Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Almond skrev:Prøv at holde mere fokus på en kontrolleret excentrisk fase i dit løft. Sigt efter 2-4 sekunder. Derudover kan du prøve skifte over til DB Bænkpres istedet for BB Bænkpres. Pre exhaust er også en mulighed, hvis du ikke føler så god kontakt til dit bryst.

ColeAU skrev:Almond skrev:Prøv at holde mere fokus på en kontrolleret excentrisk fase i dit løft. Sigt efter 2-4 sekunder. Derudover kan du prøve skifte over til DB Bænkpres istedet for BB Bænkpres. Pre exhaust er også en mulighed, hvis du ikke føler så god kontakt til dit bryst.
Okay, men du tror ikke det vil være en fordel at give bryst sin helt egen dag?

Almond skrev:Prøv at holde mere fokus på en kontrolleret excentrisk fase i dit løft. Sigt efter 2-4 sekunder. Derudover kan du prøve skifte over til DB Bænkpres istedet for BB Bænkpres. Pre exhaust er også en mulighed, hvis du ikke føler så god kontakt til dit bryst.

ColeAU skrev:Jeg har nu trænet i over 13 måneder, men jeg kommer ikke fremad hverken med hensyn til markering eller styrke på trods af god kost og søvnvaner.
Mht bryst træning træner jeg det 2 gange om ugen sammen med triceps og skulder. Selve brysttræningen består af:
BB: 4 sæt af 8-10 reps (som regel 10 i de indledende sæt) - som regel med 17,5kg på hver side med 20kg stang.
45 grader dumbbell press: 3 reps af 10 reps - ca 22kg håndvægte (kunne dog nok godt klare det med op til 26)
Siddende brystpres: 3 sæt af 60kg (maskineøvelse i FW)
seated Incline chest press: 3 sæt af 10 reps - som regel 25kg på hver side af maskinen.
Som regel efter det plejer jeg at køre mit skulder og triceps program hvori jeg ser fin fremgang på begge fronter.

The.Man skrev:ColeAU skrev:Jeg har nu trænet i over 13 måneder, men jeg kommer ikke fremad hverken med hensyn til markering eller styrke på trods af god kost og søvnvaner.
Mht bryst træning træner jeg det 2 gange om ugen sammen med triceps og skulder. Selve brysttræningen består af:
BB: 4 sæt af 8-10 reps (som regel 10 i de indledende sæt) - som regel med 17,5kg på hver side med 20kg stang.
45 grader dumbbell press: 3 reps af 10 reps - ca 22kg håndvægte (kunne dog nok godt klare det med op til 26)
Siddende brystpres: 3 sæt af 60kg (maskineøvelse i FW)
seated Incline chest press: 3 sæt af 10 reps - som regel 25kg på hver side af maskinen.
Som regel efter det plejer jeg at køre mit skulder og triceps program hvori jeg ser fin fremgang på begge fronter.
Det er meget begrænset hvor mange muskel fibre du kan stimulere, når du teknisk set laver de to samme øvelser to gange. Det bedste ville være at lade være træne bryst med maskiner. Og hvor er isolations øvelserne, flies, cabble-crossovers? Og ingen dips? Fordi jeg er i godt humør, så for du sgu lige hurtigt program...
Barbel Bench Press: 4 sets of 6-8 reps
Gå lidt tungere på den første øvelse så du kan opbygge lidt mere styrke, som senere vil give mere størrelse. Og sørg for at du trækker albuerne ind til kroppen når du sænker stangen.
Incline Dumbbell Press: 3 sets of 10-12 reps
Lidt flere gentagelser får øge stresset på musklerne, hvilket giver mere vækst. Og vinklen på bænken skulle ikke være højere in 30 grader, får at undgå at skuldrene tager over.
Chest Dips: 3 sets of 10-12 reps
Dips er en de bedste øvelser til bygge en stor brystkasse. Læn dig forover når udføre øvelsen, og undgå at gå for langt ned på negativen, da det kan skade din skuldre.
Incline Dumbbel Flies: 3 sets of 12-15 reps
Igen, lad være med gå for langt ned få negativen
Cabble Crossovers: 3 sets of 12-15 reps
Prøv det her i 8-10 uger, og hvis du ikke ser nogle resultater, prøv at bruge drop sets, tage Incline Press første. Du kan også prøve German Volume Training eller DTP Training, hvis du vil prøve noget anderledes.

toto_G4M3R skrev:Du anbefaler en begynder at køre 16 workset's på en bryst, skulder, triceps dag?

The.Man skrev:toto_G4M3R skrev:Du anbefaler en begynder at køre 16 workset's på en bryst, skulder, triceps dag?
Når man har løftet jern i over et år, så er man sgu ikke begynder mere. Derudover så havde han 13 working sets i sit nuværende program. Og så kan jeg ikke fordrage 3-split programmer. 4-split programmer fungere meget bedre hvis man vil bygge muskelmasse.

The.Man skrev:toto_G4M3R skrev:Du anbefaler en begynder at køre 16 workset's på en bryst, skulder, triceps dag?
Når man har løftet jern i over et år, så er man sgu ikke begynder mere. Derudover så havde han 13 working sets i sit nuværende program. Og så kan jeg ikke fordrage 3-split programmer. 4-split programmer fungere meget bedre hvis man vil bygge muskelmasse.

ColeAU skrev:Teknikken er på plads har jeg fået at vide.Jeg kører som regel bænk som:
1sæt: 15kg på hver side (10 reps)
2sæt: 15kg på hver side (10 reps)
3sæt: 17,5kg på hver side (10 reps)
4sæt: 20kg på hver side (7-10 reps)
done

Vesterling skrev:Almond skrev:Prøv at holde mere fokus på en kontrolleret excentrisk fase i dit løft. Sigt efter 2-4 sekunder. Derudover kan du prøve skifte over til DB Bænkpres istedet for BB Bænkpres. Pre exhaust er også en mulighed, hvis du ikke føler så god kontakt til dit bryst.
Ville du pre exhauste med samme øvelse eller ville du pre exhasute eksempelvis triceps/front delt, da disse tit og ofte har det med at tage over, så fremgang på bryst udebliver? Jeg spørger fordi jeg er ikke ved det

Vesterling skrev:Vesterling skrev:Almond skrev:Prøv at holde mere fokus på en kontrolleret excentrisk fase i dit løft. Sigt efter 2-4 sekunder. Derudover kan du prøve skifte over til DB Bænkpres istedet for BB Bænkpres. Pre exhaust er også en mulighed, hvis du ikke føler så god kontakt til dit bryst.
Ville du pre exhauste med samme øvelse eller ville du pre exhasute eksempelvis triceps/front delt, da disse tit og ofte har det med at tage over, så fremgang på bryst udebliver? Jeg spørger fordi jeg er ikke ved det
Bumper lige på denne ^

Jmt skrev:Hvorfor snakker folk om pre exhaust og flyes? Manden bænker 55 kg.
Angående aktivering af brystet, så fungerer langsomme DB BPs med stræk i bunden (og evt. neutralt greb - håndfladerne mod hinanden) for de fleste.

Jmt skrev:Hvorfor snakker folk om pre exhaust og flyes? Manden bænker 55 kg.
Angående aktivering af brystet, så fungerer langsomme DB BPs med stræk i bunden (og evt. neutralt greb - håndfladerne mod hinanden) for de fleste.

Almond skrev:Jmt skrev:Hvorfor snakker folk om pre exhaust og flyes? Manden bænker 55 kg.
Fordi "manden" formentlig træner for hypertrofi, hvorfor god kontakt til den muskel(gruppe) han ønsker at træne er rimelig væsentlig.

Legend skrev:Almond skrev:Jmt skrev:Hvorfor snakker folk om pre exhaust og flyes? Manden bænker 55 kg.
Fordi "manden" formentlig træner for hypertrofi, hvorfor god kontakt til den muskel(gruppe) han ønsker at træne er rimelig væsentlig.
Men et anstændigt fundament er langt vigtigere.

Almond skrev:Legend skrev:Almond skrev:Jmt skrev:Hvorfor snakker folk om pre exhaust og flyes? Manden bænker 55 kg.
Det ene udelukker ikke det andet.

Legend skrev:Almond skrev:Legend skrev:Almond skrev:Jmt skrev:Hvorfor snakker folk om pre exhaust og flyes? Manden bænker 55 kg.
Det ene udelukker ikke det andet.
Jo.
Hvis man ligger og fjoller rundt med håbløse lorteøvelser som files bruger man energi og fokus der kunne gå til at presse bænkpres op.
Det er et klassisk tilfælde af at applicere en alt for kompliceret løsning til et simpelt problem fordi det er sexet. Hvad med kæder? Bands? Smolov i cable crossovers?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster