dumt at købe bogen inden (man kommer til at bruge rigeligt med penge på bøger på fys)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster